Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Doučování v době pandemie
Doučování v době pandemie
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Adéla Čáslavková |
---|---|
Šetření: | 23. 12. 2020 - 06. 01. 2021 |
Počet respondentů: | 109 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 3.99 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 71 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.00:51 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
prosím o vyplnění průzkumu, který zjišťuje poptávku po doučování v ČR v době pandemie. Ideálními respondenty jsou rodiče žáků ZŠ nebo SŠ.
Odpovědi respondentů
1. Jste rodičem žáka ZŠ nebo studenta SŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 65 | 59,63 % | 59,63 % |
Ne | 44 | 40,37 % | 40,37 % |
2. Je podle Vás výuka ve škole v současné době dostatečná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 4, Ne → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 45 | 68,18 % | 41,28 % |
Ano | 21 | 31,82 % | 19,27 % |
3. Co je podle Vás největším problémem výuky v současné době pandemie?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- zoufale malý rozsah - velká část doby výuky je balastem (např. řešení technických problémů) - učitel neumí přizpůsobit výuku specifikům online prostředí - nereálně rozsáhlé nároky na zapojení rodičů
Děti nejsou pod dohledem, tak na to kašlou.
distanční prvek výuky jako takový
Distanční v.
Distanční vyuka
Dítě se nesoustředí, domáci prostředí ho rozptyluje. Přes PC nelze řádnem vysvětlit probíranou látku. Chybí osobní kontakt s učitelem i spolužáky.
docházka do školy prezenční výuka
Chybějící osobní styk s žákem a spolužáky
Chybí kontakt se spolužáky, doma nelze zajistit vhodný způsob vyučování, někteří rodiče nemají dostatek vědomostí, aby je předali dal.
chybí procvičování
chybí přímý kontakt učitele s žáky i kvalitní učení nové látky.Nelze předpokládat,že všichni rodiče jsou schopni dětem látku vysvětli
Karanténa
Komunikace
Komunikace
Laxnost učitelů
málo vvyučovacích hodin, nedostatek času na probrání veškeré látky
Málo vyučovacích hodin, nedostatečné procvičení a vysvětlení látky, velký skluz oproti vyučovacímu plánu
Memorování a přísné nastavení byrokratických postupů školství. Neschopnost zvládnout online svět v jarní částí. Podzim již v pohodě. Ovšem překvapil mě zbytečný rozsah učiva a některé urputné postupy učitelů
Nedostatečná znalost učitelů co se týče technologií pro výuku na dálku a schopnost učit distančně.
Někteří učitelé nemají zájem o zpětnou vazbu ze strany žáků a rodičů.
někteří učitelé neumí s počítači a celkově kvalita výuky on line u 30 dětí najednou
Nemožnost osobní přítomnosti studentů ve škole.
Nesouvislá, neúplná výuka; online přenosy trvající 1 až 2 hodiny a spousty domácích úkolů denně se to nedožene.
NEÚPLNÉ PROBRÁNÍ DANÉ LÁTKY,VÍCE ÚKOLŮ,VÍCE ČASU STRÁVENÝCH U PC,KOMUNIKACE S UČITELI PŘES VÍCE APLIKACÍ-NEJEDNOTNOST ,CHYBÍ ZPĚTNÁ VAZBA S NĚKTERÝMI UČITELI
Nevpousteni deti do skol i přes to, ze je tam prokázáno nejmenší riziko nákazy.
Nezájem některých učitelů o adekvátní náhradní výuku.
Neznalost učiva
Opakování učiva v rámci hodiny plus motivace
praxe, ověřování získaných vědomostí, sociální izolace žáků
Problém výuky je stejný nyní i před pandemií - zkostnatělý nefunkční školní systém. Proto učíme doma. ;-)
Procvicovani
Rodiče nemusí být schopni odpovídajícím způsobem vysvětlit všechny předměty.
Špatná koncentrace dětí v domácím prostředí
špatně vyvozované nové učivo, nemožnost přímého vysvětlení a hlavně procvičení s pedagogem
Uci se zbytecnosti na ukor podstatnych veci
V průběhu prvního nouzového stavu roztříštěnost reakcí škol a velmi různé přístupy k výuce, v naší škole pouze posílání úkolů e-mailem, někde již samozřejmě byly první vlaštovky v podobě online výuky. Nedostatečná reakce a podpora škol i žáků a rodičů ze strany MŠMT, zejména na začátku. Osekání výuky na základní předměty. V druhé vlně opět jen základní předměty, i když již i online výuka v naší škole. Chybějící "výchovy", zejména TV. Nedostatek sociálních kontaktů se spolužáky a s učiteli. Nepřehledná pravidla, nedostatečné a ne-včasné informování jak dětí, rodičů, tak i škol o tom, kdy a pro koho a za jakých okolností bude/nebude distanční výuka, kdy se vrátí děti do škol nebo nevrátí. Pokud zde mohu mít komentář k otázkám na cenu doučování - jinde možnost komentáře není, tak cena by asi byla různá při poskytování doučování studentem (např. PedF) a učitelem s potřebnou aprobací.
ve škole se převážně opakuje a málo probírá nová látka
vse vetsinou jako samostudium
Výklad nové látky bez zpětné vazby
Vyučování na dálku.
Zákaz předmětů společných pro žáky z více tříd
Zaměstnaní rodiče menších dětí jsou v neustálém stresu. Větší děti nemají dostatečný výklad, nejsou řádně připraveny na přechod ze ZŠ.
