Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentkou Vysoké školy ekonomické a tento průzkum je součástí mé připravované bakalářské práce.
Jedná se o dotazník zaměřený na firemní komunikaci, komunikaci s IT oddělením a řešení problémů. Cílem je získat informace o formách komunikace uvnitř firmy a zda se využívají helpdeskové aplikace.
Dotazník zabere jen pár minut a já děkuji, že jste si je našli na jeho vyplnění.
Odpovědi respondentů
1. Jak vnímáte komunikaci u vás ve firmě? Jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
s občasnými nedorozuměními
45
50 %
50 %
s častými nedorozuměními
21
23,33 %
23,33 %
bezproblémovou
18
20 %
20 %
problémovou
6
6,67 %
6,67 %
2. V čem myslíte, že u vás spočívá úspěch/neúspěch firemní komunikace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
v osobní komunikaci
49
54,44 %
54,44 %
v nastavených pravidlech
42
46,67 %
46,67 %
v používaných technologiích
31
34,44 %
34,44 %
v neporozumění
20
22,22 %
22,22 %
v četnosti
17
18,89 %
18,89 %
3. Jak často komunikujete s IT oddělením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
občas
34
37,78 %
37,78 %
zřídka
21
23,33 %
23,33 %
denně
17
18,89 %
18,89 %
často
14
15,56 %
15,56 %
vůbec
4
4,44 %
4,44 %
4. Pokud s IT oddělením řešíte určitý problém, jakou formu komunikace upřednostňujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
neosobní (telefonickou, elektronickou)
45
50 %
50 %
osobní (z očí do očí)
45
50 %
50 %
5. Máte pocit, že je komunikace s pracovníky IT obtížná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 6, ne → otázka č. 7].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
64
71,11 %
71,11 %
ano
26
28,89 %
28,89 %
6. Pokud ano, v čem vidíte hlavní nedostatky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
neschopnost IT pochopit požadavek
10
38,46 %
11,11 %
nesrozumitelná formulace řešení
9
34,62 %
10 %
vaše neschopnost formulovat požadavek
8
30,77 %
8,89 %
nedostatek času
8
30,77 %
8,89 %
7. Využíváte ve firmě, kde pracujete, helpdesk pro komunikaci s IT?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 8, ne → otázka č. 11].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
60
66,67 %
66,67 %
ano
30
33,33 %
33,33 %
8. Jste s touto formou zadávání požadavků spokojeni?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
převážně spokojen
18
60 %
20 %
zcela spokojen
7
23,33 %
7,78 %
zcela nespokojen
3
10 %
3,33 %
převážně nespokojen
2
6,67 %
2,22 %
9. Využíváte všechny možnosti, které vám daná technologie nabízí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, snažím se využívat vše, co mi daný produkt nabízí
15
50 %
16,67 %
ne, využívám jen to, co potřebuji
12
40 %
13,33 %
nevím, co vše mi daná technologie nabízí
3
10 %
3,33 %
10. Jaké výhody či nevýhody vidíte v používání helpdesku oproti ostatním druhům komunikace?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
rychlost vs. zdlouhavost
alternativní
-0.4
0.84
jednoduchost vs. složitost
alternativní
-0.2
0.96
přehlednost vs. nepřehlednost
alternativní
-0.467
0.782
snadná formulace požadavku vs. nutnost vyplňování formuláře
alternativní
0.2
0.96
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
11. Uvítali byste toto řešení?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
39
65 %
43,33 %
ano
21
35 %
23,33 %
12. Jakou formou u vás nyní komunikace s IT probíhá převážně? Pomocí:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
osobní schůzky
27
45 %
30 %
telefonického rozhovoru
21
35 %
23,33 %
písemného sdělení
12
20 %
13,33 %
13. Setkali jste se někdy s některou z následujících helpdeskových aplikací? Pokud ne, doplňte název jiné aplikace:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nic
11
18,97 %
12,22 %
Bugzilla
8
13,79 %
8,89 %
ne
7
12,07 %
7,78 %
RT – Request Tracker
6
10,34 %
6,67 %
Zendesk
6
10,34 %
6,67 %
OTRS – Opensource Ticket Request System
4
6,9 %
4,44 %
Vlastní vývoj v Lotus Notes
1
1,72 %
1,11 %
s zadnou jsem se nesetkal...blbe postaveny dorazni
1
1,72 %
1,11 %
Unicorn Universe :)
1
1,72 %
1,11 %
Kayako
1
1,72 %
1,11 %
MQC
1
1,72 %
1,11 %
máme interní systém
1
1,72 %
1,11 %
máme vlastní HELPDESK
1
1,72 %
1,11 %
s žádnout
1
1,72 %
1,11 %
žádná
1
1,72 %
1,11 %
Trac
1
1,72 %
1,11 %
máme vlastní aplikaci
1
1,72 %
1,11 %
mam dojem ze pouzivame Oracle
1
1,72 %
1,11 %
nevim
1
1,72 %
1,11 %
nevim, nikdy jsem je nepouzila
1
1,72 %
1,11 %
Mantis
1
1,72 %
1,11 %
s žádnou
1
1,72 %
1,11 %
14. V čem vidíte klady / zápory dané aplikace?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
má českou lokalizaci vs. nemá českou lokalizaci
alternativní
-0.394
0.784
uživatelsky přívětivé prostředí vs. uživatelsky nepřívětivé prostředí
alternativní
-0.455
0.672
jednoduché ovládání vs. složité ovládání
alternativní
-0.273
0.804
nemusí se instalovat vs. nutnost instalace
alternativní
-0.424
0.669
přehledný vs. nepřehledný
alternativní
-0.303
0.757
nabízí zajímavé funkce vs. nabízí pouze základní funkce
alternativní
-0.303
0.757
neplacený vs. placený
alternativní
-0.424
0.669
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
4. Pokud s IT oddělením řešíte určitý problém, jakou formu komunikace upřednostňujete?
odpověď osobní (z očí do očí) :
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi osobní schůzky na otázku 12. Jakou formou u vás nyní komunikace s IT probíhá převážně? Pomocí:
5. Máte pocit, že je komunikace s pracovníky IT obtížná?
odpověď ano:
3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi neschopnost IT pochopit požadavek na otázku 6. Pokud ano, v čem vidíte hlavní nedostatky?
