Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Interaktivní tabule v Mateřských školách
Interaktivní tabule v Mateřských školách
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Kateřina Tomášová |
---|---|
Šetření: | 24. 02. 2011 - 10. 03. 2011 |
Počet respondentů: | 134 |
Počet otázek (max/průměr): | 25 / 10.2 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 66,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:10 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, prosím o vyplnění dotazníku, jehož výsledky budou součástí mé diplomové práce.
Děkuji Vám za spolupráci.
Kateřina Tomášová
Odpovědi respondentů
1. Vaše mateřská škola je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
samostatný právní subjekt | 76 | 56,72 % | 56,72 % |
součást ZŠ | 56 | 41,79 % | 41,79 % |
Právní subjekt s odloučenými pracovišti (5) | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
souškolí gymnázium, ZŠ a MŠ | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
2. Zřizovatelem MŠ je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obec | 126 | 94,03 % | 94,03 % |
církev | 2 | 1,49 % | 1,49 % |
kraj | 2 | 1,49 % | 1,49 % |
soukromá mš | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
soukromník | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Krajský úřad | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
nic | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
3. Velikost MŠ:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jednotřídní | 57 | 42,54 % | 42,54 % |
dvoutřídní | 35 | 26,12 % | 26,12 % |
pěti a vícetřídní | 21 | 15,67 % | 15,67 % |
trojtřídní | 17 | 12,69 % | 12,69 % |
čtyřtřídní | 4 | 2,99 % | 2,99 % |
4. Máte ve Vaší MŠ interaktivní tabuli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, ne → otázka č. 20].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 131 | 97,76 % | 97,76 % |
ano | 3 | 2,24 % | 2,24 % |
5. Jakou interaktivní tabuli využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
SMART Board | 3 | 100 % | 2,24 % |
6. Kolik interaktivních tabulí máte v MŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 2 | 66,67 % | 1,49 % |
3 | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.67 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 3 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 1.33 |
Směrodatná odchylka: | 1.15 |
Medián: | 1 |
Modus: | 1 |
7. Jak dlouho tuto tabuli (tyto tabule) máte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než 1 rok | 2 | 66,67 % | 1,49 % |
1 – 2 roky | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
8. Z jakých zdrojů byl nákup tabule financován?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vlastní roční rozpočet MŠ | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
grant | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
navýšením ročního rozpočtu od zřizovatele | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
sponzorský dar | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
9. K čemu v MŠ tabuli využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
aktivní práce s dětmi | 3 | 100 % | 2,24 % |
předávání informací dětem, rodičům (s tabulí pracuje pouze pg pracovník) | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
pouštění pohádek, filmů | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
prezentace MŠ | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
10. Jak často při vaší práci tabuli využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než 3x týdně | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
3x až 4x týdně | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
denně | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
11. S jakou věkovou skupinou pracujete nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 – 6 let | 3 | 100 % | 2,24 % |
12. Kolik času strávíte s dětmi prací u tabule při jedné činnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 – 20 minut | 3 | 100 % | 2,24 % |
13. Kolik pracovníků bylo proškoleno v práci s tabulí?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
6 | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
2 | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
3 | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.67 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 6 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 4.33 |
Směrodatná odchylka: | 2.08 |
Medián: | 3 |
Modus: | 6 |
14. Kolik pracovníků s tabulí skutečně pracuje?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
2 | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
3 | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 1 |
Směrodatná odchylka: | 1 |
Medián: | 3 |
Modus: | 4 |
15. Jaká školení byla absolvována (název školení a pořadatele, případně jméno lektora)?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
AV Media
jesenice
Práce s interaktivní tabulí
16. Jaký spatřujete přínos pro výchovně-vzdělávací práci?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Děti se již v MŠ seznamují s nejmodernějšími formami vyučování.
příklady
získání dovedností práce s tabulí, na kterou navazují v 1. třídě přímá práce dětí, manipulace procvičování nových znalostí možnost přiblížení nereálných věcí na velké obrazovce seznámení s novou technikou rozšíření dovedností pedagogů využití programů pro předškolní děti nové zkušenosti pro děti, které doma nemají PC dítě u tabule nesedí jako u PC, ale pohybuje se
17. Vidíte při práci s tabulí nějaké nevýhody, nedostatky?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- 1 tabule pro 3 třídy je málo /nejlépe v každé třídě/ - programů pro MŠ je málo /nemůžeme pracovat s programy pro 1. třídu, protože pak by je už naše děti znaly napřed/ - někdy malý zájem nebo málo času pedagogů na rozšiřování si zkušeností nebo získávání nových dovedností při práci s touto technikou
ne
Pokud je využívána v rozumné míře, tak nevidím.
18. Jaké materiály používáte pro práci s tabulí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vlastní – vytvářím si je sám/sama. | 3 | 100 % | 2,24 % |
prograny pro předškolní děti na PC | 1 | 33,33 % | 0,75 % |
19. Uvítali byste metodický materiál v oblasti práce s interaktivní tabulí pro MŠ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 3 | 100 % | 2,24 % |
20. Setkali jste se již s interaktivní tabulí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 80 | 61,07 % | 59,7 % |
ne | 51 | 38,93 % | 38,06 % |
21. Myslíte si, že tato tabule patří do MŠ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 62 | 47,33 % | 46,27 % |
nevím | 53 | 40,46 % | 39,55 % |
ne | 16 | 12,21 % | 11,94 % |
22. Z jakého důvodu nemáte interaktivní tabuli ve Vaší MŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nedostatek financí | 102 | 77,86 % | 76,12 % |
myslím, že je to zbytečné | 22 | 16,79 % | 16,42 % |
negativní přístup pg pracovníků (práce navíc, nezájem o nové techniky...) | 7 | 5,34 % | 5,22 % |
negativní postoj zřizovatele | 4 | 3,05 % | 2,99 % |
zatím jsem o ní neuvažovala | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
budu jí kupovat tento rok | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
těžké to vymyslet prostorově-dataproj.+pocitac tab | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
nedostatek prostoru | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
máme ji k dispozici v zš | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
nedostatek místa | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
máme možnost přístupu na tabuli v zš | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
dosud jsme neřešili | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
možnost využívání v ZŠ | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
teprve jsem se o to začali zajímat | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
nemám o tabuli žádné informace | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
nedostatek prostoru a s prací s tabulí namám zkuše | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
nesetkala jsem se s ní vˇMŠ, pouze v ZŠ | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
zatím nevím,je-li dostatek materiálů k využití | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
nedostatek zkušeností s touto pomůckou | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
nevím | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
nepřemýšlela jsem o tom | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
prostorové důvody | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
23. V případě, že byste měl/a finanční prostředky, uvažoval/a byste o nákupu tabule?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 73 | 55,73 % | 54,48 % |
nevím | 36 | 27,48 % | 26,87 % |
ne | 22 | 16,79 % | 16,42 % |
24. Měl/a byste vy sám/sama zájem o proškolení v problematice interaktivních tabulí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 91 | 69,47 % | 67,91 % |
ne | 25 | 19,08 % | 18,66 % |
nevím | 15 | 11,45 % | 11,19 % |
25. Uvítal/a byste více informací v této oblasti (metodický materiál, výměna zkušeností apod.)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 111 | 84,73 % | 82,84 % |
ne | 20 | 15,27 % | 14,93 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.