Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > E-learning v praxi
E-learning v praxi
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Barbora Hoťová |
---|---|
Šetření: | 14. 02. 2018 - 19. 02. 2018 |
Počet respondentů: | 130 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 9.52 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 73 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:51 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník je určen osobám, které při svém zaměstnání absolvovali alespoň jeden e-learning.
Cílem šetření je míra efektivity užívání e-learningu v praxi.
Dotazník je zcela annonymní a zabere maximálně 10 minut Vašeho času.
Předem Vám velice děkuji za vyplnění.
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 88 | 67,69 % | 67,69 % |
muž | 42 | 32,31 % | 32,31 % |
2. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
37 - 50 | 39 | 30 % | 30 % |
27 - 36 | 38 | 29,23 % | 29,23 % |
51 - 65 | 27 | 20,77 % | 20,77 % |
18 - 26 | 24 | 18,46 % | 18,46 % |
65 a více | 2 | 1,54 % | 1,54 % |
3. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední odborné s maturitou | 45 | 34,62 % | 34,62 % |
Vysokoškolské - magisterský studijní program | 36 | 27,69 % | 27,69 % |
Vysokoškolské - bakalářský studijní program | 13 | 10 % | 10 % |
Vyšší odborné | 11 | 8,46 % | 8,46 % |
Střední odborné s maturitou a výučním listem | 7 | 5,38 % | 5,38 % |
Zaměstnán(a) na HPP | 4 | 3,08 % | 3,08 % |
vysokoškolské | 4 | 3,08 % | 3,08 % |
Střední odborné s výučním listem | 3 | 2,31 % | 2,31 % |
Vysokoškolské - doktorský studijní program | 2 | 1,54 % | 1,54 % |
Základní | 2 | 1,54 % | 1,54 % |
OSVČ | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
Střední s maturitou (gymnazium) | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
Získal jsem titul inženýr | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
4. Místo výkonu Vaší práce/ brigády:
Uveďte kraj, ve kterém pracujete.
Pokud často služebně cestujete, zvolte místo výkonu dle polohy Vaší centrální kanceláře/ kanceláře pro kterou pracujete.
Pokud jste na mateřské dovolené nebo v důchodu, uveďte Vaše poslední místo výkonu práce.
Vyberte alespoň jednu z odpovědí (maximum jsou 2)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Především Praha | 76 | 58,46 % | 58,46 % |
Především kraj Vysočina | 19 | 14,62 % | 14,62 % |
Především Moravskoslezský kraj | 10 | 7,69 % | 7,69 % |
Především Plzeňský kraj | 7 | 5,38 % | 5,38 % |
Především Středočeský kraj | 6 | 4,62 % | 4,62 % |
Především Ústecký kraj | 5 | 3,85 % | 3,85 % |
Především Zlínský kraj | 4 | 3,08 % | 3,08 % |
Především Liberecký kraj | 4 | 3,08 % | 3,08 % |
Především Jihomoravský kraj | 3 | 2,31 % | 2,31 % |
Především Olomoucký kraj | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
Především Jihočeský kraj | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
Především Pardubický kraj | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
Německo | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
Především Královéhradecký kraj | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
celá republika a také zahraničí | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
KV, PL, ČB a průběžně celá ČR | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
5. Slyšel(a) jste během své pracovní praxe pojem e-learning?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 9, ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 118 | 90,77 % | 90,77 % |
ne | 12 | 9,23 % | 9,23 % |
6. Jakým způsobem jste se doposud v pracovním prostředí vzdělával(a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Školení s lektorem | 7 | 58,33 % | 5,38 % |
Zaškolení od kolegů | 7 | 58,33 % | 5,38 % |
Manuály, návody a jiné tištěné publikace | 6 | 50 % | 4,62 % |
Internet/ Intranet | 6 | 50 % | 4,62 % |
Mám své znalosti ze školy | 3 | 25 % | 2,31 % |
Konference, publikace | 1 | 8,33 % | 0,77 % |
7. Jaké jsou, dle Vašeho názoru, výhody vzdělávání formou informačních a komunikačních technologií?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
časová flexibilita,
Časová flexibilita, rychlost získávání informací, náklady, publikovatelnost
Dostupnost, aktuálnost, časově méně náročné
flexibilita, není fixováno na jedno místo
Je možné je rychle rozeslat pro velkou skupinu lidí.
