Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Evropské univerzity a vzdělávací programy

Evropské univerzity a vzdělávací programy

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tamara Mamneva
Šetření:29. 03. 2012 - 10. 04. 2012
Počet respondentů:114
Počet otázek (max/průměr):14 / 12.25
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:65,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,



ráda bych Vás poprosila o vyplnění tohoto dotazníku, který se týka evropských univerzit a vzdělávacích programů

Výsledky použiji do své bakalářské práce. Dotazník je určen všem, zejména těm kdo studuje a má zájem o vzdělávací programy.

Děkuji za Váš čas a ochotu

Odpovědi respondentů

1. Které evropské univerzity považujete za nejslavnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oxford10592,11 %92,11 %  
Cambridge10087,72 %87,72 %  
UK v Praze5850,88 %50,88 %  
univerzita v Paříži4942,98 %42,98 %  
univerzita v Bologni3429,82 %29,82 %  
univerzita ve Vídni1412,28 %12,28 %  
univerzita v Padově32,63 %2,63 %  
univerzita v Neapoli32,63 %2,63 %  

Graf

2. Mají univerzity vliv na cestovní ruch?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7868,42 %68,42 %  
ne3631,58 %31,58 %  

Graf

3. Jaký vliv na cestovní ruch mají univerzity?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- Studují na nich zahraniční studenti - university realizují mezinárodní programy- družby mezi universitami -realizace mezinárodních studentských vzdělávacích programů

???? ??? /??? ?????/?????///////////////////,,.

...

Cestování studentů jak místních tak hostujících, pohyb mladých lidí v univerzitním městečku, častější návštěvy kulturních památek...

cizí jazyk, jeho výuka pomáhá k tomu,aby studenti studovali třeba i v cizině a nebo studovat přímo cestovní ruch

Čím jsou slavnější, tím více lidí je touží navštívit, poznat jejich okolí, jejich architekturu a mnohé další.

Díky světové známosti přitahují pozornost. Turisté navštěvují tato města se záměrem navštívit místo, kde se pohybují studenti, kde se vyučují a případně (pokud je to možné) si samotnou univerzitu prohlédnout.

Dosti značný

erasmus

evropské výměny studentů např Erasmus poznávání jiné kultury atp.

Chtějíje studuvat studenti z jiných zemí.

lákají návštěvníky

lakaji turitsy?

Lidé buď dojíždí na každodenní studium nebo využívají koleje i tak ale cestují v okolí města.

lidé mají větší vzdělání a zájem o věci kolem sebe, po vystudování univerzity mívají lidé vyšší příjmy a tak mohou vynakládat prostředky na cestování, studenti mohou využívat různé programy např. Erasmus

lidé mohou cestovat za vzděláním, některé univerzity jako je třeba Oxford slouží částečně jako atraktivní památka pro turisty . . .

Lidé to vnímají jako další turistickou atraktivitu.

malý

MAlY

Mezinárodní studenti (Erasmus), mobility pro vyučující

mobilita studentu

Mohou být jedním z cílů turistů.

můžu se dozvědět něco nového

nabízejí výmněné pobyty

Např. do Oxfordu se jezdí všichni dívat na univerzitu, kdyby tam nebyla, moc lidí by tam nejelo. Já jsem toho zdárným příkladem.

např. erasmus, výměnné pobyty studentů na delší dobu

neustálé dojíždění do školy

Nevim, bohužel.

nijak velký

Pokud například na UK studují zahraniční studenti a líbí se jim Praha tak se o to můžou podělit se známymi a kamaráda. Ti se mohou přijet podívat a zase to říct dále...

pozitivní

Pozitivní

pozitivní, cestování za účelem studia

poznávací

poznávání nových míst, více studentů..

Pro turisty je to určitá atraktivita

Pro určitý druh lidí určitě a to tím, že jsou nějakým způsobem významné, je lidé rádi navštíví a prohlédnou.

produkují odborníky

program Erasmus; individuální studium na cizích univerzitách - návštěvy rodinných příslušníků; po ukončení, nebo během studia na univerzitě návštěvy nových přátel a podobně.

přijíždějící zahraniční studenti

Případní studenti se chtějí podívat na školu

Přitahují studenty, kteří sem jezdí na výměnné programya pak se vracejí. Slavné univerzity mají architektonicky a historicky hodnotné budovy, které se tak atávají turistickými cíly. Obecně platí, že univerzitní město = významné město, často pak také Významné město = turisticky zajímavé město.

