Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ochrana spotřebitele v cestovním ruchu

Ochrana spotřebitele v cestovním ruchu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ludmila Žáčková
Šetření:11. 03. 2012 - 25. 03. 2012
Počet respondentů:95
Počet otázek (max/průměr):27 / 19
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

 

ráda bych vás požádala o vyplnění dotazníku, jehož výsledky využiji ve své bakalářské práci. Dotazník je určen pro všechny, kteří jezdí na dovolenou a především pro ty, kteří využívají i služeb cestovních kanceláří nebo agentur.

 

Všem, kteří dotazník vyplní, předem děkuji.

Ludmila Žáčková

Odpovědi respondentů

1. Jezdíte na dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9397,89 %97,89 %  
Ne22,11 %2,11 %  

Graf

2. Jak často jezdíte na dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x ročně3840,86 %40 %  
2x ročně2931,18 %30,53 %  
Nepravidelně, zpravidla méně než 1x ročně1415,05 %14,74 %  
3x a vícekrát ročně1212,9 %12,63 %  

Graf

3. Využíváte pro svoji dovolenou služeb a zájezdů cestovních kanceláří nebo agentur sídlících v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6569,89 %68,42 %  
Ne2830,11 %29,47 %  

Graf

4. S jakou z následujících cestovních kanceláří či agentur jste již cestoval/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Exim Tours2640 %27,37 %  
Fisher2030,77 %21,05 %  
Čedok1726,15 %17,89 %  
Firo Tour1320 %13,68 %  
Alexandria913,85 %9,47 %  
Blue Style46,15 %4,21 %  
Victoria23,08 %2,11 %  
CK Mile23,08 %2,11 %  
Nev dama23,08 %2,11 %  
Student Agency23,08 %2,11 %  
CK Natour11,54 %1,05 %  
CK Tour11,54 %1,05 %  
orex travel11,54 %1,05 %  
Travel Club- ČSAD Tišnov11,54 %1,05 %  
Adventura11,54 %1,05 %  
CK Kontakt Moravia11,54 %1,05 %  
CA Orange Travel11,54 %1,05 %  
Vítkovice tours11,54 %1,05 %  
Kudrna11,54 %1,05 %  
ŠteflTour11,54 %1,05 %  
Gargano11,54 %1,05 %  
CK Wisnar11,54 %1,05 %  
KM Travel11,54 %1,05 %  
Emma11,54 %1,05 %  
Nevzpomenu si11,54 %1,05 %  
CK moravia11,54 %1,05 %  
Aeolus11,54 %1,05 %  
už nevím jméno11,54 %1,05 %  
Alpina, Kudrna, Pohoda11,54 %1,05 %  
jiná11,54 %1,05 %  
+par dalsich11,54 %1,05 %  
CK Travel Tišnov11,54 %1,05 %  
ČD Travel11,54 %1,05 %  
Brenna, ČSAD Tišnov, Čebus, Hellastour, Bonton11,54 %1,05 %  
ROS11,54 %1,05 %  
CK Dantour (Brno), CK Ullysses (tak nějak, CK z Prahy)11,54 %1,05 %  
marine tour11,54 %1,05 %  
Dan tour11,54 %1,05 %  
Nev Dama, CA Fiesta11,54 %1,05 %  

Graf

5. Uveďte důvod, proč nevyužíváte CK nebo CA?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

cestujem rád na vlastnú päsť

dovolenou si ráda organizuji sama - podle místa kde se nacházím a dalších okolností

Dovolenou si zajišťuji sama. Je to levnější a jelikož hodně cestuji, vím, jak si danou dovolenou zařídit bez oslovení CK.

Drahá cena, jiné plány než nabízí program cestovky

jezdím s kamarády buď autem na vlastní pěst a nebo jezdíme za kamarády do ciziny, kde si dovolenou sami naplánujem - je to záživnější

jsem rád pánem své cesty....

jsou drahé, raději využívám zahranční CK

Mají přirážku a nevěřím jim

mám ráda volnost a vše podle svého plánu. Navíc jsem radši na víc místech než v jednom hotelu

Nemám penize

o pobytove zajezdy nemam zajem, poznavaci jsou od CK moc drahe + velke skupiny lidi, radeji si dovolenou naplanuji sama

preferuji vlastní výběr služeb

protože se mi nelíbí jejich služby..