Zbytečně zavřené školy, špatná kvalita a množství distanční výuky
Zkrácena doba výuky
Žádný osobní kontakt, možnost více reagovat na určitý problém při výuce
4. Využíváte v současné době soukromé doučování pro vaše dítě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Ne → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 61 | 93,85 % | 55,96 % |
Ano | 4 | 6,15 % | 3,67 % |
5. Doučování jakých předmětů využívá v současné době Vaše dítě?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Český jazyk, matematika
čeština, matematika, angličtina
FYZIKA A MATEMATIKA
Matematika
všech
6. Kolik korun v současné době platíte za 60 minut doučování?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
350 | 1 | 20 % | 0,92 % |
465 | 1 | 20 % | 0,92 % |
250 | 1 | 20 % | 0,92 % |
0 | 1 | 20 % | 0,92 % |
200 | 1 | 20 % | 0,92 % |
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 253 |
Minimum: | 0 |
Maximum: | 465 |
Variační rozpětí: | 465 |
Rozptyl: | 30295 |
Směrodatná odchylka: | 174.05 |
Medián: | 250 |
Modus: | 350 |
7. Upřednostňujete výuku online nebo osobní lekce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Osobní lekce | 3 | 75 % | 2,75 % |
Online lekce | 1 | 25 % | 0,92 % |
8. Uvažujete o poptávce doučování pro Vaše dítě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 9, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 53 | 86,89 % | 48,62 % |
Ano | 8 | 13,11 % | 7,34 % |
9. Jaká možnost platby za doučování by pro Vás byla nejpohodlnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Platba lektorovi po každé hodině v hotovosti | 8 | 61,54 % | 7,34 % |
Bankovní převod jednou za měsíc | 3 | 23,08 % | 2,75 % |
Platba předem za dohodnuté hodiny | 1 | 7,69 % | 0,92 % |
Předplatné kartou přes internet (jednorázově zadáte údaje z karty a částka se automaticky strhne každý měsíc po dobu např. jednoho roku) | 1 | 7,69 % | 0,92 % |
10. Jaká cena v Kč je podle Vás přiměřená za ONLINE šedesátiminutovou lekci pro žáka ZŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
300 | 5 | 38,46 % | 4,59 % |
100 | 4 | 30,77 % | 3,67 % |
150 | 3 | 23,08 % | 2,75 % |
400 | 1 | 7,69 % | 0,92 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 204.55 |
Minimum: | 100 |
Maximum: | 300 |
Variační rozpětí: | 200 |
Rozptyl: | 8727.27 |
Směrodatná odchylka: | 93.42 |
Medián: | 150 |
Modus: | 300 |
11. Jaká cena v Kč je podle Vás přiměřená za OSOBNÍ šedesátiminutovou lekci pro žáka ZŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
200 | 5 | 38,46 % | 4,59 % |
500 | 2 | 15,38 % | 1,83 % |
350 | 1 | 7,69 % | 0,92 % |
300 | 1 | 7,69 % | 0,92 % |
250 | 1 | 7,69 % | 0,92 % |
120 | 1 | 7,69 % | 0,92 % |
450 | 1 | 7,69 % | 0,92 % |
800 | 1 | 7,69 % | 0,92 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 304.55 |
Minimum: | 200 |
Maximum: | 500 |
Variační rozpětí: | 300 |
Rozptyl: | 15727.27 |
Směrodatná odchylka: | 125.41 |
Medián: | 250 |
Modus: | 200 |
12. Jaká cena v Kč je podle Vás přiměřená za ONLINE šedesátiminutovou lekci pro studenta SŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
400 | 5 | 41,67 % | 4,59 % |
200 | 3 | 25 % | 2,75 % |
150 | 2 | 16,67 % | 1,83 % |
350 | 1 | 8,33 % | 0,92 % |
250 | 1 | 8,33 % | 0,92 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 295 |
Minimum: | 150 |
Maximum: | 400 |
Variační rozpětí: | 250 |
Rozptyl: | 10805.56 |
Směrodatná odchylka: | 103.95 |
Medián: | 300 |
Modus: | 400 |
13. Jaká cena v Kč je podle Vás přiměřená za OSOBNÍ šedesátiminutovou lekci pro studenta SŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
200 | 2 | 16,67 % | 1,83 % |
400 | 2 | 16,67 % | 1,83 % |
300 | 2 | 16,67 % | 1,83 % |
650 | 1 | 8,33 % | 0,92 % |
250 | 1 | 8,33 % | 0,92 % |
550 | 1 | 8,33 % | 0,92 % |
600 | 1 | 8,33 % | 0,92 % |
800 | 1 | 8,33 % | 0,92 % |
350 | 1 | 8,33 % | 0,92 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 400 |
Minimum: | 200 |
Maximum: | 650 |
Variační rozpětí: | 450 |
Rozptyl: | 23333.33 |
Směrodatná odchylka: | 152.75 |
Medián: | 375 |
Modus: | 200 |
14. Jak vysoký příplatek v Kč je podle Vás přiměřený, pokud by k Vám musel lektor dojíždět více než půl hodiny?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
100 | 6 | 50 % | 5,5 % |
50 | 2 | 16,67 % | 1,83 % |
0 | 1 | 8,33 % | 0,92 % |
200 | 1 | 8,33 % | 0,92 % |
300 | 1 | 8,33 % | 0,92 % |
1200 | 1 | 8,33 % | 0,92 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 120 |
Minimum: | 50 |
Maximum: | 300 |
Variační rozpětí: | 250 |
Rozptyl: | 5666.67 |
Směrodatná odchylka: | 75.28 |
Medián: | 100 |
Modus: | 100 |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.