Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Faktory ovlivňující rodiče při výběru Montessori MŠ
Faktory ovlivňující rodiče při výběru Montessori MŠ
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | jana wojtasová |
---|---|
Šetření: | 07. 03. 2020 - 11. 03. 2020 |
Počet respondentů: | 100 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 19.57 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 43,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.08:39 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník pro rodiče dětí navštěvujíci Montessori mateřskou školu
Vážení rodiče,
jmenuji se Jana Wojtasová a studuji 3. ročník Fakulty J. A. Komenského v Karviné, obor Předškolní pedagogika a pedagogika prvního stupně. Součástí mé bakalářské práce na téma Problematika alternativního/Montessori vzdělávání v mateřských školách je provedení dotazníkového průzkumu, jehož cílem je zjistit důvody stoupající oblíbenosti alternativního Montessori vzdělání u dětí předškolního věku.
Správné odpovědi v nabídce prosím označte a v případě otevřených otázek Vás prosím o doplnění.
Tento dotazník je zcela anonymní.
Předem děkuji za Váš čas a ochotu při jeho vyplnění.
Odpovědi respondentů
1. Váš věk:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
30 -40 | 74 | 74,75 % | 74 % |
20 -30 | 13 | 13,13 % | 13 % |
40 a více | 12 | 12,12 % | 12 % |
2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 69 | 70,41 % | 69 % |
střední s maturitou | 22 | 22,45 % | 22 % |
vyšší odborné | 4 | 4,08 % | 4 % |
střední bez maturity | 3 | 3,06 % | 3 % |
3. Kolik máte dětí?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 49 | 50 % | 49 % |
1 | 30 | 30,61 % | 30 % |
3 a více | 19 | 19,39 % | 19 % |
4. Navštěvují popř. navštěvovaly nebo budou navštěvovat všechny Vaše děti Montessori mateřskou školu?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 71 | 72,45 % | 71 % |
ne | 16 | 16,33 % | 16 % |
nevím | 11 | 11,22 % | 11 % |
5. Bylo pro Vás důležité, aby mateřská škola byla výhradně zaměřena na Montessori výuku a nebo byste se spokojili i s jiným alternativním přístupem?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, stačila by mi jakkákoliv alternativní mateřská škola | 49 | 51,04 % | 49 % |
Ne, preferuji vyloženě montessori přístup | 35 | 36,46 % | 35 % |
Hledam zejmena respektujici pristup | 1 | 1,04 % | 1 % |
Preferuji montessori, ale kdyby nebylo dostupne, vybiram dle individualniho pristupu, zdraveho stravovani, poctu deti a pod. | 1 | 1,04 % | 1 % |
Vyberu spadovou MŠ | 1 | 1,04 % | 1 % |
Jinde nebylo místo. | 1 | 1,04 % | 1 % |
Nepreferuji montessori | 1 | 1,04 % | 1 % |
bydlíme na vesnici, jiná školka než s Montessori výukou tu není | 1 | 1,04 % | 1 % |
příjemní učitelé + zdravý selský rozum :) | 1 | 1,04 % | 1 % |
Preferuji vyloženě Montessori přístup a nebo prvky Montessori přístupu v běžné školce | 1 | 1,04 % | 1 % |
Montessori přístup mi vyhovuje a vybírali jsme podle učitelů, které známe a referencí. | 1 | 1,04 % | 1 % |
Alternativa s radem, bez znamek, prijemni ucitele. | 1 | 1,04 % | 1 % |
zajimam se o monte na prvnim místě nebo pak druha nejlepsi varianta waldorf | 1 | 1,04 % | 1 % |
Preferuji montessori, ale zvažovali jsme i lesní, každopádně je důležitý respektující přístup | 1 | 1,04 % | 1 % |
6. Zvažoval/a jste, že by Vaše dítě navštěvovalo tradiční mateřskou školu ?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 48 | 49,48 % | 48 % |
Finance | 4 | 4,12 % | 4 % |
vzdálenost | 2 | 2,06 % | 2 % |
dostupnost | 2 | 2,06 % | 2 % |
Navštěvovala jsem také | 1 | 1,03 % | 1 % |
nachází se blízko | 1 | 1,03 % | 1 % |
Vzdálenost... V místě bydliště | 1 | 1,03 % | 1 % |
Oteviraci doba pred 7.00 kdy nastupuji do prace, cena, blizkost k domovu a vznik pratelstvi s detmi z okoli. | 1 | 1,03 % | 1 % |
