Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > E-learning v praxi

E-learning v praxi

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Hoťová
Šetření:14. 02. 2018 - 19. 02. 2018
Počet respondentů:130
Počet otázek (max/průměr):16 / 9.52
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:51
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník je určen osobám, které při svém zaměstnání absolvovali alespoň jeden e-learning. 

Cílem šetření je míra efektivity užívání e-learningu v praxi. 

Dotazník je zcela annonymní a zabere maximálně 10 minut Vašeho času.

 

Předem Vám velice děkuji za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8867,69 %67,69 %  
muž4232,31 %32,31 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
37 - 503930 %30 %  
27 - 363829,23 %29,23 %  
51 - 652720,77 %20,77 %  
18 - 262418,46 %18,46 %  
65 a více21,54 %1,54 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední odborné s maturitou4534,62 %34,62 %  
Vysokoškolské - magisterský studijní program3627,69 %27,69 %  
Vysokoškolské - bakalářský studijní program1310 %10 %  
Vyšší odborné118,46 %8,46 %  
Střední odborné s maturitou a výučním listem75,38 %5,38 %  
Zaměstnán(a) na HPP43,08 %3,08 %  
vysokoškolské43,08 %3,08 %  
Střední odborné s výučním listem32,31 %2,31 %  
Vysokoškolské - doktorský studijní program21,54 %1,54 %  
Základní21,54 %1,54 %  
OSVČ10,77 %0,77 %  
Střední s maturitou (gymnazium)10,77 %0,77 %  
Získal jsem titul inženýr10,77 %0,77 %  

Graf

4. Místo výkonu Vaší práce/ brigády:

Uveďte kraj, ve kterém pracujete.

Pokud často služebně cestujete, zvolte místo výkonu dle polohy Vaší centrální kanceláře/ kanceláře pro kterou pracujete.

Pokud jste na mateřské dovolené nebo v důchodu, uveďte Vaše poslední místo výkonu práce.

Vyberte alespoň jednu z odpovědí (maximum jsou 2)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Především Praha7658,46 %58,46 %  
Především kraj Vysočina1914,62 %14,62 %  
Především Moravskoslezský kraj107,69 %7,69 %  
Především Plzeňský kraj75,38 %5,38 %  
Především Středočeský kraj64,62 %4,62 %  
Především Ústecký kraj53,85 %3,85 %  
Především Zlínský kraj43,08 %3,08 %  
Především Liberecký kraj43,08 %3,08 %  
Především Jihomoravský kraj32,31 %2,31 %  
Především Olomoucký kraj10,77 %0,77 %  
Především Jihočeský kraj10,77 %0,77 %  
Především Pardubický kraj10,77 %0,77 %  
Německo10,77 %0,77 %  
Především Královéhradecký kraj10,77 %0,77 %  
celá republika a také zahraničí10,77 %0,77 %  
KV, PL, ČB a průběžně celá ČR10,77 %0,77 %  

Graf

5. Slyšel(a) jste během své pracovní praxe pojem e-learning?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11890,77 %90,77 %  
ne129,23 %9,23 %  

Graf

6. Jakým způsobem jste se doposud v pracovním prostředí vzdělával(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Školení s lektorem758,33 %5,38 %  
Zaškolení od kolegů758,33 %5,38 %  
Manuály, návody a jiné tištěné publikace650 %4,62 %  
Internet/ Intranet650 %4,62 %  
Mám své znalosti ze školy325 %2,31 %  
Konference, publikace 18,33 %0,77 %  

Graf

7. Jaké jsou, dle Vašeho názoru, výhody vzdělávání formou informačních a komunikačních technologií?

Informační a komunikační technologie jsou například: mobil, tablet, počítač, notebook, aplikace v mobilu, program v počítači, a jiné. .

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

časová flexibilita,

Časová flexibilita, rychlost získávání informací, náklady, publikovatelnost

Dostupnost, aktuálnost, časově méně náročné

flexibilita, není fixováno na jedno místo

Je možné je rychle rozeslat pro velkou skupinu lidí.

