Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Celní správa v ČR z pohledu jejích zaměstnanců

Celní správa v ČR z pohledu jejích zaměstnanců

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Helena Hudcová
Šetření:10. 03. 2018 - 14. 04. 2018
Počet respondentů:154
Počet otázek (max/průměr):13 / 10.84
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:68,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

děkuji Vám, že jste se rozhodli věnovat několik minut vyplnění tohoto dotazníku. Vaše názory jsou pro mě velmi cenné.

Cílem mého dotazníku je oslovit výhradně zaměstnance, kteří vykonávají nejrůznější funkce v orgánech Celní správy ČR a zjistit, jaký je jejich postoj k výkonu celní správy i k instituci samotné, jaké jsou jejich vize budoucího vývoje v této oblasti, a jaký je jejich vztah k případným reformám v oblasti daňové a celní správy.

Výsledky průzkumu využiji jako podklad pro vypracování návrhů a doporučení ve vztahu k budoucímu vývoji Finanční a Celní správy ČR, kterými se zabývám ve své diplomové práci s názvem "Sjednocení daňové a celní správy v České republice".

Předem děkuji za Váš čas a názory, díky kterým budu moci vypracovat svoji diplomovou práci.

S úctou 

Helena Hudcová

Odpovědi respondentů

1. Jak obecně hodnotíte Celní správu v České republice?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný8152,6 %52,6 %  
výborný4629,87 %29,87 %  
dobrý2616,88 %16,88 %  
dostatečný10,65 %0,65 %  

Graf

2. Do jaké míry souhlasíte s tvrzením, že výkon celní správy v současné době odpovídá principům dobré správy (tj. vstřícnost, otevřenost, odpovědnost, zákonnost, nestrannost, včasnost, legitimní očekávání, hospodárnost, efektivnost,…)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím7850,65 %50,65 %  
souhlasím6642,86 %42,86 %  
spíše nesouhlasím53,25 %3,25 %  
nevím53,25 %3,25 %  

Graf

3. Slyšeli jste o projektu tzv. jedno inkasní místo (JIM)? (Jednalo se o sloučení výběru daní, cel, sociálního a zdravotního pojištění. JIM mělo být spuštěno v roce 2014, ale nakonec bylo od jeho realizace upuštěno.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14292,21 %92,21 %  
Ne127,79 %7,79 %  

Graf

4. Ztotožňujete se rozhodnutím vlády projekt JIM nerealizovat, nebo byste realizaci projektu naopak uvítali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je správné, že vláda rozhodla projekt JIM nerealizovat9264,79 %59,74 %  
Myslím si, že projekt JIM měl být uveden do praxe3726,06 %24,03 %  
Nevím21,41 %1,3 %  
potřeba více propracovat spojení10,7 %0,65 %  
JIM bez cla, nelze míchat hrušky s jabkama10,7 %0,65 %  
je mi to jedno10,7 %0,65 %  
ralizace by byla vhodná, pokud by opravdu došlo k úsporám a k efektivnímu výběru daní 10,7 %0,65 %  
Nemyslím si, že by to bylo nejoptimálnější řešení. Myslím si, že CS má propracovaný systém od počátku (kontroly) až po vlastní vybírání daní.10,7 %0,65 %  
sloučení v jiných členských státech nepřineslo zlepšení fungování. Musela by se zachovat určitá suverenita, která je odvisla od rozdílného uplatňování procesních předpisů. CS v rámci celního řízení prioritně aplikuje předpisy EU (UCC, DA, IA)10,7 %0,65 %  
nevím co je dobře10,7 %0,65 %  
Nevím, nemám dostatek informací10,7 %0,65 %  
realizace v principu ANO, ale dosavadní prezentace byla chabá10,7 %0,65 %  
nedokážu posoudit10,7 %0,65 %  
JIM ano, ale v jiné podobě.10,7 %0,65 %  

Graf

5. Uvítali byste v současné době institucionální reformu např. v podobě sloučení Finanční a Celní správy do jednoho orgánu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Neotázka č. 6, Nevímotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne12379,87 %79,87 %  
Ano1610,39 %10,39 %  
Nevím159,74 %9,74 %  

Graf

6. Na předchozí otázku jste odpověděli, že nejste pro sjednocení Finanční a Celní správy. Odpovězte, prosím, v krátkosti, jaká negativa v případném sjednocení spatřujete.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- problematika CS se neopírá pouze o fiskální zájmy státu, - je úředně-silovou složkou, na celníka jsou kladeny požadavky z jedné strany jako na úředníka a z druhé strany jako na silový orgán, - celní problematika se v primární formě opírá o unijní předpisy, - složitost projednávané problematiky je úzce specializovaná v mnoha oblastech, - znalost předpisů unijních i národních ne jenom v oblasti daňové, - pod FS by byla sjednocená pouze část CS (výběr cla a SPD), ostatní by musely být vsunuty pod jiná ministerstva, - úzká propojenost elktronických systémů s recipročními složkami jiných unijních i dokonce neunijních orgánů

- rozdílná kultura - služební poměr - rozdílné uplatňování procesních předpisů - podotýkám, že v oblasti, kde vystupuje CS jako správce cla

Celní problematika má svá specifika. Obecně se velký kolos řídí hůř. Celní správa musí reagovat co nejpružněji na vzniklé situace. Spojením celní a finanční správy by vznikl mezičlánek v rozhodování. Efektivnější je koordinační skupina. Celní správa spolupracuje s jinými státními institucemi při ochraně vnitřního trhu a při uplatňování zákazů a omezení při vývozu zboží. Například Státní zemědělská a potravinářská inspekce, ministerstvo životního prostředí, ministerstvo průmyslu, Úřad průmyslového vlastnictví, ...

Celní správa je co se týče programového vybavení, vyhledávacích pracovních aplikací mnohem dále než Finanční správa, Finanční správa by nás jen brzdila.

Celní správa je ozbrojenou složkou řízenou služebním zákonem, Finanční správa zákoník práce. Specializace správ bude přesunuta do obecné roviny.

Celní správa je samostatným bezpečnostním sborem, plní značné množství úkolů odlišných od finanční správy, sjednocení by přineslo řadu komplikací ve společném řízení, koordinaci.

Celní správa má zcela jiné zaměření výkonu činnosti, kdy primárně kontroluje oběh zboží při obchodování se zahraničím a hlídá jeho užití v souladu s režimy (celními a spotřebních daní).

Celní správa plní své nezastupitelné kompetence a Finanční správa též.

