Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Faktory ovlivňující rodiče při výběru Montessori MŠ

Faktory ovlivňující rodiče při výběru Montessori MŠ

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:jana wojtasová
Šetření:07. 03. 2020 - 11. 03. 2020
Počet respondentů:100
Počet otázek (max/průměr):21 / 19.57
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:43,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník pro rodiče dětí navštěvujíci Montessori mateřskou školu

Vážení rodiče,

jmenuji se Jana Wojtasová a studuji 3. ročník Fakulty J. A. Komenského v Karviné, obor Předškolní pedagogika a pedagogika prvního stupně. Součástí mé bakalářské práce na téma Problematika alternativního/Montessori vzdělávání v mateřských školách je provedení dotazníkového průzkumu, jehož cílem je zjistit důvody stoupající oblíbenosti alternativního Montessori vzdělání u dětí předškolního věku.

Správné odpovědi v nabídce prosím označte a v případě otevřených otázek Vás prosím o doplnění.

Tento dotazník je zcela anonymní.

Předem děkuji za Váš čas a ochotu při jeho vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Váš věk:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30 -407474,75 %74 %  
20 -301313,13 %13 %  
40 a více1212,12 %12 %  

Graf

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské6970,41 %69 %  
střední s maturitou2222,45 %22 %  
vyšší odborné44,08 %4 %  
střední bez maturity33,06 %3 %  

Graf

3. Kolik máte dětí?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24950 %49 %  
13030,61 %30 %  
3 a více1919,39 %19 %  

Graf

4. Navštěvují popř. navštěvovaly nebo budou navštěvovat všechny Vaše děti Montessori mateřskou školu?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7172,45 %71 %  
ne1616,33 %16 %  
nevím1111,22 %11 %  

Graf

5. Bylo pro Vás důležité, aby mateřská škola byla výhradně zaměřena na Montessori výuku a nebo byste se spokojili i s jiným alternativním přístupem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, stačila by mi jakkákoliv alternativní mateřská škola4951,04 %49 %  
Ne, preferuji vyloženě montessori přístup3536,46 %35 %  
Hledam zejmena respektujici pristup11,04 %1 %  
Preferuji montessori, ale kdyby nebylo dostupne, vybiram dle individualniho pristupu, zdraveho stravovani, poctu deti a pod.11,04 %1 %  
Vyberu spadovou MŠ11,04 %1 %  
Jinde nebylo místo.11,04 %1 %  
Nepreferuji montessori11,04 %1 %  
bydlíme na vesnici, jiná školka než s Montessori výukou tu není11,04 %1 %  
příjemní učitelé + zdravý selský rozum :)11,04 %1 %  
Preferuji vyloženě Montessori přístup a nebo prvky Montessori přístupu v běžné školce11,04 %1 %  
Montessori přístup mi vyhovuje a vybírali jsme podle učitelů, které známe a referencí. 11,04 %1 %  
Alternativa s radem, bez znamek, prijemni ucitele.11,04 %1 %  
zajimam se o monte na prvnim místě nebo pak druha nejlepsi varianta waldorf11,04 %1 %  
Preferuji montessori, ale zvažovali jsme i lesní, každopádně je důležitý respektující přístup11,04 %1 %  

