Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Informovanost obyvatel o sociálních službách ve Vyškově
Informovanost obyvatel o sociálních službách ve Vyškově
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Hana Vinklárková |
---|---|
Šetření: | 22. 01. 2010 - 21. 02. 2010 |
Počet respondentů: | 122 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 7.22 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 59,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:26 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Hana Vinklárková a jsem studentkou navazujícího magisterského studia oboru Veřejná správa a sociální politika na Slezské univerzitě v Opavě. Píši diplomovou práci na téma „Informovanost obyvatel o sociálních službách ve Vyškově“. Ve své práci si kladu za cíl zjistit povědomí obyvatel Vyškova o nabídce sociálních služeb ve Vyškově, o tom, které služby obyvatelé využívají, zjistit jejich názor na kvalitu a dostupnost těchto služeb a zachytit případné návrhy na změnu stávajících služeb či zavedení nových služeb.
Responti musí mít nejméně 18 let a bydlet ve Vyškově.
Předem Vám děkuji za spolupráci na vyplnění dotazníku.
Bc. Hana Vinklárková
Odpovědi respondentů
1. Které poskytovatele sociálních služeb působící ve Vyškově znáte? Zaškrtněte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sdružení „PIAFA“ ve Vyškově, o.s. | 100 | 81,97 % | 81,97 % |
Oblastní charita Vyškov | 87 | 71,31 % | 71,31 % |
Pečovatelská služba Vyškov, p.o. | 82 | 67,21 % | 67,21 % |
Poradna a půjčovna rehabilitačních a kompenzačních pomůcek „PAPRSEK“ | 68 | 55,74 % | 55,74 % |
Centrum sociálních služeb Vyškov, o.p.s. | 62 | 50,82 % | 50,82 % |
TYFLOCENTRUM Brno, o.p.s. Regionální středisko Vyškov | 39 | 31,97 % | 31,97 % |
Sociální služby Vyškov, p.o. | 32 | 26,23 % | 26,23 % |
Rodinná pohoda, o.s. | 23 | 18,85 % | 18,85 % |
Podané ruce, o.s. Drogové služby Vyškov | 17 | 13,93 % | 13,93 % |
neznám žádného z výše uvedených poskytovatelů sociálních služeb | 4 | 3,28 % | 3,28 % |
Oblastní charita VyŠ¡kov | 2 | 1,64 % | 1,64 % |
Poradna pro uživatele sociálních služeb | 2 | 1,64 % | 1,64 % |
Sdružení "PIAFA" ve Vyškově, o.s. | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
Centrum sociálních sluоeb VyŠ¡kov, o.p.s. | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
Pečovatelská sluоba VyŠ¡kov, p.o. | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
Sdruоení „PIAFA“ ve VyŠ¡kově, o.s. | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
2. Které sociální služby poskytované ve městě Vyškově využíváte Vy nebo někdo z Vaší rodiny? Vypište (včetně poskytovatele). Pokud nevyužíváte žádnou službu, přejděte k otázce č. 10
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Centrum sociálních služeb Vyškov, o.p.s. - Poradna pro rodinu, manželství a m,ezilidské vztahy
Centrum sociálních služeb, Rodinná pohoda, Charita - služby využívám pouze v případě, že můj zdravotní stav je zhoršen.
Domov Důchodců - babička
Nepotřebné oblečení věnuje celá rodina pro charitu
nevyužívám
nevyužívám
nevyužívám ani jednu službu
nevyužívám žádnou službu
Nevyužíváme žádnou.
Oblastní charita - je zde "uložena" prababička
Oblastní charita Vyškov
Oblastní charita Vyškov
Oblastní charita Vyškov- péče o ležící maminku r. 2007 - 2008 Pečovatelská služba Vyškov - dovoz obědů rodičům asi 10 let do r. 2008 Paprsek - vypůjčena polohovací postel pro maminku r. 2007 - 2008 PIAFA - hyppoterapii využil jako rehabilitaci můj vnuk krátkodobě cca před 10ti lety
Pečovatelská služba
Pečovatelská služba Vyškov Oblastní Charita Vyškov Poradna a půjčovna rehabilitačních pomůcek PAPRSEK
pečovatelská služba, dovoz obědů
Pečovatelská služba, ošetřovatelská.