Myslím si, ze rodiče nemají moc prostor si vymýšlet do jaké MS dite daji. Budou vůbec radi, když je někdo vezme, jelikož je nedostatek MS (alespoň u nás) | 1 | 1,03 % | 1 % |
Viz bod 5 | 1 | 1,03 % | 1 % |
Vzdalenost dojezdu | 1 | 1,03 % | 1 % |
Kvůli nedostatku financí | 1 | 1,03 % | 1 % |
Záleží na nabídce školek v okolí a referencích. | 1 | 1,03 % | 1 % |
Nevidím důvod proč nevolit tradiční. | 1 | 1,03 % | 1 % |
Návaznost v ZŠ chybí | 1 | 1,03 % | 1 % |
Protože se neplatí a byla by blízko | 1 | 1,03 % | 1 % |
Tlak okolí a tradice | 1 | 1,03 % | 1 % |
U nejstarsiho ditete nebyla jina moznost jeste | 1 | 1,03 % | 1 % |
Blízko domu, stejne kamarady jako potom na zš, lehci presun na zs ..stejny rezim | 1 | 1,03 % | 1 % |
Montessori neni spravny smer vzdelani, melo by to byt jen doplneni ci oziveni vyuky | 1 | 1,03 % | 1 % |
Tradiční školku máme 3minuty od bydliště, montessori školka je 45 minut od bydliště. | 1 | 1,03 % | 1 % |
Cena | 1 | 1,03 % | 1 % |
Po několika návštěv různých mš jsem si to velmi rychle rozmysleli | 1 | 1,03 % | 1 % |
občas mu chybí hračky a klasické hraní si | 1 | 1,03 % | 1 % |
kvůli dojezdové vzdálenosti, vzniku kamarádských vazeb se sousedy... | 1 | 1,03 % | 1 % |
měli jsme kombinováno, 4 dny klasika, 1 den Montessori | 1 | 1,03 % | 1 % |
Finanční duvody | 1 | 1,03 % | 1 % |
blíže bydliště | 1 | 1,03 % | 1 % |
Kdyby v blízkosti nebyla Monte školka,dala bych své děti do klasické školy. | 1 | 1,03 % | 1 % |
Netrvám na montesori | 1 | 1,03 % | 1 % |
ano máme jí blízko a je skoro zadarmo | 1 | 1,03 % | 1 % |
Montessori nebyla celotýdenní. | 1 | 1,03 % | 1 % |
Dostupnost, kamaradi | 1 | 1,03 % | 1 % |
Dostupnost a skvělé učitelky | 1 | 1,03 % | 1 % |
Uvažovali jsme, ale shodou okolností jsme dostali možnost vyzkoušet, jak to synovi sedne a bylo jasno. | 1 | 1,03 % | 1 % |
Finanční dostupnost | 1 | 1,03 % | 1 % |
Pokud by ucitelka byla duveryhodna a meka asistentku. | 1 | 1,03 % | 1 % |
Také jsem navštěvovala tradiční MŠ a žiju | 1 | 1,03 % | 1 % |
Z důvodu ceny a menší dojezdove vzdálenosti | 1 | 1,03 % | 1 % |
3nale deti, kvuli logistice | 1 | 1,03 % | 1 % |
dostupnost v mistě bydliště | 1 | 1,03 % | 1 % |
Financí duvody | 1 | 1,03 % | 1 % |
nižší cena, kratší vzdálenost | 1 | 1,03 % | 1 % |
nižší finance | 1 | 1,03 % | 1 % |
pohodlí, blízkost, sourozenci aspon chvíli bez sebe | 1 | 1,03 % | 1 % |
7. Jaký byl hlavní důvod, že jste upřednostnil/a při výběru Montessori MŠ pro své dítě?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
.
Alternativní přístup
Bližší školka
Brali i 2,5 leté děti, dostupnost a hlavně mě oslovil tento “systém a druh” vzdělávání
Dítě je od podstaty zvídavé, Montessori pedagogika tuto zvídavost podporuje
dítěti se školka líbila už před nástupem, poznal v rámci kroužku přípravy na docházku prostředí školky, paní učitelky
Dobre reference, montessori system mi dava smysl.
Chci, aby se mé dítě rozvíjelo, mohlo aktivity dělat individuálně na základě svých preferencí, mělo možnost volby a ovlivnění svého vzdělávání.
Individuální přístup Možnost vlastního rozvoje Více času v prirode
Individuální přístup
individuální přístup
Individuální přístup a malý počet dětí ve třídě
Individuální přístup k dětem
individuální přístup k dítěti
individuální přístup, méně dětí ve třídě
Individuální přístup, menší počet děti a víc času na jejich rozvoj a vedení k samostatnosti a zodpovednosti
Individuální výuka; objektivní úspěšnost metodiky Montessori ve výzkumech a testování dětí; metodika jasně vycházející z vývojového období dětí; multivěkové skupiny - role dětí ve skupině; celoživotní znalosti; soustředění dětí; jasné a dítětem pochopené hranice;
je pro mě důležitý individuální přístup
Je už od 2 let a stala stejně jako ostatní soukrome skolky
Jiný přístup
Jiný přístup k dětem
Kvalita výuky, specifikace přístupu
Kvůli individuálnímu přístupu a také si myslím, že Monte děti více vzdělává příjemnější a přirozenou cestou.