Graf

6. Zvažoval/a jste, že by Vaše dítě navštěvovalo tradiční mateřskou školu ?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4849,48 %48 %  
Finance44,12 %4 %  
vzdálenost22,06 %2 %  
dostupnost22,06 %2 %  
Navštěvovala jsem také11,03 %1 %  
nachází se blízko11,03 %1 %  
Vzdálenost... V místě bydliště 11,03 %1 %  
Oteviraci doba pred 7.00 kdy nastupuji do prace, cena, blizkost k domovu a vznik pratelstvi s detmi z okoli.11,03 %1 %  
Myslím si, ze rodiče nemají moc prostor si vymýšlet do jaké MS dite daji. Budou vůbec radi, když je někdo vezme, jelikož je nedostatek MS (alespoň u nás)11,03 %1 %  
Viz bod 511,03 %1 %  
Vzdalenost dojezdu 11,03 %1 %  
Kvůli nedostatku financí 11,03 %1 %  
Záleží na nabídce školek v okolí a referencích. 11,03 %1 %  
Nevidím důvod proč nevolit tradiční.11,03 %1 %  
Návaznost v ZŠ chybí11,03 %1 %  
Protože se neplatí a byla by blízko 11,03 %1 %  
Tlak okolí a tradice11,03 %1 %  
U nejstarsiho ditete nebyla jina moznost jeste11,03 %1 %  
Blízko domu, stejne kamarady jako potom na zš, lehci presun na zs ..stejny rezim11,03 %1 %  
Montessori neni spravny smer vzdelani, melo by to byt jen doplneni ci oziveni vyuky11,03 %1 %  
Tradiční školku máme 3minuty od bydliště, montessori školka je 45 minut od bydliště.11,03 %1 %  
Cena11,03 %1 %  
Po několika návštěv různých mš jsem si to velmi rychle rozmysleli11,03 %1 %  
občas mu chybí hračky a klasické hraní si11,03 %1 %  
kvůli dojezdové vzdálenosti, vzniku kamarádských vazeb se sousedy...11,03 %1 %  
měli jsme kombinováno, 4 dny klasika, 1 den Montessori11,03 %1 %  
Finanční duvody11,03 %1 %  
blíže bydliště11,03 %1 %  
Kdyby v blízkosti nebyla Monte školka,dala bych své děti do klasické školy.11,03 %1 %  
Netrvám na montesori11,03 %1 %  
ano máme jí blízko a je skoro zadarmo11,03 %1 %  
Montessori nebyla celotýdenní.11,03 %1 %  
Dostupnost, kamaradi11,03 %1 %  
Dostupnost a skvělé učitelky11,03 %1 %  
Uvažovali jsme, ale shodou okolností jsme dostali možnost vyzkoušet, jak to synovi sedne a bylo jasno. 11,03 %1 %  
Finanční dostupnost11,03 %1 %  
Pokud by ucitelka byla duveryhodna a meka asistentku.11,03 %1 %  
Také jsem navštěvovala tradiční MŠ a žiju11,03 %1 %  
Z důvodu ceny a menší dojezdove vzdálenosti 11,03 %1 %  
3nale deti, kvuli logistice11,03 %1 %  
dostupnost v mistě bydliště11,03 %1 %  
Financí duvody11,03 %1 %  
nižší cena, kratší vzdálenost11,03 %1 %  
nižší finance11,03 %1 %  
pohodlí, blízkost, sourozenci aspon chvíli bez sebe11,03 %1 %  

Graf

7. Jaký byl hlavní důvod, že jste upřednostnil/a při výběru Montessori MŠ pro své dítě?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

.

Alternativní přístup

Bližší školka

Brali i 2,5 leté děti, dostupnost a hlavně mě oslovil tento “systém a druh” vzdělávání

Dítě je od podstaty zvídavé, Montessori pedagogika tuto zvídavost podporuje

dítěti se školka líbila už před nástupem, poznal v rámci kroužku přípravy na docházku prostředí školky, paní učitelky

Dobre reference, montessori system mi dava smysl.

Chci, aby se mé dítě rozvíjelo, mohlo aktivity dělat individuálně na základě svých preferencí, mělo možnost volby a ovlivnění svého vzdělávání.

Individuální přístup Možnost vlastního rozvoje Více času v prirode

Individuální přístup

individuální přístup

Individuální přístup a malý počet dětí ve třídě

Individuální přístup k dětem

individuální přístup k dítěti

individuální přístup, méně dětí ve třídě

Individuální přístup, menší počet děti a víc času na jejich rozvoj a vedení k samostatnosti a zodpovednosti

Individuální výuka; objektivní úspěšnost metodiky Montessori ve výzkumech a testování dětí; metodika jasně vycházející z vývojového období dětí; multivěkové skupiny - role dětí ve skupině; celoživotní znalosti; soustředění dětí; jasné a dítětem pochopené hranice;

je pro mě důležitý individuální přístup

Je už od 2 let a stala stejně jako ostatní soukrome skolky

Jiný přístup

Jiný přístup k dětem

Kvalita výuky, specifikace přístupu

Kvůli individuálnímu přístupu a také si myslím, že Monte děti více vzdělává příjemnější a přirozenou cestou.

Kvůli kapacitě jsme se nedostali do státní.

Laskyplny a respektujici pristup k detem Mensi skupina deti Rozvoj detskeho potencialu

lepší přístup pedagogům k dětem, tak k rodičum

lepší přístup k dětem

Líbí se mi Mont. přístup

Líbí se mi Montessori pedagogika, respektující a individuální vzdělávací přístup pro děti v MŚ

Libi se mi myslenka mintessori MS.

Ma smysl, hlavu a patu, na dite je pohlizeno jako na jedinecnou bytost, ma prostor myslet, premyslet, rozvijet se, rozhodovat se, chapat souvislosti, vyhledavat informace, objevovat, zkoumat, splynout vice s prirodou, byt sam sebou, respektovat hranice a pravidla

Malá skupina dětí, individuální přístup.

Male skupinky, individualni pristup, hezci prostredi, respektujici pristup, sebeobsluha

Maly kolektiv a vice vzdelanych pedagogu. Sympaticke prostredi a celkove Montessori pedagogika.

Mensi pracovni kolektiv, respektujici pristup k diteti a to vzdy. System vyuky/ziskavani dovednosti.

Metody montessori, nebudu tu vypisovat, o co jde.

Moc mě Montessori školka zaujala. Přístup k dětem je jiný. Jsou víc samostatnější.