Celní správa vykonává nejen problematiku spojenou přímo s daněmi nebo financemi. Celní správa je taktéž ozbrojenou složkou státu spadající pod zákon o Služební poměru. Finanční správa nikoliv.

CENTRALIZACE,PROPOUŠTĚNÍ,SNÍŽENÍ OPERATIVNOSTI CELNÍ SPRÁVY.

Clo je, samozřejmě, rovněž daň, nicméně jeho vyměřování a výběr má svá specifika. Samotné celní řízení je specifické správní a daňové řízení v jednom, navíc, přestože má celní správa ve své kompetenci i správu spotřebních daní, s ohledem na další problematiky, kterými se zabývá, má zcela jiný charakter než finanční správa. Také by se musely vyřešit otázky týkající se ozbrojeného sboru...Navíc se lze úspěšně domnívat, že by sloučení přineslo nežádoucí rivalitu. Ostatně příklady ze zahraničí to jen potvrzují (Maďarsko, Polsko).

CS je bezpečnostní sbor. FS není bezpečnostní sbor.

CS je ozbrojená složka, FS jen civilní zaměstanci

část pracovníků CS je ve služebním poměru, zaměstnanci Finanční správy ne. Obávám se případné rivality. Špatné vtahy na pracovišti mají vliv na práci...

Finanční a Celní správa dělají něco jiného, mají jiné kompetence, jedou podle jiných zákonů. Celní správa je bezpečnostní sbor je vším co to obnáší, je ozbrojená, může pomáhat při katastrofách, řeší např. dovoz přes hranice, spravuje mýto, řeší nelegální zaměstnanost. Dělá kontroly zboží na trhu, osobní prohlídky.. Finanční správa spravuje a vymáhá místní daně, a tak by to mělo zůstat.

Finanční správa je primárně zaměřena na správu daní. Koncept její činnost není represivní. Od toho se odvíjí i výkon služby finančních úřadů. Celní správa je bezpečnostním sborem se širokým záběrem kompetencí, jako jsou kromě financí, doprava, ochrana spotřebitele, zaměstnanost, ochrana před hazardními hrami, atd. Její výkon služby je významným způsobem zaměřen do terénu a je do značné míry represivní. V rámci správy daní se zaměřuje na SPD a ekologické daně, ke kterým se zpravidla váže zvýšená trestná činnost, proto je snaha u celní správy o rozšíření trestně právních kompetencí. Tzn., že systém řízení finanční a celní správy je zcela odlišný, což by se projevilo u sloučené organizace a významně by to převážilo nad jednotným systémem správy cla a všech daní. Podle mého názoru by bylo vhodnější soustředit se na elektronizaci výběru daní, elektronická podání a zjednodušení daňových přiznání. Občan by měl mít možnost co nejjednodušším způsobem podat daňové přiznání a odvést daň. Pokud se státní správa soustředí na přístup k občanovi, občanovi pak bude jedno, zda je celní a finanční správa sloučena.

Chaos

Je mnoho případů v Evropě, kdy po sloučení došlo k naprostému kolapsu ( a poté se vrátily k původnímu modelu), neboť tyto služby samy o sobě obsahují velmi širokou agendu, která v případě sloučení přerůstá každému přes hlavu-prostě kočkopes, momentálně v PL, je potřeba se vždy zeptat lidí, kteří jsou v tomto zapojeni a ne hlavních služebních či mediálních představitelů.

Jedná se o rozdílně vedené organizace, kdy celní správa je ozbrojeným sborem má jiné kompetence, které nesouvisí s výběrem daní finanční správy.

Každá z těchto institucí má jinou věcnou působnost. Pár sdílených kompetencí nestojí za řeč.

Kompetence jsou různé, i když se prolínají. Z důvodu rozsáhlosti problematiky by mělo zůstat oddělené. Neumím si představit, že by finanční správa zasahovala např. do problematiky pašování OPL.V krátkosti řečeno celní správa neznamená jenom finance. Dále po převzetí správy SPD celní správou se enormně zvýšil výběr, což je zřejmě způsobeno do té doby nedostatečnou kapacitou finanční správy. Celníci jsou prostě zaměřeni více na práci v terénu, a zároveň jsou orgány činnými v trestním řízení.

konec celníků v Čechách

menší organizace se lépe řídí, CS má mnoho kompetencí, negativní zkušenosti ze zahraničí SK, PL

mnoho rozdílných kompetencí, zmatek v tom kdo co má na starosti, rozdíl v zařazení, odborném vzdělání a kvalifikace pracovníků

možné snížení služebních míst u celní správy

Můj názor je že by někteří zaměstnanci přišli o místo.

Myslím si, že ještě nenastala vhodná doba

Myslím si, že můžeme čerpat zkušenosti od kolegů ze Slovenska. Podle nic se to neosvědčilo a je to prý vidět i na výběru daní. Také si myslím, že výsledný efekt by byl negativní (ve výběru daní), ale i v samotném začleňování jednotlivých pracovišť CS a FS.

Naprosto odlišný způsob práce, naprosto odlišný obsah práce (zákony), jedno vedení by neumělo řídit finanční oblast a celní oblast nezávisle a nezaujatě, a to z obou stran dotčených organizací.

Nedostatečná koordinace kompetencí celní správy a financí

Nedostatek informací o průběhu a výsledku slučování. I přes vyšší potřebu, možný pokles počtu celníků ve služebním poměru a tím znesnadnění plnění úkolu v "terénu".

Neefektivnost

Nefunkčnost

Nejednotné IT systémy, složité legislativní změny (zaměstnanci jsou pod dvěma různými zákony), finanční náklady, rozdílnost kompetencí

Nejednotnost systému, špatná funkcionalita Finanční správy.

nekoncepční přístup

Nepřehlednost, sloučení, velká zátěž

neshody v rámci finanční a celní správy. Stejné problémy mají na Slovensku

Neslučitelnost některých agend výkonu. Celní správa se vždy neřídí stejnými právními předpisy jako FÚ. CS je ozbrojenou složkou.

neslučitelnost ozbrojené složky s civilní složkou

nevěřím tomu, že by sjednocení bylo realizováno tak, aby přesvědčivě fungovalo do svého začátku a obávám se zrušení pracovních pozic

nevím moc o nastavení systému ve Finanční správě, ale mám za to, že CS má dobře podchycenou svou agendu a předpokládám, že jakákoliv reorganizace stojí spoustu peněz, času a energie a její výsledek je nejistý, takže pokud to není nezbytné neměnila bych zaběhnutý chod věcí. Propojení FS a CS ve sdílené správě mi přijde dostačující přes interní či externí počítačové aplikace.