Protože si ráda organizuji dovolenou sama, nemám ráda, když je všechno napevno domluvené a zorganizované.

Protože si umím vše zařídit sama a levněji.

Protože většinou jezdíme k rodině či známým nebo si vybíráme ubytování přes internet,

rád navštěvuji netradiční místa (ať už destinace nebo i ubytování, snažím se hledat hotely, které chci navštívit, ne tam jen přespat)a nejsem fanoušek cestování ve velkých skupinách

Ráda poznávám místo dovolené podle vlastního harmonogramu.

Ráda si plánuji své dovolené sama.

Raději si celou dovolenou zařídíme sami.

Raději si všechno zařízuji sám.

sami si plánujeme cestu,místo,...

Specifické pobyty, organizuji si sám.

Vyšší ceny, organizovanost zájezdu, pevné termíny

vyuzivam zahranicnich ck, jsou levnejsi

z finančních důvodů

zda sa mi to zbytocne - letenku, hotel, aj program na mieste si viem zabezpecit jednoducho sama

zvládnu si naplánovat sám

6. Probíhala vždy veškerá komunikace s CK či CA od sjednávání zájezdu až po nastoupení na zájezd bez komplikací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5990,77 %62,11 %  
Ne69,23 %6,32 %  

Graf

7. Specifikujte, o kterou CK či CA se jednalo a v čem byl problém.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

CK Moravia - museli jsme jet jiným autobusem s jinou cestovkou, ptže do autobusu ck moravie jsme se nevlezli

Čedok - problém s letem, jiná prezentace hotelu - otřes

Mění se cena, hotel.

Společnost Exim Tours měla problém s rezervací našeho hotelu, když jsme přijeli na místo, v hotelu jsme nebyli nahlášeni. Asi po šesti hodinách problém vyřešili a sehnali nám náhradní hotel.

teď si už nevzpomínám o jakou CK šlo, ale u CK jsme měli zaplacené all inclusive a na hotelu jsme měli evidováno, že máme polopenzi a nošené večeře.

u mě osobně ne, ale byla jsem svědkem u CK Dantour v Řecku (Kréta), že jiný klient dostal pokoj, který neodpovídal sjednanému zadání - bylo dohodnuto, že pokoj ve studiu má balkon, jenže jejich pokoj měl vchod z akrádové chodbičky a proto jejich "balkonem" měl být prostor před vchodovými dvěřmi pokoje na této arkádové chodbě (ostatní jsme měli balkon, jak bylo zadáno, na který byl vstup pouze z vlastního pokoje). Těmto nespokojeným zákazníkům byl poté nabídnut pokoj v hotelu (tedy o jednu či více tříd vyšší), ale jídlo v hotelu si již museli připlatit (v daném hotelu, se kterým měla CK sjednnou dohodu bylo zrovna místo, jinak by to asi na místě něvyřešili).

8. Byli jste vždy spokojeni s průběhem vaší dovolené (s dopravou, ubytováním, stravováním, delegátem a jiných službách zahrnutých v ceně zájezdu)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4873,85 %50,53 %  
Ne1726,15 %17,89 %  

Graf

9. Byli jste nuceni přistoupit k reklamaci některé služby zájezdu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 11, Měl jsem právo, ale nereklamoval jsem tootázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1058,82 %10,53 %  
Ano423,53 %4,21 %  
Měl jsem právo, ale nereklamoval jsem to317,65 %3,16 %  

Graf

10. Proč jste danou službu nereklamovali?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Lenost

Nejednalo se o nijak zvlášť velký problém a pověřené osoby udělaly všechno pro to, aby ho napravily.

Nestálo mi to za ty nervy. S danou CK nejezdím a nedoporučuji.

11. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru CK či CA, u které koupíte zájezd?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena služeb4873,85 %50,53 %  
Vlastní zkušenost4366,15 %45,26 %  
Doporučení známých4163,08 %43,16 %  
Internetové recenze2436,92 %25,26 %  
Osobní komunikace s prodejci1726,15 %17,89 %  
Všeobecné smluvní podmínky dané CK či CA1523,08 %15,79 %  
Jedinečnost nabízených služeb1421,54 %14,74 %  
Storno podmínky dané CK či CA710,77 %7,37 %  
Členství v některé z profesionálních organizací69,23 %6,32 %  

