Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Evropské univerzity a vzdělávací programy
Evropské univerzity a vzdělávací programy
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tamara Mamneva |
---|---|
Šetření: | 29. 03. 2012 - 10. 04. 2012 |
Počet respondentů: | 114 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 12.25 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 65,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:02 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
ráda bych Vás poprosila o vyplnění tohoto dotazníku, který se týka evropských univerzit a vzdělávacích programů
Výsledky použiji do své bakalářské práce. Dotazník je určen všem, zejména těm kdo studuje a má zájem o vzdělávací programy.
Děkuji za Váš čas a ochotu
Odpovědi respondentů
1. Které evropské univerzity považujete za nejslavnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Oxford | 105 | 92,11 % | 92,11 % |
Cambridge | 100 | 87,72 % | 87,72 % |
UK v Praze | 58 | 50,88 % | 50,88 % |
univerzita v Paříži | 49 | 42,98 % | 42,98 % |
univerzita v Bologni | 34 | 29,82 % | 29,82 % |
univerzita ve Vídni | 14 | 12,28 % | 12,28 % |
univerzita v Padově | 3 | 2,63 % | 2,63 % |
univerzita v Neapoli | 3 | 2,63 % | 2,63 % |
2. Mají univerzity vliv na cestovní ruch?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 3, ne → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 78 | 68,42 % | 68,42 % |
ne | 36 | 31,58 % | 31,58 % |
3. Jaký vliv na cestovní ruch mají univerzity?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- Studují na nich zahraniční studenti - university realizují mezinárodní programy- družby mezi universitami -realizace mezinárodních studentských vzdělávacích programů
???? ??? /??? ?????/?????///////////////////,,.
...
Cestování studentů jak místních tak hostujících, pohyb mladých lidí v univerzitním městečku, častější návštěvy kulturních památek...
cizí jazyk, jeho výuka pomáhá k tomu,aby studenti studovali třeba i v cizině a nebo studovat přímo cestovní ruch
Čím jsou slavnější, tím více lidí je touží navštívit, poznat jejich okolí, jejich architekturu a mnohé další.
Díky světové známosti přitahují pozornost. Turisté navštěvují tato města se záměrem navštívit místo, kde se pohybují studenti, kde se vyučují a případně (pokud je to možné) si samotnou univerzitu prohlédnout.
Dosti značný
erasmus
evropské výměny studentů např Erasmus poznávání jiné kultury atp.
Chtějíje studuvat studenti z jiných zemí.
lákají návštěvníky
lakaji turitsy?
Lidé buď dojíždí na každodenní studium nebo využívají koleje i tak ale cestují v okolí města.
lidé mají větší vzdělání a zájem o věci kolem sebe, po vystudování univerzity mívají lidé vyšší příjmy a tak mohou vynakládat prostředky na cestování, studenti mohou využívat různé programy např. Erasmus
lidé mohou cestovat za vzděláním, některé univerzity jako je třeba Oxford slouží částečně jako atraktivní památka pro turisty . . .
Lidé to vnímají jako další turistickou atraktivitu.
malý
MAlY
Mezinárodní studenti (Erasmus), mobility pro vyučující
mobilita studentu
Mohou být jedním z cílů turistů.
můžu se dozvědět něco nového
nabízejí výmněné pobyty
Např. do Oxfordu se jezdí všichni dívat na univerzitu, kdyby tam nebyla, moc lidí by tam nejelo. Já jsem toho zdárným příkladem.
např. erasmus, výměnné pobyty studentů na delší dobu
neustálé dojíždění do školy
Nevim, bohužel.
nijak velký
Pokud například na UK studují zahraniční studenti a líbí se jim Praha tak se o to můžou podělit se známymi a kamaráda. Ti se mohou přijet podívat a zase to říct dále...
pozitivní
Pozitivní
pozitivní, cestování za účelem studia
poznávací
poznávání nových míst, více studentů..
Pro turisty je to určitá atraktivita
Pro určitý druh lidí určitě a to tím, že jsou nějakým způsobem významné, je lidé rádi navštíví a prohlédnou.
produkují odborníky
program Erasmus; individuální studium na cizích univerzitách - návštěvy rodinných příslušníků; po ukončení, nebo během studia na univerzitě návštěvy nových přátel a podobně.
přijíždějící zahraniční studenti
Případní studenti se chtějí podívat na školu
Přitahují studenty, kteří sem jezdí na výměnné programya pak se vracejí. Slavné univerzity mají architektonicky a historicky hodnotné budovy, které se tak atávají turistickými cíly. Obecně platí, že univerzitní město = významné město, často pak také Významné město = turisticky zajímavé město.