Nutnost vytvoření nové legislativy a její zavedení do praxe - zdlouhavý proces s nejistým výsledkem. Personální změny a následně možná destabilizace fungování obou úřadů. Sloučení informačních systémů a z toho plynoucí dlouhá doba vývoje a testování, zcela jistě by docházelo k výpadkům atd.

obávám se zrušení služebního poměru

Obrovské množství kompetencí a nemožnost zaměřit pozornost na všechny.

Odbornost, specializace.

ochrana dat (při sloučení - migraci dat), odbornost, zatížení úřadů aj.

opatření pro opatření - přínos pro veřejnost by nebyl velký, celníci pracují ve služebním poměru - jsou ozbrojenou složkou, celní správa přešla na dvoustupňový model řízení - tato racionalizace je dostatečná

Podle propočtů, které kdysi předcházely úvahám o sloučení by sloučení stálo kolem 1 miliardy Kč , což je v obdobích deficitních rozpočtů jeden z negativních ukazatelů. I když mají obě instituce blízko, obě jsou na vysoké úrovni v oblasti daní, není důvod měnit fungující orgány , Celní správa je bezpečnostním sborem a Finanční správa se řídí služebním zákonem. Každý orgán má svoji hierarchii, která by tímto utrpěla a mohla by přinést negativní důsledky, čehož jsme v minulosti byli svědky. Po zkušenostech z Polska a Slovenska, kde zavedli JIM padlo mnoho fungujících přeshraničních spoluprací s ČR. Kolegové zahraničních celních správ tento krok hodnotí negativně. A tak by šlo pokračovat.

Potlačení důležitosti (kompetenci) celní správy oproti daňové správě.

Potřeba specializace

Práce obou složek a jejich přístup k problematikám, postupy při řešení úkolů jsou natolik rozdílné, že by slučování přineslo velký zmatek a problémy jak pro státní správu, tak hlavně pro daňové poplatníky. I při současném stavu bývají často jednání s kteroukoliv ze zmiňovaných složek velmi složitá a při přechodu na nové postupy, aplikace a podobně by mohlo dojít k faktické nefunkčnosti celého systému.

Prestoze obe organizace se podili na vyberu dani, jejich odlisnosti jsou vyznamne. Zamereni CS je vyznamne orientovano na cla a dane z dovozu, kdezto FS se krom DPH v souvislosti s dodanim do JCS zameruje na vnitrostatni obchod. CS je bezpecnostni sbor, tedy sluzebni pomer prislusniku, ochrana vnitrniho trhu, pripravne rizeni trestni. Myslim, ze oba sbory mohou spolupracovat a maji k tomu idealni podminky. Slouceni nema opodstatneni a na prikladu SK se potvrzuje, ze se jedna o krok spatnym smerem.

Problém ve sjednocení systémů, databází, postupů, organizaci činností. Dále pak odlišné řízení vzhledem k faktu, že celní správa je ozbrojenou složkou (případné zcivilnění celní správy by popíralo principy a poslání celníků, nehledě na následky vedoucí i k možnému zániku povolání celník).

především z praxe vím, že kontroly jsou výrazně odlišné co se týče způsobu, času atd. Jinak spolupráci těchto orgánů hodnotím kladně, ale každý orgán by měl pokračovat tak jako dosud.

příliš mnoho kompetencí pod jedním úřadem

Přílišná centralizace řízení

Přílišné byrokratické zatížení.

Reforma by sebou přinesla potřebu znatelného množství finančních prostředků, což se mi vzhledem k současnému fungování obou orgánů jeví jako zcela zbytečné. Tyto prostředky ze státního rozpočtu lze využít efektivněji. Zavedení reformy do praxe by nebylo bez obtíží, vytvořit jeden fungující celek by bylo velmi náročné, otázkou zůstává, do jaké míry by byl výběr daní a cel touto cestou efektivnější.

riziko snížení odborné kvality

Rozdílná úroveň programové vybavenosti. Rozdíl v přístupu k vymáhání pohledávek.

Rozdilne aplikace vyuzivane pro spravu dani. Celni predpisy jsou upraveny v narodnim, ale take celnim kodexu.

Rozdílné kompetence, ozbrojená složka

Rozdílné kompetence, rozdílné "nástroje" pro realizaci kompetencí, rozdílný způsob managementu.

Rozdílné kompetence, rozdílné zákony.

Rozdílnost hmotně právního předpisu a s tím spojená specifika správy a kontrolní činnosti.

rozdílnost kompetencí, aplikací atd.

rozdílnost v právních poměrech příslušníků CS a zaměstnanců FS

rozdílnost z důvodu služebního poměru a zkušenosti s kolegy z jednotlivých FÚ

Rozdílný systém práce (celní správa je bezpečnostním sborem více se velí než "diskutuje"), problematika odlišných forem zaměstnání (pracovní a služební poměr příslušníků bezp. sborů).

různé kompetence v rozsahu služebního poměru a zaměstnaneckého poměru

různý spektrum činností, firemní kultura ...

Sjednocením nebudeme spadat pod služební zákon.

Sloučení obou organizací by nepřineslo nic zásadního, pouze by to stálo spoustu peněz. Obě organizace fungují na jiných principech a mají jiné kompetence.

složitá restrukturalizace

Složitost řízení a koordinace (jiné postavení zaměstnanců vyplývající zejm. z toho, že CS je bezpečnostním sborem se zcela odlišným postavením zaměstnanců - příslušníků, velká rozmanitost agend - činnost CS není pouze činností v oblasti cel a daní) a z toho plynoucí snížení efektivity, demotivace zejm. příslušníků CS spojená s jejich možným odchodem ze služebního poměru (zkušení příslušníci s nárokem na výsluhový příspěvek) nebo odchodem do jiného bezpečnostního sboru převedením v rámci prostupnosti.

Současné fungování vyhovuje.

Stačí se podívat na Slovensko jak dopadla celní správa tam...

Takto jsou přehlednější kompetence a pravomoci.

Tento model se neosvědčil ani v okolních zemích, kde k němu přistoupili. Celní správa je bezpečnostním sborem a v tomto ohledu vykonává řadu kompetencí např. správu SPD, výběr cla a s tím souvisí i kompetence v trestní oblasti. V případě slučování se ptám kdo přebral jaké oblasti, co vše by zůstalo v rámci bezpečnostního sboru a co dalšího by se vykonávalo mimo služební poměr ?

v pravomoci celní správy a finanční správy

V řadě oblastí např. zcela rozdílné kompetence (tj. nutná legislativní úprava), rozdílná úroveň v oblasti IT technologií, platových podmínek apod.