Graf

12. Přečtete si vždy řádně všeobecné smluvní podmínky před uzavřením smlouvy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Většinou ano3249,23 %33,68 %  
Ano, vždy1827,69 %18,95 %  
Většinou ne1218,46 %12,63 %  
Ne, nikdy34,62 %3,16 %  

Graf

13. Znáte svá práva ve smluvních vztazích s CK či CA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Znám jen některá4975,38 %51,58 %  
Ano, znám všechna1015,38 %10,53 %  
Neznám žádná69,23 %6,32 %  

Graf

14. Je CK oprávněna zvýšit cenu zájezdu po uzavření smlouvy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím2538,46 %26,32 %  
Ne, nemůže1827,69 %18,95 %  
Ano, ale nejpozději 21 dní před jeho zahájení1320 %13,68 %  
Ano, ale nejpozději 30 dní před jeho zahájením710,77 %7,37 %  
Ano, kdykoliv23,08 %2,11 %  

Graf

15. CK je povinna poskytnout cestujícím další podrobné informace, které nejsou již obsazeny v cestovní smlouvě, a to:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nejpozději 7 dní před zahájením zájezdu2843,08 %29,47 %  
Nevím2640 %27,37 %  
Nejpozději 3 dny před zahájením zájezdu69,23 %6,32 %  
Nemusí poskytnou žádné další informace57,69 %5,26 %  

Graf

16. V případě, že se zákazník nemůže zúčastnit zájezdu, je možné, aby se místo něj zúčastnila jiná osoba při splnění určitých podmínek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5178,46 %53,68 %  
Nevím1116,92 %11,58 %  
Ne34,62 %3,16 %  

Graf

17. Jestliže CK navrhne změnu cestovní smlouvy, cestující se může vyjádřit:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím3655,38 %37,89 %  
Do 14 dní, zda se změnou souhlasí, jinak se má za to, že souhlasí1421,54 %14,74 %  
Do 10 dní, zda se změnou souhlasí, jinak se má za to, že souhlasí1015,38 %10,53 %  
Do 5 dní, zda se změnou souhlasí, jinak se má za to, že souhlasí46,15 %4,21 %  
Nemá na výběr, zda souhlasí nebo ne11,54 %1,05 %  

Graf

18. Odpovídá CK za porušení smluvních závazků, které měly být splněny dodavateli služeb cestovního ruchu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4569,23 %47,37 %  
Nevím1624,62 %16,84 %  
Ne46,15 %4,21 %  

Graf

19. Myslíte si, že jste někdy byl vystaven nelegálním praktikám CK a CA - neúplné ceny, neúplné informace, klamavá reklama...?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 20, Neotázka č. 21, Nejsem si vědomotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nejsem si vědom5053,76 %52,63 %  
Ne3133,33 %32,63 %  
Ano1212,9 %12,63 %  

Graf

20. Popiště, prosím, stručně, o co šlo.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

hotel byl vychválen a nakonec to byla tragédie

Jiný hotel než bylo nabízeno

klamavá reklama - jiné obrázky v katalogu, jinak to vypadalo ve skutečnosti, neúplné info (vedle hotelu staveniště, velký ruch)

Na internetových stránkách nebyla uvedená konečná cena zájezdu, ale s tím jsem se setkala dříve tak dva roky zpátky, teď jsem na to nenarazila.

napriklad myslim blue style nabizel bezkonkurenci letenky za nejakou cenu, pritom nebylo oznameno, ze cena nezahrnuje taxy a palivove priplatky. a podobne. soucasny zakonik 159/1999Sb o nekterych podminkach podnikani v cr uz vice udava podminky a orientuje se na ochranu spotrebitele

Neexistující ubytování

nemám osobní zkušenost, pouze se domnívám

Nepravdivá informace ze strany CK

Neúplná cena-Až po té, co jsme souhlasili se zájezdem, tak nám oznámili, že k ceně zájezdu se připočítává ještě poštovné a poplatky.

neúplné ceny (hlavně u letenek), klamavá reklama, neodpovídající fotky v katalozích...

O neuvedení některý informací právě typu cena (za co).

práce pověřeného člověka s cestovky nebyla zrovna nejlepší....

21. Myslíte si, že by se v české legislativě ohledně oblasti cestovního ruchu a ochrany spotřebitele mělo něco zlepšit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano4952,69 %51,58 %  
Spíše ne - ochrana je dostatečná2122,58 %22,11 %  
Určitě ano2021,51 %21,05 %  
Ne33,23 %3,16 %  

Graf

22. Prosím, napište Váš názor na ochranu spotřebitele při poskytování služeb CK a CA.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

,

.