Kvůli kapacitě jsme se nedostali do státní.
Laskyplny a respektujici pristup k detem Mensi skupina deti Rozvoj detskeho potencialu
lepší přístup pedagogům k dětem, tak k rodičum
lepší přístup k dětem
Líbí se mi Mont. přístup
Líbí se mi Montessori pedagogika, respektující a individuální vzdělávací přístup pro děti v MŚ
Libi se mi myslenka mintessori MS.
Ma smysl, hlavu a patu, na dite je pohlizeno jako na jedinecnou bytost, ma prostor myslet, premyslet, rozvijet se, rozhodovat se, chapat souvislosti, vyhledavat informace, objevovat, zkoumat, splynout vice s prirodou, byt sam sebou, respektovat hranice a pravidla
Malá skupina dětí, individuální přístup.
Male skupinky, individualni pristup, hezci prostredi, respektujici pristup, sebeobsluha
Maly kolektiv a vice vzdelanych pedagogu. Sympaticke prostredi a celkove Montessori pedagogika.
Mensi pracovni kolektiv, respektujici pristup k diteti a to vzdy. System vyuky/ziskavani dovednosti.
Metody montessori, nebudu tu vypisovat, o co jde.
Moc mě Montessori školka zaujala. Přístup k dětem je jiný. Jsou víc samostatnější.
Montessori přístup je mi nejbližší - přístup Monte škoky se shoduje se s tím, jak je dítě vedené doma.
Nechodily tam
nechtěla jsem vozit dítě 15 km do normální školjy
nerespektující přistup k mému dítěti v klasicķé školce
Nesrovnavani deti, prizpusobeni aktuálním schopnostem, sanostarbist
Neuprednostnim
Nevybrala jsem Montessori, nýbrž lesní školku.
no právě ta alternativa. ne stado oveček ve velkém kolektivu
osobní přístup a malý počet dětí ve skupině
osobni zkusenost ze skolkou, kde jsem byla predvadet remeslo
Podpora jedinecnosti ditete
Poloha a styl vyuky
povaha dítěte a náročná adaptace, možnost chodit na kroužky, které jsou součásti montessori mš
Prijimaji i neockovame deti. Maji tam skvele pruvodkyne, mene deti takze se maji cas venovat vsem individualne. Aj mluvici pruvodkyne samozrejmosti.
Princip
Pristup, pravidla, pravidelnost, transparentnost
Protože se mi líbí Montessori přístup, protože je to malotřídka, protože mi byly sympatické učitelky a protože je to vesnicka školka.
Přijde mi, ze Montessori je označováno vše, co je snad pri výchově a rozvoji ditete zcela NORMaLNI.
příjemnější forma vzdělávání, podporuje rozvoj dítěte, pokračuje v "naší výuce" a vedení stejným směrem jaky preferujeme doma
Připravené prostředí, které zná z domova
přístup k diteti, filozofie skolky, zajem mych deti
Přístup, dítě není méněcenný tvor který potřebuje jenom disciplínu příkazy a poslušnost. Ano má se naučit sprævnému chování, ale můžu respektovat jeho potřeby , pocity, přání a talent. Respektovat ale neznamená vše dovolit.
Přístup, dostupnost
přístup, individualita dítěte
Přístup, počet deti
Respekt k absorb mysli,senzitiv obd,jasne hranice
respekt k dítěti, individuální přístup, rozvoj dítěte
Respekt k dítěti, individuální vzdělání, monte vzdělávací pomůcky s monte přístup
Respektování vývojových potřeb dítěte a jeho individuálních zájmu
Respektující přístup
Respektující přístup, menší kolektiv, vstřícní pedagogičtí pracovníci.
Respektující přístup, podnětné prostředí
Rozvoj dítě, důraz na individuální potřeby děti, respekt k sobě navzájem a ke svému okolí, vytvářením hranic...
Samotna Montessori pedagogika, respektujici pristup
smysluplný rozvoj dovedností dětí s ohledem na jejich věk, možnosti a schopnosti
Soukromá MŠ, individuální přístup, žádné klasické hračky
Soulad s principy montessori, uzasne pomucky a individualni pristup.
starší dcera chodí do ZŠ Montessori a máme velmi dobré zkušenosti. Mladší syn proto navštěvoval MŠ kombinovaně.
Styl motivace, výuky, objevování věcí, rozvoj kreativity a samostatnosti.
svoboda
svoboda dítěte, respaktování senzitivních období
Systém a smysl práce a Montessori prostředí
Velmi se mi líbil individuální přístup k dítěti a rozvíjení osobního potenciálu. Také klid a jednoduchost.