Nemusim nikam docházet

Počítač

Praktická forma

Rychlá možnost nalezení, ucelený přehled

Šetří můj čas

Uspora casu

velká dostupnost témat a snadné vyhledávání informací všeho druhu

8. Jaké jsou, dle Vašeho názoru, nevýhody vzdělávání formou informačních a komunikačních technologií?

Informační a komunikační technologie jsou například: mobil, tablet, počítač, notebook, aplikace v mobilu, program v počítači, a jiné.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

časová flexibilita:-). Co je na jedné straně výhodou se může změnit v nevýhodu - roli hraje studijní disciplína a umění samostudia, to vše v souladu a rovnováze s ostatními činnostmi života.

chybí osobní kontakt

Některé jsou nekvalitní a pokud nevíš kde hledat, tak čteš někdy totální bludy

Není přímá komunikace mezi lektorem a žákem.

Neosobní

Neosobni,může se to vždy odkládat, nikdo nehlida zda tomu věnuji pozornost, nikdo mi nepomůže a nevysvětlí mi to....

neověřené zdroje

Nevim

Při čtení z papíru si člověk zapamatuje o 30 procent více informací než z displeje.

Relevantnost informací, závislost na vlastnictví uvedených zařízení

Se to zapomene

v návaznosti ztráta soukromí.

9. Absolvoval(a) jste během své pracovní praxe alespoň jeden e-elarning?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10185,59 %77,69 %  
ne1714,41 %13,08 %  

Graf

10. Jaké jsou, dle Vašeho názoru, výhody vzdělávání formou e-learningu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Nemusim nikam dojizdet

Bez nutnosti někam dojíždět a možnost dělat to ze svého prostředí.

Časová úspora, výběr vlastního prostředí.

dostupnost

jednoduchost, pohodlí

možnost vzdáleného přístupu ke vzdělání, nezávisle na místě a čase

Možnost vzdělávat se z domova

může se připojit velké množství lidí z různých koutů republiky/světa

nevim, možná šetří čas

pohodlí

Pohodlí z domova, nemusí se dojíždět, rychlost učení

Přístup odkudkoliv, kde je PC a Internet

Rychlá komunikace a předávání informací

rychle dostupné

rychlost, není potřeba dojíždět na výuku

Tato forma vzdělávání je efektivnější a rychlejší než běžná forma vzdělávání.

Úspora času a peněz.

11. Jaké jsou, dle Vašeho názoru, nevýhody vzdělávání formou e-learningu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Hůře se kladou případné dotazy - nejsme s lidmi v přímém kontaktu, je to neosobní.

jednostrannost

možná chybějící interakce mezi mnou a učitelem,či ostatními studenty

Ne každý ma pořad přístup k elektronickému zařízení

nemám zkušenost

Nemožnost ihned konzultovat s lektorem.

nemožnost osobního kontaktu s ostatnímu frekventanty kurzu

nemožnost se zeptat

Neosobní kontakt, nutnost PC a internetu

nevím

nevim, možná nekontakt s vyučujícím

nezkusila jsem, nevím

Nutnost internetového připojení, neosobní kontakt

Přece jenom trošku neosobní.

předaní informací nemusí být přesné

Ve skupine se lepe pracuje

žádné

12. Byl e-learning (nebo e-learningy), který jste absolvoval(a), během své pracovní praxe, povinný/ povinné?

Byl e-learning, který jste absolvoval(a) povinný například: ze zákona, nařízený od zaměstnavatele?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, neotázka č. 13, nekteré byly povinné, některé nepovinnéotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6261,39 %47,69 %  
nekteré byly povinné, některé nepovinné3332,67 %25,38 %  
ne65,94 %4,62 %  

Graf

13. E-learning(y), který jste absolvoval(a) shledáváte:

Vyberte alespoň jednu z odpovědí

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-learning mi pomohl lépe pochopit téma, které jsme již znala2256,41 %16,92 %  
E-learning mi pomohl dozvědět se něco zcela nového2153,85 %16,15 %  
E-learning byl příjemným zpestřením2051,28 %15,38 %  
E-learning byl nepřehledný410,26 %3,08 %  
prijemnejsi forma vzdelavani pro jednoduche temy (kdy chci, jak chci, jak dlouho chci)12,56 %0,77 %  
E-learning nefungoval12,56 %0,77 %  
E-learning neobsahoval mnou hledané informace12,56 %0,77 %  
ušetřil spoustu času12,56 %0,77 %  
některý byl perfektní s novými informacemi, některý byl nepřehledný nebo nestál za nic12,56 %0,77 %  