Pečovatelskou službu
Pečovatelskou službu
pečovatelskou službu, dovoz obědů, nákupy, úklid
Pečovatelskou, ošetřvatelskou
Poradna a půjčovna "Paprsek" - využívám půjčovnu pomůcek
Sdružení "Piafa" - volnočasové aktivity (canisterapie, hypoterapie)
sdružení Piafa - canisterapie MC Radost
Sdružení Piafa - cvičení
Sdružení Piafa ve Vyškově
Sdružení Piafa ve Vyškově.
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi - aktivity se psem (canisterapie)
Středisko osobní hygieny - pečovatelská služba
Využívali jsme služeb charity - péče o ležící babičku (cca 5 let). Babička zemřela v srpnu 2009, tudíž odpovědi se vztahují k období do tohoto data.
žádné
žádné
3. Jak často využíváte Vy nebo někdo z Vaší rodiny uvedené sociální služby? Vyberte.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1x týdně | 7 | 21,21 % | 5,74 % |
každý pracovní den | 6 | 18,18 % | 4,92 % |
denně | 6 | 18,18 % | 4,92 % |
2-3x týdně | 2 | 6,06 % | 1,64 % |
1x měsíčně | 2 | 6,06 % | 1,64 % |
zatim nikdy | 1 | 3,03 % | 0,82 % |
jednou za půl roku/rok | 1 | 3,03 % | 0,82 % |
vůbec | 1 | 3,03 % | 0,82 % |
dle potřeby | 1 | 3,03 % | 0,82 % |
2x ročně | 1 | 3,03 % | 0,82 % |
v současné době nevyužívám | 1 | 3,03 % | 0,82 % |
před 10lety obědy | 1 | 3,03 % | 0,82 % |
nikdy | 1 | 3,03 % | 0,82 % |
mám dlouhodobě vypůjčené pomůcky | 1 | 3,03 % | 0,82 % |
nepravidelně | 1 | 3,03 % | 0,82 % |
4. Odkud jste se o využívané službě/službách dozvěděl/a? Můžete uvést více možností.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
od rodiny, přátel | 11 | 31,43 % | 9,02 % |
ze sdělovacích prostředků | 7 | 20 % | 5,74 % |
od pracovníků poskytovatele služby | 7 | 20 % | 5,74 % |
od lékaře | 3 | 8,57 % | 2,46 % |
od pracovníků Městského úřadu ve Vyškově | 2 | 5,71 % | 1,64 % |
mám to v náplni práce | 1 | 2,86 % | 0,82 % |
od přátel, od pracovníků MěÚ | 1 | 2,86 % | 0,82 % |
paprsek sídlí v naší čtvrti,charita od lékaře | 1 | 2,86 % | 0,82 % |
od MC Radost | 1 | 2,86 % | 0,82 % |
v Mateřském centru Radost | 1 | 2,86 % | 0,82 % |
5. Jak hodnotíte kvalitu poskytovaných služeb?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výborná | 23 | 69,7 % | 18,85 % |
dostačující | 10 | 30,3 % | 8,2 % |
6. Jak hodnotíte výši úhrady za poskytované služby?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
přiměřená | 24 | 77,42 % | 19,67 % |
vysoká | 4 | 12,9 % | 3,28 % |
nízká | 3 | 9,68 % | 2,46 % |
7. Jak hodnotíte odbornost a přístup personálu sociální služby?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výborný | 18 | 54,55 % | 14,75 % |
dostačující | 15 | 45,45 % | 12,3 % |
8. Jak hodnotíte dostupnost sociální služby (např. bezbariérový přístup, blízkost zastávky MHD atd.)?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobře dostupná | 17 | 56,67 % | 13,93 % |
výborná | 11 | 36,67 % | 9,02 % |
obtížně dostupná | 2 | 6,67 % | 1,64 % |
9. Jaké změny byste uvítal/a v sociální službě/službách, které využíváte? Vypište.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
bezbariérový přístup
jsem spokojena
Myslím, že ve Vyškově jsou služby dostačující. Snad jen, že o víkendech či svátcích externí poskytovatelé sociálních služeb své služby poskytují omezeně nebo vůbec.