V současné době má CS takové množství kompetencí, které je schopna vykonávat sama, sloučením by došlo k nepřehlednosti v jednotlivých činnostech a CS by nakonec hrála roli jen jako kontrolní orgán.

V současné době se mi jeví existence dvou samostatných institucí pro stát přínosnější, než sloučení obou do jednoho státního "molochu".

V tomto případě by ztratila Celní správa ČR status ozbrojeného sboru, dle zákona č.361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, a tím výrazně snížila svou kompetenci a respekt. Dále by to znamenalo pro příslušníky zcivilnění a tím výrazné snížení platových poměrů.

velká centralizace

Viz sloučení finanční a celní správy na Slovensku a v Polsku (zcivilnění výkonných příslušníků, kteří jsou ve služebním poměru).

výborné výsledky v vybírání spotřební daně ze strany celní správy, neznalost celní problematiky ze strany finanční správy, zcivilňování příslušníků CS

Vývoj nových softwarových aplikací (značná finanční zátěž), nebo propojení stávajících; zmatení veřejnosti; nejednotné metodické postupy (byť se již hodně přibližují); roztříštěnost územních pracovišť a jejich vedoucích představitelů; hrozba redukce počtu pracovníků.

vznik velkého "superúřadu" a "molochu", nesamostatnost celní správy jako organizace zabývající se specifickou oblastí, sjednocení širšího výkonu státní správy pod jedno řízení (možnost ovlivnění "jedinci tam nahoře" více oblastí pod ně spadající)

Vznikla by velká organizace, složitě říditelná

Zásah do bezpečnostního sboru, degradaci kvality výkonu služby celní správy. Příště by mohlo někoho napadnout slučovat státní a obecní policii.

zcivilnění

Zcivilňování pracovníků celní správy.

Zhoršení prostoru pro kontrolní činnost, nabobtnání aparátu.

Zrušení služebního poměru.

7. Na předchozí otázku jste odpověděli, že byste sjednocení Finanční a Celní správy uvítali. Odpovězte, prosím, v krátkosti, jaká pozitiva v případném sjednocení spatřujete.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

jedno místo, jeden účet, jednoduchost při vyřizování

jednodušší a efektivnější pro veřejnost

Lepší komunikace při kontrolách subjektů a výběrem samotným.

Přenos informací, koordinace kontrol

rychlost, přehlednost, efektivita, méně papírování

Sblížení správy všech daní. V současné době jsou daně od sebe striktně odděleny ve vztahu ke správci daně FÚ a správci daně CÚ. Spolupráce FÚ ve vztahu k CÚ výrazně pokulhává.

spolupráce, kontrola subjektů, rychlost předání informací

Vše na jednom místě.

Vývoj jednotných informačních systémů, lepší možnosti ve vzdělávání

xxx

zjednodušení , zvýšení efektivity, úspora nákladů, ...

Zlepšení řízení výkonu služby v souvislosti se stejnou oblastí výkonu.

Zvýšení efektivity a hospodárnosti při výběru daní a poplatků.

8. Vykonává podle Vás Celní správa některé činnosti, které považujete za nadbytečné, případně přímo nesouvisí se správou cel a daní nebo by je podle Vás měl vykonávat jiný orgán? Pokud ano, které činnosti to podle Vás jsou?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ano celou řadu, je to daň za zrušení "hranic" a hledání kompetencí, díky nimž bylo možno zachovat pracovní místa - příkladem je vymáhání pokut...

Ano i Ne

Ano, kontrola - EET, finanční úřad, kontrola hazardu - živnostenský úřad, dělená správa - finanční úřad,

Ano, lesnictví a rybníkářství.

Celní správa již dnes vykonává celou řadu činností, které ne zcela přímo souvisí se správou cel a daní. Tyto činnosti sice nelze považovat za nadbytečné, nicméně je otázkou, zda věcná příslušnost celní správy je k těmto činnostem namístě (kontroly mýta, hazardu, ochrana práv duševního vlastnictví...). Nicméně toto musí zvážit a rozhodnout kompetentní osoby.

Celní správa se stala sběračem kompetencí, které není schopen vykonávat žádný jiný orgán, ani by nebyl. Neexistuje žádný jiný orgán, kterému by přibývali kompetence (bez personálu, vybavení a řádného proškolení) jako celní správě, přesto své nové úkoly zvládá.Pro kvalitu práce by bohatě postačilo adekvátní finanční ohodnocení s ohledem na dlouhodobé personální podstavy a přetíženost jednotlivých útvarů zejména CÚ pro hl. město Prahu.

Celní správa vykonává řadu činností, které přímo nesouvisí se správou cel a daní. Celní správa je totiž jedním z nejvýznamnějších kontrolních orgánů v ČR, se širokým spektrem kompetencí. Snahy o opuštění některých kompetencí jsou u celní správy dlouhodobě, avšak s ohledem na politickou situace se často mění kompetence, které chce opustit. Nedávno to byla problematika kontrol zaměstnanosti cizinců, s potřebou podniků přijímat více zaměstnanců, a to i s cizích zemí, se však tato kompetence naopak rozvíjí, ještě nedávno to bylo vážení vozidel. Pod tlakem samosprávných celků, které chtějí zvýšit ochranu svých komunikací, se i tento přístup mění. Nemyslím si proto, že v současné době je potřeba řešit rozsah kompetencí celní správy, a to i s ohledem na skutečnost, že než by se vyřešil legislativní proces a to, který orgán by kompetence od celní správy převzal, což jsou podmínky pro změnu kompetencí, mohlo by dojít ke změně priorit a kompetence, které by celní správa chtěla opustit, by opět dostali prioritu.

CS je bezpečnostním sborem, který činnosti jenž má ve své kompetencích zvládá díky vysoce erudovaným pracovníkům na vysoké úrovni a není důvod to měnit.

CS nevykonává nadbytečné činnosti

CS vykonává značné množství kompetencí, které byly často převzaty kolem roku 2004 z důvodu z obavy o vůbec existenci CS po zrušení hranic. Řada kompetencí však není vykonávána na 100 % a odvádí od fundamentálních úkolů CS. Na druhou stranu je často patrné, že síla uniformy při výkonu kompetencí a vymáhání splnění nějaké povinnosti často funguje lépe, než u jiný státních neuniformovaných orgánů. Kontrola dálničních známek? Není lépe napnout síly ke kontrole zboží uniklé celnímu dohledu? Ale jsou zde další věci...

činnosti na komunikacích

dělená správa

dělená správa

dělená správa, samozřejmě souvisí s výběrem daní (tedy i pokut, peněžitých plnění) avšak dle mého pohledu by si každý ukladatel ať už pokut či vyplacených dávek či příspěvků měl tato plnění vymáhat sám

Dle meho nazoru je to myto.