Větší práce s individualitou dítěte, rozvoj jeho tempem.
Viz výše.
Vliv Montessori přístupu na samostatnost a soustředěnost dětí
Vnitřní přesvědčení, že to je nejlepší příprava na školu
Volba manželky.
Volnost vyberu cinnosti,prace s prirodnimami,mensi pocet deti,vyviji se indivudualizace ditete
vybrali jsme montessori školku, protože individuální přístup , který ve státních školkách chybí systém práce s dětmi ( nechtěli jsme systém odměna*trest, nechtěli jsme aby učitelé podporovali soutěživost dětí, což se v montessori školce neděje, celkově prostředéí školky , proškolený personál, který se rád a dobrovolně vzdělává i dále
Výchova dítěte k samostatnosti, od oblékání, přes jídlo, vztahy apod. Přístup personálu také.
Vypozorovali jsme v Montessori pracovně pro batolata, že synovi vyhovuje Montessori prostředí, ten řád a volnost zároveň, zkoumání, rozvíjení jeho zájmů, dovedností a samostatnosti... Montessori pedagogika je nám tedy jako rodině blízká, i doma se snažíme o dodržení Montessori principů - respektování individuálních potřeb dítěte a jeho senzitivnich období, připravené prostředí, rozvoj samostatnosti, vzájemný respekt..
zaměření na dítě a jeho přirozený rozvoj dle jeho preferencí
Zatím neuprednostnila
8. Seznámil/a jste se s hlavními principy a filozofií vaší MŠ?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, zjistil/a jsem si informace | 64 | 66,67 % | 64 % |
ano, naše mateřská škola nás s těmito informacemi seznámila | 41 | 42,71 % | 41 % |
ne | 4 | 4,17 % | 4 % |
Chodily jsme zde do monte dilnicek | 1 | 1,04 % | 1 % |
zatím nevybírám MŠ (syn nemá ještě ani 1 rok) | 1 | 1,04 % | 1 % |
v klubíku | 1 | 1,04 % | 1 % |
9. Jak byste definal/a hlavní principy montessori výuky?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
- respektování 4 vývojových období dítěte - připravené prostředí, fyzické i psychické - podpora / umožnění rozvoje dítěte v souladu s jeho hormé a senzitivními obdobími - respekt k osobnosti dítěte od narození, jeho individuality - podpora samostatnosti - láskyplně nastavené hranice s využitím přirozeného smyslu dětí pro řád a pořádek
"Pomoz mi, abych to dokázal sám". Vnímání senzitivních období dítěte. Klid, pomalost, ticho, organizovanost, princip dobrovolnosti.
"Pomož mi, abych to dokázal sám." Využívat senzitivní období dítěte k tomu, aby se naučilo s radostí, co ho zrovna nejvíce zajímá, posilovat zodpovědnost za svá rozhodnutí...
(v pár řádcích to nejde)
Byt samo sebou,rozvijet sve dovednosti
Děti prožívají bezny den se všemi činnostmi
Děti si pomáhají Jsou samostatnější
Dokážu to sám - dítě potřebuje připravit správné podnětné prostředí a pak je schopné se rozvíjet pomoci vnitřní motivace
Důraz na samostatnost, učení podle senzitivních obdobi
Chovani s respektem ve vsech ohledech. Duraz na samostatnost jedince. Vyuziti potencialu deti.
individualita a praktický rozvoj dovedností vyzkoušením si - ověřením si v praxi
individuální metodika zaměření na vývojové potřeby dítěte - window opportunity metodika je individuální role učitele není centrální - propojení dítěte s prostředím, umožňuje samostatné budování sama sebe svoboda dítěte času a výběru práce s pomůckou jasně definované hranice jasně definované bezpečné prostředí metodicky zpracované pomůcky s definovanou návazností budování soustředění, nezávislosti (v péči o sebe, prostředí a duševní) a schopnost řešení průblémů
Individuální přístup, senzitivní období a mnoho pomůcek
je zaměřena na podporu dítěte při rozvíjení jeho poznatků a dovedností
Naplnění potřeb dítěte, respekt k vývojové fázi, individuální přístup, laskavá důslednost, budování řádu, rozvoj všech smysl
Nauč mě, abych to dokázal sám
Nehodnotit, nazorne predvest, propojeni s motorikou, peclvost, senzitivni obdobi.
Neni to klasicka ms, kde berou všechny deti stejne
Pokoz mi at to udelam sam
Pomoc mi, abych to dokázal sám, mluví za vše!
Pomoc mi, abych to dokázal sam. Respekt k dítěti, samostatnost, pravidla, podnětné prostředí.