Graf

14. E-learning(y), který jste povinně absolvoval(a) shledáváte:

Vyberte alespoň jednu z odpovědí

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-learning byl příjemnou formou, jak absolvovat povinné školení4979,03 %37,69 %  
Díky e-learningu jsem se dozvěděla něco nového2032,26 %15,38 %  
Díky e-learningu jsem lépe pochopila, pro mě již známé, téma1625,81 %12,31 %  
E-learning nebyl srozumitelný23,23 %1,54 %  
E-learning neobsahoval mnou hledané informace23,23 %1,54 %  
elearning byl celkem k ničemu11,61 %0,77 %  
Rychleji absolvovaná povinná nutnost11,61 %0,77 %  
nutné otravné zlo11,61 %0,77 %  
některý nebyl úplně efektivní11,61 %0,77 %  

Graf

15. Jaké jsou, dle Vašeho názoru, výhody vzdělávání formou e-learningu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- vlastní plánování času

.

Cenová a časová dostupnost, místní dostupnost

Čas

časová flexibilita

časová flexibilita

časová flexibilita a možnost stanovit vlastní tempo

časová flexibilita, možnost vrátit se k předchozímu tématu, znovu si něco zopakovat nebo procvičit. E-learning je pro mě výhodný jako doplnění ke kurzu jazyka nebo jako opakování.

Časová flexibilita, možnost zaměřit se na oblast, kterou potřebuju/zajímá mě aniž bych tím omezovala další účastníky, možnost "beznákladově" celé školení zopakovat nebo jeho část, ušetření nákladů na místo, dopravu i lektora

Časová flexibilita, tempo studia

časová lfexibilita, úspora za cestování

Časová nenáročnost.

Časová úspora v případě, že by jinak musel člověk cestovat na školení (osobní školení).

časová volnost

Distribuce, vyhodnocení výsledků, časová nenáročnost, přístupnost.

Dobrý nástroj, pokud je použit na vhodné téma a je dobře zpracován

dostupné, časově a prostorově flexibiliní

dostupnost, rychlost přístupu

Dostupnost, úspora času (náhrada prezenčního školení, ověření znalostí)

dostupný kdykoliv, možnost se k němu vracet, zábavná forma

Dozvědět se nové věci z pohodlí domova.

flexibilita - mohu si naplánovat školení kdy se mi nejvíce hodí

grafika, lepší pozornost, udržení pozornosti déle, vyýborné, když se zapojí gamifikace, praktické při učení, dá se spojit, vidět, slyšet, psát a hrát si

hromadné použití, časová flexibilita, možnost opakovat

je možné ho absolvovat v kteroukoli denní či noční dobu, spoří čas, pomáhá opakovat znalosti, které pracovník potřebuje při výkonu své pozice

Je to individuální, velmi závislé na autorovi e-modulu

je to rychlejsi, pohodlnejsi

jednoduchá a přímá cesta k poskytnutí informací, ale o vzdělávání se nejedná. vhodné pro jednoduché záležitosti

jednoduchost distribuce, není třeba jezdit na školení mimo místo, časová flexibilita - člověk si může zorganizovat sám, kdy přesně e-learning absolvuje

Jednoduchost, přehlednost, informovanost a zábava.

každý si může zvolit rychlost, je možno přerušit

lepší organizace vlastního času,

Lze ho provádět odkudkoli

Lze plošně vyškolit velké množství zaměstnanců a dobře evidovat, kdo byl proškolen.

Mnou absolvované kurzy byly zbytečně zdlouhavé a brzy jsem ztrácela pozrnost a motivaci je dokončit.

mohu absolvovat dle mých časových možností; mohu se vrátit kdykoliv k problematice, která mi nejde/zajímá mě apod.

Možnost plánování vhodného času

Možnost pustit si záznam znovu.

možnost studia z domova

Možnost studovat v individuálně zvoleném čase.

Možnost vzdělávání se přímo na pracovišti nebo z domova.

Může ho člověk udělat, když má zrovna čas a není nucen si ten čas vytvořit v určitou chvíli. Může studovat podle vlastního tempa.

Můžu se vzdělávat kdy chci, v jakém rozsahu chci

Na rozdíl od prezenčního je k dispozici pořád.

Nejsem časově vázaná na konrétní termín jako v případě přednášky s lektorem.

Nejsem vázaný na jednu místo

Nejsem vázaný na místo a čas školení

Nemuset se zúčastňovat hromadných kurzu.

