Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Užívání IT na středních školách
Užívání IT na středních školách
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | David Lichtenberg |
---|---|
Šetření: | 23. 09. 2021 - 19. 12. 2021 |
Počet respondentů: | 46 |
Počet otázek (max/průměr): | 32 / 29.78 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 22,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.12:59 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, jmenuji se David Lichtenberg a jsem studentem Přírodovědecké fakulty Univerzity Hradec Králové. Studuji navazující magisterský obor učitelství matematiky a informatiky se zaměřením na vzdělávání pro střední školy.
Prosím Vás o vyplnění dotazníku na téma distanční výuky na středních školách v době nouzového stavu, uzavření škol. Data budou využita v diplomové práci. Vaše anonymita bude zajištěna.
Není-li uvedeno jinak, prosím zvolte vždy jen jednu odpověď. Jste-li vyzván/a k jejímu doplnění, napište prosím, co Vás k tématu napadá.
Děkuji za Váš čas a ochotu pomoci mi tímto způsobem.
Odpovědi respondentů
1. Na jaké činnosti práce s PC byla zaměřena výuka informatiky před pandemií covid-19? Uveďte prosím všechny možnosti, které se Vás týkají:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
práce s Powerpointem | 38 | 82,61 % | 82,61 % |
práce s textovým editorem (Word atd.) | 35 | 76,09 % | 76,09 % |
práce s Excelem | 34 | 73,91 % | 73,91 % |
základy programování | 19 | 41,3 % | 41,3 % |
vyhledávání relevantních informací na internetu | 18 | 39,13 % | 39,13 % |
bezpečnost digitálních technologií | 12 | 26,09 % | 26,09 % |
práce s Photoshopem nebo jiným programem na úpravu fotografií | 11 | 23,91 % | 23,91 % |
mobilní platformy a aplikace | 7 | 15,22 % | 15,22 % |
připojení různých zařízení (tiskárna apod.) | 6 | 13,04 % | 13,04 % |
práce s programy na vytváření videí | 5 | 10,87 % | 10,87 % |
c++ (cykly, funkce, pole), Latex, tvorba statických webových stránek (html, css) | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
tvorba webových stránek | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
2. Nyní prosím u každé položky zhodnoťte efektivitu výuky informatiky PŘED pandemií, tj. do jaké míry jste se ve výuce naučil/a danou činnost. Prosím ohodnoťte na stupnici 1-5, kde 1 = vůbec, 5 = maximálně ano:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Připojení různých zařízení (tiskárna, skener apod.) | 2.196 | 2.07 |
Práce s textovým editorem (Word apod.) | 3.804 | 1.418 |
Práce s Excelem | 3.413 | 1.677 |
Práce s Powerpointem | 3.957 | 1.346 |
Práce s Photoshopem apod. | 1.913 | 1.471 |
Programy na vytváření videí | 1.826 | 1.622 |
Základy programování | 2.348 | 2.183 |
Mobilní telefony aplikace | 2.543 | 2.379 |
Vyhledávání relevantních informací na internetu | 3.37 | 2.363 |
Bezpečnost digitálních technologií | 2.804 | 1.897 |
3. Jaké činnosti jste potřeboval/a pro zvládání online výuky? Opět prosím uveďte všechny možnosti, které se Vás týkají:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
práce s textovým editorem (Word atd.) | 31 | 67,39 % | 67,39 % |
práce s Powerpointem | 29 | 63,04 % | 63,04 % |
připojení různých zařízení (tiskárna apod.) | 27 | 58,7 % | 58,7 % |
vyhledávání relevantních informací na internetu | 25 | 54,35 % | 54,35 % |
práce s Excelem | 24 | 52,17 % | 52,17 % |
mobilní platformy a aplikace | 21 | 45,65 % | 45,65 % |
bezpečnost digitálních technologií | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
práce s Photoshopem nebo jiným programem na úpravu fotografií | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
práce s programy na vytváření videí | 8 | 17,39 % | 17,39 % |
základy programování | 7 | 15,22 % | 15,22 % |
word | 2 | 4,35 % | 4,35 % |
vyjednávání s dodavateli IT a připojení | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
práce se streamovacími programy (Teams, ZOOM) | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
4. Jak probíhala výuka informatiky před pandemií covid-19?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
prakticky, vždy se jednalo o práci na počítači | 21 | 45,65 % | 45,65 % |