Reklama...informativní
rodina a známí jezdí za studenty, navštěvují s nimi okolí univerzit, přespávají v hotelích, stravují se v restauračních zařízeních, ...
Rodiny přilétají za studenty. Většinou se jedná o univerzity, které stále používají staré (tudíž pro turisty zajímavé) budovy, ve kterých se vyučovalo i při vzniku univerzit.
Slavné univerzity lidé rádi jezdí navštěvovat, hlavně kvůli architektuře.
Střední
Studenti cestují do jiných zemí a zase zpátky.
Studenti cestují z různých koutů světa a poznávají nové lidi z různých zemí, které chtějí následně navštívit.
studenti cestují za institucí, profesoři za kolegy a (u tradičních universit) lidé se zájmem o architekturu za budovou
Studenti cestují za studiem, na letní studijní pobyty
studenti cestují za školou, hledají si tam práci a bydlení
studentské výměnné pobyty, stáže, projekty, které na univerzity přivádějí dlouhodobě nejen studenty, ale i některé zahraniční profesory, univerzita může následně přilákat studenty i k dlouhodobému studiu anglické univerzity jsou i architektonicky velice zajímavé a lákají turisty k návštěvám
studentské výměny
studentský CR, příliv návštěvníků do oblasti
studenty cestuji aby dobyli znalosti, existuje vyměna studentů, což je taky cestování, studenty jedou studovat do jiných zemi, což je taky cestování. Profesoři jezdí přednášet do jiných zemi, což je taky studování
Svou architekturou se řadí mezi památky
Tak vzhledem k tomu že na těchto univerzitách studuje mnoho národností tak už jen přesunem studentů mezi domovem a školou je ovlivňován cestovní ruch, plus případné návštěvy rodičů další příspěvek pro cestovní ruch, výběr univerzity a její prohlídka. De facto jde o pravidelné cestování studentů mezi domovem školou.
university v done kdy vznikaly byly krasne stavby, ktere jsou dneska i historickymi pamatkami, zj. ty nejstarsi jako Bolognska a Parizska. A pak taky spousta lidi chce videt, kde se seznamili Cate a William tak jen kvuli tomu pojedou na St.Andrews
univerzitní městečka jsou lákadlem
univerzity zprostředkovávají studijní pobyty a stáže v zahraničí, zároveň organizuje poznávací zájezdy do zahraničí apod.
Určitě pozivní, z hlediska CR. Určitě to zvýší aktivní cestovní ruch v zemi a je tak více navštěvována
v Evropě asi moc ne, v USA ano
V rámci studijní programů např. Erasmus.
v rámci studijního programu v zahraničí
více studentů, co cestují do měst za univerzitami
více turistu
Výměna studentů, zvýšená mobilita mladých lidí
významné univerzity jsou dost často i uměleckými díly, mají sbírky, expozice, významnou architekturu
Vzděláním pěstují chut´ k dálšimu poznávání tradic a zájmavostí s celého světa.
vzdělávání studentů v oboru
za studenty jezdi navstevy
za studiem na univerzitách přijíždějí studenti z celého světa
Zahraniční studenti a jejich rodinní příslušníci, známí
zájem o návstěvu univerzity
zájem zahraničních studentů, výměnné pobyty...