Pomoz mi abych to dokazal sam Senzitivni obdobi
Pomoz mi abych to dokázal sám
Pomoz mi abych to dokázal sám
pomoz mi abych to dokázal sám
Pomoz mi abych to dokázal sám.
Pomoz mi, abych na to přišel sám.
pomoz mi, abych to dokázal sám
pomoz mi, abych to dokázal sám
Pomoz mi, abych to dokazal sam.
Pomoz mi, abych to dokazal sam. Pripravene prostredi,
pomoz mi,abych to dokazal sam, respektujici pristup
Pomož mi, abych to dokázal sám.
pomož mi, ať to dokážu sám
Pomůžu ti, abys dokázal sám Senzitivni fáze
Poznej a nauč se sám s pomocí průvodců. Učím se vlastním a nenásilným tempem. Moje chyby nejsou nežádoucí,ale díky ním se učím.
Práce ruka-oko Připravené prostředí pro děti Smysluplnost
Připravené prostředí, "pomoz mi, abych to dokázal sám" , nastavování reálných hranice a jejich dodržování
Radost z objevování a pozorování, rozvíjení osobnosti a samostatnosti, systém "pomoz mi, abych to dokázal", respektování vývojových období a potřeb.
Realny zivot, samostatnost, respekt k diteti, pochopeni individuality, bere se ohled na vývoj
respekt k dítěti, individuální přístup, rozvoj dítěte
respekt k dítěti, individuální přístup, rozvoj dítěte
Respekt k individualite ditete Pomoci jen tolik, kolik je nezbytne nutne Rovnocenny vztah s ucitelem (nedominantni)
Respektující prostředí které klade důraz na individualitu. Vlastní názor není umlčován a děti se musí aktivně zapojovat a ne jenom pasivně přijímat.
respektující přístup, individualizace vzdělávání dle potřeb dítěte, důraz na samostatnost,
Samostatnost
Samostatnost
Samostatnost, individualni rozvoj potreb, prirozene uceni, respektujici pristup, podpora prirozeneho vyvoje cloveka
Samostatnost, připravené prostředí
Samostatnost, věnování se dítěti, vztahy k ostatním dětem, přírodě, zvířatům. Nenásilná výuka formou “hry”.
senzitivní období, individuální přístup a svoboda
senzitivní období, svob. dítěte, pomůcky
Seznamování s okolním světem od věcí uchopitelných, hmatatelných.
smysluplnost, důraz na individualitu, partnerský přístup, svobodná volba, prostředí,které je uzpůsobené dětem a jejich přirozeným potřebám, různorodost činností
Snaha vytvořit prostředí, kde by dítě mohlo být samostatné a díky tomu budovat svou sebehodnotu, dále pak využívání fází zájmu, uspořádané předkládání aktivit
Snaží se podporovat vlohy dítěte, ne ho formovat podle osnov.
svobda dítěte a speciální pomucky pro děti na míru její ručce
svoboda dítěte, pomůcky speciální, respektování osobnosti dítěte a jeho vývoje
svoboda dítěte, respaktování senzitivních období
svoboda dítěte, senzitivní období, respekt k dítěti a jeho pocitum a psychie
Ticho, soustředí, řád, připravenost, inovace...
Ucitel je partner dítěte ne autorita, uceni a rozvoj nez stresu, pomůcky přiměřeně věku, rozvoj sebevědomí dítěte, respektování osobnosti dítěte.
učitel jako průvodce, osobní přístup ke každému dítěti a zohledňování jeho potřeb a dovedností
Ukaž mi jak se to naučit sám
Vedení dítěte k samostatnosti.
vedeni k samostatnosti
Vést děti k samostatnosti a zodpovědnosti.