Reklama...informativní

rodina a známí jezdí za studenty, navštěvují s nimi okolí univerzit, přespávají v hotelích, stravují se v restauračních zařízeních, ...

Rodiny přilétají za studenty. Většinou se jedná o univerzity, které stále používají staré (tudíž pro turisty zajímavé) budovy, ve kterých se vyučovalo i při vzniku univerzit.

Slavné univerzity lidé rádi jezdí navštěvovat, hlavně kvůli architektuře.

Střední

Studenti cestují do jiných zemí a zase zpátky.

Studenti cestují z různých koutů světa a poznávají nové lidi z různých zemí, které chtějí následně navštívit.

studenti cestují za institucí, profesoři za kolegy a (u tradičních universit) lidé se zájmem o architekturu za budovou

Studenti cestují za studiem, na letní studijní pobyty

studenti cestují za školou, hledají si tam práci a bydlení

studentské výměnné pobyty, stáže, projekty, které na univerzity přivádějí dlouhodobě nejen studenty, ale i některé zahraniční profesory, univerzita může následně přilákat studenty i k dlouhodobému studiu anglické univerzity jsou i architektonicky velice zajímavé a lákají turisty k návštěvám

studentské výměny

studentský CR, příliv návštěvníků do oblasti

studenty cestuji aby dobyli znalosti, existuje vyměna studentů, což je taky cestování, studenty jedou studovat do jiných zemi, což je taky cestování. Profesoři jezdí přednášet do jiných zemi, což je taky studování

Svou architekturou se řadí mezi památky

Tak vzhledem k tomu že na těchto univerzitách studuje mnoho národností tak už jen přesunem studentů mezi domovem a školou je ovlivňován cestovní ruch, plus případné návštěvy rodičů další příspěvek pro cestovní ruch, výběr univerzity a její prohlídka. De facto jde o pravidelné cestování studentů mezi domovem školou.

university v done kdy vznikaly byly krasne stavby, ktere jsou dneska i historickymi pamatkami, zj. ty nejstarsi jako Bolognska a Parizska. A pak taky spousta lidi chce videt, kde se seznamili Cate a William tak jen kvuli tomu pojedou na St.Andrews

univerzitní městečka jsou lákadlem

univerzity zprostředkovávají studijní pobyty a stáže v zahraničí, zároveň organizuje poznávací zájezdy do zahraničí apod.

Určitě pozivní, z hlediska CR. Určitě to zvýší aktivní cestovní ruch v zemi a je tak více navštěvována

v Evropě asi moc ne, v USA ano

V rámci studijní programů např. Erasmus.

v rámci studijního programu v zahraničí

více studentů, co cestují do měst za univerzitami

více turistu

Výměna studentů, zvýšená mobilita mladých lidí

významné univerzity jsou dost často i uměleckými díly, mají sbírky, expozice, významnou architekturu

Vzděláním pěstují chut´ k dálšimu poznávání tradic a zájmavostí s celého světa.

vzdělávání studentů v oboru

za studenty jezdi navstevy

za studiem na univerzitách přijíždějí studenti z celého světa

Zahraniční studenti a jejich rodinní příslušníci, známí

zájem o návstěvu univerzity

zájem zahraničních studentů, výměnné pobyty...

zvýšená fluktuace studentů, přínos pro cestovní agentury

zvyšují návštěvnost danému městu

4. Slyšel/a jste o evropském Programu celoživotního učení (Lifelong Learning Programme – LLP)? (jeho součástí je např. program Erasmus)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7969,3 %69,3 %  
ne3530,7 %30,7 %  

Graf

5. O kterém evropském Programu celoživotního učení (Lifelong Learning Programme – LLP) jste slyšel/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Erasmus7797,47 %67,54 %  
Leonardo da Vinci (LdV)3443,04 %29,82 %  
jiné56,33 %4,39 %  
Studijní návštěvy (SVES)56,33 %4,39 %  