Dozor nad nepovolenou reklamou

EET

EET, upustit od činností vykonávaných PČR (vážení vozidel, časové poplatky), upustit od činností, které přímo nepřísluší CS a byly dány do vínku CS po vstupu ČR do EU, zaměřit se hlavně na kompetence dle zákona o spotřebních daních

exekuce

hazard, zaměstnávání cizinců

Jedná se o sdílené kompetence.

kompetence nejsou nadbytečné

kontrola heren

kontrola nelegální zaměstnanosti, kontrola AETR

Kontrola ochranných známek - ČOI, kontrola zaměstnávání cizinců-ÚP

Kontrola zaměstnanosti cizinců, kontrola EET

kontrola zaměstnávání cizinců

Kontroly nelegálního zaměstnávání cizinců 1. Kontroly hazardu 2. Kontroly EET 3. Činnost v oblasti vymáhání nedoplatků - pokuty nesouvisející s celní problematikou (např. přestupky, tr. činy v dopravě na pozemních komunikacích)

Kontroly v oblasti silniční dopravy – zejména vážení nákladních vozidel, kontroly výkonového a časového zpoplatnění (dálniční kupóny, mýtné), kontroly v oblasti zaměstnávání cizinců.

momentálně o žádných nevím

mýto by možná mohla řešit Policie ČR

na tuto otázku nedokážu odpovědět

např. kontrola zaměstnávání cizinců

např. problematika ochrany spotřebitele nebo kontrolní vážení kamionů

např. zaměstnanost

Například vykazování dat v Intrastatu (pořízení a odeslání zboží v rámci intrakomunitárního obchodu)... Z neznámého důvodu se sice v hlášeních zasílá i sazební zařazení zboží, což je zcela jistě, pro případ kontroly, parketa celní správy, ale myslím, že by tento údaj nemusel být nutný... Na druhou stranu se statistika mezinárodního obchodu ČR tvoří z údajů pořízených celní správou (a pořízení či odeslání zboží je mezinárodní obchod, i když neprobíhá pod celním dohledem), takže vlastně nevím...:-)

NE

Ne

ne

Ne

ne

ne

NE

Ne

Ne

NE

Ne

ne

Ne.

Ne.

Ne. CS vykonává i jiné činnosti nesouvisející přímo se správou cel a daní, nejsou nadbytečné a z hlediska praktické minulosti není přijatelné, aby je vykonával jiný orgán.

nejde odpovědět stručně, samozřejmě že některé činnosti by celní správa vykonávat nemusela či neměla, na druhou stranu musel by je vykonávat jiný úřad, problém nejsou vykonávané činnosti ale nedostatečné, pořád se měnící apod. právní normy podle kterých se vykonávají

Nejsem si vědoma.

nelegální zaměstnanost, KAPSCH

NELEGÁLNÍ ZAMĚSTNANOST, KONTROLA EET

Nelegální zaměstnávání cizinců by mělo patřit státní inspekci práce, celní správa vykonává pouze omezený druh kontrol.

Nemam ten pocit.

Nemyslím si.

Nemyslím, že činnosti vykonávané Celní správou by měl vykonávat jiný orgán.

Nepovažuji za nadbytečnou žádnou ze současně vykonávaných kompetencí.

Nepovažuji žádnou z činností, kterou vykonává Celní správa za nadbytečnou.

Neumím posoudit

nevím

nevím

nevím

nevykonává

nic mě nenapadá

Obecně se jedná o některé kompetence, které celní správa převzala po vstupu do EU včetně tzv. dělené správy.

otázka duševního vlastnictví - neexektivní a finančně náročná oblast nepřinášející žádné finance pro státní rozpočet..spíše naopak..

Podle mého názoru jde o kompetenci tzv. "hlídání" ochranných známek...

Prioritou celní správy jsou spotřební daně, pašování OPL, nelegální dovoz zboží, karuselové obchody, s čímž by mělo být spojeno posílení kompetence v oblasti DPH. V neposlední řadě je důležitý výběr mýta, a samozřejmě dovoz zboží ze třetích zemí. Jako úplně zbytečné nepovažuji nic, i když by se některými věcmi měli zabývat okrajově, jako je např. Kontroly zboží pro účely veterinární správy, potažmo SZPI.

provádění úkonů v souvislosti se zákonem o ochraně ovzduší, zejména kontrola plnění povinností snižování emisí skleníkových plynů, kontrola rybolovu

Přesně naopak. DPH při dovozu zboží by měli hradit veškeré subjekty nikoli pouze neplátce DPH, aby nedocházelo k únikům DPH.

Slučuji se s činnostmi Celní správy

Těžko říci. Udělené kompetence mají svůj základ v konkrétním zákoně. Na každou kompetenci je určený určitý rozsah práce konkrétních lidí. Jsou kompetence náročné a kompetence méně náročné, nejen z časového hlediska, ale i organizace práce, služby a materiálního zabezpečení. Někdo kompetenci udělil a měl k tomu racionální důvod. Z mé pozice si netroufnu označit konkrétní kompetenci, kterou by měl vykonávat jiný orgán. Pokud bych měl nějakou označit, tak snad sledování pěstování máku - zemědělská inspekce.

určitě by se nějaké našly - měření radiace

určitě je několik kontrol, které by měl řešit jiný orgán, ale nechal bych to bez komentáře

určitě některé kontrolní činnosti v rámci zaměstnávání cizinců, hazard, EET

V případě některých sdílených kompetencí např. nelegální zaměstnanost.

Ve služebním poměru si nevybíráme, co máme ve výhradní správě nebo kde máme sdílenou kompetenci

Všechno, co nesouvisí s pohybem zboží (ze třetích zemí a do třetích zemí) a s tím úzce související činnosti, by CS ČR neměla vykonávat.

vykonává (např.: kontrola zpoplatnění pozemních komunikací, nízkorychlostní vážení, kontrola osevních ploch máku a konopí, duševní vlastnictví, kontrola hazardu, kontrola zboží dvojího užití apod.)

Vykonávané činnosti zvládá Celní správa dobře, nevidím potřebu je měnit. Určitě se nabízí možnost lepšího financování prostředků k jejich zajištění. Vozový park, skladovací prostory a jejich vybavenost, vlastní moderní objekty jako sídla nebo pobočky, modernizace školících a rekreačních zařízení atd.

Vymáhání nedoplatků. Měli bychom vymáhat pouze nedoplatky cel a daní.

x

Zpoplatnění silnic a dálnic, měření radiace.