Nemusim nikam docházet
Počítač
Praktická forma
Rychlá možnost nalezení, ucelený přehled
Šetří můj čas
Uspora casu
velká dostupnost témat a snadné vyhledávání informací všeho druhu
8. Jaké jsou, dle Vašeho názoru, nevýhody vzdělávání formou informačních a komunikačních technologií?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
časová flexibilita:-). Co je na jedné straně výhodou se může změnit v nevýhodu - roli hraje studijní disciplína a umění samostudia, to vše v souladu a rovnováze s ostatními činnostmi života.
chybí osobní kontakt
Některé jsou nekvalitní a pokud nevíš kde hledat, tak čteš někdy totální bludy
Není přímá komunikace mezi lektorem a žákem.
Neosobní
Neosobni,může se to vždy odkládat, nikdo nehlida zda tomu věnuji pozornost, nikdo mi nepomůže a nevysvětlí mi to....
neověřené zdroje
Nevim
Při čtení z papíru si člověk zapamatuje o 30 procent více informací než z displeje.
Relevantnost informací, závislost na vlastnictví uvedených zařízení
Se to zapomene
v návaznosti ztráta soukromí.
9. Absolvoval(a) jste během své pracovní praxe alespoň jeden e-elarning?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 12, ne → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 101 | 85,59 % | 77,69 % |
ne | 17 | 14,41 % | 13,08 % |
10. Jaké jsou, dle Vašeho názoru, výhody vzdělávání formou e-learningu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Nemusim nikam dojizdet
Bez nutnosti někam dojíždět a možnost dělat to ze svého prostředí.
Časová úspora, výběr vlastního prostředí.
dostupnost
jednoduchost, pohodlí
možnost vzdáleného přístupu ke vzdělání, nezávisle na místě a čase
Možnost vzdělávat se z domova
může se připojit velké množství lidí z různých koutů republiky/světa
nevim, možná šetří čas
pohodlí
Pohodlí z domova, nemusí se dojíždět, rychlost učení
Přístup odkudkoliv, kde je PC a Internet
Rychlá komunikace a předávání informací
rychle dostupné
rychlost, není potřeba dojíždět na výuku
Tato forma vzdělávání je efektivnější a rychlejší než běžná forma vzdělávání.
Úspora času a peněz.
11. Jaké jsou, dle Vašeho názoru, nevýhody vzdělávání formou e-learningu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Hůře se kladou případné dotazy - nejsme s lidmi v přímém kontaktu, je to neosobní.
jednostrannost
možná chybějící interakce mezi mnou a učitelem,či ostatními studenty
Ne každý ma pořad přístup k elektronickému zařízení
nemám zkušenost
Nemožnost ihned konzultovat s lektorem.
nemožnost osobního kontaktu s ostatnímu frekventanty kurzu
nemožnost se zeptat
Neosobní kontakt, nutnost PC a internetu
nevím
nevim, možná nekontakt s vyučujícím
nezkusila jsem, nevím
Nutnost internetového připojení, neosobní kontakt
Přece jenom trošku neosobní.