Graf

6. Využil/a jste nebo se chystáte využít nabídku vzdělávacích programů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [nevyužil/a, ani nechci využítotázka č. 8, nevyužil/a, ale chci využítotázka č. 7, využil/a, ale už nechci využítotázka č. 8, využil/a a ještě bych chtěl/a využítotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevyužil/a, ale chci využít5245,61 %45,61 %  
nevyužil/a, ani nechci využít4438,6 %38,6 %  
využil/a a ještě bych chtěl/a využít1311,4 %11,4 %  
využil/a, ale už nechci využít54,39 %4,39 %  

Graf

7. který vzdělávací program jste využil/a nebo se chystáte využít?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Erasmus5076,92 %43,86 %  
Leonardo da Vinci (LdV)812,31 %7,02 %  
jiné812,31 %7,02 %  
Studijní návštěvy (SVES)46,15 %3,51 %  

Graf

8. Kterou z evropských univerzit byste pro své studium vybrali?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oxford2824,56 %24,56 %  
nevím87,02 %7,02 %  
Uk Praha54,39 %4,39 %  
Cambridge54,39 %4,39 %  
Sorbonna21,75 %1,75 %  
žádnou21,75 %1,75 %  
Oxford nebo Cambridge21,75 %1,75 %  
UK v Praze21,75 %1,75 %  
Bologna21,75 %1,75 %  
Sorbonu21,75 %1,75 %  
ostatní odpovědi Kteroukoli, kde se bude obor, o nějž mám zájem vyučovat na rozumné úrovni (profesoři aspoň trochu známí v oboru, prestiž instituce)
některou z německy mluvících zemí
ETH Zürich
Karlova univerzita v Praze
Univerzity z Anglie či Irska, ať Oxford, Cambridge, Londýnskou uni či Trinity colege v Dublinu
Cambridge nebo Oxford
Paříž
jakoukoliv francouzskou, nejlepe Sorbonnu
Univerzita Karlova
University of Cambridge , University of Birmingham, Univerzita Karlova
Německo
nějakou ve Španělsku, případně v anglicky mluvících zemí
Uk v Praze nebo Oxford
University College London UK, University MunichGermany
0
??????? > ???????
univerzita v Paříži
Karlová
Nejsem rozhodnutá
Sorbonna v Paříži
UK, Vídeň
Oxford, Sorbona
netuším
Univerzitu v Trieru (SRN)
ČVUT
nějakou španělskou nebo anglickou
Anglie
Midsweden, Sundsvall, Sweden
studuji na uiverzitě ve Vídni
stredosvedskou
jeste nevim
NTNU Trondheim
univerzitu ve Vídni
nevím jaké mají studijní obory, ale láká mě Anglie tudíž Oxford nebo Cambridge
University of Cambridge
UK
Zadnou
Univerzitu v Lundu
UK v Praze, Cambridge
Univerzita ve Stockholmu, nebo jakoukoliv v UK
Bohužel už nejsem ve vhodném věku k tomuto typu studia.
Helsinki, Bělehrad, Oxford
École hôtelière de Lausanne
ST.GAllen
ještě jsem to neřešila, ale něco ve Španělsku
Università commerciale Luigi Bocconi a Milano
Sorbona
Francie, Anglie
Ideálně některou britskou - Londýn, Cambridge
Piraeus
Utrecht University
Univerzita ve Vidni
Univerzita Koper
fvfdv
-
Oxford, Strasbourgh
5649,12 %49,12 % 

Graf

9. Při pobytu na evropské univerzitě jste studoval/a nebo byste chtěl/a studovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v angličtině7868,42 %68,42 %  
v oficiálním jazyku země (italština, němčina, francouzština,…)3631,58 %31,58 %  

Graf

10. Považujete současnou nabídkou vzdělávacích programů za dostatečnou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7969,3 %69,3 %  
ne3530,7 %30,7 %  

Graf

11. Co byste zlepšil/a v současné nabídce vzdělávacích programů?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

...

aby byla větší nabídka, finančně dostpnější, lepší propagace studijních oborů hlavně na českých školách..