převažovala práce na počítači, doplněná o teoretické vzdělávání v oblasti IT | 14 | 30,43 % | 30,43 % |
vůbec se informatika nevyučovala | 5 | 10,87 % | 10,87 % |
bylo to tak na půl (teorie a praktická výuka na počítači) | 4 | 8,7 % | 8,7 % |
Nijak | 2 | 4,35 % | 4,35 % |
5. Připravilo Vás vzdělávání v informatice na SŠ k online výuce, která donedávna byla?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [určitě ano → otázka č. 7, spíše ano → otázka č. 7, spíše ne → otázka č. 6, určitě ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 20 | 43,48 % | 43,48 % |
spíše ne | 19 | 41,3 % | 41,3 % |
určitě ne | 6 | 13,04 % | 13,04 % |
určitě ano | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
6. Prosím napište, v čem spatřujete nedostatky:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Hodně zbytečné teorie (zbytečné pro studenta sš, nepraktické - mnohem víc by mi do budoucna dala pokročila znalost Excelu, než základu Programovani) Málo hodin it výuky Vůbec se neřešilo tema bezpečnosti v kyberprostoru Také se nijak neřešila otázka ergonomie - spravny posez, nastaveni monitoru, cviky na úlevu rukou...
Málo vysvětlená látka, ne všichni všechno pochopí v rychlosti vysvětlené
ne
Nedá se říct, že by mě výuka na sš připravila na online výuku, neboť tak základní věci jako je např. práce ve wordu jsme nedělali, učila se na zš (jediné, co by se dalo říci, že jsem využila přímo ze sš, je znalost programu c++, v němž jsem si programovala některé složitější věci z matematiky, např. euklidův algoritmus, abych je nemusela počítat ručně).
Neustále jsme ve škole dělali jen prezentace
nevím
nevím
nevim
nevim
nic
nic
Nic k práci nás neučila
O programu využívaném k online výuce (Teams) jsem před pandemií neměla ani ponětí, seznámení bylo metodou samovýuky za pochodu.
photoshop
photoshop
Práce s informacemi, propojování více zařízení, řešení technických problémů
programování videí, práce s photoshopem, mobilní aplikace, bezpečnost digitálních technologií
různé vzorce
Trochu horší komunikace
v ničem
ve slabém signálu internetu i v nedokonalých platformách, které byly pro některé žáky uživatelsky složité
Výuka se nezaměřovala na LAN, síťové záležitosti ani vyjednávání s dodavateli
Vždy byla zadána práce.
word,powerpoint
Žádná teorie, velké zaměření na 'office' programy
7. Co hodnotíte kladně na výuce informatiky vzhledem k využití získaných poznatků v online výuce?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
---
Celkově to že jsme látku prošli od základu a učitelé nám neustále pomáhali s technikou když bylo za potřebí
Formátování prací v wrodu/textovém editoru
Informatika byl jediný předmět, který mi nevadil distanční formou.
j
Jak nahrát mluvený komentář k prezentaci do Powerpointu.
Lepší práce s wordem
muzu parit pri hodine
můžeme být na počítači
na online výuce jsem se naučila programovat a ještě jsem získala zakladní informace o počítači
naucila jswm se programovani s animaci :)
naučila jsem se toho víc protože jsem všechny aplikace a počítač používala kazdy den
Navržení kuchyně na stránkách ikey
nevim
Nevím
Nevím, většinu toho, co jsem opravdu potřebovala, už jsem znala ze základní školy.
nic
nic
Nic mě nenapada
nic mě nenapadá
Nic navíc mě nanaučila
Photoshop
photoshop
Práce s Powerpointem
Práce s powerpointem a s google účtem.
práce s textovým editorem
Práce s textovými editory.
práce ve worldu
Praci s office
Pro mě to moc nové informace nebyly, vše jsem zvládla a umělá z předešlých let, protože jsem k tomu byla vedene a orientována už jako malá
programování
programovani
programování a powerpoint
Přípravu na skvěle placené povolání
raději pracuji a studuji na pc
Snahu nasi p ucitelky
Určitě rozvíjení vyhledávání informací
V podstatě není co - základní ovládání komunikačních možností přes Internet jsme se stejně museli naučit za pochodu...
v pohodě
Všechno nějak pomohlo
Vyzkoušeli jsme si spoustu věcí na pc
z části ok
Ze sš nic, ze zš textové editory, programování v Excelu, Powerpoint...
zkušenosti s pc
žáci se lépe orientují v IT světě a učitelům občas pomáhájí
Že jsem se naučila hodně potřebných věcí ohledně počítače, které se mi mohou hodit.