předaní informací nemusí být přesné
Ve skupine se lepe pracuje
žádné
12. Byl e-learning (nebo e-learningy), který jste absolvoval(a), během své pracovní praxe, povinný/ povinné?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 14, ne → otázka č. 13, nekteré byly povinné, některé nepovinné → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 62 | 61,39 % | 47,69 % |
nekteré byly povinné, některé nepovinné | 33 | 32,67 % | 25,38 % |
ne | 6 | 5,94 % | 4,62 % |
13. E-learning(y), který jste absolvoval(a) shledáváte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
E-learning mi pomohl lépe pochopit téma, které jsme již znala | 22 | 56,41 % | 16,92 % |
E-learning mi pomohl dozvědět se něco zcela nového | 21 | 53,85 % | 16,15 % |
E-learning byl příjemným zpestřením | 20 | 51,28 % | 15,38 % |
E-learning byl nepřehledný | 4 | 10,26 % | 3,08 % |
prijemnejsi forma vzdelavani pro jednoduche temy (kdy chci, jak chci, jak dlouho chci) | 1 | 2,56 % | 0,77 % |
E-learning nefungoval | 1 | 2,56 % | 0,77 % |
E-learning neobsahoval mnou hledané informace | 1 | 2,56 % | 0,77 % |
ušetřil spoustu času | 1 | 2,56 % | 0,77 % |
některý byl perfektní s novými informacemi, některý byl nepřehledný nebo nestál za nic | 1 | 2,56 % | 0,77 % |
14. E-learning(y), který jste povinně absolvoval(a) shledáváte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
E-learning byl příjemnou formou, jak absolvovat povinné školení | 49 | 79,03 % | 37,69 % |
Díky e-learningu jsem se dozvěděla něco nového | 20 | 32,26 % | 15,38 % |
Díky e-learningu jsem lépe pochopila, pro mě již známé, téma | 16 | 25,81 % | 12,31 % |
E-learning nebyl srozumitelný | 2 | 3,23 % | 1,54 % |
E-learning neobsahoval mnou hledané informace | 2 | 3,23 % | 1,54 % |
elearning byl celkem k ničemu | 1 | 1,61 % | 0,77 % |
Rychleji absolvovaná povinná nutnost | 1 | 1,61 % | 0,77 % |
nutné otravné zlo | 1 | 1,61 % | 0,77 % |
některý nebyl úplně efektivní | 1 | 1,61 % | 0,77 % |
15. Jaké jsou, dle Vašeho názoru, výhody vzdělávání formou e-learningu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- vlastní plánování času
.
Cenová a časová dostupnost, místní dostupnost
Čas
časová flexibilita
časová flexibilita
časová flexibilita a možnost stanovit vlastní tempo
časová flexibilita, možnost vrátit se k předchozímu tématu, znovu si něco zopakovat nebo procvičit. E-learning je pro mě výhodný jako doplnění ke kurzu jazyka nebo jako opakování.
Časová flexibilita, možnost zaměřit se na oblast, kterou potřebuju/zajímá mě aniž bych tím omezovala další účastníky, možnost "beznákladově" celé školení zopakovat nebo jeho část, ušetření nákladů na místo, dopravu i lektora
Časová flexibilita, tempo studia
časová lfexibilita, úspora za cestování
Časová nenáročnost.
Časová úspora v případě, že by jinak musel člověk cestovat na školení (osobní školení).
časová volnost
Distribuce, vyhodnocení výsledků, časová nenáročnost, přístupnost.
Dobrý nástroj, pokud je použit na vhodné téma a je dobře zpracován
dostupné, časově a prostorově flexibiliní
dostupnost, rychlost přístupu
Dostupnost, úspora času (náhrada prezenčního školení, ověření znalostí)
dostupný kdykoliv, možnost se k němu vracet, zábavná forma
Dozvědět se nové věci z pohodlí domova.
flexibilita - mohu si naplánovat školení kdy se mi nejvíce hodí
grafika, lepší pozornost, udržení pozornosti déle, vyýborné, když se zapojí gamifikace, praktické při učení, dá se spojit, vidět, slyšet, psát a hrát si
hromadné použití, časová flexibilita, možnost opakovat
je možné ho absolvovat v kteroukoli denní či noční dobu, spoří čas, pomáhá opakovat znalosti, které pracovník potřebuje při výkonu své pozice
Je to individuální, velmi závislé na autorovi e-modulu
je to rychlejsi, pohodlnejsi
jednoduchá a přímá cesta k poskytnutí informací, ale o vzdělávání se nejedná. vhodné pro jednoduché záležitosti
jednoduchost distribuce, není třeba jezdit na školení mimo místo, časová flexibilita - člověk si může zorganizovat sám, kdy přesně e-learning absolvuje
Jednoduchost, přehlednost, informovanost a zábava.
každý si může zvolit rychlost, je možno přerušit
lepší organizace vlastního času,
Lze ho provádět odkudkoli
Lze plošně vyškolit velké množství zaměstnanců a dobře evidovat, kdo byl proškolen.