vím
Viz hlavni duvod me volby
Viz vyse
Zaměření na jednoduchost, samostatné řešení problému
znám
10. Vychováváte děti doma v souladu s filozofií a principy Montessori metody?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 62 | 64,58 % | 62 % |
Ano | 19 | 19,79 % | 19 % |
Spíše ne | 11 | 11,46 % | 11 % |
Ne | 4 | 4,17 % | 4 % |
11. Prosím seřaďte níže uvedené faktory, jak vás ovlivňovali při výběru MŠ (1 nejdůležitější po 10 nejméně důležitý)
Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
finance (výše školného) | 2.656 | 11.663 |
vzdálenost MŠ od bydliště či zaměstnání | 2.531 | 10.395 |
počet dětí ve třídě | 1.99 | 7.635 |
individuální přístup k dětem | 1.5 | 8.917 |
osobnost učitele | 1.771 | 8.093 |
typ výchovně-vzdělávacího programu | 2.073 | 8.526 |
zázemí / pomůcky v MŠ | 2.531 | 8.291 |
zdravé stravování | 3.031 | 10.155 |
provozní doba MŠ | 3.865 | 10.93 |
reputace/prestiž MŠ | 4.552 | 8.997 |
12. Myslíte si, že v montessori přístupu má opodstatněné místo kázeň a hranice?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, rozhodně | 58 | 60,42 % | 58 % |
Spíše ano | 28 | 29,17 % | 28 % |
Spíše ne | 6 | 6,25 % | 6 % |
Ne | 4 | 4,17 % | 4 % |
13. Jak hodnotíte věkově smíšenou třídu?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pozitivně | 68 | 69,39 % | 68 % |
Spíše pozitivně | 23 | 23,47 % | 23 % |
Spíše nagativně | 3 | 3,06 % | 3 % |
Nedokážu zhodnotit | 2 | 2,04 % | 2 % |
Negativně | 2 | 2,04 % | 2 % |
14. Myslíte si, že jsou ve Vaší Montesori MŠ dostatečně zohledňovány individuální potřeby Vašeho dítěte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 62 | 65,26 % | 62 % |
Spíše ano | 29 | 30,53 % | 29 % |
Spíše ne | 4 | 4,21 % | 4 % |
Zatím nemohu soudit. Ale ráda bych, aby tomu tak v budoucnu bylo. | 1 | 1,05 % | 1 % |
Ráda běhá i v ucebne, je usnernovana ke klidu ( myslim ale ze potrebuje vice pohybu) | 1 | 1,05 % | 1 % |
mé děti nenavštěvují Montessori MŠ | 1 | 1,05 % | 1 % |
15. Absolvovali pedagogové ve Vaší MŠ certifikovaný kurz pro montessori vzdělání?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 75 | 76,53 % | 75 % |
nevím | 23 | 23,47 % | 23 % |
16. Jak byste hodnotil/a spolupráci a komunikaci mezi pracovníky Vaší MŠ a rodiči?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výborný | 63 | 65,63 % | 63 % |
chvalitebný | 23 | 23,96 % | 23 % |
dobrý | 6 | 6,25 % | 6 % |
dostatečný | 3 | 3,13 % | 3 % |
nedostatečný | 1 | 1,04 % | 1 % |
17. Je Vaše dítě ve vybrané MŠ spokojené?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 78 | 81,25 % | 78 % |
Spíše ano | 17 | 17,71 % | 17 % |
Prostředí, cítí se tam jako doma | 1 | 1,04 % | 1 % |
Kamaradi, tety, zodpovednost pri priprave svaciny apod. | 1 | 1,04 % | 1 % |
Spíše ne | 1 | 1,04 % | 1 % |
Klid a prostor pro vlastní tempo | 1 | 1,04 % | 1 % |
Me dite ocenuje zavedene ritualy, oravidla, volnost, pestrost vyberu prace, osobnost pruvodce, zpusob jednani, prostory | 1 | 1,04 % | 1 % |
Paní učitelky, pomůcky, ostatní děti, jasná pravidla, díky kterým je vše čitelné | 1 | 1,04 % | 1 % |
18. Pokud byste se mohl/a rozhodnout znovu, vybral/a byste si opět Montessori MŠ?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 71 | 73,2 % | 71 % |
Spíše ano | 20 | 20,62 % | 20 % |
Ne | 3 | 3,09 % | 3 % |
Spíše ne | 3 | 3,09 % | 3 % |
19. Plánujete, že vaše dítě nastoupí do Montessori základní školy?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 44 | 46,32 % | 44 % |
Ještě nejsme rozhodnuti | 27 | 28,42 % | 27 % |
Finance | 3 | 3,16 % | 3 % |
Ještě ještě nejsme rozhodnuti | 1 | 1,05 % | 1 % |
není v blízkosti | 1 | 1,05 % | 1 % |
Spis ne, bojim se jakesi laxity ve vyuce | 1 | 1,05 % | 1 % |
Bohuzel zadna se nenachazi v blizkem okoli. | 1 | 1,05 % | 1 % |
Dite pujde do spadive ZŠ | 1 | 1,05 % | 1 % |
Neni v okoli | 1 | 1,05 % | 1 % |
Prozatím není v dosahu | 1 | 1,05 % | 1 % |
Dostupnost od mista bydliste | 1 | 1,05 % | 1 % |
Nutnost dojíždění. Pár kroků od domu a práce máme skvělou ZŠ s rodinným přístupem | 1 | 1,05 % | 1 % |