Montessori přístup je mi nejbližší - přístup Monte škoky se shoduje se s tím, jak je dítě vedené doma.

Nechodily tam

nechtěla jsem vozit dítě 15 km do normální školjy

nerespektující přistup k mému dítěti v klasicķé školce

Nesrovnavani deti, prizpusobeni aktuálním schopnostem, sanostarbist

Neuprednostnim

Nevybrala jsem Montessori, nýbrž lesní školku.

no právě ta alternativa. ne stado oveček ve velkém kolektivu

osobní přístup a malý počet dětí ve skupině

osobni zkusenost ze skolkou, kde jsem byla predvadet remeslo

Podpora jedinecnosti ditete

Poloha a styl vyuky

povaha dítěte a náročná adaptace, možnost chodit na kroužky, které jsou součásti montessori mš

Prijimaji i neockovame deti. Maji tam skvele pruvodkyne, mene deti takze se maji cas venovat vsem individualne. Aj mluvici pruvodkyne samozrejmosti.

Princip

Pristup, pravidla, pravidelnost, transparentnost

Protože se mi líbí Montessori přístup, protože je to malotřídka, protože mi byly sympatické učitelky a protože je to vesnicka školka.

Přijde mi, ze Montessori je označováno vše, co je snad pri výchově a rozvoji ditete zcela NORMaLNI.

příjemnější forma vzdělávání, podporuje rozvoj dítěte, pokračuje v "naší výuce" a vedení stejným směrem jaky preferujeme doma

Připravené prostředí, které zná z domova

přístup k diteti, filozofie skolky, zajem mych deti

Přístup, dítě není méněcenný tvor který potřebuje jenom disciplínu příkazy a poslušnost. Ano má se naučit sprævnému chování, ale můžu respektovat jeho potřeby , pocity, přání a talent. Respektovat ale neznamená vše dovolit.

Přístup, dostupnost

přístup, individualita dítěte

Přístup, počet deti

Respekt k absorb mysli,senzitiv obd,jasne hranice

respekt k dítěti, individuální přístup, rozvoj dítěte

Respekt k dítěti, individuální vzdělání, monte vzdělávací pomůcky s monte přístup

Respektování vývojových potřeb dítěte a jeho individuálních zájmu

Respektující přístup

Respektující přístup, menší kolektiv, vstřícní pedagogičtí pracovníci.

Respektující přístup, podnětné prostředí

Rozvoj dítě, důraz na individuální potřeby děti, respekt k sobě navzájem a ke svému okolí, vytvářením hranic...

Samotna Montessori pedagogika, respektujici pristup

smysluplný rozvoj dovedností dětí s ohledem na jejich věk, možnosti a schopnosti

Soukromá MŠ, individuální přístup, žádné klasické hračky

Soulad s principy montessori, uzasne pomucky a individualni pristup.

starší dcera chodí do ZŠ Montessori a máme velmi dobré zkušenosti. Mladší syn proto navštěvoval MŠ kombinovaně.

Styl motivace, výuky, objevování věcí, rozvoj kreativity a samostatnosti.

svoboda

svoboda dítěte, respaktování senzitivních období

Systém a smysl práce a Montessori prostředí

Velmi se mi líbil individuální přístup k dítěti a rozvíjení osobního potenciálu. Také klid a jednoduchost.

Větší práce s individualitou dítěte, rozvoj jeho tempem.

Viz výše.

Vliv Montessori přístupu na samostatnost a soustředěnost dětí

Vnitřní přesvědčení, že to je nejlepší příprava na školu

Volba manželky.

Volnost vyberu cinnosti,prace s prirodnimami,mensi pocet deti,vyviji se indivudualizace ditete

vybrali jsme montessori školku, protože individuální přístup , který ve státních školkách chybí systém práce s dětmi ( nechtěli jsme systém odměna*trest, nechtěli jsme aby učitelé podporovali soutěživost dětí, což se v montessori školce neděje, celkově prostředéí školky , proškolený personál, který se rád a dobrovolně vzdělává i dále

Výchova dítěte k samostatnosti, od oblékání, přes jídlo, vztahy apod. Přístup personálu také.