8. Kdyby to bylo na Vás a měl/a jste vytvořit osnovu, obsah pro výuku informatiky na střední škole, jak byste informatiku na SŠ koncipoval/a, a to z hlediska počtu hodin informatiky během týdne?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dvě | 23 | 50 % | 50 % |
tři | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
jedna | 5 | 10,87 % | 10,87 % |
žádná | 4 | 8,7 % | 8,7 % |
čtyři | 3 | 6,52 % | 6,52 % |
pět | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
9. Kdyby to bylo na Vás a měl/a jste vytvořit osnovu, obsah pro výuku informatiky na střední škole, jak byste informatiku na SŠ koncipoval/a, a to z hlediska počtu ročníků, ve kterých by měla být informatika vyučována?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
všechny | 20 | 43,48 % | 43,48 % |
všechny mimo posledního ročníku | 12 | 26,09 % | 26,09 % |
jen první | 8 | 17,39 % | 17,39 % |
Hodně záleží na typu a zaměření školy. Některé humanitární obory by klidně mohly mít informatiku jako jen velice okrajový předmět. Pokud jde například o gymnázia, tam bych dbala na to, aby všichni žáci ovládali nutné základy (textové editory, Excel, Powerpoint, základy programování...), dále jako volitelný předmět | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Jak kde | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
2 ročníky | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
První dva | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Záleží na oboru | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
první a druhý | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
10. Kdyby to bylo na Vás a měl/a jste vytvořit osnovu, obsah pro výuku informatiky na střední škole, jak byste informatiku na SŠ koncipoval/a, a to z hlediska obsahu výuky (co by mělo být vyučováno). Uveďte prosím všechny možnosti, které považujete za důležité:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pracovat s kancelářským balíkem (Word, Excel, Powerpoint) | 38 | 82,61 % | 82,61 % |
bezpečnost práce na internetu | 36 | 78,26 % | 78,26 % |
pracovat s fotografiemi (editace apod.) | 34 | 73,91 % | 73,91 % |
pracovat s různými komunikačními platformami (MS Teams, Google Classroom, Zoom apod.) | 33 | 71,74 % | 71,74 % |
pracovat s tiskárnou, skenerem apod. | 31 | 67,39 % | 67,39 % |
pracovat s videem (vytvořit, editovat) | 29 | 63,04 % | 63,04 % |
pracovat s mobilními aplikacemi využitelnými pro online výuku | 26 | 56,52 % | 56,52 % |
způsoby, jak uchovávat informace podávané v rámci online výuky (způsob zápisů, nahrávání přednášky, části přednášky apod.) | 25 | 54,35 % | 54,35 % |
pracovat s intranetem, školním systémem | 22 | 47,83 % | 47,83 % |
základy programování | 22 | 47,83 % | 47,83 % |
prevence zdravotních obtíží způsobených dlouhodobým využíváním IT | 20 | 43,48 % | 43,48 % |
sítě ! | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Všče ostaní jsme potřebovali a škola nás to neučila, ale uměli jsme to | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Vše je důležité, záleží v jakém oboru se daný předmět vyučuje. Je zřejmé, že na IT oborech se toho bude probírat více než například na obrou praktické sestry. | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
tvorba webových stránek, práce s grafickými programy (Corel), editace zvukových stop (Audacity) | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
11. Prosím označte Vaši úroveň digitální kompetence PŘED započetím online výuky, a to vždy na stupnici 1-5, kde 1 = vynikající, 5 = zcela nedostatečná (podobně, jako ve škole):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Chápání informací, poznatků z digitálních materiálů | 2.326 | 1.437 |
Komunikace prostřednictvím digitálních technologií | 2 | 1.043 |
Skupinová práce v online prostoru (sdílení informací, vytváření obsahů) | 2.261 | 1.454 |
Vyhledávání informací v online prostoru | 2.13 | 1.2 |