...

...

...

.....

aby bylo uzákoněno na kolik procent musí být CK či CA pojištěna proti úpadku

aby vše, co CK u zájezdu píše, bylo pravda....např. pojištění osoby, zavazadel, fotografie ubytování, které CK uvádí u zájezdu, odpovídaly skutečnosti

bohužel mě nic nenapadá

CK a CA by měly spotřebiteli poskytnout veškeré informace o platbách.

CK nebo CA by měli více dbát na možné skutečnosti, které jsou odlišné v cestovní smlouvě a v katalogu. Třeba jen to, že v cestovní smlouvě by měly být více označeny nebo nějak jinak zviditelněny rozdíly v cestovní smlouvě a katalogu.

CK nevyužívám, proto nemám zkušenosti s ochranou spotřebitele při poskytování služeb těchto agentur.

dobrá

dobrý

ffff

Já osobně jsem se zatím nesetkala s vážnými nedostatky.

Je místy zbytečně přehnaná a pro CK/CA zatěžující.

jsem spokojena

jsou dostačující

l

Lepší informovanost zákazníka,

Lepší se to (oproti minulosti), ale stále je, co zlepšovat. Existují různé podvodné praktiky a klamavé informace.

Malá ochrana

mám pozitivní zkušenosti, nemám co vytknout

Mělo by být serioznější jednání se zákazníkem, žádné "tajnustaření" a jednání na rovinu.

měly by zlepšit zákony, aby se CK nedělali se zákazníky co chtějí a aby se spotřebitelé mohli lépe bránit

možno je potrebné zlepšiť vymáhateľnosť škôd v prípade problémov s dovolenkou ale to je dosť individuálne

Myslim si, že by se dalo mnoho věcí v rámci legislativy a ochrany spotřebitele vylepšit.

Myslím si, že je dostatečná.

Myslím si, že je ochrana spotřebitele v dnešní dobře ošetřena dostatečně, ale vždy je co zlepšit:)

Myslím si, že ochrana je dostatečná.

Myslím si, že ochrana spotřebitele při poskytování těchto služeb je dostatečná.

Myslím si, že u renomovaných cestovních kanceláří jsou spotřebitelé dobře zajištěni a je o ně dobře pečováno. Myslím, že jejich spotřebitelská práva nejsou v převážné většině CK porušována.

myslim ze vse je v celku podchyceno - to co lze.... riziko od dodavatelu napr ubytovani je a bude porad stejne....

myslim, ze zakon 159/1999Sb docela slusne ochranuje spotrebitele

Myslím, že je dostatečná.

Myslím, že ochrana je dostatečná, ale je pravda, že se v problematice téměř vůbec neorientuji.

Myslím, že ochrana spotřebitele je celkem uspokojující.

Myslím, že ochrana spotřebitele je dostatečná, nicméně vždy je co zlepšovat.

Nedostatečné

nejsem natolik obeznámen o dané situaci

Některé CK uvádějí nepravdivé informace klientovi např. při odstoupení od smlouvy uzavřené nadálku. Sdělují, že odstoupit nelze ačkoliv zákon říká, že ano. CA se zbavují odpovědnosti za poskytnutí informací klientům o vízové povinnosti tím, že do korespondence s klienem i do všeobecných obchodních podmínek připisují, že vízovou povinnosti si klienti zjišťují sami.

Nelíbí se mi dovolené, kde si člověk zaplatí 7 dní pobytu, ale ve skutečnosti na dovolené zůstane necelých šest, když je příjezd a odjezd naplánován na špatnou dobu.

nemám názor

Nemám zkušenosti

nemám žádný názor, v problematice CA a CK se neorientuji.

Nemohu posoudit

Nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevim

nevím

nic

Nic moc

nn

o legistlative v oblasti CK a CA nic nevím

Ochrana by se měla určitě zlepšit ohledně úpadku cestovních kanceláří či agentur. Já bych si třeba nikdy neobjednala a nezaplatila dovolenou třeba už v zimě. Mám obavy, že se cestovní kancelář dostane do nějakých problémů a já přijdu o své peníze a i o dovolenou. Ikdyž jsou třeba cestovní kanceláře pojištěné proti úpadku, přesto nemám důvěru.

ochrana je dobrá

ochrana je v současné době dostačující.