Nemusí se koordinovat čas a místo

nemusím nikam cestovat

Nemusim slyšet lektora

Není potřeba nikam chodit, vše je " po ruce"

nevím

Nižší náklady pro společnost za zaměstnance, zaměstnanec si může vybrat, kdy přesně e-learning absolvuje, koncové testování dává e-learningu na důležitosti

Ok

pohodli z hlediska casu a mista vzdelavani, lepsi moznosti vyzualizace temat, individualna interaktivnost

pohodlnost, časová úspora

pohodlnost, není to časově náročné, člověk může ject svým tempem

Práce z domova, ušetřím čas s dojížděním za vzděláváním

Pro mne byl nutnosti

především náklady a čas

příjemná forma vzdělávání možnost vložení videa a různé vizualizace nemusí se skladovat v papírové podobě

rychlé proškolení velké části populace, ušetření nákladů oproti prezenčnímu školení

rychle vzdelavani

Rychlé, přehledné i zábavné.

rychlost

Rychlost

Rychlost a dostupnost, šetření nákladů

Rychlost a známé prostředí

rychlost, časová flexibilita

Rychlost, dosažitelnost, možnost opakování.

Rychlost, dostupnost z domova, možnost kreativity

Rychlost, flexibilita a siroky zaber na skupinu

rychlost, pohodlnost

rychlost, přizpůsobit si čas na vyplnění

rychlost, srozumitelnost

Sama si vyberu, kdy ho absolvuji :)

snižuje náklady pro firmu, efektivnější vzdělávání zaměstnanců,

studium nabízí podstatný výtah na dané téma, bez zbytečných mlžících informací, oceňuji volitelnost času při vyplňování , vyhovuje mi

šetří čas, je možné jej absolvovat kdykoli dle časových možností

šetří čas, mohu v místě pracoviště absolvovat bez dojíždění, rychlost, přehledenost

Školení absolvuji kdykoli chci. Nemusím cestovat.

timing - člověk si může vyčlenit vlastní čas, nemusí se např. celá firma scházet v jeden den na velkém školení čas si školení pročíst detailně dle svého tempa

Učení z domova, kdy se mi to hodí

úspora času

úspora času

úspora času (není nutné nikam cestovat školené osoby ani školitel) a nákladů firmy

Úspora času (oproti prezenčnímu školení)

úspora času a nákladů na obou stranách, tzn. zaměstnavatel i zaměstnanec

úspora času účastníka i školitele, snížení nákladů na školitele, lepší vizualizace včetně grafik a obrázků, oslovení velké masy lidí najednou, moderní a zábavná forma

úspora času, je možno udělat kdykoliv

Úspora času, mohu se vzdělávat, kdy se mi to hodí a kde se mi to hodí

Úspora času, možnost zvolit si čas pro absolvování kurzu dle pracovního vytížení.

Ušetříme čas, který by zabralo cestování a prezenční školení.

v mé profesi - žádné

V rámci ušetření času a splnění si povinných hodin vzdělávání je to pro mě příjemné. V rámci toho, aby se člověk naučil něco nového je to dle mého názoru zbytečné, neb si člověk stejně vyplní test, aby měl splněno

velká výhoda - vypracování dle časových a pracovních možností, možnost opakování dle potřeb

Volba času, kdy ho chci absolvovat. Možnost absolvování z pracovního místa.

Výhodou je určitě lepší vnímání a soustředěnost, nižší náklady na výuku.

zejména úspora času, kdy si mohu dotazník udělat v době, kdy mám relativně čas, nemusím se přizpůsobovat určenému termínu školení, vyučování, dále odpadne cestování do místa kurzu (často pro mě podstatné z Moravy do Prahy u kurzů v rámci zaměstnání), kurz dělám na počítači v kanceláři, příp. doma. Rovněž mohu kurz přerušit a vrátit se k němu, kdy potřebuji, mohu si znovu projít obtížné pasáže, obvykle jsou v kurzu i krátké kontrolní dotazy k osvojení problematiky, apod...

zůstávám na pracovišti a nikam necestuji - úspora času pro mne a nákladů pro zaměstnavatele. Flexibilita absolvování školení. Mohu se sám vracet k tématům

16. Jaké jsou, dle Vašeho názoru, nevýhody vzdělávání formou e-learningu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- chybí individuální přístup - potřeba urč. technologie na studium

Absence sociálního kontaktu.