Zřejmě to bude kontrola mýta.Ale děláme tuto kompetenci již 12 let a myslím že velice úspěšně.Dále nelegální zaměstnanost.Celní správa kompetencí ,které přímo nesouvisí svýběrem cel a daní ,má spoustu,ale dostali je do vínku,protože je nikdo nechtěl vykonávat.

Žádná nadbytečná činnost, kterou vykonává Celní správa, a měl by ji vykonávat někdo jiný, mě nenapadá.

Žádné činnosti nepovažuji za nadbytečné.

žádné mě nenapadají i nových kompetencí se celní správa snaží zhostit

9. Vnímáte v současnosti tlak veřejnosti a kritiku médií vůči Celní správě? Dotýká se Vás v osobní rovině nebo Vás jinak ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nevnímám nebo se mne osobně nijak nedotýká10467,53 %67,53 %  
Ano, vnímám a dotýká se mne2113,64 %13,64 %  
Někteří považují splnění jakýchkoliv podmínek za překážku v podnikání.10,65 %0,65 %  
Vnímám jako celek10,65 %0,65 %  
žádná taková kritika neexistuje10,65 %0,65 %  
dříve ano, nyní už jen sporadicky10,65 %0,65 %  
převažují pozitivní zprávy10,65 %0,65 %  
Práce celníků nikdy nebyla u veřejnosti populární, takže kdo si tuto práci vybere musí počítat s tím, že část lidí ho bude jeho práci odsuzovat10,65 %0,65 %  
Nevymyká se běžným standartům.10,65 %0,65 %  
ne nevnímám, přestože pracuji v obalsti komunikace s veřejností. Veškerý tlak je činěn v případě politiky.10,65 %0,65 %  
Vnímám především v médiích vyvíjený tlak některými politickými subjekty10,65 %0,65 %  
Tlak vnímám už od svého nástupu k CS (jsem ve služebním poměru 25 let), záleží na tom, jak je CS podávána našimi politiky a médii. Jednou jsme dole a jednou nahoře :-).10,65 %0,65 %  
Vnímám, ale až tak, se mě to nedotýká10,65 %0,65 %  
Nic zásadního jsem v posledním období v tomto ohledu nezaznamenal.10,65 %0,65 %  
V současnosti nepozoruji tlak ze strany médií nebo ze strany politického spektra. V minulosti při "tlaku" na Celní správu mě situace zasáhla i v osobní rovině. 10,65 %0,65 %  
snažím se jí sledovat a někdy je negativní , ale někdy zase pozitivní záleží na věci10,65 %0,65 %  
obecně není CS vnímána pozitivně, je občas nepříjemné "přiznat se" k tomu, co vlastně dělám, i když negativní vnímání se nakonec ukáže pouze jako subjektivní pocit, bez konkrétního důvodu10,65 %0,65 %  
Ano, vnímám, ale nedotýká se mne10,65 %0,65 %  
Většina kritiky kterou vnímám se týká EET.Kontrolní nákupy, sankce.Osobně se mě to nedotýká.10,65 %0,65 %  
Je mi to jedno10,65 %0,65 %  
občas kritiku veřejnosti nebo médií vnímám, pokud je kritika oprávněná, mohu ji vnímat i v osobní rovině.10,65 %0,65 %  
Tlak veřejnosti vůči CS nedokážu posoudit. Kritiku médií nevnímám aktuálně jako vysokou (mají jiné priority), rozsáhlejších ataků si nejsem vědom. Osobně se snažím brát s toto vše rezervou.10,65 %0,65 %  
Mě osobně mě to neovlivňuje, ale některé skutečnosti jsou stejné jako v jiných rezortech. Takže kritika na celní správu je kritika na celou veřejno správu ČR.10,65 %0,65 %  
Nemám pocit, že by byla CS v médiích kritizována a pokud se nějaký případ nejde, tak se mne dotýká. Dále se mne dotýká, že prezentace událostí v médiích jsou zkreslené a ne vždy úplné.10,65 %0,65 %  
nevím o žádné kritice či tlaku médií10,65 %0,65 %  
Nelze se vyjádřit jinak než, že "potrefená husa se vždycky ozve". Celní správa není tak medializovaná jako finanční správa.10,65 %0,65 %  
Vnímám a to jak negativně tak pozitivně. Vždycky když někomu šlápnete na kuří oko, tak se bude bránit. Zatím považuji média za neprofesionální, které vždy neuvedou vše tak, jak má být.10,65 %0,65 %  
záleží na případu10,65 %0,65 %  
vnímám ale mně osobně se nedotýká10,65 %0,65 %  
Ano vnímám, ale moc se mě nedotýká.10,65 %0,65 %  
Vnímám, ale u nás si budeme vždy stěžovat na cokoli, osobně se mne nedotýká10,65 %0,65 %  

Graf

10. Pokud byste měli možnost cokoliv v rámci organizační struktury či výkonu celní správy změnit, co by to bylo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Nesouhlasím s tím, že se do vedoucích funkcí dostávají pouze ti, kteří mají vysokoškolské vzdělání, přestože mají minimální praxi v CS. Dále nesouhlasím s tzv. "bočními vstupy", kdy se přijímají opět vysokoškoláci na místa ve vyšších platových třídách, s nulovou praxí u CS.

Aby byly výhody stejné jako jak u celníku tak u občanských zaměstnanců.

Asi bych nic neměnila. Nesouhlasím s pokračováním centralizací výkonu služby a pracovních činností, kde se vzdaluje osobní přístup ke klientům.

Asi nic stávající struktura mi vyhovuje, výkon viz předešlá otázka.

bez komentáře

být blíž lidem, deklarantům, veřejnosti, současná struktura je pro ně nepřehledná, vzdálená...

Dokončení institucionální reformy v přechodu na menší stupně řízení, zejména v ústřední složce s ohledem na úspory.

její decentralizace, každý kraj má své priority, nezatěžování výkonných složek daných CÚ nepodstatnými úkoly z GŘC.

Jiný způsob motivace k profesnímu růstu pro zaměstnance celní správy. Oddělení pátrání potažmo policejních pravomocí od celní správy. Trestní řízení v celní správě dále nevykonávat. naopak zřídit pátrání ve věci vyhledávání daňových podvodů.