zvýšená fluktuace studentů, přínos pro cestovní agentury
zvyšují návštěvnost danému městu
4. Slyšel/a jste o evropském Programu celoživotního učení (Lifelong Learning Programme – LLP)? (jeho součástí je např. program Erasmus)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 79 | 69,3 % | 69,3 % |
ne | 35 | 30,7 % | 30,7 % |
5. O kterém evropském Programu celoživotního učení (Lifelong Learning Programme – LLP) jste slyšel/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Erasmus | 77 | 97,47 % | 67,54 % |
Leonardo da Vinci (LdV) | 34 | 43,04 % | 29,82 % |
jiné | 5 | 6,33 % | 4,39 % |
Studijní návštěvy (SVES) | 5 | 6,33 % | 4,39 % |
6. Využil/a jste nebo se chystáte využít nabídku vzdělávacích programů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [nevyužil/a, ani nechci využít → otázka č. 8, nevyužil/a, ale chci využít → otázka č. 7, využil/a, ale už nechci využít → otázka č. 8, využil/a a ještě bych chtěl/a využít → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevyužil/a, ale chci využít | 52 | 45,61 % | 45,61 % |
nevyužil/a, ani nechci využít | 44 | 38,6 % | 38,6 % |
využil/a a ještě bych chtěl/a využít | 13 | 11,4 % | 11,4 % |
využil/a, ale už nechci využít | 5 | 4,39 % | 4,39 % |
7. který vzdělávací program jste využil/a nebo se chystáte využít?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Erasmus | 50 | 76,92 % | 43,86 % |
Leonardo da Vinci (LdV) | 8 | 12,31 % | 7,02 % |
jiné | 8 | 12,31 % | 7,02 % |
Studijní návštěvy (SVES) | 4 | 6,15 % | 3,51 % |
8. Kterou z evropských univerzit byste pro své studium vybrali?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Oxford | 28 | 24,56 % | 24,56 % |
nevím | 8 | 7,02 % | 7,02 % |
Uk Praha | 5 | 4,39 % | 4,39 % |
Cambridge | 5 | 4,39 % | 4,39 % |
Sorbonna | 2 | 1,75 % | 1,75 % |
žádnou | 2 | 1,75 % | 1,75 % |
Oxford nebo Cambridge | 2 | 1,75 % | 1,75 % |
UK v Praze | 2 | 1,75 % | 1,75 % |
Bologna | 2 | 1,75 % | 1,75 % |
Sorbonu | 2 | 1,75 % | 1,75 % |
ostatní odpovědi | 56 | 49,12 % | 49,12 % |
9. Při pobytu na evropské univerzitě jste studoval/a nebo byste chtěl/a studovat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v angličtině | 78 | 68,42 % | 68,42 % |
v oficiálním jazyku země (italština, němčina, francouzština,…) | 36 | 31,58 % | 31,58 % |
10. Považujete současnou nabídkou vzdělávacích programů za dostatečnou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 12, ne → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 79 | 69,3 % | 69,3 % |
ne | 35 | 30,7 % | 30,7 % |
11. Co byste zlepšil/a v současné nabídce vzdělávacích programů?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
...
aby byla větší nabídka, finančně dostpnější, lepší propagace studijních oborů hlavně na českých školách..
Aby byly více dostupné lidem..
Cenovou dostupnost
Dělat anglickou výuku v turisticky zajímavých destinacích, kde ted anglicky vyučováno není. Spojil by se tak zájem o zajímavé kultury s výukou upředňostňovaného jazyku
chtělo by víc praktických semínarů kterých se zůčastní odbornici kteřý můžou vyprávět o svých zkušenostech v oboru
kompletně hrazené vysokou školou, širší výběr
lepší informovanost o vzdělávacích programech
lepší propagaci, aby se zvýšilo povědomí o vzdělávacích programech
Lepší přístupnost a pomoc studentům s ubyvováním, třeba pomoci jim najít i brigády v dané oblasti, pokud by měli zájem.
levnější ceny
nevím
Nevim
Nevím už dlouho nejsem student :)
Nic jsem spokojena
Rozšíření nabídky programů do více zemí, atraktivnějších destinací.. Zlepšení jejich propagace a dostupnosti..
rozšířil
rozšířil a více je propagoval ve všech typech škol třeba i od základních. přece jenom znalost cizích jazyků u nás je u studentů podle mě dosti podprůměrná.
vcd sv
Větší možnost výběru a rozšíření spolupráce se školami v ČR.
větší nabídku zemí
Více informovanosti o vzdělávacích projektech
Více investic do vzdělávání a dále více dostupných informací pro veřejnost
Více možností. Snažší získání pozice
více nabídek pro postgraduální studenty
více nabídek, možností
vice programu, moznost opakovaneho vyjezdu
více propagace
vice skutecnych 'vedeckych' oboru, ne pavedy typu sociologie, filozofie apod.
Více zemí a univerzit na výběr.
Vyber
výuku jazyků
xxx
Zmenšila bych ceny vzdělávacích programů.
12. Jste?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 90 | 78,95 % | 78,95 % |
muž | 24 | 21,05 % | 21,05 % |
13. Do jaké věkové kategorie patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 26 let | 86 | 75,44 % | 75,44 % |
27 - 40 | 18 | 15,79 % | 15,79 % |
41 - 60 | 9 | 7,89 % | 7,89 % |
61 a více | 1 | 0,88 % | 0,88 % |
14. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
střední s maturitou | 71 | 62,28 % | 62,28 % |
vysokoškolské | 36 | 31,58 % | 31,58 % |
základní | 7 | 6,14 % | 6,14 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.