Není dostupná v místě bydliště. | 1 | 1,05 % | 1 % |
Není návaznost středních škol | 1 | 1,05 % | 1 % |
neni v dojizdni vzdalenosti | 1 | 1,05 % | 1 % |
Nenauci se tolik co v bezne ZS | 1 | 1,05 % | 1 % |
Bohužel nemám 100procentní důveru v Montessori školy v Praze | 1 | 1,05 % | 1 % |
není v místě bydliště | 1 | 1,05 % | 1 % |
Chodí jinam | 1 | 1,05 % | 1 % |
Dítě nemá daný režim. | 1 | 1,05 % | 1 % |
je příliš daleko od bydliště | 1 | 1,05 % | 1 % |
Dostupnost, spokojenost s místní ZŠ | 1 | 1,05 % | 1 % |
nastoupí do svobodné školy | 1 | 1,05 % | 1 % |
V okolí žádná není | 1 | 1,05 % | 1 % |
20. Myslíte si, že současná oblíbenost Montessori vzdělávání snižuje jeho kvalitu?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 37 | 38,54 % | 37 % |
Ne | 23 | 23,96 % | 23 % |
Spiše ano | 19 | 19,79 % | 19 % |
Ano | 13 | 13,54 % | 13 % |
nevim | 2 | 2,08 % | 2 % |
Pro mnohé je to jen "značka" | 1 | 1,04 % | 1 % |
otázka není dobře postavena, nedává smysl | 1 | 1,04 % | 1 % |
Záleží na konkrétní škole | 1 | 1,04 % | 1 % |
Montessori pedagogika zažívá boom a tím pádem vznikají Monte zařízení, která jsou spíše školky s Montessori prvky tvářící se jako pravé Montessori | 1 | 1,04 % | 1 % |
ne vše, co je označováno Montessori skutečně takové je - momentálně je modní vlna a je jisté, že část institucí, které toto vzdělání nabízejí s ním má pramálo společného | 1 | 1,04 % | 1 % |
nevím, nemohu posoudit, na druhou stranu u nás máme nadšence pro Montessori, jezdí na školení, takže kvalitu se snaží zvyšovat | 1 | 1,04 % | 1 % |
záleží škola od školy | 1 | 1,04 % | 1 % |
Doufám, že ne. | 1 | 1,04 % | 1 % |
Objevilo se mnoho lidí, kteří k MM pedagogice přistupují rigidně. Ztrácí se původní myšlenka a objevují se "nové hodnoty", třeba drahé pomůcky, na které raději nesahat. Bohužel fanatičnist některých odrazuje od kvalitních. | 1 | 1,04 % | 1 % |
Myslim, ze si mnoha zarizeni delaji z nazvu "Montessori" bussines. Casto se to Montessori ani zdaleka nepodoba, vyuzivaji ke zlepseni prestize, pripadne ke zvyseni skolkovneho. Delaji tim Montessori spatne jmeno. | 1 | 1,04 % | 1 % |
Navštívili jsme 4 Montessori MŠ, dvě byly nevyhovující - přístup k dětem nebo prostředí | 1 | 1,04 % | 1 % |
21. Čeho si ceníte nebo co Vám nevyhovuje na montessori přístupu ke vzdělání a výchově?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
a
Cením si celé filozofie, kterou Maria Montessori přinesla světu. Co Mi nevyhovuje, myslím že je skoda že tento koncept je převážně spojen se soukromými institucemi, tudíž sociální a společenské spektrum se kterým se zde dítě setkává je celkem omezené.
Cenim si individualniho prostoru, ktery deti dostanou a mohou se venovat cinnostem, ktere je bavi. Uci se ohleduplnosti, soustredeni. Nevyhovuje mi pouze ta skutecnost, ze zde neni rozsahlejsi sit zakladnich a strednich skol s touto pedagogikou.
cením si individuálního přístupu, otevřenosti a různorodosti
Cenim si neznamkovani, nazornost, prakticnost, nevyhovuje nedostatek humoru a volnosti.
cením si osobního přístupu a zohledňování individuálního tempa dítěte, velký přínos vidím ve věkově smíšených třídách
Cením si respektu ke každé živě bytosti, planetě, přírodě, pomůckam
Cením si respektu ucitelek k dětem
Cením si toho, že každé dítě se může rozvíjet dle svých potřeb. Cením si úžasných matematických pomůcek, metody 3, přístupu k dítěti.
Cením si toho, ze jsou respektovány potřeby a zájmy dětí a díky tomu pak děti s nadšením pracuji a rozvíjí své schopnosti a mají z toho radost. Líbí se mi také klidný a trpělivý přístup pedagogů.
cením si velmi úzké spolupráce školky s rodiči a možnost dalšího vzďělavàní rodičů
Cenim si ze podporuji jeji jedinecnost
Cením si, že pomoci Montessori přístupu, vychovávám dítě k samostatnosti
dává smysl, zaměřuje se na celkový rozvoj dítěte, pomáhá mu poznat sama sebe a dává dostatečný prostor a individuální péči
Děti jsou samostatné a vyrovnané
Děti jsou samostatné, kompetentní, umí se rozhodovat
Dítě chodí do školky s radostí a bez pláče.