Mnou absolvované kurzy byly zbytečně zdlouhavé a brzy jsem ztrácela pozrnost a motivaci je dokončit.
mohu absolvovat dle mých časových možností; mohu se vrátit kdykoliv k problematice, která mi nejde/zajímá mě apod.
Možnost plánování vhodného času
Možnost pustit si záznam znovu.
možnost studia z domova
Možnost studovat v individuálně zvoleném čase.
Možnost vzdělávání se přímo na pracovišti nebo z domova.
Může ho člověk udělat, když má zrovna čas a není nucen si ten čas vytvořit v určitou chvíli. Může studovat podle vlastního tempa.
Můžu se vzdělávat kdy chci, v jakém rozsahu chci
Na rozdíl od prezenčního je k dispozici pořád.
Nejsem časově vázaná na konrétní termín jako v případě přednášky s lektorem.
Nejsem vázaný na jednu místo
Nejsem vázaný na místo a čas školení
Nemuset se zúčastňovat hromadných kurzu.
Nemusí se koordinovat čas a místo
nemusím nikam cestovat
Nemusim slyšet lektora
Není potřeba nikam chodit, vše je " po ruce"
nevím
Nižší náklady pro společnost za zaměstnance, zaměstnanec si může vybrat, kdy přesně e-learning absolvuje, koncové testování dává e-learningu na důležitosti
Ok
pohodli z hlediska casu a mista vzdelavani, lepsi moznosti vyzualizace temat, individualna interaktivnost
pohodlnost, časová úspora
pohodlnost, není to časově náročné, člověk může ject svým tempem
Práce z domova, ušetřím čas s dojížděním za vzděláváním
Pro mne byl nutnosti
především náklady a čas
příjemná forma vzdělávání možnost vložení videa a různé vizualizace nemusí se skladovat v papírové podobě
rychlé proškolení velké části populace, ušetření nákladů oproti prezenčnímu školení
rychle vzdelavani
Rychlé, přehledné i zábavné.
rychlost
Rychlost
Rychlost a dostupnost, šetření nákladů
Rychlost a známé prostředí
rychlost, časová flexibilita
Rychlost, dosažitelnost, možnost opakování.
Rychlost, dostupnost z domova, možnost kreativity
Rychlost, flexibilita a siroky zaber na skupinu
rychlost, pohodlnost
rychlost, přizpůsobit si čas na vyplnění
rychlost, srozumitelnost
Sama si vyberu, kdy ho absolvuji :)
snižuje náklady pro firmu, efektivnější vzdělávání zaměstnanců,
studium nabízí podstatný výtah na dané téma, bez zbytečných mlžících informací, oceňuji volitelnost času při vyplňování , vyhovuje mi
šetří čas, je možné jej absolvovat kdykoli dle časových možností
šetří čas, mohu v místě pracoviště absolvovat bez dojíždění, rychlost, přehledenost
Školení absolvuji kdykoli chci. Nemusím cestovat.
timing - člověk si může vyčlenit vlastní čas, nemusí se např. celá firma scházet v jeden den na velkém školení čas si školení pročíst detailně dle svého tempa
Učení z domova, kdy se mi to hodí
úspora času
úspora času
úspora času (není nutné nikam cestovat školené osoby ani školitel) a nákladů firmy
Úspora času (oproti prezenčnímu školení)
úspora času a nákladů na obou stranách, tzn. zaměstnavatel i zaměstnanec
úspora času účastníka i školitele, snížení nákladů na školitele, lepší vizualizace včetně grafik a obrázků, oslovení velké masy lidí najednou, moderní a zábavná forma
úspora času, je možno udělat kdykoliv
Úspora času, mohu se vzdělávat, kdy se mi to hodí a kde se mi to hodí
Úspora času, možnost zvolit si čas pro absolvování kurzu dle pracovního vytížení.