Již tady bylo v minulosti mnoho variant i pokusů o ně a některé z nich se osvědčily. Domnívám se, že současný stav je vyhovující.

k organizační struktuře bych se nevyjadřoval

komunikativnost některých kolegů hlavně ze strany nadřízených

Lepší organizace podpůrných procesů např. hospodářská správa, personální atd.

momentálně nic

Možnost prvoinstančního útvaru hospodařit snmajetkem a mít k tomu samostatný rozpočet (obdobně jako to má Kr.řed.Policie ČR)

nadbytečná byrokracie, nepropojenost s registry ČSSZ, FÚ, zdravotních pojišťoven

Např. v rámci výkonu tiskových mluvčí, by měli být přímo podřízeni ředitelům jednotlivých celních úřadů a ne být tabulkově pod právním odborem.

Návrat k územní působnosti dle částí Prahy. Samostatné Celní úřady, ne centrální řízení dle krajů.

návrat ke tří stupňové struktuře organizace, změna konceptu náboru nových příslušníků, obecně změna personální politiky s ohledem na dlouhodobý neutěšený personální stav, vzdělávání

Nedokážu spatra posoudit, nemám dost relevantních informací.

Nejsem zastáncem častých organizačních změn a už vůbec nemám rád změny fungujících systému tzv. změn pro změny, což se však někdy děje. Momentálně bych asi nic neměnil.

nemám manažerské ambice

Není potřeba

Neumím posoudit

nevím

Nevím

nevím

Nevím

Nevím o žádných důvodech proč by se mělo něco měnit.

Nevím.

nic

nic

Nic

Nic bych neměnil.

Nic bych neměnila.

Nic mne nenapadá.

nic, myslím, že funguje a není co měnit

Obsazení hranic.

Odborné útvary, jako je např. Odd . 61 a 62 sloučit přímo pod odbor GŘC

Odbyrokratizovat celou řadu konstantních, tradičních postupů. Co nejvíce řešit zjištěná pochybení mimo tradiční postupy správního řízení a přestupkového řízení, umožnit spíše řešit věci v co největším rozsahu vykonávaných kompetencí v rámci příkazního či blokového řízení s možností odvolání, v různých zjednodušených postupech apod. Jsme svázáni celou řadou procesních úkonů, které ale jdou proti zásadám rychlosti, hospodárnosti, efektivity řízení apod. Často zjišťujeme, že proces v okolních státech bývá jednodušší, efektivnější. Moc se vzhlížíme v množství často protichůdných judikátů, stavíme na nich metodiku apod.

Opětná decentralizace útvarů a jejich podřízení ve struktuře místně příslušné oblasti a ne jak se opět děje-GRČ stahuje kompetence a útvary do Prahy-opět vzniklá guláš-kde chybí místní znalost poměrů a v tomto i optimální řízení zdrojů, tak aby byl spokojený i pracovník v jiných regionech a nejen úředník v Praze.

plat

posílení výkonných příslušníku pro práci v terénu tzn. v současné době nedostatečný počet příslušníků pro kontroly stanovené kompetencemi CS

Postaveni odboru Patrani na GRC.

program ve kterém pracuji :-)

Přechod z procesního řízení na liniově-štábní proces řízení.

Přerozdělení jednotlivých organizačních složek. Některé se dublují. U jiných je nedostatek pracovníků.

přístup ke jmenování do funkcí příslušníků, kteří na danou funkci nemají ani profesionální, ani lidské předpoklady; uznávání VŠ pouze v oboru (práva, ekonomika atp.)

Reorganizace platových tříd mezi jednotlivými odděleními a odbory, protože na některých pozicích jsou platové třídy podhodnocené a jinde naopak.

roztříštěnost územních pracovišť a odloučení přímého nadřízeného pracovníka a jeho podřízených pracovníků

snížit byrokracii

Snížit počet územních pracovišť a rozšířit trestně právní kompetence.

snížit počet vedoucích pracovníků

Současná organizační struktura mi přijde optimální.

Stabilitu pracovního prostředí, kdy dochází často k zásadním změnám. To se týká i organizační struktury. Po všech změnách by měl konečně na nějakou dobu být zachován v této oblasti na nějakou dobu státu quo.

Systém profesního vzdělávání - specializační kurzy jsou vypisovány minimálně, novelizace předpisů a její provedení v praxi se k příslušníkům dostává až ex post. Zcela chybí semináře pro řadové příslušníky např. s předsedy správních soudů.

Tělesné prověrky pro všechny uniformované příslušníky CS.

Určitě by se dalo změnit hodně věcí, což mi moc nepřísluší to komentovat. problematika je velice obšírná.

územní uspořádání

V minulosti byly problémy s přechodem na dvoustupňovou strukturu řízení. A pořád se řeší mouchy. Ale v současnosti bych asi neměnil. Jen bych se přimlouval na rychlejší informovanost lidí na úřadech, ale to nesouvisí s organizační strukturou.

v rámci novel zákonů, přijímání nových předpisů či evropské legislativy - informovat s časovým předstihem, jak zaměstnance, tak i veřejnost o plánovaných změnách, které budou mít dopad např. na výběr daní a cel či se jinak budou dotýkat laické či odborné veřejnosti

V současné době nemám žádný zásadní návrh.

větší akcent na výkon v oblasti pátrání a dohledu, omezení "umělých" kompetencí

Větší důraz na počet osob v "terénu"; Tlak na zvýšení efektivity v trestním řízení, např. vyšší "ochota" při přebírání informací od odborů daňových CU o daňových deliktech subjektů (fyz. osob) jejich schopnost tyto informace využít, zpracovat v materiál schopný obstát u soudního řízení.

Větší propojenost Generálního ředitelství cel s celními úřady

větší průchodnost - mnoho různých velice specifických oblastí výkonu a kompetencí. Z pohledu HR je nevyhnutelná úzká specializace. např. regulérní pracovní stáže - větší motivovat a lépe vyladit personalistiky

Větší spolupráce mezi GŘC a CÚ a jednotlivými odděleními.

větší spolupráce s jinými CS (PL, SK, DE. AT) na nižší úrovni (CÚ)

Více lidí pro výkon. Zejména v oblasti spotřebních daní

více selského rozumu do rozhodování, netrvat na prokazování banalit a nesmyslů jenom proto, že je to uvedeno v nějaké právní normě nebo vnitřním aktu řízení (to se týká jak řadových tak vedoucích pracovníků) často dochází ke snaze vybrat co nejvíce peněz bez ohledu na skutečný stav věci

Vrátil bych celní správu zpět do trojstupňové organizační struktury.

Vrátil bych původní strukturu celních úřadů , kdy na celních úřadech byli ředitelé , ale i personální pracovníci a všechny odbory.