Vypozorovali jsme v Montessori pracovně pro batolata, že synovi vyhovuje Montessori prostředí, ten řád a volnost zároveň, zkoumání, rozvíjení jeho zájmů, dovedností a samostatnosti... Montessori pedagogika je nám tedy jako rodině blízká, i doma se snažíme o dodržení Montessori principů - respektování individuálních potřeb dítěte a jeho senzitivnich období, připravené prostředí, rozvoj samostatnosti, vzájemný respekt..

zaměření na dítě a jeho přirozený rozvoj dle jeho preferencí

Zatím neuprednostnila

8. Seznámil/a jste se s hlavními principy a filozofií vaší MŠ?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, zjistil/a jsem si informace6466,67 %64 %  
ano, naše mateřská škola nás s těmito informacemi seznámila4142,71 %41 %  
ne44,17 %4 %  
Chodily jsme zde do monte dilnicek11,04 %1 %  
zatím nevybírám MŠ (syn nemá ještě ani 1 rok)11,04 %1 %  
v klubíku11,04 %1 %  

Graf

9. Jak byste definal/a hlavní principy montessori výuky?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

- respektování 4 vývojových období dítěte - připravené prostředí, fyzické i psychické - podpora / umožnění rozvoje dítěte v souladu s jeho hormé a senzitivními obdobími - respekt k osobnosti dítěte od narození, jeho individuality - podpora samostatnosti - láskyplně nastavené hranice s využitím přirozeného smyslu dětí pro řád a pořádek

"Pomoz mi, abych to dokázal sám". Vnímání senzitivních období dítěte. Klid, pomalost, ticho, organizovanost, princip dobrovolnosti.

"Pomož mi, abych to dokázal sám." Využívat senzitivní období dítěte k tomu, aby se naučilo s radostí, co ho zrovna nejvíce zajímá, posilovat zodpovědnost za svá rozhodnutí...

(v pár řádcích to nejde)

Byt samo sebou,rozvijet sve dovednosti

Děti prožívají bezny den se všemi činnostmi

Děti si pomáhají Jsou samostatnější

Dokážu to sám - dítě potřebuje připravit správné podnětné prostředí a pak je schopné se rozvíjet pomoci vnitřní motivace

Důraz na samostatnost, učení podle senzitivních obdobi

Chovani s respektem ve vsech ohledech. Duraz na samostatnost jedince. Vyuziti potencialu deti.

individualita a praktický rozvoj dovedností vyzkoušením si - ověřením si v praxi

individuální metodika zaměření na vývojové potřeby dítěte - window opportunity metodika je individuální role učitele není centrální - propojení dítěte s prostředím, umožňuje samostatné budování sama sebe svoboda dítěte času a výběru práce s pomůckou jasně definované hranice jasně definované bezpečné prostředí metodicky zpracované pomůcky s definovanou návazností budování soustředění, nezávislosti (v péči o sebe, prostředí a duševní) a schopnost řešení průblémů

Individuální přístup, senzitivní období a mnoho pomůcek

je zaměřena na podporu dítěte při rozvíjení jeho poznatků a dovedností

Naplnění potřeb dítěte, respekt k vývojové fázi, individuální přístup, laskavá důslednost, budování řádu, rozvoj všech smysl

Nauč mě, abych to dokázal sám

Nehodnotit, nazorne predvest, propojeni s motorikou, peclvost, senzitivni obdobi.

Neni to klasicka ms, kde berou všechny deti stejne

Pokoz mi at to udelam sam

Pomoc mi, abych to dokázal sám, mluví za vše!

Pomoc mi, abych to dokázal sam. Respekt k dítěti, samostatnost, pravidla, podnětné prostředí.

Pomoz mi abych to dokazal sam Senzitivni obdobi

Pomoz mi abych to dokázal sám

Pomoz mi abych to dokázal sám

pomoz mi abych to dokázal sám

Pomoz mi abych to dokázal sám.

Pomoz mi, abych na to přišel sám.

pomoz mi, abych to dokázal sám

pomoz mi, abych to dokázal sám

Pomoz mi, abych to dokazal sam.

Pomoz mi, abych to dokazal sam. Pripravene prostredi,

pomoz mi,abych to dokazal sam, respektujici pristup

Pomož mi, abych to dokázal sám.

pomož mi, ať to dokážu sám

Pomůžu ti, abys dokázal sám Senzitivni fáze

Poznej a nauč se sám s pomocí průvodců. Učím se vlastním a nenásilným tempem. Moje chyby nejsou nežádoucí,ale díky ním se učím.

Práce ruka-oko Připravené prostředí pro děti Smysluplnost

Připravené prostředí, "pomoz mi, abych to dokázal sám" , nastavování reálných hranice a jejich dodržování

Radost z objevování a pozorování, rozvíjení osobnosti a samostatnosti, systém "pomoz mi, abych to dokázal", respektování vývojových období a potřeb.