Ušetříme čas, který by zabralo cestování a prezenční školení.
v mé profesi - žádné
V rámci ušetření času a splnění si povinných hodin vzdělávání je to pro mě příjemné. V rámci toho, aby se člověk naučil něco nového je to dle mého názoru zbytečné, neb si člověk stejně vyplní test, aby měl splněno
velká výhoda - vypracování dle časových a pracovních možností, možnost opakování dle potřeb
Volba času, kdy ho chci absolvovat. Možnost absolvování z pracovního místa.
Výhodou je určitě lepší vnímání a soustředěnost, nižší náklady na výuku.
zejména úspora času, kdy si mohu dotazník udělat v době, kdy mám relativně čas, nemusím se přizpůsobovat určenému termínu školení, vyučování, dále odpadne cestování do místa kurzu (často pro mě podstatné z Moravy do Prahy u kurzů v rámci zaměstnání), kurz dělám na počítači v kanceláři, příp. doma. Rovněž mohu kurz přerušit a vrátit se k němu, kdy potřebuji, mohu si znovu projít obtížné pasáže, obvykle jsou v kurzu i krátké kontrolní dotazy k osvojení problematiky, apod...
zůstávám na pracovišti a nikam necestuji - úspora času pro mne a nákladů pro zaměstnavatele. Flexibilita absolvování školení. Mohu se sám vracet k tématům
16. Jaké jsou, dle Vašeho názoru, nevýhody vzdělávání formou e-learningu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- chybí individuální přístup - potřeba urč. technologie na studium
Absence sociálního kontaktu.
Bez kontaktu s ostatními účastníky, nevyhovuje mi číst text z počítače
bez možnosti interakce
bez osobního kontaktu se školitelem chybí prostor na dotazy nebo diskusi, míra naučeného nemusí být tak dobrá (e-learning se dá projet velmi rychle bez nějakého hlubšího zavnímání); technické potíže
člověk může odfláknout, nemá takovou vůli aby tím školením prošel poctivě
Člověk nemusí být tolik důsledný a u opakujících se testů už znalosti neoživuje.
dá se ošidit, povrchní znalosti
dá se podvádět
Chybí interakce mezi lektorem a studenty. Některé typy odbornosti nelze provádět formou elearningu. Student nemusí pochopit danou problematiku. Vyučování face to face rozhodně preferuji vic nez e-learning
chybí komunikace na případné otázky
chybí možnost osobního dovysvětlení, případně vyzkoušení v praxi
Chybí osobní kontakt, emoce.
chybí osobní kontakt, možnost zodpovězení otázek
Chybí prostor pro dotazy, vysvětlení nejasností, obtížnější dohledání jednotlivé dílčí informace.
chybí souvislosti, lidé si chtějí o tématu popovídat a převést na konkrétní příklady z praxe, e-learning lidé rychle proklikají a nevěnují pozornost tématu oproti prezenčnímu školení, e-learning dělají hromadně nebo jej za ně udělá někdo jiný.
Informace si vás najdou:)
Jde to odfláknout a tím pádem e-learning nic nového nenaučí.
jen data na obrazovce
Když člověk danou problematiku nepochopí (nebo danou otázku) - nedostane vysvětlení.
Když člověk něco nechápe, nemá mu to kdo vysvětlit “po lopatě”
Když je špatně postavený a udělaný, tak není nikdo, kdo by to vysvětlil, jak je to myšleno. Občas mohou být otázky zavádějící
malá interakce
Málokterý je udělaný tak, aby byl zajímavý. Nikdy jsem si z toho nic nezapamatovala.
možnost nízkého nasazení ze strany studujícího
může být nudné, člověk se může málo naučit
N/A
Ne všechny kurzy jsou vhodné pro e-learning, např. osvojení si zcela nové počítačové aplikace, kdy je lepší studium s lektorem přímo nad daným programem. Nebo vyšší forma jazykových kurzů - konverzační kurzy jsou lepší s lektorem.
nedostatečná interakce
nejasnosti
Nejsem v kontaktu se svými kolegy
nejsou
někdy malá komplexnost, finančně náročné zhotovit. Možnost odejít kdykoliv
někdy nesrozumitelný materiál bez možnosti konzultovat téma
Některé věci potřebuji dovysvětlit
nelze klást otázky například rektorovi..