Vrátit třístupňové řízení a navýšit zpátky počet celních úřadů zejména z důvodu lepší dostupnosti a komunikace směrem k deklarantské veřejnosti.

vrátit zpět působnost celních úřadů, centralizace na celní ředitelství vykazuje jisté problémy (okamžitá řešení nelze provádět)

Vrátit zpět tří stupňovou strukturu Celní správy ČR.

Všechno od shora dolů

Vůči veřejnosti v současné době ne.

Vybírání DPH rovnou při dovozu i u plátců

Výměnu některých řídících kádrů na všech úrovních řízení CS ČR. Podle mě jde o několik funkcionářů, kteří již na své funkce (odborně ale i lidsky) nestačí a neměli by je tak vykonávat. Nechávat někoho např. ředitelem úřadu jen ze soucitu nebo s přihlédnutím k jeho "zásluhám" (i když třeba žádné nemá a neměl) je absolutně chybné!

Vzdělávání - jasně definovaný procesní růst

Z třístupňové organizační struktury platné do 31/12/2012 (GŘC - Celní ředitelství - Celní úřady) převzít do současné dvoustupňové struktury (GŘC - Celní úřady) to, co přispěje k úspoře finančních zdrojů celní správy (tímto je myšlena decentralizace některých složek celní správy z jednoho místa na několik míst na územní pracoviště).

Zeštíhlení (personálně) Generálního ředitelství cel

Zjednodušit formu orientace v denně nových předpisech. Specializace na pracovištích.

zjednodušit postupy

zlepšit metodickou činnost

Zmíním pouze vzdělávání příslušníků CS a to v oblasti výuky cizích jazyků, který je v organizaci nedostačující. Výkon výuky je směřován pouze na Generální ředitelství cel. Vzhledem k neustálým změnám a novelám v legislativě (právní předpisy), pravidelné školení, semináře v oblasti právní a informatiky.

zrušení "krajských" celních úřadů, návrat zpět k "územním" celním úřadům

Zrušení centralizovaných Celních úřadu z krajských na menší správní okrsky

zrušení fyzických prověrek.

Zrušení odborů na celních úřadech, jednotlivá oddělení by přímo podléhala vedení CÚ

zrušení volných míst (černých duší), zeštíhlení generálního ředitelství cel, naopak posílení celní úřadů (převážně pražského, středočeského, jihomoravského a jihomoravského)

zrušila bych "byrokracii" mezi odděleními

Zrychleni naboroveho rizeni, zavedeni naboroveho prispevku pro celniky v Praze. Navrat ke 3 stup. org. strukture rizeni v Cs.

Zvýšení pravomocí

zvýšit prostupnost návrhů inovací z nižších pozic směrem do vyšších prostřednictvím IT aplikace, i stávající

zvýšit pružnost při přijímání nových postupů v metodice

11. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od 46 do 55 let6441,56 %41,56 %  
od 36 do 45 let6038,96 %38,96 %  
od 26 do 35 let2214,29 %14,29 %  
56 let a více63,9 %3,9 %  
do 25 let21,3 %1,3 %  

Graf

12. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské magisterské5233,77 %33,77 %  
středoškolské s maturitou4931,82 %31,82 %  
vysokoškolské bakalářské4428,57 %28,57 %  
vyšší odborné74,55 %4,55 %  
vyučen21,3 %1,3 %  

Graf

13. Jaká je délka trvání Vašeho pracovního, respektive služebního poměru v Celní správě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 let a více12379,87 %79,87 %  
od 5 do 10 let1610,39 %10,39 %  
od 1 do 3 let85,19 %5,19 %  
méně než 1 rok63,9 %3,9 %  
od 3 do 5 let10,65 %0,65 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak obecně hodnotíte Celní správu v České republice?

2. Do jaké míry souhlasíte s tvrzením, že výkon celní správy v současné době odpovídá principům dobré správy (tj. vstřícnost, otevřenost, odpovědnost, zákonnost, nestrannost, včasnost, legitimní očekávání, hospodárnost, efektivnost,…)?

3. Slyšeli jste o projektu tzv. jedno inkasní místo (JIM)? (Jednalo se o sloučení výběru daní, cel, sociálního a zdravotního pojištění. JIM mělo být spuštěno v roce 2014, ale nakonec bylo od jeho realizace upuštěno.)

4. Ztotožňujete se rozhodnutím vlády projekt JIM nerealizovat, nebo byste realizaci projektu naopak uvítali?

5. Uvítali byste v současné době institucionální reformu např. v podobě sloučení Finanční a Celní správy do jednoho orgánu?

8. Vykonává podle Vás Celní správa některé činnosti, které považujete za nadbytečné, případně přímo nesouvisí se správou cel a daní nebo by je podle Vás měl vykonávat jiný orgán? Pokud ano, které činnosti to podle Vás jsou?

9. Vnímáte v současnosti tlak veřejnosti a kritiku médií vůči Celní správě? Dotýká se Vás v osobní rovině nebo Vás jinak ovlivňuje?

11. Jaký je Váš věk?

12. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

13. Jaká je délka trvání Vašeho pracovního, respektive služebního poměru v Celní správě?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak obecně hodnotíte Celní správu v České republice?

2. Do jaké míry souhlasíte s tvrzením, že výkon celní správy v současné době odpovídá principům dobré správy (tj. vstřícnost, otevřenost, odpovědnost, zákonnost, nestrannost, včasnost, legitimní očekávání, hospodárnost, efektivnost,…)?

3. Slyšeli jste o projektu tzv. jedno inkasní místo (JIM)? (Jednalo se o sloučení výběru daní, cel, sociálního a zdravotního pojištění. JIM mělo být spuštěno v roce 2014, ale nakonec bylo od jeho realizace upuštěno.)

4. Ztotožňujete se rozhodnutím vlády projekt JIM nerealizovat, nebo byste realizaci projektu naopak uvítali?

5. Uvítali byste v současné době institucionální reformu např. v podobě sloučení Finanční a Celní správy do jednoho orgánu?

8. Vykonává podle Vás Celní správa některé činnosti, které považujete za nadbytečné, případně přímo nesouvisí se správou cel a daní nebo by je podle Vás měl vykonávat jiný orgán? Pokud ano, které činnosti to podle Vás jsou?

9. Vnímáte v současnosti tlak veřejnosti a kritiku médií vůči Celní správě? Dotýká se Vás v osobní rovině nebo Vás jinak ovlivňuje?

11. Jaký je Váš věk?

12. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

13. Jaká je délka trvání Vašeho pracovního, respektive služebního poměru v Celní správě?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Hudcová, H.Celní správa v ČR z pohledu jejích zaměstnanců (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://celni-sprava-v-cr-z-pohledu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.