Realny zivot, samostatnost, respekt k diteti, pochopeni individuality, bere se ohled na vývoj

respekt k dítěti, individuální přístup, rozvoj dítěte

respekt k dítěti, individuální přístup, rozvoj dítěte

Respekt k individualite ditete Pomoci jen tolik, kolik je nezbytne nutne Rovnocenny vztah s ucitelem (nedominantni)

Respektující prostředí které klade důraz na individualitu. Vlastní názor není umlčován a děti se musí aktivně zapojovat a ne jenom pasivně přijímat.

respektující přístup, individualizace vzdělávání dle potřeb dítěte, důraz na samostatnost,

Samostatnost

Samostatnost

Samostatnost, individualni rozvoj potreb, prirozene uceni, respektujici pristup, podpora prirozeneho vyvoje cloveka

Samostatnost, připravené prostředí

Samostatnost, věnování se dítěti, vztahy k ostatním dětem, přírodě, zvířatům. Nenásilná výuka formou “hry”.

senzitivní období, individuální přístup a svoboda

senzitivní období, svob. dítěte, pomůcky

Seznamování s okolním světem od věcí uchopitelných, hmatatelných.

smysluplnost, důraz na individualitu, partnerský přístup, svobodná volba, prostředí,které je uzpůsobené dětem a jejich přirozeným potřebám, různorodost činností

Snaha vytvořit prostředí, kde by dítě mohlo být samostatné a díky tomu budovat svou sebehodnotu, dále pak využívání fází zájmu, uspořádané předkládání aktivit

Snaží se podporovat vlohy dítěte, ne ho formovat podle osnov.

svobda dítěte a speciální pomucky pro děti na míru její ručce

svoboda dítěte, pomůcky speciální, respektování osobnosti dítěte a jeho vývoje

svoboda dítěte, respaktování senzitivních období

svoboda dítěte, senzitivní období, respekt k dítěti a jeho pocitum a psychie

Ticho, soustředí, řád, připravenost, inovace...

Ucitel je partner dítěte ne autorita, uceni a rozvoj nez stresu, pomůcky přiměřeně věku, rozvoj sebevědomí dítěte, respektování osobnosti dítěte.

učitel jako průvodce, osobní přístup ke každému dítěti a zohledňování jeho potřeb a dovedností

Ukaž mi jak se to naučit sám

Vedení dítěte k samostatnosti.

vedeni k samostatnosti

Vést děti k samostatnosti a zodpovědnosti.

vím

Viz hlavni duvod me volby

Viz vyse

Zaměření na jednoduchost, samostatné řešení problému

znám

10. Vychováváte děti doma v souladu s filozofií a principy Montessori metody?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano6264,58 %62 %  
Ano1919,79 %19 %  
Spíše ne1111,46 %11 %  
Ne44,17 %4 %  

Graf

11. Prosím seřaďte níže uvedené faktory, jak vás ovlivňovali při výběru MŠ (1 nejdůležitější po 10 nejméně důležitý)

Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
finance (výše školného)2.65611.663
vzdálenost MŠ od bydliště či zaměstnání2.53110.395
počet dětí ve třídě1.997.635
individuální přístup k dětem1.58.917
osobnost učitele1.7718.093
typ výchovně-vzdělávacího programu2.0738.526
zázemí / pomůcky v MŠ2.5318.291
zdravé stravování3.03110.155
provozní doba MŠ3.86510.93
reputace/prestiž MŠ4.5528.997

Graf

12. Myslíte si, že v montessori přístupu má opodstatněné místo kázeň a hranice?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, rozhodně5860,42 %58 %  
Spíše ano2829,17 %28 %  
Spíše ne66,25 %6 %  
Ne44,17 %4 %  

Graf

13. Jak hodnotíte věkově smíšenou třídu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pozitivně6869,39 %68 %  
Spíše pozitivně2323,47 %23 %  
Spíše nagativně33,06 %3 %  
Nedokážu zhodnotit22,04 %2 %  
Negativně22,04 %2 %  

Graf

14. Myslíte si, že jsou ve Vaší Montesori MŠ dostatečně zohledňovány individuální potřeby Vašeho dítěte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6265,26 %62 %  
Spíše ano2930,53 %29 %  
Spíše ne44,21 %4 %  
Zatím nemohu soudit. Ale ráda bych, aby tomu tak v budoucnu bylo.11,05 %1 %  
Ráda běhá i v ucebne, je usnernovana ke klidu ( myslim ale ze potrebuje vice pohybu)11,05 %1 %  
mé děti nenavštěvují Montessori MŠ11,05 %1 %  

Graf

15. Absolvovali pedagogové ve Vaší MŠ certifikovaný kurz pro montessori vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7576,53 %75 %  
nevím2323,47 %23 %  

Graf

16. Jak byste hodnotil/a spolupráci a komunikaci mezi pracovníky Vaší MŠ a rodiči?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výborný6365,63 %63 %  
chvalitebný2323,96 %23 %  
dobrý66,25 %6 %  
dostatečný33,13 %3 %  
nedostatečný11,04 %1 %  

Graf

17. Je Vaše dítě ve vybrané MŠ spokojené?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7881,25 %78 %  
Spíše ano1717,71 %17 %  
Prostředí, cítí se tam jako doma11,04 %1 %  
Kamaradi, tety, zodpovednost pri priprave svaciny apod.11,04 %1 %  
Spíše ne11,04 %1 %  
Klid a prostor pro vlastní tempo11,04 %1 %  
Me dite ocenuje zavedene ritualy, oravidla, volnost, pestrost vyberu prace, osobnost pruvodce, zpusob jednani, prostory11,04 %1 %  
Paní učitelky, pomůcky, ostatní děti, jasná pravidla, díky kterým je vše čitelné11,04 %1 %  

