Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dotazník absolventům vysoké školy
Dotazník absolventům vysoké školy
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Luboš Matas |
---|---|
Šetření: | 27. 07. 2022 - 10. 09. 2022 |
Počet respondentů: | 97 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 11.97 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 38,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:08 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník má za cíl zjistit vztah absolventů k jejich dosaženému vzdělání. Výsledky budou použity ke studijním účelům.
Odpovědi respondentů
1. Jaký obor jste vystudoval/a?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chemie | 3 | 3,09 % | 3,09 % |
Finance | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
Historie | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
Informatika | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
Elektroenergetika | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
lékařství | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
ekonomika | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
Pedagogika | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
Zootechnika | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
elektro | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
ostatní odpovědi | 77 | 79,38 % | 79,38 % |
2. Jaký titul jste získal/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ing. | 32 | 32,99 % | 32,99 % |
Bc. | 27 | 27,84 % | 27,84 % |
Mgr. | 25 | 25,77 % | 25,77 % |
MUDr. | 3 | 3,09 % | 3,09 % |
PhD | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
PhDr | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
RNDr. | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
PhDr. | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
Více titulů | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
Ph.D. | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
FCCA | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
MVDr. | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
3. Jak dlouho jste studoval/a celkem?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 35 | 36,08 % | 36,08 % |
6 | 19 | 19,59 % | 19,59 % |
3 | 12 | 12,37 % | 12,37 % |
4 | 10 | 10,31 % | 10,31 % |
7 | 8 | 8,25 % | 8,25 % |
8 | 5 | 5,15 % | 5,15 % |
22 | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
9 | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
5.01 | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
20 | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
ostatní odpovědi | 3 | 3,09 % | 3,09 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 5.45 |
Minimum: | 3 |
Maximum: | 12 |
Variační rozpětí: | 9 |
Rozptyl: | 2.39 |
Směrodatná odchylka: | 1.54 |
Medián: | 5 |
Modus: | 5 |
4. Jak kvalitní byla výuka Vašich hlavních předmětů posledního ukončeného studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kvalitní | 43 | 44,33 % | 44,33 % |
Spíše kvalitní | 25 | 25,77 % | 25,77 % |
Velmi kvalitní | 20 | 20,62 % | 20,62 % |
Spíše nekvalitní | 7 | 7,22 % | 7,22 % |
Velmi nekvalitní | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
Nekvalitní | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
5. Jak kvalitní byla výuka Vašich vedlejších předmětů posledního ukončeného studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kvalitní | 37 | 38,14 % | 38,14 % |
Spíše kvalitní | 36 | 37,11 % | 37,11 % |
Velmi kvalitní | 12 | 12,37 % | 12,37 % |
Spíše nekvalitní | 9 | 9,28 % | 9,28 % |
Nekvalitní | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
Velmi nekvalitní | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
6. Pracoval/a jste při studiu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, jen náhodné brigády (do 19 hodin za týden) | 30 | 30,93 % | 30,93 % |
Ne | 29 | 29,9 % | 29,9 % |
Ano, 20 - 40 hodin týdně | 22 | 22,68 % | 22,68 % |
Ano, na plný úvazek | 15 | 15,46 % | 15,46 % |
Ano, více než 40 hodin týdně, ale ne plný úvazek | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
7. Hodláte dál studovat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 73 | 75,26 % | 75,26 % |
Ano | 24 | 24,74 % | 24,74 % |
8. Pomáhala Vám vysoká škola s rozvojem Vaší pracovní kariéry?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 34 | 35,05 % | 35,05 % |
Ne | 29 | 29,9 % | 29,9 % |
Spíše ano | 17 | 17,53 % | 17,53 % |
Spíše ne | 17 | 17,53 % | 17,53 % |
9. Jaké jsou Vaše nejlepší zážitky ze studia na vysoké škole?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Život na koleji
-
.
.
.
.
.
.
...
besedy s lidmi z praxe, exkurze
diskotéky s kamarádkami
Dokončení
Erasmus
Erasmus
Erasmus, nezávislý život, nalezení přátel.
Chlast. Celou VŠ jsem prochlastala. Často i ve výuce
Jak za mne vedoucí bakalářské práce napsal tuto práci a já ji ani nečetl
Je jich hodně. Za 49 let pobytu na VŠ. Leoš zahajuji devadesátdevátý semestr.
Je jich řada, letos zahajuji 99. semestr svého života
Je náročné si nějaké vybavit.
Kamarádi
Kamarádi
kamarádi, hlášky, vtipné zážitky
Kamarádi,volno po zkouškách
Kolektiv, přístup k technologiím v zahraničí.