se službou, kterou využívám, jsem spokojená, uvítala jsem rozšíření prac. doby (již proběhlo)
Tyto služby nevyužívám.
Větší nabídku pomůcek.
10. Které sociální služby ve Vyškově postrádáte? Vypište.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
Ani ne tak konkrétní službu, jako spíše odborné poradenství.
bezplatná právní poradna pro širokou veřejnost; bezplatné kurzy pro rodinné příslušníky lidí,kteří jsou odkázáni na pomoc druhých; hospic; poradna pro cizince žijící v ČR
Domnívám se, že Vyškov je, co se sociálních služeb týče, vzhledem k srovnatelným městům na velmi solidní úrovni. Osobně tedy nic nepostrádám.
Já naštěstí ještě žádné. Ale moje známá, která pečuje o imobilní maminku, má podstoupit operaci kyčle. Na LDN je prý možné umístit maminku jen určitou dobu a ona pak ze zdravotních důvodů ještě nebude schopná se o maminku starat. V době, kdy jsme spolu mluvily, měla problém, kdo bude o maminku pečovat v době, kdy už nebude moci být na LDN a moje známá ještě nebude fyz. schopná péči zvládnout. Nevím - možná později řešení našla. Snad by to byl námět pro vás na dostupnost služeb pro tyto lidi.
jsem přesvědčena, že někteří spoluobčané by potřebovali někoho, kdo by je doprovázel životem. žijí sami, nemají příbuzné, přátele, a např. díky duševní chorobě nejsou schopni zvládat praktickou stránku života ( jednání s úřady, kvalitní stravování, hygienu atd. otázkou ovšem je jestli by o takovou službu stáli a využívali ji
momentálně nepostrádám
Myslím, že všechny opravdu důležité tu jsou.
nad tím jsem se zatím nikdy nezamýšlela
Nejsem schopen hodnotit, nemám potřebu.
nepostrádám
nepostrádám
nepostrádám, nepotřebuji je
Nevím.
Poskytování sociálních služeb pro staré občany formou nepeněžního charakteru, např. umožnění parkování jejich vozidel na vyhražených parkovištích bez písemnéhjo povolení nebo zvýhodnění při používání hromadných dopravních prostředků za cenově dostupnou senior kartu a pod. Za stávající cenu senior karty 990 Kč si většina starých občanů tuto kartu nekoupí a raději sedí doma. Dřívější cena 600 Kč byla ještě odpovídající. Tím ztrácí jak ČD, tak i staří občané, protože by bylo jistě jedno, jede-li v osobním vlaku o 2 nebo 4 důchodce více. A odstranit byrokratismus! Vyřízení mojí žádost o povolené parkování na vyhrazených místech (mám 84 roků) trvalo jeden a půl roku a navzdory mým zdravotním problémům bylo bezdůvodně zamítnuto (asi proto, že jsem si na byrokratismus stěžoval!!! Toto platí nejen ve Vyškově, ale všeobecně! Je to hanba a ostuda našeho státu!!!!
rozšíření domova pro seniory
Služba, která by se postarala o člověka, který je doma celodenně, tj. i v noci.
Současná nabídka sociálních služeb se mi zdá dostatečná
tedˇnevím
Vzhledem k mému věku (19) jsem se nad touto problematikou zatím asi nikdy nezamýšlela, protože jsem služby některé z výše uvedených nebo dalších organizací prozatím nepotřebovala. Nicméně těmto institucím fandím a chybí-li tu některá z dalších forem pomoci, rozhodně jsem pro založení nové organizace nebo vybudování nějakého nového projektu některou již existující organizací.