Kritické zhodnocení zdrojů informací (které jsou odborné, lze jim věřit apod.) | 2.478 | 0.902 |
Vytváření digitálních materiálů | 2.283 | 0.811 |
12. Co Vám pomohlo získat digitální kompetence uvedené v předchozí otázce? Prosím zvolte všechny možnosti, které se Vás týkají:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výuka informatiky na základní škole | 29 | 63,04 % | 63,04 % |
mé vlastní sebevzdělávání v oblasti IT | 25 | 54,35 % | 54,35 % |
pokus omyl, nebát se experimentovat v oblasti IT | 20 | 43,48 % | 43,48 % |
pomoc kamaráda nebo někoho jiného mimo rodinu, příbuzné | 18 | 39,13 % | 39,13 % |
výuka informatiky na střední škole | 15 | 32,61 % | 32,61 % |
odborná literatura, odborné zdroje na internetu | 12 | 26,09 % | 26,09 % |
pomoc rodičů | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
pomoc někoho jiného z příbuzných | 9 | 19,57 % | 19,57 % |
doučování v oblasti IT | 3 | 6,52 % | 6,52 % |
praxe, brigáda | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
13. A nyní prosím proveďte stejné hodnocení (Vaši úroveň digitální kompetence), ale K DOBĚ SOUČASNÉ, tj. v době, kdy již končí online výuka (1 = vynikající, 5 = zcela nedostatečná (podobně, jako ve škole):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Chápání informací, poznatků z digitálních materiálů | 2.022 | 1.195 |
Komunikace prostřednictvím digitálních technologií | 1.957 | 1.216 |
Skupinová práce v online prostoru (sdílení informací, vytváření obsahů) | 2.261 | 1.41 |
Vyhledávání informací v online prostoru | 2.022 | 1.326 |
Kritické zhodnocení zdrojů informací (které jsou odborné, lze jim věřit apod.) | 2.326 | 1.089 |
Vytváření digitálních materiálů | 2.087 | 1.079 |
14. Co dnes umíte díky online výuce v oblasti IT (digitální gramotnosti) navíc?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
Asi nic
Asi nic nebo jen malé detaily, na začátku bylo důležité se naučit pracovat se školním systémem, kam nám zadávali úkoly, ale to šlo celkem rychle a do budoucna mi to k ničemu není.
Asi nic nového
být trpělivější s technikou
Jak pracovat s excelem, o bezpečnosti na internetu, jak pracovat na aplikacích využívaných pro výuku
je toho moc byl bych tu dlouho
k
Komunikovat a využívat online platformy (týmy).
Kritické myšlení
Lépe vyhledávat informace, pracovat online s ostatními lidmi
Lépe zhodnotit věrohodnost jednotlivých zdrojů, práce s elektornickými zdroji školy, google scholar atd.
Nahrávat mluvený komentář k prezentaci do Powerpointu, ovládat online komunikační nástroj s prezentací (Teams).
nebát se experimentovat a zkusit různé programování
Nevím
nevím
Nic
Nic
nic
nic
nic
nic
nic
Nic
nic
nic
Nic moc, spíše jsem si zvykla pracovat s programy, které jsem předtím neznala a nepotřebovala, než abych se naučila něco nového
Nic nového
nic vše jsem už uměla
Orientovat se ve lžích a manipulacích oficiálního mainstreamového zpravodajství Vyhledávat si skutečné informace a ověřovat je Pochopit, jakou cenzurou trpěli naši rodiče a jak se cenzura rozmáhá dnes
Ovládat ms teams Lépe komunikovat přes maily
powerpoint
Práce s excel atd
Práce s různými programy
pracovat na pc v office vytváření videí atd
pracovat s excelem
Pracovat s excelem.
pracovat s tiskármopu a se scenrem
Pracovat s Wordem
programování
programovat a pracovat lip v excelu
Přenést formát z wordu do PDF
psát rychle na klávesnici teda aspoń doufám
rychleji psát
Učivo, které se učíme pro mne nebylo nijak nové, takže nejspíše nic
Základy Programovaní, Základní znalosti Hardware
15. Zlepšily se Vaše schopnosti, dovednosti užívat digitální technologie k práci s informacemi vlivem distanční výuky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 23 | 50 % | 50 % |
spíše ne | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
určitě ano | 8 | 17,39 % | 17,39 % |
určitě ne | 5 | 10,87 % | 10,87 % |
16. Prosím doplňte, co se zlepšilo, jak, nebo co se nezlepšilo, proč:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
---
.