Graf

18. Pokud byste se mohl/a rozhodnout znovu, vybral/a byste si opět Montessori MŠ?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7173,2 %71 %  
Spíše ano2020,62 %20 %  
Ne33,09 %3 %  
Spíše ne33,09 %3 %  

Graf

19. Plánujete, že vaše dítě nastoupí do Montessori základní školy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4446,32 %44 %  
Ještě nejsme rozhodnuti2728,42 %27 %  
Finance33,16 %3 %  
Ještě ještě nejsme rozhodnuti11,05 %1 %  
není v blízkosti11,05 %1 %  
Spis ne, bojim se jakesi laxity ve vyuce11,05 %1 %  
Bohuzel zadna se nenachazi v blizkem okoli.11,05 %1 %  
Dite pujde do spadive ZŠ11,05 %1 %  
Neni v okoli11,05 %1 %  
Prozatím není v dosahu 11,05 %1 %  
Dostupnost od mista bydliste11,05 %1 %  
Nutnost dojíždění. Pár kroků od domu a práce máme skvělou ZŠ s rodinným přístupem11,05 %1 %  
Není dostupná v místě bydliště.11,05 %1 %  
Není návaznost středních škol11,05 %1 %  
neni v dojizdni vzdalenosti11,05 %1 %  
Nenauci se tolik co v bezne ZS11,05 %1 %  
Bohužel nemám 100procentní důveru v Montessori školy v Praze11,05 %1 %  
není v místě bydliště11,05 %1 %  
Chodí jinam11,05 %1 %  
Dítě nemá daný režim.11,05 %1 %  
je příliš daleko od bydliště11,05 %1 %  
Dostupnost, spokojenost s místní ZŠ11,05 %1 %  
nastoupí do svobodné školy11,05 %1 %  
V okolí žádná není 11,05 %1 %  

Graf

20. Myslíte si, že současná oblíbenost Montessori vzdělávání snižuje jeho kvalitu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne3738,54 %37 %  
Ne2323,96 %23 %  
Spiše ano1919,79 %19 %  
Ano1313,54 %13 %  
nevim22,08 %2 %  
Pro mnohé je to jen "značka"11,04 %1 %  
otázka není dobře postavena, nedává smysl11,04 %1 %  
Záleží na konkrétní škole11,04 %1 %  
Montessori pedagogika zažívá boom a tím pádem vznikají Monte zařízení, která jsou spíše školky s Montessori prvky tvářící se jako pravé Montessori 11,04 %1 %  
ne vše, co je označováno Montessori skutečně takové je - momentálně je modní vlna a je jisté, že část institucí, které toto vzdělání nabízejí s ním má pramálo společného11,04 %1 %  
nevím, nemohu posoudit, na druhou stranu u nás máme nadšence pro Montessori, jezdí na školení, takže kvalitu se snaží zvyšovat11,04 %1 %  
záleží škola od školy11,04 %1 %  
Doufám, že ne.11,04 %1 %  
Objevilo se mnoho lidí, kteří k MM pedagogice přistupují rigidně. Ztrácí se původní myšlenka a objevují se "nové hodnoty", třeba drahé pomůcky, na které raději nesahat. Bohužel fanatičnist některých odrazuje od kvalitních. 11,04 %1 %  
Myslim, ze si mnoha zarizeni delaji z nazvu "Montessori" bussines. Casto se to Montessori ani zdaleka nepodoba, vyuzivaji ke zlepseni prestize, pripadne ke zvyseni skolkovneho. Delaji tim Montessori spatne jmeno.11,04 %1 %  
Navštívili jsme 4 Montessori MŠ, dvě byly nevyhovující - přístup k dětem nebo prostředí 11,04 %1 %  

Graf

21. Čeho si ceníte nebo co Vám nevyhovuje na montessori přístupu ke vzdělání a výchově?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

a

Cením si celé filozofie, kterou Maria Montessori přinesla světu. Co Mi nevyhovuje, myslím že je skoda že tento koncept je převážně spojen se soukromými institucemi, tudíž sociální a společenské spektrum se kterým se zde dítě setkává je celkem omezené.

Cenim si individualniho prostoru, ktery deti dostanou a mohou se venovat cinnostem, ktere je bavi. Uci se ohleduplnosti, soustredeni. Nevyhovuje mi pouze ta skutecnost, ze zde neni rozsahlejsi sit zakladnich a strednich skol s touto pedagogikou.

cením si individuálního přístupu, otevřenosti a různorodosti

Cenim si neznamkovani, nazornost, prakticnost, nevyhovuje nedostatek humoru a volnosti.

cením si osobního přístupu a zohledňování individuálního tempa dítěte, velký přínos vidím ve věkově smíšených třídách

Cením si respektu ke každé živě bytosti, planetě, přírodě, pomůckam

Cením si respektu ucitelek k dětem

Cením si toho, že každé dítě se může rozvíjet dle svých potřeb. Cením si úžasných matematických pomůcek, metody 3, přístupu k dítěti.

