Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ochrana spotřebitele v cestovním ruchu
Ochrana spotřebitele v cestovním ruchu
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Ludmila Žáčková |
---|---|
Šetření: | 11. 03. 2012 - 25. 03. 2012 |
Počet respondentů: | 95 |
Počet otázek (max/průměr): | 27 / 19 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 66,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:30 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
ráda bych vás požádala o vyplnění dotazníku, jehož výsledky využiji ve své bakalářské práci. Dotazník je určen pro všechny, kteří jezdí na dovolenou a především pro ty, kteří využívají i služeb cestovních kanceláří nebo agentur.
Všem, kteří dotazník vyplní, předem děkuji.
Ludmila Žáčková
Odpovědi respondentů
1. Jezdíte na dovolenou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 93 | 97,89 % | 97,89 % |
Ne | 2 | 2,11 % | 2,11 % |
2. Jak často jezdíte na dovolenou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1x ročně | 38 | 40,86 % | 40 % |
2x ročně | 29 | 31,18 % | 30,53 % |
Nepravidelně, zpravidla méně než 1x ročně | 14 | 15,05 % | 14,74 % |
3x a vícekrát ročně | 12 | 12,9 % | 12,63 % |
3. Využíváte pro svoji dovolenou služeb a zájezdů cestovních kanceláří nebo agentur sídlících v ČR?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 4, Ne → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 65 | 69,89 % | 68,42 % |
Ne | 28 | 30,11 % | 29,47 % |
4. S jakou z následujících cestovních kanceláří či agentur jste již cestoval/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Exim Tours | 26 | 40 % | 27,37 % |
Fisher | 20 | 30,77 % | 21,05 % |
Čedok | 17 | 26,15 % | 17,89 % |
Firo Tour | 13 | 20 % | 13,68 % |
Alexandria | 9 | 13,85 % | 9,47 % |
Blue Style | 4 | 6,15 % | 4,21 % |
Victoria | 2 | 3,08 % | 2,11 % |
CK Mile | 2 | 3,08 % | 2,11 % |
Nev dama | 2 | 3,08 % | 2,11 % |
Student Agency | 2 | 3,08 % | 2,11 % |
CK Natour | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
CK Tour | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
orex travel | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
Travel Club- ČSAD Tišnov | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
Adventura | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
CK Kontakt Moravia | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
CA Orange Travel | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
Vítkovice tours | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
Kudrna | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
ŠteflTour | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
Gargano | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
CK Wisnar | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
KM Travel | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
Emma | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
Nevzpomenu si | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
CK moravia | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
Aeolus | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
už nevím jméno | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
Alpina, Kudrna, Pohoda | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
jiná | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
+par dalsich | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
CK Travel Tišnov | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
ČD Travel | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
Brenna, ČSAD Tišnov, Čebus, Hellastour, Bonton | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
ROS | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
CK Dantour (Brno), CK Ullysses (tak nějak, CK z Prahy) | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
marine tour | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
Dan tour | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
Nev Dama, CA Fiesta | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
5. Uveďte důvod, proč nevyužíváte CK nebo CA?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
cestujem rád na vlastnú päsť
dovolenou si ráda organizuji sama - podle místa kde se nacházím a dalších okolností
Dovolenou si zajišťuji sama. Je to levnější a jelikož hodně cestuji, vím, jak si danou dovolenou zařídit bez oslovení CK.
Drahá cena, jiné plány než nabízí program cestovky
jezdím s kamarády buď autem na vlastní pěst a nebo jezdíme za kamarády do ciziny, kde si dovolenou sami naplánujem - je to záživnější
jsem rád pánem své cesty....
jsou drahé, raději využívám zahranční CK
Mají přirážku a nevěřím jim
mám ráda volnost a vše podle svého plánu. Navíc jsem radši na víc místech než v jednom hotelu
Nemám penize
o pobytove zajezdy nemam zajem, poznavaci jsou od CK moc drahe + velke skupiny lidi, radeji si dovolenou naplanuji sama
preferuji vlastní výběr služeb
protože se mi nelíbí jejich služby..
Protože si ráda organizuji dovolenou sama, nemám ráda, když je všechno napevno domluvené a zorganizované.