Celkové porozumění
diky online vyuce jsem se lepe naucila na pc
Díky tomu, že jsem musela více pracovat například ve wordu, excelu apod, tak práce v těchto programech
m
moje aktivyta protože jsem líný
Nebylo úplně, co by se mělo zlepšit
Neměli nás co učit
Nemyslím si, že komunikace přes internet nebo sdílení materiálů, což je v podstatě všechno, co jsem pro distanční výuku potřebovala, mi předtím dělalo problém. Zkrátka asi moc nebylo co zlepšovat
Nevím
nevim
nevím
nevim
nevím
nezlepcilo se nic
nezlepšila se má programovací gramotnost
nic
nic
Nic ,protože jsem Lukáš.
Nic protože jsem Lukáš
nic se nezlepsilo
nic se nezlepšilo
Nově naučené věci nejsou v porovnání s jinými PC dovednostmi významné, sžití se s programem nebylo nijak zvláště náročné.
nové věci
nvm
Ovládání ms teams
Práce s elektronickými materiály, elektronická komunikace.
Práce s online komunikačními aplikacemi
Práce s počítačem.
pracovat v nějakých aplikací, rychleji psát (zav)
Přijde mi, že se nic nezlepšilo, nenaučila jsem se moc nového.
Rychlost práce na počítači, větší rozhled v této oblasti, hlavně kvůli nutnosti používání počítače nejen pro výuku ikt
Schopnost poradit si a nalézt
Spíše ne
V IT jsem se do slušné míry vyznala i před online výukou, takže jsem spíše využila to, co jsem již uměla.
Víceméně jsem vše uměla
vím jak pracovat s google prezentacemi
Vyučující s námi neustále řešil prezentace o covidu
Základy Programovaní, Základní znalosti Hardware
zlepšil jsem se v programovani
zlepšil jsem se v programování
zlepšila se práce po internetě a moje schopnosti a zájem pracovat
Zlepšila se rychlost v powerpointu , wordu, excelu
zlepšili se mé vědomosti
Zlepšilo se vše, co se týče vytváření dokumentů atd
17. Jak byste celkově ohodnotil/a svoji digitální gramotnost, kompetenci (opět na stupnici 1-5, 1 = vynikající, 5 = zcela nedostatečné):
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 20 | 43,48 % | 43,48 % |
3 | 11 | 23,91 % | 23,91 % |
1 | 9 | 19,57 % | 19,57 % |
4 | 5 | 10,87 % | 10,87 % |
5 | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.29 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.75 |
Směrodatná odchylka: | 0.86 |
Medián: | 2 |
Modus: | 2 |
18. Jaký byl Váš postoj k online výuce poté, co byla zavedena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše vstřícný | 23 | 50 % | 50 % |
velmi vstřícný | 11 | 23,91 % | 23,91 % |
spíše odmítavý | 9 | 19,57 % | 19,57 % |
velmi odmítavý | 3 | 6,52 % | 6,52 % |
19. Změnil se nějak Váš postoj k online výuce poté, co jste ji absolvoval/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 15 | 32,61 % | 32,61 % |
spíše ano | 12 | 26,09 % | 26,09 % |
určitě ne | 12 | 26,09 % | 26,09 % |
určitě ano | 7 | 15,22 % | 15,22 % |
20. Jaký je Váš přístup k online výuce nyní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vnímám ji neutrálně, ani kladně, ani záporně | 23 | 50 % | 50 % |
vnímám ji kladněji | 11 | 23,91 % | 23,91 % |
vnímám ji záporněji | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
nevím, online výuku jsem neabsolvoval/a | 2 | 4,35 % | 4,35 % |
21. V čem spatřujete přednosti online výuky? Uveďte prosím všechny možnosti, které se Vás týkají:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
je to pohodlnější (nemusím cestovat do školy apod.) | 37 | 80,43 % | 80,43 % |
mohu si některé hodiny znovu pustit | 25 | 54,35 % | 54,35 % |
strávím výukou méně času | 25 | 54,35 % | 54,35 % |
lépe se mi učivo pamatuje | 13 | 28,26 % | 28,26 % |
lépe se soustředím na výuku | 12 | 26,09 % | 26,09 % |
snazší ověřování poznatků | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
nespatřuji žádné přednosti | 2 | 4,35 % | 4,35 % |
jsou to spíš zápory | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