Konzultace s opravdovymi odborniki, casto svetovymi spickami.
Kurzy
kvalitní výuka na FHS UK, kdy jsme pracovali v týmech evaluace projektu ve Finsku stáž v USA
kvůli covidu moc zážitků nebylo
laboratorní praxe k získání dat k diplomové práce a psaní diplomky
malý přátelský kolektiv v našdm ročníku, některé vztahy stále udržujeme
Mejdany
Nehodlám sdělit.
Některé přednášky / diskuze
Networking
Nevím
nevím
Nová přátelství
noví přátelé
Noví přátelé, zajímavé zkušenosti.
Občasná především lidská shoda s některými vyučujícími, první opravdu bujaré večírky
Oblíbené přednášky
Party s kamarady
Party, cestování za kamarády na Erasmu
Pocit naprosté volnosti
Poslední státnice
Potkala jsem zde manžela.
potkávání inspirativních lidí, rozšíření obzorů, jiný pohled na svět, celkově vysokoškolský život, učení se sama o sobě...
Poznání nových lidí
poznání zajímavých kolegů
poznávání města, kde jsem studovala
Práce na zajímavých semestrálních úlohách a seznámení se s mým partnerem :)
Praxe
Praxe v oboru, exkurze, besedy s lidmi z praxe
Promoce
Promoce
promoce
Přátelství, společné jízdy do školy, změna prostředí, odreagování od práce
přednášky od odborníků z oboru, praktické ukázky
Příjemně strávený čas.
Rozhled
setkání s přednášejícími, kteří se aktivně věnují svému oboru - předávání zajímavých informací, zkušeností atp.
Seznámení se se skvělými lidmi.
Seznámení se spolužáky, rozšíření obzorů, naučení se myslet v souvislostech.
Skoda, že se dotazník nezajímá o pobyt na kolejich ci jinak obecně o způsob ubytování během studia (zda sam, s rodiči, dojezd do školy. Na otázku, zda uvažuje respondent o dalším studiu, šlo navázat otázkou na pracovní zaměření po absolutoriu (práce v oboru / jinde+duvody proc). Nicmene, žádné zážitky podnětné pro dotazník nemám, na koleji jsem nebydlel.
Skončení studia
skupinové projekty, volitelné předměty
Skvělí lidé na katedře botaniky PřF MU v Brně: učitelé, spolužáci, společné výjezdy do terénu s večerním zpíváním u táboráku.
Složené státnice
Soulož s krásnou a šikovnou spolužačkou
spolupráce studentů
spousta vcelku chytrých lidí
Spousta volného času na románky :)
spousta získaných informací, někteří zajímaví inspirativní učitelé, poznání nových lidí-spolužáků
Stáž
studentské organizace
Studentský život a získané vědomosti.
Tak jasně, že jsou to párty, ze kterých se šlo rovnou do školy
těch byla spousta
trávení času se spolužáky
úleva po úspěšně dokončeném semestru
Uvolněná atmosféra, možnost s kantory diskutovat nad tématem. To je velká změna od střední školy, kde jsme směli jen poslouchat a psát si poznámky (učitelé na střední si připadali jako Kim Čong Un).
už si nevzpomínám
Večírky
Víceméně žádné, bylo to kvůli covidu online
Volnost
volnost a svoboda
vstřícnost vyučujících
Vše ok
výjezdy, výlety, praktická výuka
Vždycky ten pocit po úspěšné zkoušce (obzvláště státnicím na závěr). Také mne bavila práce na různých praktických projektech (převážně programování).
Z kolejí
Zapíjení zkoušek.
Zbytečné předměty
žádné
žádné, byl to horor
10. Jaké jsou Vaše nejméně příjemné zážitky ze studia na vysoké škole?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
- (proč jsou všechny otázky povinné?
.
.
.
.
...
Absolvování zbytečných předmětů pouze pro formu, setkání s nedokonalý systémem, který mnohdy nemá smysl.
Administrativa
ani si nevzpomínám
Arogance sebestředných učitelů bez ohledu na titulaturu
Cizojazyčné prezentace
Čtvrté opakování zkoušky z naprosto zbytečného, nepřínosného a špatně vykládaného předmětu, který nijak nesouvisel se studijním oborem a útržkovité znalosti v něm získané nelze mimo akademickou půdu nikde použít.
Dojíždění
Dojíždění
Fakt, že byl stále ještě povinný tělocvik. Přes tohle už jsme se měli jako vysokoškoláci dle mého názoru přenést.
Fakt, že někdo si na študácích honíval ego
Hodně stresu, nespavost
jeden semestr jsme studovala dvě školy (sociální práci i řízení), nakonec jsem dostudovala magistra na řízení v soc. a zdrav. organizacích
Jste jen cislo
Komunikace s vedoucim bakalarske prace.