Ochrana není zlá, jen je problém orientovat se v některých bodech, zjistit, na co vlastně mám jako klient nárok a právo a uhlídat případné možné "kličky" CK a CA.

Ochrana spotřebitele není dostatečná, strašně moc však záleží na jednání kanceláří a jejich zaměstnanců

OK

Podávat více informací.

podla poctu problemov je evidentne ochrana nedostatocna. alebo su si jej ludia malo vedomi, neviem.:)

Právní řád Čr se neustále vyvíjí. Reaguje na nově vzniklé společenské vztahy, teoreticky. Ochrana spotřebitele nikdy nebyla a v nejbližší době nebude dokonalá.

převážně dostatečná

Rozhodně by měla být záruka, pokud se zájezd neuskuteční, nebo nastanou komplikace, dostane spotřebitel, celou, nebo část ceny zájezdu zpět.

spotřebitel by měl být lépe chráněn zákonem

Spotřebiteli by měli prodejci zájedů více vysvětlovat, jakým způsobem se má zachovat v případě reklamace (že mus ohlásit přímo delegátovi a požadovat odstranění škody, mít o tom zápis a pod)

spoustu lidi ani nenapadne, na co vsechno by si meli dat pozor pri kupovani zajzedu, natoz jak se zachovat v situaci, kdy jim neni poskytnuta sluzba v danem rozsahu

Stát by měl více dohlížet nad cenovou polotikou některých CK, a sancionovat ty CK které nechají své klienty "na holičkách"

Tato problematika mne příliš nezajímá, ale nikdy jsem se nesetkala s nekorektním jednáním.

Tímto, jsem se nikdy příliš nezabývala - vždy jsem se setkala s dobrou cestovní kanceláři. Nejdůležitější dle mého názoru je ochrana spotřebitele při krachování CK nebo CA, kdy jsou často povinnosti porušováni ze strany CK nebo CA

v pořádku

V současné době je dostatečná ochranna spotřebitele.

V této problematice se moc nevyznám.

V této problematice se neorientuji.

Většinou je spotřebitel málo informován, nejsou mu poskytnuty úplné informace, CK+CA se občas snaží obejít zákon za účelem vydělat navíc.

vybrat si renomovanou CK

Vždy je co zlepšovat.

Vždycky je co zlepšovat...

Z vlastní zkušenosti jsem nikdy nenarazila na žádný problém, proto jsem se touto problematikou do hloubky nezabývala, ale z médií je slyšet o potížích cestujících celkem často, proto si myslím, že rezervy v této oblasti určitě jsou, konkrétně však nemohu soudit:-)

z všeobecných podmínek by měl být udělat výtah a ten by se měl předložit zákazníkovi k pročtení a podpisu

zadny nazor nemam, nikdy jsem se o to nezajimala a tutiz o tom i nepremyslela

Zaslechla jsem případy, kdy cestovní kancelář byla pojištěna, ale klienti, kteří měli zaplacenou dovolenou a cestovní kancelář zkrachovala, nedostali své peníze zpět.

Zatím jsem se nesetkala s žádnými výraznějšími potížemi při jednání s CK, proto nemohu adekvátně posoudit, zda je ochrana dostatečná a pokrývá všechny problematické oblasti.

zatím jsem žádný vážný problém neřešila, ale předpokládám, že pokud se někomu stane a zlstane např.na letišti a čeká několik hodin na spojení domů nebo naopak na místo, je možno to potom řešit právní cestou. Nevím ale kolik toto stojí času a peněz.

Zdá se mi dostatečná. Je hlavně potřeba, aby si lidé před podepsáním smlouvy tu smlouvu pořádně přečetli a případně se zeptali na to, co jim není jasné.

Zejména by se mělo zlepšit dodržování slíbené kvality služeb.

23. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7176,34 %74,74 %  
Muž2223,66 %23,16 %  

Graf

24. Prosím, zadejte Váš věk.

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
223032,26 %31,58 %  
211920,43 %20 %  
241617,2 %16,84 %  
2388,6 %8,42 %  
2533,23 %3,16 %  
2033,23 %3,16 %  
3122,15 %2,11 %  
2622,15 %2,11 %  
1811,08 %1,05 %  
4611,08 %1,05 %  
ostatní odpovědi 32
35
30
56
19
17
29
40
88,6 %8,42 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:22.91
Minimum:20
Maximum:32
Variační rozpětí:12
Rozptyl:5.51
Směrodatná odchylka:2.35
Medián:22
Modus:22

Graf

25. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student6772,04 %70,53 %  
Pracující2526,88 %26,32 %  
Nezaměstnaný11,08 %1,05 %  

Graf

26. Jaké máte dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou6772,04 %70,53 %  
Vysokoškolské (i bakalářské)2526,88 %26,32 %  
Základní11,08 %1,05 %  

Graf

27. Jaký je Váš průměrný měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 5 000 Kč5154,84 %53,68 %  
5 000 - 15 000 Kč2324,73 %24,21 %  
15 000 - 25 000 Kč1516,13 %15,79 %  
35 000 a více33,23 %3,16 %  
25 000 - 35 000 Kč11,08 %1,05 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Probíhala vždy veškerá komunikace s CK či CA od sjednávání zájezdu až po nastoupení na zájezd bez komplikací?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 8. Byli jste vždy spokojeni s průběhem vaší dovolené (s dopravou, ubytováním, stravováním, delegátem a jiných službách zahrnutých v ceně zájezdu)?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jedinečnost nabízených služeb na otázku 11. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru CK či CA, u které koupíte zájezd?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Většinou ne na otázku 12. Přečtete si vždy řádně všeobecné smluvní podmínky před uzavřením smlouvy?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, ale nejpozději 21 dní před jeho zahájení na otázku 14. Je CK oprávněna zvýšit cenu zájezdu po uzavření smlouvy?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, nemůže na otázku 14. Je CK oprávněna zvýšit cenu zájezdu po uzavření smlouvy?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 10 dní, zda se změnou souhlasí, jinak se má za to, že souhlasí na otázku 17. Jestliže CK navrhne změnu cestovní smlouvy, cestující se může vyjádřit:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nejpozději 7 dní před zahájením zájezdu na otázku 15. CK je povinna poskytnout cestujícím další podrobné informace, které nejsou již obsazeny v cestovní smlouvě, a to:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Osobní komunikace s prodejci na otázku 11. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru CK či CA, u které koupíte zájezd?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 16. V případě, že se zákazník nemůže zúčastnit zájezdu, je možné, aby se místo něj zúčastnila jiná osoba při splnění určitých podmínek?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Většinou ano na otázku 12. Přečtete si vždy řádně všeobecné smluvní podmínky před uzavřením smlouvy?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 18. Odpovídá CK za porušení smluvních závazků, které měly být splněny dodavateli služeb cestovního ruchu?

8. Byli jste vždy spokojeni s průběhem vaší dovolené (s dopravou, ubytováním, stravováním, delegátem a jiných službách zahrnutých v ceně zájezdu)?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Většinou ne na otázku 12. Přečtete si vždy řádně všeobecné smluvní podmínky před uzavřením smlouvy?
  • odpověď Ne:
    • 5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 9. Byli jste nuceni přistoupit k reklamaci některé služby zájezdu?

16. V případě, že se zákazník nemůže zúčastnit zájezdu, je možné, aby se místo něj zúčastnila jiná osoba při splnění určitých podmínek?

  • odpověď Ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, ale nejpozději 21 dní před jeho zahájení na otázku 14. Je CK oprávněna zvýšit cenu zájezdu po uzavření smlouvy?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 14 dní, zda se změnou souhlasí, jinak se má za to, že souhlasí na otázku 17. Jestliže CK navrhne změnu cestovní smlouvy, cestující se může vyjádřit:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Většinou ne na otázku 12. Přečtete si vždy řádně všeobecné smluvní podmínky před uzavřením smlouvy?

17. Jestliže CK navrhne změnu cestovní smlouvy, cestující se může vyjádřit:

  • odpověď Nevím:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím na otázku 16. V případě, že se zákazník nemůže zúčastnit zájezdu, je možné, aby se místo něj zúčastnila jiná osoba při splnění určitých podmínek?

18. Odpovídá CK za porušení smluvních závazků, které měly být splněny dodavateli služeb cestovního ruchu?

  • odpověď Ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, ale nejpozději 21 dní před jeho zahájení na otázku 14. Je CK oprávněna zvýšit cenu zájezdu po uzavření smlouvy?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 10 dní, zda se změnou souhlasí, jinak se má za to, že souhlasí na otázku 17. Jestliže CK navrhne změnu cestovní smlouvy, cestující se může vyjádřit:

25. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

  • odpověď Pracující:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 000 - 25 000 Kč na otázku 27. Jaký je Váš průměrný měsíční příjem?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jezdíte na dovolenou?