mám více volnosti v tom, na jaká témata se zaměřím hlouběji a jakými se nemusím tolik zabývat. V mnoha předmětech byl povinný pouze základ, který musí splnit všichni, ale učitelé nám dávali příležitosti se o učivo zajímat hlouběji, přečíst si nějaké zajímavosti atd. | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Mne vyhovovala dis. Výuka v určitých předmětech více, protože jsem měla své povinnosti hotové dříve a nemusela jsem například 45 minut sedět ve škole, kde se to vysvětluje znovu těm, který to nechápou | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Možnost si časově rozplánovat úkoly atd | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
můžu hrát hry kdy chci | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
22. V čem spatřujete nevýhody online výuky? Uveďte prosím všechny možnosti, které se Vás týkají:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chybí mi kontakt se spolužáky | 28 | 60,87 % | 60,87 % |
je to náročné na technologické podmínky (nutnost dobrého wifi připojení, mít k dispozici počítač apod.) | 24 | 52,17 % | 52,17 % |
hůře se mi soustředí na výuku | 23 | 50 % | 50 % |
není zdravé sedět tolik hodin u počítače | 23 | 50 % | 50 % |
není to vhodné pro všechny předměty (uveďte prosím, pro jaké předměty tato výuka není podle Vás vhodná) | 23 | 50 % | 50 % |
jsem nerad/a před kamerou, jsem pak méně aktivní ve výuce | 21 | 45,65 % | 45,65 % |
hůře si zapamatuji poznatky | 20 | 43,48 % | 43,48 % |
mám zdravotní obtíže (bolest zad, hlavy, očí apod.) | 17 | 36,96 % | 36,96 % |
méně skupinové práce | 11 | 23,91 % | 23,91 % |
nespatřuji žádné nevýhody | 4 | 8,7 % | 8,7 % |
Už tak celkem nízká komunikace mezi učitelem a žákem klesla v podstatě na nutné minimum, výuka nabrala spíše charaktru přednášky než diskuse studenta a učitele, což mi přišlo jako velká škoda. Učitel neměl možnost přistupovat ke studentům individuálně, jakákoliv komunikace v případě dotazů byla komplikovaná. Vhodná určitě není pro žádný předmět, kde je potřeba něco vysvětlovat nebo diskutovat, což jsou v podstatě všechny předměty, hlavně ale jazyky, matematika a fyzika. Náš učitel fyziky se statečně snažil nám i přes kameru ukazovat různé pokusy, nemělo to ale takový účinek jako ve škole. | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Například v odborných předmětech ( chirurgie, ošetřovatelství, první pomoc í) je pro mne nutné býti ve škole z praktického hlediska, tím že si budu učivo číst se nenaučím praktickou stránku | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Není vhodné pro odborné předměty, které vyžadují se učíte prakticky | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Pro výuku jazyku, když jsou studenti na různých úrovních | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
v nicem | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
není vhodné: tělák, chemie | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Sedět u počítače je zdravé | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
sedět u počítače je velmi zdravé | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Určité praktické předměty | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Je to absolutně nevhodné pro odborné předměty, vlastně celkově pro odborné školy, kde jsou praxe důležitou součástí výuky a kvůli distanční výuce jsme o ně prakticky úplně přišli. | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Přístup některých učitelů | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
praktické předměty (např. laboratorní praktika z chemie) | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
nevhodné pro odborné předměty, semináře/cvičení | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