Dokud rodiče nezacnou poradně vychovat své děti, tak jim nepomůže ani montessori přístup.
Chybi mi v nasi MS moznost, aby si deti spolu treba postavily autodrahu, hrad z kostek, farmu pro zviratka....
Individualni pristup, primyslene nazorne pomucky
Individuální přístup...co je nepříjemné: upřednostňují jej i rodiče, kteří nedávají hranice dětem, ty pak ruší koncepci přístupu
individuálního přístupu
je i pro náročné děti
Jsem spokojená, protože můj syn je spokojený s šťastný v kolektivu. To je nejvíc. Je samostatný, necháme ho zkoušet věci, věří si.
Líbí se mi individuální přístup a respektování potřeb a zájmů dítěte.
Líbí se mi návaznost. Vlastně celá filozofie tohoto vzdělávání.
Montessori přístup je velmi přirozený.
Motivování dětí, strhávání jejich pozornosti pro daný záměr, rozvíjení spolupráce.
Návaznost, nadčasovost, orientace na společnost - dítě je jejím zárodkem
Nejistota v uplatneni deti v zivote, ktery by absolvovali vsechny stupne skolske dochazky typu montessori, jestli by se dokazali zaclenit do realneho sveta a zivota potom.
Někdy narážím na různé interpretace Montessori pedagogiky - preferuji ty průvodce, kteří si vybrali Marii Montessori pro její laskavý přístup k dětem plný porozumění a její schopnost nastavit pravidla a hranice přirozeně bez útlaku. Existují ovšem průvodci / instituce, kde mají řád raději než děti a děti v takovém prostředí nemohou jednat vůbec svobodně, vytrácí se z toho duch MM a radost z učení.
Nemaj ve skolce panenky ☺
Nevyhovuje mi, nedostupnost. Mnoho dětí by se lépe rozvíjelo, ale není to pro ně dostupné. Osobně mi vadí potřeba zesměšňovat děti, když umí něco dřív než na základní klasické škole. Tvorba sociálních bublin je sice přirozená, ale společnost si nese silné znaky dědictví postkomunistických zemí. Třeba také přístupem ke vzdělávání. Na MM výchově si cením absence strachu, že něco - abych vysvětlila. Raději děti naučit s nožem a dát vědomí, že to bolí, než stále zakazovat, protože by se mohl pořezat. A to v mnoha situacích. Také si cením logiky pomůcek a jejich vlivu na děti. A nejvíce, že se k dětem přistupuje k jejich osobnostem skutečným, nikoliv možným dle výkladů (Waldorf).
Pestrost vyuky
pokud zvolíme i školu Montessori, tak tu máme jen do 5.třídy a obávám se pak přechodu na normální druhý stupeň ve městě
Přístup k dětem je to čeho si nejvíce cením.
přístup pedagogů k dětem.
přístupu k dítěti
Rad, pravidla, individualni a prirozeny pristup
Respekt
Rozvíjení samostatnosti a přirozené zvídavosti - toho si cením
Smysluplnosti
trend toho vzdělání, dělá ho kde kdo
Vadí mi přístup některých rodičů k výchově svých dětí, respektivě NEvychově. Často žádné hranice ve výchově s výmluvou,že to je Montessori
Velmi si cením všech školek, které nechají projít své učitele vzděláním pod Association Montessori International. Je nesmírný rozdíl mezi školkami, které tyto učitele a metodiku uplatŇují a těmi školkami, které mají učitele s různými českými kurzy. Rozdíl jsme poznali na vlastním dítěti. Dvě školky, které jsme vyzkoušeli měly učitelky, kteří prošly kurzem od Montessori ČR a nebyly schopné Montessori metodiku ve třídě nastavit, neustále utíkaly k frontálním aktivitám, protože třída nefungovala. Momentálně máme děti ve školce s AMI vyškoleným personálem a rozdíl je markantní. Až nyní chodí do Montessori školky.
všeho
Všeho
Vyhovuje mi - samostatnost dítěte, dítě se umí rozhodovat a přemýšlet o problému, navrhuje řešení, diskutuje. Připravené prostředí dítě motivuje k dalšímu poznávání a získávání vědomostí s nadšením a bez vynucování.
Vyhovuje mi vše
vyhovujeme mi vše, hlavně osobní přístup k dítěti, vedení k samostatnosti
Vychova ditete v individualni osobnost*, u ktere je podporovano zkoumani a rozvoj. Neni skatulkovane a hromadne sprtani, kde se naopak potencial a zajem o vzdelani v detech tlumi. *v souladu s montessori metodikou
zohlednění individuality dítěte, jeho senzitivních období, řád, kooperace
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.