7. Využíváte ve firmě, kde pracujete, helpdesk pro komunikaci s IT?
odpověď ano:
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi převážně spokojen na otázku 8. Jste s touto formou zadávání požadavků spokojeni?
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, snažím se využívat vše, co mi daný produkt nabízí na otázku 9. Využíváte všechny možnosti, které vám daná technologie nabízí?
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, využívám jen to, co potřebuji na otázku 9. Využíváte všechny možnosti, které vám daná technologie nabízí?
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi rychlost [alternativní] zdlouhavost: -1 na otázku 10. Jaké výhody či nevýhody vidíte v používání helpdesku oproti ostatním druhům komunikace?
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednoduchost [alternativní] složitost: -1 na otázku 10. Jaké výhody či nevýhody vidíte v používání helpdesku oproti ostatním druhům komunikace?
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednoduchost [alternativní] složitost: 1 na otázku 10. Jaké výhody či nevýhody vidíte v používání helpdesku oproti ostatním druhům komunikace?
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi přehlednost [alternativní] nepřehlednost: -1 na otázku 10. Jaké výhody či nevýhody vidíte v používání helpdesku oproti ostatním druhům komunikace?
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi snadná formulace požadavku [alternativní] nutnost vyplňování formuláře: -1 na otázku 10. Jaké výhody či nevýhody vidíte v používání helpdesku oproti ostatním druhům komunikace?
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi snadná formulace požadavku [alternativní] nutnost vyplňování formuláře: 1 na otázku 10. Jaké výhody či nevýhody vidíte v používání helpdesku oproti ostatním druhům komunikace?
odpověď ne:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Uvítali byste toto řešení?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 11. Uvítali byste toto řešení?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi osobní schůzky na otázku 12. Jakou formou u vás nyní komunikace s IT probíhá převážně? Pomocí:
4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi snadná formulace požadavku [alternativní] nutnost vyplňování formuláře: -1 na otázku 10. Jaké výhody či nevýhody vidíte v používání helpdesku oproti ostatním druhům komunikace?
odpověď rychlost [alternativní] zdlouhavost: -1:
4x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednoduchost [alternativní] složitost: -1 na otázku 10. Jaké výhody či nevýhody vidíte v používání helpdesku oproti ostatním druhům komunikace?
3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi snadná formulace požadavku [alternativní] nutnost vyplňování formuláře: -1 na otázku 10. Jaké výhody či nevýhody vidíte v používání helpdesku oproti ostatním druhům komunikace?
4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednoduchost [alternativní] složitost: 1 na otázku 10. Jaké výhody či nevýhody vidíte v používání helpdesku oproti ostatním druhům komunikace?
14. V čem vidíte klady / zápory dané aplikace?
odpověď uživatelsky přívětivé prostředí [alternativní] uživatelsky nepřívětivé prostředí : -1:
3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nabízí zajímavé funkce [alternativní] nabízí pouze základní funkce: -1 na otázku 14. V čem vidíte klady / zápory dané aplikace?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jak vnímáte komunikaci u vás ve firmě? Jako:
2. V čem myslíte, že u vás spočívá úspěch/neúspěch firemní komunikace?
3. Jak často komunikujete s IT oddělením?
4. Pokud s IT oddělením řešíte určitý problém, jakou formu komunikace upřednostňujete?
5. Máte pocit, že je komunikace s pracovníky IT obtížná?
6. Pokud ano, v čem vidíte hlavní nedostatky?
7. Využíváte ve firmě, kde pracujete, helpdesk pro komunikaci s IT?
8. Jste s touto formou zadávání požadavků spokojeni?
9. Využíváte všechny možnosti, které vám daná technologie nabízí?
10. Jaké výhody či nevýhody vidíte v používání helpdesku oproti ostatním druhům komunikace?
11. Uvítali byste toto řešení?
12. Jakou formou u vás nyní komunikace s IT probíhá převážně? Pomocí:
13. Setkali jste se někdy s některou z následujících helpdeskových aplikací? Pokud ne, doplňte název jiné aplikace:
14. V čem vidíte klady / zápory dané aplikace?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jak vnímáte komunikaci u vás ve firmě? Jako:
2. V čem myslíte, že u vás spočívá úspěch/neúspěch firemní komunikace?
3. Jak často komunikujete s IT oddělením?
4. Pokud s IT oddělením řešíte určitý problém, jakou formu komunikace upřednostňujete?
5. Máte pocit, že je komunikace s pracovníky IT obtížná?
6. Pokud ano, v čem vidíte hlavní nedostatky?
7. Využíváte ve firmě, kde pracujete, helpdesk pro komunikaci s IT?
8. Jste s touto formou zadávání požadavků spokojeni?
9. Využíváte všechny možnosti, které vám daná technologie nabízí?
10. Jaké výhody či nevýhody vidíte v používání helpdesku oproti ostatním druhům komunikace?
11. Uvítali byste toto řešení?
12. Jakou formou u vás nyní komunikace s IT probíhá převážně? Pomocí:
13. Setkali jste se někdy s některou z následujících helpdeskových aplikací? Pokud ne, doplňte název jiné aplikace:
14. V čem vidíte klady / zápory dané aplikace?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.