Nelze se dotazovat na případné otázky.
nelze se ihned doptat lektora
Nemoznost dotazovani se na nejasnosti
Nemožnost dotazu k tématu.
nemožnost interakce na znalost/ level znalostí konkrétního studenta
nemožnost klást dotazy
Nemožnost komunikace s další osobou (pokud se nejedná o kurz přes skype).
nemožnost konzultace
nemožnost konzultace pro pochopení složitějších témat
nemožnost okamžité interakce (např. doplňující dotazy) a využití aktivních metod vzdělávání např. hraní rolí
nemožnost položit doplňující dotaz
Nemožnost položit otázku přímo školiteli. Chybí možnost individuálního přístupu ke školeným.
Nemožnost přímé konzultace s vyucujicim nebo lektorem v případě nejasností u konkrétních témat.
Nemožnost se hned ptát.
není asi pro lidi, kteří neovládají počítač, ale zase předpokládám, že tuto formu vzdělávání firma nezvolí plošně pro všechny zaměstnance, pokud má takové, kde se lze domnívat, že jim IT technika nic neříká.
Není možné požádat o vysvětlení pokud mi není něco jasné.
Není možné se případně zeptat na danou látku. Není možnost zpětné vazby pro vyučujícího.
Není osobní kontakt se školitelem pro případné další otázky, asocializace vzhledem k faktu, že vzdělávání neprobíhá s ostatními kolegy
Není prostor pro rychlé dotazy one to one
neosobni
neosobní
neosobní
Neosobní
Neosobní
neosobní přístup při školení
neosobní, bez reakcí, strohé
Nepatří do národní kvalifikace
netuším
Neuvědumuji si žádné
nevím
nevím o žádné
Neznam
nutnost připojení k internetu
Ok
Omezený počet pokusů, ale jinak žádné nevýhody nevidím.
osobní kontakt
Pada pc
Počítačová vybavenost a gramotnost, individualita, bez moznosti osobního sdílení a okamžité konzultace.
podané informace nemusí být vždy srozumitelné, není možnost upřesňujících dotazů na lektora
Pokud je povinný, tak může zaměstnancům chybět motivate k podstivé účasti a mohou to pouze jen proklikat. Omezená možnost navazujících otázek a dotazů
Pokud je vytvoren nespravne nebo nepochopitelne, neni moznost ziskat dodatecne vysvetleni od lektora
Pokud mám otázky navíc, není koho se hned zeptat
Pokud mi není něco jasné nelze to diskutovat.
pokud neporozumíte problému, není možné se zeptat
Pokud se jedná o složitější látku, nemusí k pochopení e-learning vždy stačit. Musí být velmi pečlivě vypracován, aby nebyl nejednoznačný, dvojsmyslný a šlo ho lehce pochopit
pokud se objeví problém, hůře se překonávají chybějící znalosti
pokud tomu clovek nerozumi, nikdo mu to nevysvetli
Složitější zodpovídání případných dotazů.
snižuje se osobní kontakt mezi zaměstnanci z různých částí republiky
Spousta lidi to pouze odklika
U některých povinných kurzů zbytečná rozsáhlost a přílišná četnost, mnohdy nesmyslné opakování 1x ročně po celou délku zam. poměru tedy např. po 10 let pořád to stejné co k tomu vede nevím
V případě dotazů není možnost okamžité zpětné vazby.
v případě komplexnější problematiky se stává nudným a zdlouhavým. aplikace často neumožňuje jít v problematice více do hloubky a není prostor pro dotazy
v případě neporozumění, není k dispozici lektor/školitel (ojedinělý problém)
Vysoké pořizovací náklady, separovanost školených, ne každý umí s počítačem.
vždy je co zlepšovat, nicméně v tuto chvíli o nevýhodách nevím
zaměstnavatel nevyčleňuje na vzdělávání speciální čas, vzdělání probíhá nad rámec normálních pracovních povinností
Zhorsena kontrola, nevyhovuje kazdemu a nelze pouzit na vse
ztráta času
žádné
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.