Bez kontaktu s ostatními účastníky, nevyhovuje mi číst text z počítače

bez možnosti interakce

bez osobního kontaktu se školitelem chybí prostor na dotazy nebo diskusi, míra naučeného nemusí být tak dobrá (e-learning se dá projet velmi rychle bez nějakého hlubšího zavnímání); technické potíže

člověk může odfláknout, nemá takovou vůli aby tím školením prošel poctivě

Člověk nemusí být tolik důsledný a u opakujících se testů už znalosti neoživuje.

dá se ošidit, povrchní znalosti

dá se podvádět

Chybí interakce mezi lektorem a studenty. Některé typy odbornosti nelze provádět formou elearningu. Student nemusí pochopit danou problematiku. Vyučování face to face rozhodně preferuji vic nez e-learning

chybí komunikace na případné otázky

chybí možnost osobního dovysvětlení, případně vyzkoušení v praxi

Chybí osobní kontakt, emoce.

chybí osobní kontakt, možnost zodpovězení otázek

Chybí prostor pro dotazy, vysvětlení nejasností, obtížnější dohledání jednotlivé dílčí informace.

chybí souvislosti, lidé si chtějí o tématu popovídat a převést na konkrétní příklady z praxe, e-learning lidé rychle proklikají a nevěnují pozornost tématu oproti prezenčnímu školení, e-learning dělají hromadně nebo jej za ně udělá někdo jiný.

Informace si vás najdou:)

Jde to odfláknout a tím pádem e-learning nic nového nenaučí.

jen data na obrazovce

Když člověk danou problematiku nepochopí (nebo danou otázku) - nedostane vysvětlení.

Když člověk něco nechápe, nemá mu to kdo vysvětlit “po lopatě”

Když je špatně postavený a udělaný, tak není nikdo, kdo by to vysvětlil, jak je to myšleno. Občas mohou být otázky zavádějící

malá interakce

Málokterý je udělaný tak, aby byl zajímavý. Nikdy jsem si z toho nic nezapamatovala.

možnost nízkého nasazení ze strany studujícího

může být nudné, člověk se může málo naučit

N/A

Ne všechny kurzy jsou vhodné pro e-learning, např. osvojení si zcela nové počítačové aplikace, kdy je lepší studium s lektorem přímo nad daným programem. Nebo vyšší forma jazykových kurzů - konverzační kurzy jsou lepší s lektorem.

nedostatečná interakce

nejasnosti

Nejsem v kontaktu se svými kolegy

nejsou

někdy malá komplexnost, finančně náročné zhotovit. Možnost odejít kdykoliv

někdy nesrozumitelný materiál bez možnosti konzultovat téma

Některé věci potřebuji dovysvětlit

nelze klást otázky například rektorovi..

Nelze se dotazovat na případné otázky.

nelze se ihned doptat lektora

Nemoznost dotazovani se na nejasnosti

Nemožnost dotazu k tématu.

nemožnost interakce na znalost/ level znalostí konkrétního studenta

nemožnost klást dotazy

Nemožnost komunikace s další osobou (pokud se nejedná o kurz přes skype).

nemožnost konzultace

nemožnost konzultace pro pochopení složitějších témat

nemožnost okamžité interakce (např. doplňující dotazy) a využití aktivních metod vzdělávání např. hraní rolí

nemožnost položit doplňující dotaz

Nemožnost položit otázku přímo školiteli. Chybí možnost individuálního přístupu ke školeným.

Nemožnost přímé konzultace s vyucujicim nebo lektorem v případě nejasností u konkrétních témat.

Nemožnost se hned ptát.

není asi pro lidi, kteří neovládají počítač, ale zase předpokládám, že tuto formu vzdělávání firma nezvolí plošně pro všechny zaměstnance, pokud má takové, kde se lze domnívat, že jim IT technika nic neříká.

Není možné požádat o vysvětlení pokud mi není něco jasné.

Není možné se případně zeptat na danou látku. Není možnost zpětné vazby pro vyučujícího.