Z tisku,vydaných BROŽUR, veřejných schůzí a dnů otevřených dveří. Myslím, že je nabídka na Vyškov dobrá. Také musím říci, že admin.pracovnice od.socíál.péče a soc.služeb města Vyškova, velmi dobře podávají informace. Záleží pak, jakou službu a kdy ji klient potřebuje. Je to opravdu o tom co klient konkrétně potřebuje. Zatím nevyužívám-jsem v rodinném prostředí a rodina-přátelé mi dostatečně vše zabezpečují. Jest-liže budu službu potřebovat, vím kam se obrátit, jsem přesvědčena, že bych mě vyhovující našla. Mám ležící kamarádku, ta užívá služeb Rodinné pohody a je velice spokojená.
Zatím jsem žádné nevyužila, takže mi ani žádná služba neschází.
Zatím jsem žádnou službu nepotřebovala, takže žádnou nepostrádám.
zatím naštěstí nepostrádán
zatím nepostrádám žádnou
zatím žádné
Zatím žádné služby nepotřebuji, tudíž je nevyužívám a nepostrádám.
Zatím žádné sociální služby nevyužívám, ani jako rodina nevyužíváme. Takže žádné nepostrádám(e). Z vyjmenovaných v otázce číslo 1znám pouze Sdružení "PIAFA" , protože osobně znám paní Janu Podrápskou a dobře vím jakou činnost provozují a jaké služby poskytují. Sdružení "PIAFA" dokáže svou práci dobře prezentovat v médiích a na veřejnosti. O činnosti a možnostech ostatních jmenovaných v otázce číslo 1 vím jen mlhavě nebo nevím nic. O existenci některých z nich jsem se dozvěděl z Vašeho dotazníku. Ve Vyškově žiji od roku 1982 a trvale bydlím od roku 1986, ale dodnes mě nenapadlo zajímat se o sociální služby ve Vyškově ačkoli je zatím nepotřebuji. Proto velký dík za Váš dotazník.
Zatím žádné.
Žádná služba mne nechybí, myslím, že je pokryto vše.
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné :)
Žádné, vzhledem k tomu, že jsem zatím měl možnost se setkat pouze s těmi, které fungují a další jsem nepotřeboval.
Žádné.
žádnou
11. Do které věkové skupiny patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 32 let | 66 | 54,1 % | 54,1 % |
33 - 47 let | 24 | 19,67 % | 19,67 % |
48 - 62 let | 18 | 14,75 % | 14,75 % |
75 let a více | 10 | 8,2 % | 8,2 % |
63 - 74 let | 4 | 3,28 % | 3,28 % |
12. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 45 | 36,89 % | 36,89 % |
úplné střední odborné | 30 | 24,59 % | 24,59 % |
úplné střední všeobecné | 25 | 20,49 % | 20,49 % |
vyučení nebo střední odborné bez maturity | 10 | 8,2 % | 8,2 % |
vyšší odborné nebo nástavbové | 8 | 6,56 % | 6,56 % |
základní | 3 | 2,46 % | 2,46 % |
vysokoŠ¡kolské | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
13. Jaké je Vaše postavení na trhu práce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zaměstnaný/á | 49 | 40,16 % | 40,16 % |
student/ka | 40 | 32,79 % | 32,79 % |
v důchodu | 17 | 13,93 % | 13,93 % |
na mateřské/rodičovské dovolené | 8 | 6,56 % | 6,56 % |
podnikatel/ka | 5 | 4,1 % | 4,1 % |
nezaměstnaný/á | 3 | 2,46 % | 2,46 % |
14. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 90 | 73,77 % | 73,77 % |
muž | 31 | 25,41 % | 25,41 % |
muо | 1 | 0,82 % | 0,82 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.