Cením si toho, ze jsou respektovány potřeby a zájmy dětí a díky tomu pak děti s nadšením pracuji a rozvíjí své schopnosti a mají z toho radost. Líbí se mi také klidný a trpělivý přístup pedagogů.

cením si velmi úzké spolupráce školky s rodiči a možnost dalšího vzďělavàní rodičů

Cenim si ze podporuji jeji jedinecnost

Cením si, že pomoci Montessori přístupu, vychovávám dítě k samostatnosti

dává smysl, zaměřuje se na celkový rozvoj dítěte, pomáhá mu poznat sama sebe a dává dostatečný prostor a individuální péči

Děti jsou samostatné a vyrovnané

Děti jsou samostatné, kompetentní, umí se rozhodovat

Dítě chodí do školky s radostí a bez pláče.

Dokud rodiče nezacnou poradně vychovat své děti, tak jim nepomůže ani montessori přístup.

Chybi mi v nasi MS moznost, aby si deti spolu treba postavily autodrahu, hrad z kostek, farmu pro zviratka....

Individualni pristup, primyslene nazorne pomucky

Individuální přístup...co je nepříjemné: upřednostňují jej i rodiče, kteří nedávají hranice dětem, ty pak ruší koncepci přístupu

individuálního přístupu

je i pro náročné děti

Jsem spokojená, protože můj syn je spokojený s šťastný v kolektivu. To je nejvíc. Je samostatný, necháme ho zkoušet věci, věří si.

Líbí se mi individuální přístup a respektování potřeb a zájmů dítěte.

Líbí se mi návaznost. Vlastně celá filozofie tohoto vzdělávání.

Montessori přístup je velmi přirozený.

Motivování dětí, strhávání jejich pozornosti pro daný záměr, rozvíjení spolupráce.

Návaznost, nadčasovost, orientace na společnost - dítě je jejím zárodkem

Nejistota v uplatneni deti v zivote, ktery by absolvovali vsechny stupne skolske dochazky typu montessori, jestli by se dokazali zaclenit do realneho sveta a zivota potom.

Někdy narážím na různé interpretace Montessori pedagogiky - preferuji ty průvodce, kteří si vybrali Marii Montessori pro její laskavý přístup k dětem plný porozumění a její schopnost nastavit pravidla a hranice přirozeně bez útlaku. Existují ovšem průvodci / instituce, kde mají řád raději než děti a děti v takovém prostředí nemohou jednat vůbec svobodně, vytrácí se z toho duch MM a radost z učení.

Nemaj ve skolce panenky ☺

Nevyhovuje mi, nedostupnost. Mnoho dětí by se lépe rozvíjelo, ale není to pro ně dostupné. Osobně mi vadí potřeba zesměšňovat děti, když umí něco dřív než na základní klasické škole. Tvorba sociálních bublin je sice přirozená, ale společnost si nese silné znaky dědictví postkomunistických zemí. Třeba také přístupem ke vzdělávání. Na MM výchově si cením absence strachu, že něco - abych vysvětlila. Raději děti naučit s nožem a dát vědomí, že to bolí, než stále zakazovat, protože by se mohl pořezat. A to v mnoha situacích. Také si cením logiky pomůcek a jejich vlivu na děti. A nejvíce, že se k dětem přistupuje k jejich osobnostem skutečným, nikoliv možným dle výkladů (Waldorf).

Pestrost vyuky

pokud zvolíme i školu Montessori, tak tu máme jen do 5.třídy a obávám se pak přechodu na normální druhý stupeň ve městě

Přístup k dětem je to čeho si nejvíce cením.

přístup pedagogů k dětem.

přístupu k dítěti

Rad, pravidla, individualni a prirozeny pristup

Respekt

Rozvíjení samostatnosti a přirozené zvídavosti - toho si cením

Smysluplnosti

trend toho vzdělání, dělá ho kde kdo

Vadí mi přístup některých rodičů k výchově svých dětí, respektivě NEvychově. Často žádné hranice ve výchově s výmluvou,že to je Montessori

Velmi si cením všech školek, které nechají projít své učitele vzděláním pod Association Montessori International. Je nesmírný rozdíl mezi školkami, které tyto učitele a metodiku uplatŇují a těmi školkami, které mají učitele s různými českými kurzy. Rozdíl jsme poznali na vlastním dítěti. Dvě školky, které jsme vyzkoušeli měly učitelky, kteří prošly kurzem od Montessori ČR a nebyly schopné Montessori metodiku ve třídě nastavit, neustále utíkaly k frontálním aktivitám, protože třída nefungovala. Momentálně máme děti ve školce s AMI vyškoleným personálem a rozdíl je markantní. Až nyní chodí do Montessori školky.

všeho

Všeho

Vyhovuje mi - samostatnost dítěte, dítě se umí rozhodovat a přemýšlet o problému, navrhuje řešení, diskutuje. Připravené prostředí dítě motivuje k dalšímu poznávání a získávání vědomostí s nadšením a bez vynucování.