Mejdany
náročnost
Návštěva studijního oddělení (během Bc, Mgr studia) a mzdové účtárny
Nehodlám sdělit.
některé zkoušky
někteří učitelé si museli dokazovat převahu, často předmětů, které nebyly naše hlavní
Nemám nepříjemné zážitky
Nepříjemný sexistický vyučující a nepříjemná spolubydlící na koleji.
nervy a stres u zkoušek
Nervy před zkouškama, seminárky, závěrečné práce.
Nevím.
nic mě nenapadá
nudné přednášky v 8 ráno
Nutnost biflovat i věci nepotřebné
Ojedinělé nesložení zkoušky
Opakování předmětů
Opakování zkoušky z organické chemie (3x).
opravdu těžké státnice
Po 49 letech na VŠ je jich řada, ale ty se zapomenou.
politická ekonomie, vojenská katedra
Povinnost denní docházky
profesoři, kteří si léčí své mindráky
předměty nesouvisející s oborem
Předměty se nevyučovaly na jednom místě, za týden jsem navštívila zhruba pět budov.
Přednášky
přechod ze střední školy na VŠ
Přístup některých vyučujících, arogance, malo zkušeností profesorů z praxe
Příšerná kvalita výuky, povyšující se vyučující. Kromě titulu mi studium bakaláře nic nepřineslo
psaní bakalářské práce
Psychosomatické potíže.
Seminární práce
Skoro každý den.
Spousta uceni, malo volneho casu
Státní zkouška
státní zkoušky
Stres
Stres na konci semestru a vyloučení
stres před státnicemi, vyhození od zkoušky
stres před zkouškami, chování některých vyučujících
stres u zkoušek, někdy nebyla výuka zrovna "k něčemu", příliš mi nedala
stres ze zkoušek
Stres ze zkoušek a státnic
Stres, zkoušky
Stres, zkoušky, testy, nespravedlnost
Škola
Téměř vše online, bohužel
Těžko po 49 letech na VŠ na všechny vzpomenout.
Učení se na státnice
Ústní zkoušky
ústní zkoušky
už nevím
Velice nízká kvalita ubytování. Na kolejích špatné vybavení (například nedostatečný stůl a židle pro nějaké delší sezení u studia nebo práce), nedodržování nočního klidu, nedodržování zákazu kouření, krádeže, nepořádek, absolutní nezájem správy kolejí nebo vedení školy. Nebylo to příjemné místo ke strávení několika let života.
velmi těžké státnice, dehonestace při obhajobě
Vyučující neuznává na zkoušce synonyma k výrazům jenž má v materiálech. Vyučující není otevřen vlastním myšlenkám a postupům u studenta. Vyučující lpí na definicích jenž jsou v rozporu s realitou.
Výuka a vyučující předmětu matematika
Zbytečnost některých přednášek a zápočtů
Zkousky, kdy vyucujici pozadovali presne citace ze skript a nepripousteli vlastni vyklad
Zkouška z matematiky a ekonomie C
Zkouškové
zkouškové
Zkouškové
zkouškové :)
zkouškové a nálady profesorského sboru u ústní zkoušky
zkouškové a určití přednášející
zkouškové období
Zkoušky
zkoušky
Zkoušky
Zkoušky
zkoušky
Zkoušky
zkoušky :)
Zkoušky, špatné vztahy
zkoušky, testy, stres
11. Vyjádřete prosím míru spokojenosti se svým studiem na vysoké škole.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spokojen/a | 40 | 41,24 % | 41,24 % |
Průměrně spokojen/a | 27 | 27,84 % | 27,84 % |
Velmi spokojen/a | 21 | 21,65 % | 21,65 % |
Nespokojen/a | 5 | 5,15 % | 5,15 % |
Velmi nespokojen | 4 | 4,12 % | 4,12 % |
12. Ohodnoťte tento dotazník
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 22 | 22,68 % | 22,68 % |
6 | 15 | 15,46 % | 15,46 % |
7 | 13 | 13,4 % | 13,4 % |
10 | 12 | 12,37 % | 12,37 % |
2 | 11 | 11,34 % | 11,34 % |
8 | 7 | 7,22 % | 7,22 % |
3 | 7 | 7,22 % | 7,22 % |
4 | 6 | 6,19 % | 6,19 % |
9 | 3 | 3,09 % | 3,09 % |
1 | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 5.79 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 10 |
Variační rozpětí: | 8 |
Rozptyl: | 4.87 |
Směrodatná odchylka: | 2.21 |
Medián: | 6 |
Modus: | 5 |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.