Není osobní kontakt se školitelem pro případné další otázky, asocializace vzhledem k faktu, že vzdělávání neprobíhá s ostatními kolegy

Není prostor pro rychlé dotazy one to one

neosobni

neosobní

neosobní

Neosobní

Neosobní

neosobní přístup při školení

neosobní, bez reakcí, strohé

Nepatří do národní kvalifikace

netuším

Neuvědumuji si žádné

nevím

nevím o žádné

Neznam

nutnost připojení k internetu

Ok

Omezený počet pokusů, ale jinak žádné nevýhody nevidím.

osobní kontakt

Pada pc

Počítačová vybavenost a gramotnost, individualita, bez moznosti osobního sdílení a okamžité konzultace.

podané informace nemusí být vždy srozumitelné, není možnost upřesňujících dotazů na lektora

Pokud je povinný, tak může zaměstnancům chybět motivate k podstivé účasti a mohou to pouze jen proklikat. Omezená možnost navazujících otázek a dotazů

Pokud je vytvoren nespravne nebo nepochopitelne, neni moznost ziskat dodatecne vysvetleni od lektora

Pokud mám otázky navíc, není koho se hned zeptat

Pokud mi není něco jasné nelze to diskutovat.

pokud neporozumíte problému, není možné se zeptat

Pokud se jedná o složitější látku, nemusí k pochopení e-learning vždy stačit. Musí být velmi pečlivě vypracován, aby nebyl nejednoznačný, dvojsmyslný a šlo ho lehce pochopit

pokud se objeví problém, hůře se překonávají chybějící znalosti

pokud tomu clovek nerozumi, nikdo mu to nevysvetli

Složitější zodpovídání případných dotazů.

snižuje se osobní kontakt mezi zaměstnanci z různých částí republiky

Spousta lidi to pouze odklika

U některých povinných kurzů zbytečná rozsáhlost a přílišná četnost, mnohdy nesmyslné opakování 1x ročně po celou délku zam. poměru tedy např. po 10 let pořád to stejné co k tomu vede nevím

V případě dotazů není možnost okamžité zpětné vazby.

v případě komplexnější problematiky se stává nudným a zdlouhavým. aplikace často neumožňuje jít v problematice více do hloubky a není prostor pro dotazy

v případě neporozumění, není k dispozici lektor/školitel (ojedinělý problém)

Vysoké pořizovací náklady, separovanost školených, ne každý umí s počítačem.

vždy je co zlepšovat, nicméně v tuto chvíli o nevýhodách nevím

zaměstnavatel nevyčleňuje na vzdělávání speciální čas, vzdělání probíhá nad rámec normálních pracovních povinností

Zhorsena kontrola, nevyhovuje kazdemu a nelze pouzit na vse

ztráta času

žádné

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Byl e-learning (nebo e-learningy), který jste absolvoval(a), během své pracovní praxe, povinný/ povinné?

  • odpověď ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Díky e-learningu jsem lépe pochopila, pro mě již známé, téma na otázku 14. E-learning(y), který jste povinně absolvoval(a) shledáváte:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Díky e-learningu jsem se dozvěděla něco nového na otázku 14. E-learning(y), který jste povinně absolvoval(a) shledáváte:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi E-learning byl příjemnou formou, jak absolvovat povinné školení na otázku 14. E-learning(y), který jste povinně absolvoval(a) shledáváte:
  • odpověď nekteré byly povinné, některé nepovinné:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi E-learning mi pomohl dozvědět se něco zcela nového na otázku 13. E-learning(y), který jste absolvoval(a) shledáváte:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví:

2. Kolik je Vám let?

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Místo výkonu Vaší práce/ brigády:

5. Slyšel(a) jste během své pracovní praxe pojem e-learning?

9. Absolvoval(a) jste během své pracovní praxe alespoň jeden e-elarning?

12. Byl e-learning (nebo e-learningy), který jste absolvoval(a), během své pracovní praxe, povinný/ povinné?

13. E-learning(y), který jste absolvoval(a) shledáváte:

14. E-learning(y), který jste povinně absolvoval(a) shledáváte:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví:

2. Kolik je Vám let?

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Místo výkonu Vaší práce/ brigády:

5. Slyšel(a) jste během své pracovní praxe pojem e-learning?

9. Absolvoval(a) jste během své pracovní praxe alespoň jeden e-elarning?

12. Byl e-learning (nebo e-learningy), který jste absolvoval(a), během své pracovní praxe, povinný/ povinné?

13. E-learning(y), který jste absolvoval(a) shledáváte:

14. E-learning(y), který jste povinně absolvoval(a) shledáváte:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Hoťová, B.E-learning v praxi (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://e-learning-v-praxi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.