Vyhovuje mi vše

vyhovujeme mi vše, hlavně osobní přístup k dítěti, vedení k samostatnosti

Vychova ditete v individualni osobnost*, u ktere je podporovano zkoumani a rozvoj. Neni skatulkovane a hromadne sprtani, kde se naopak potencial a zajem o vzdelani v detech tlumi. *v souladu s montessori metodikou

zohlednění individuality dítěte, jeho senzitivních období, řád, kooperace

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Prosím seřaďte níže uvedené faktory, jak vás ovlivňovali při výběru MŠ (1 nejdůležitější po 10 nejméně důležitý)

  • odpověď typ výchovně-vzdělávacího programu=0:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi reputace/prestiž MŠ=3 na otázku 11. Prosím seřaďte níže uvedené faktory, jak vás ovlivňovali při výběru MŠ (1 nejdůležitější po 10 nejméně důležitý)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Váš věk:

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

3. Kolik máte dětí?

4. Navštěvují popř. navštěvovaly nebo budou navštěvovat všechny Vaše děti Montessori mateřskou školu?

5. Bylo pro Vás důležité, aby mateřská škola byla výhradně zaměřena na Montessori výuku a nebo byste se spokojili i s jiným alternativním přístupem?

6. Zvažoval/a jste, že by Vaše dítě navštěvovalo tradiční mateřskou školu ?

8. Seznámil/a jste se s hlavními principy a filozofií vaší MŠ?

10. Vychováváte děti doma v souladu s filozofií a principy Montessori metody?

11. Prosím seřaďte níže uvedené faktory, jak vás ovlivňovali při výběru MŠ (1 nejdůležitější po 10 nejméně důležitý)

12. Myslíte si, že v montessori přístupu má opodstatněné místo kázeň a hranice?

13. Jak hodnotíte věkově smíšenou třídu?

14. Myslíte si, že jsou ve Vaší Montesori MŠ dostatečně zohledňovány individuální potřeby Vašeho dítěte?

15. Absolvovali pedagogové ve Vaší MŠ certifikovaný kurz pro montessori vzdělání?

16. Jak byste hodnotil/a spolupráci a komunikaci mezi pracovníky Vaší MŠ a rodiči?

17. Je Vaše dítě ve vybrané MŠ spokojené?

18. Pokud byste se mohl/a rozhodnout znovu, vybral/a byste si opět Montessori MŠ?

19. Plánujete, že vaše dítě nastoupí do Montessori základní školy?

20. Myslíte si, že současná oblíbenost Montessori vzdělávání snižuje jeho kvalitu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Váš věk:

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

3. Kolik máte dětí?

4. Navštěvují popř. navštěvovaly nebo budou navštěvovat všechny Vaše děti Montessori mateřskou školu?

5. Bylo pro Vás důležité, aby mateřská škola byla výhradně zaměřena na Montessori výuku a nebo byste se spokojili i s jiným alternativním přístupem?

6. Zvažoval/a jste, že by Vaše dítě navštěvovalo tradiční mateřskou školu ?

8. Seznámil/a jste se s hlavními principy a filozofií vaší MŠ?

10. Vychováváte děti doma v souladu s filozofií a principy Montessori metody?

11. Prosím seřaďte níže uvedené faktory, jak vás ovlivňovali při výběru MŠ (1 nejdůležitější po 10 nejméně důležitý)

12. Myslíte si, že v montessori přístupu má opodstatněné místo kázeň a hranice?

13. Jak hodnotíte věkově smíšenou třídu?

14. Myslíte si, že jsou ve Vaší Montesori MŠ dostatečně zohledňovány individuální potřeby Vašeho dítěte?

15. Absolvovali pedagogové ve Vaší MŠ certifikovaný kurz pro montessori vzdělání?

16. Jak byste hodnotil/a spolupráci a komunikaci mezi pracovníky Vaší MŠ a rodiči?

17. Je Vaše dítě ve vybrané MŠ spokojené?

18. Pokud byste se mohl/a rozhodnout znovu, vybral/a byste si opět Montessori MŠ?

19. Plánujete, že vaše dítě nastoupí do Montessori základní školy?

20. Myslíte si, že současná oblíbenost Montessori vzdělávání snižuje jeho kvalitu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

wojtasová, j.Faktory ovlivňující rodiče při výběru Montessori MŠ (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://montessori-vzdelani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.