23. Měla by zůstat online výuka součástí výuky na SŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [určitě ano → otázka č. 24, spíše ano → otázka č. 24, spíše ne → otázka č. 25, určitě ne → otázka č. 25].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitě ano | 13 | 28,26 % | 28,26 % |
spíše ne | 12 | 26,09 % | 26,09 % |
určitě ne | 12 | 26,09 % | 26,09 % |
spíše ano | 9 | 19,57 % | 19,57 % |
24. Prosím uveďte, v jakém rozsahu, jakým způsobem by měla zůstat online výuka na středních školách:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
několik hodin/dní v týdnu | 9 | 40,91 % | 19,57 % |
jako forma výuky pro absentující žáky | 5 | 22,73 % | 10,87 % |
jen online výuka | 5 | 22,73 % | 10,87 % |
v případě potřeby, mimořádných událostí | 3 | 13,64 % | 6,52 % |
25. Jakým způsobem se změnil Váš vztah k informačním technologiím vlivem online výuky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nijak | 19 | 41,3 % | 41,3 % |
spíše kladně | 15 | 32,61 % | 32,61 % |
spíše záporně | 6 | 13,04 % | 13,04 % |
velmi kladně | 5 | 10,87 % | 10,87 % |
velmi záporně | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
26. Jakým způsobem se změnil Váš vztah k předmětu informatika vlivem online výuky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
můj vztah k informatice se nijak nezměnil | 29 | 63,04 % | 63,04 % |
více mě tento předmět zajímá | 9 | 19,57 % | 19,57 % |
tento předmět mě zajímá méně | 8 | 17,39 % | 17,39 % |
27. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dívka | 28 | 60,87 % | 60,87 % |
chlapec | 18 | 39,13 % | 39,13 % |
28. Jaký ročník navštěvujete na SŠ:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
čtvrtý | 11 | 23,91 % | 23,91 % |
první | 11 | 23,91 % | 23,91 % |
druhý | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
třetí (není poslední, vzdělávání je během čtyř ročníků) | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
třetí (poslední) | 4 | 8,7 % | 8,7 % |
29. Druh školy:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [nematuritní SOŠ → otázka č. 30, maturitní SOŠ → otázka č. 30, gymnázium → otázka č. 31, ekonomická střední škola, průmyslová, lyceum apod. → otázka č. 31].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
maturitní SOŠ | 21 | 45,65 % | 45,65 % |
gymnázium | 14 | 30,43 % | 30,43 % |
nematuritní SOŠ | 6 | 13,04 % | 13,04 % |
ekonomická střední škola, průmyslová, lyceum apod. | 5 | 10,87 % | 10,87 % |
30. Prosím doplňte obor, který studujete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
řemeslný | 6 | 22,22 % | 13,04 % |
sportovní | 4 | 14,81 % | 8,7 % |
Zdravotnický | 3 | 11,11 % | 6,52 % |
Praktická sestra | 3 | 11,11 % | 6,52 % |
IT | 2 | 7,41 % | 4,35 % |
umělecký | 2 | 7,41 % | 4,35 % |
zdravotnictví | 1 | 3,7 % | 2,17 % |
Zdravotní | 1 | 3,7 % | 2,17 % |
Zdravotní škola | 1 | 3,7 % | 2,17 % |
žádný | 1 | 3,7 % | 2,17 % |
Kybernetická bezpečnost | 1 | 3,7 % | 2,17 % |
Zdravotní laborant | 1 | 3,7 % | 2,17 % |
Lesnictví | 1 | 3,7 % | 2,17 % |
31. Účastnil/a jste se online výuky během pandemie covid-19?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, po celou dobu → konec dotazníku, ano, ale ne po celou dobu → otázka č. 32, ne → otázka č. 32].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, po celou dobu | 39 | 84,78 % | 84,78 % |
ano, ale ne po celou dobu | 6 | 13,04 % | 13,04 % |
ne | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
32. Napište prosím, proč tomu tak bylo:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
jen tak
me to nebavilo proste wtf
n
Na spoustě hodin sem chyběl
Nemám k dispozici počítač protože jsem Lukáš.
Neměli jsme doma zavedenou wifi
Nevím
protože se měnil stav nakažených
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.