2. Jak často jezdíte na dovolenou?

3. Využíváte pro svoji dovolenou služeb a zájezdů cestovních kanceláří nebo agentur sídlících v ČR?

4. S jakou z následujících cestovních kanceláří či agentur jste již cestoval/a?

6. Probíhala vždy veškerá komunikace s CK či CA od sjednávání zájezdu až po nastoupení na zájezd bez komplikací?

8. Byli jste vždy spokojeni s průběhem vaší dovolené (s dopravou, ubytováním, stravováním, delegátem a jiných službách zahrnutých v ceně zájezdu)?

9. Byli jste nuceni přistoupit k reklamaci některé služby zájezdu?

11. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru CK či CA, u které koupíte zájezd?

12. Přečtete si vždy řádně všeobecné smluvní podmínky před uzavřením smlouvy?

13. Znáte svá práva ve smluvních vztazích s CK či CA?

14. Je CK oprávněna zvýšit cenu zájezdu po uzavření smlouvy?

15. CK je povinna poskytnout cestujícím další podrobné informace, které nejsou již obsazeny v cestovní smlouvě, a to:

16. V případě, že se zákazník nemůže zúčastnit zájezdu, je možné, aby se místo něj zúčastnila jiná osoba při splnění určitých podmínek?

17. Jestliže CK navrhne změnu cestovní smlouvy, cestující se může vyjádřit:

18. Odpovídá CK za porušení smluvních závazků, které měly být splněny dodavateli služeb cestovního ruchu?

19. Myslíte si, že jste někdy byl vystaven nelegálním praktikám CK a CA - neúplné ceny, neúplné informace, klamavá reklama...?

21. Myslíte si, že by se v české legislativě ohledně oblasti cestovního ruchu a ochrany spotřebitele mělo něco zlepšit?

23. Jaké je Vaše pohlaví?

24. Prosím, zadejte Váš věk.

25. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

26. Jaké máte dosažené vzdělání?

27. Jaký je Váš průměrný měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jezdíte na dovolenou?

2. Jak často jezdíte na dovolenou?

3. Využíváte pro svoji dovolenou služeb a zájezdů cestovních kanceláří nebo agentur sídlících v ČR?

4. S jakou z následujících cestovních kanceláří či agentur jste již cestoval/a?

6. Probíhala vždy veškerá komunikace s CK či CA od sjednávání zájezdu až po nastoupení na zájezd bez komplikací?

8. Byli jste vždy spokojeni s průběhem vaší dovolené (s dopravou, ubytováním, stravováním, delegátem a jiných službách zahrnutých v ceně zájezdu)?

9. Byli jste nuceni přistoupit k reklamaci některé služby zájezdu?

11. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru CK či CA, u které koupíte zájezd?

12. Přečtete si vždy řádně všeobecné smluvní podmínky před uzavřením smlouvy?

13. Znáte svá práva ve smluvních vztazích s CK či CA?

14. Je CK oprávněna zvýšit cenu zájezdu po uzavření smlouvy?

15. CK je povinna poskytnout cestujícím další podrobné informace, které nejsou již obsazeny v cestovní smlouvě, a to:

16. V případě, že se zákazník nemůže zúčastnit zájezdu, je možné, aby se místo něj zúčastnila jiná osoba při splnění určitých podmínek?

17. Jestliže CK navrhne změnu cestovní smlouvy, cestující se může vyjádřit:

18. Odpovídá CK za porušení smluvních závazků, které měly být splněny dodavateli služeb cestovního ruchu?

19. Myslíte si, že jste někdy byl vystaven nelegálním praktikám CK a CA - neúplné ceny, neúplné informace, klamavá reklama...?

21. Myslíte si, že by se v české legislativě ohledně oblasti cestovního ruchu a ochrany spotřebitele mělo něco zlepšit?

23. Jaké je Vaše pohlaví?

24. Prosím, zadejte Váš věk.

25. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

26. Jaké máte dosažené vzdělání?

27. Jaký je Váš průměrný měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Žáčková, L.Ochrana spotřebitele v cestovním ruchu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://ochrana-spotrebitele-v-cesto.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.