Aby byly více dostupné lidem..

Cenovou dostupnost

Dělat anglickou výuku v turisticky zajímavých destinacích, kde ted anglicky vyučováno není. Spojil by se tak zájem o zajímavé kultury s výukou upředňostňovaného jazyku

chtělo by víc praktických semínarů kterých se zůčastní odbornici kteřý můžou vyprávět o svých zkušenostech v oboru

kompletně hrazené vysokou školou, širší výběr

lepší informovanost o vzdělávacích programech

lepší propagaci, aby se zvýšilo povědomí o vzdělávacích programech

Lepší přístupnost a pomoc studentům s ubyvováním, třeba pomoci jim najít i brigády v dané oblasti, pokud by měli zájem.

levnější ceny

nevím

Nevim

Nevím už dlouho nejsem student :)

Nic jsem spokojena

Rozšíření nabídky programů do více zemí, atraktivnějších destinací.. Zlepšení jejich propagace a dostupnosti..

rozšířil

rozšířil a více je propagoval ve všech typech škol třeba i od základních. přece jenom znalost cizích jazyků u nás je u studentů podle mě dosti podprůměrná.

vcd sv

Větší možnost výběru a rozšíření spolupráce se školami v ČR.

větší nabídku zemí

Více informovanosti o vzdělávacích projektech

Více investic do vzdělávání a dále více dostupných informací pro veřejnost

Více možností. Snažší získání pozice

více nabídek pro postgraduální studenty

více nabídek, možností

vice programu, moznost opakovaneho vyjezdu

více propagace

vice skutecnych 'vedeckych' oboru, ne pavedy typu sociologie, filozofie apod.

Více zemí a univerzit na výběr.

Vyber

výuku jazyků

xxx

Zmenšila bych ceny vzdělávacích programů.

12. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9078,95 %78,95 %  
muž2421,05 %21,05 %  

Graf

13. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 26 let8675,44 %75,44 %  
27 - 401815,79 %15,79 %  
41 - 6097,89 %7,89 %  
61 a více10,88 %0,88 %  

Graf

14. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou 7162,28 %62,28 %  
vysokoškolské3631,58 %31,58 %  
základní76,14 %6,14 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Které evropské univerzity považujete za nejslavnější?

2. Mají univerzity vliv na cestovní ruch?

4. Slyšel/a jste o evropském Programu celoživotního učení (Lifelong Learning Programme – LLP)? (jeho součástí je např. program Erasmus)

5. O kterém evropském Programu celoživotního učení (Lifelong Learning Programme – LLP) jste slyšel/a?

6. Využil/a jste nebo se chystáte využít nabídku vzdělávacích programů?

7. který vzdělávací program jste využil/a nebo se chystáte využít?

8. Kterou z evropských univerzit byste pro své studium vybrali?

9. Při pobytu na evropské univerzitě jste studoval/a nebo byste chtěl/a studovat?

10. Považujete současnou nabídkou vzdělávacích programů za dostatečnou?

12. Jste?

13. Do jaké věkové kategorie patříte?

14. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Které evropské univerzity považujete za nejslavnější?

2. Mají univerzity vliv na cestovní ruch?

4. Slyšel/a jste o evropském Programu celoživotního učení (Lifelong Learning Programme – LLP)? (jeho součástí je např. program Erasmus)

5. O kterém evropském Programu celoživotního učení (Lifelong Learning Programme – LLP) jste slyšel/a?

6. Využil/a jste nebo se chystáte využít nabídku vzdělávacích programů?

7. který vzdělávací program jste využil/a nebo se chystáte využít?

8. Kterou z evropských univerzit byste pro své studium vybrali?

9. Při pobytu na evropské univerzitě jste studoval/a nebo byste chtěl/a studovat?

10. Považujete současnou nabídkou vzdělávacích programů za dostatečnou?

12. Jste?

13. Do jaké věkové kategorie patříte?

14. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Mamneva, T.Evropské univerzity a vzdělávací programy (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://evropske-univerzity-a-vzdela.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.