Protože si umím vše zařídit sama a levněji.
Protože většinou jezdíme k rodině či známým nebo si vybíráme ubytování přes internet,
rád navštěvuji netradiční místa (ať už destinace nebo i ubytování, snažím se hledat hotely, které chci navštívit, ne tam jen přespat)a nejsem fanoušek cestování ve velkých skupinách
Ráda poznávám místo dovolené podle vlastního harmonogramu.
Ráda si plánuji své dovolené sama.
Raději si celou dovolenou zařídíme sami.
Raději si všechno zařízuji sám.
sami si plánujeme cestu,místo,...
Specifické pobyty, organizuji si sám.
Vyšší ceny, organizovanost zájezdu, pevné termíny
vyuzivam zahranicnich ck, jsou levnejsi
z finančních důvodů
zda sa mi to zbytocne - letenku, hotel, aj program na mieste si viem zabezpecit jednoducho sama
zvládnu si naplánovat sám
6. Probíhala vždy veškerá komunikace s CK či CA od sjednávání zájezdu až po nastoupení na zájezd bez komplikací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 8, Ne → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 59 | 90,77 % | 62,11 % |
Ne | 6 | 9,23 % | 6,32 % |
7. Specifikujte, o kterou CK či CA se jednalo a v čem byl problém.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
CK Moravia - museli jsme jet jiným autobusem s jinou cestovkou, ptže do autobusu ck moravie jsme se nevlezli
Čedok - problém s letem, jiná prezentace hotelu - otřes
Mění se cena, hotel.
Společnost Exim Tours měla problém s rezervací našeho hotelu, když jsme přijeli na místo, v hotelu jsme nebyli nahlášeni. Asi po šesti hodinách problém vyřešili a sehnali nám náhradní hotel.
teď si už nevzpomínám o jakou CK šlo, ale u CK jsme měli zaplacené all inclusive a na hotelu jsme měli evidováno, že máme polopenzi a nošené večeře.
u mě osobně ne, ale byla jsem svědkem u CK Dantour v Řecku (Kréta), že jiný klient dostal pokoj, který neodpovídal sjednanému zadání - bylo dohodnuto, že pokoj ve studiu má balkon, jenže jejich pokoj měl vchod z akrádové chodbičky a proto jejich "balkonem" měl být prostor před vchodovými dvěřmi pokoje na této arkádové chodbě (ostatní jsme měli balkon, jak bylo zadáno, na který byl vstup pouze z vlastního pokoje). Těmto nespokojeným zákazníkům byl poté nabídnut pokoj v hotelu (tedy o jednu či více tříd vyšší), ale jídlo v hotelu si již museli připlatit (v daném hotelu, se kterým měla CK sjednnou dohodu bylo zrovna místo, jinak by to asi na místě něvyřešili).
8. Byli jste vždy spokojeni s průběhem vaší dovolené (s dopravou, ubytováním, stravováním, delegátem a jiných službách zahrnutých v ceně zájezdu)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 48 | 73,85 % | 50,53 % |
Ne | 17 | 26,15 % | 17,89 % |
9. Byli jste nuceni přistoupit k reklamaci některé služby zájezdu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne → otázka č. 11, Měl jsem právo, ale nereklamoval jsem to → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 10 | 58,82 % | 10,53 % |
Ano | 4 | 23,53 % | 4,21 % |
Měl jsem právo, ale nereklamoval jsem to | 3 | 17,65 % | 3,16 % |
10. Proč jste danou službu nereklamovali?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Lenost
Nejednalo se o nijak zvlášť velký problém a pověřené osoby udělaly všechno pro to, aby ho napravily.
Nestálo mi to za ty nervy. S danou CK nejezdím a nedoporučuji.
11. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru CK či CA, u které koupíte zájezd?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Cena služeb | 48 | 73,85 % | 50,53 % |
Vlastní zkušenost | 43 | 66,15 % | 45,26 % |
Doporučení známých | 41 | 63,08 % | 43,16 % |
Internetové recenze | 24 | 36,92 % | 25,26 % |
Osobní komunikace s prodejci | 17 | 26,15 % | 17,89 % |
Všeobecné smluvní podmínky dané CK či CA | 15 | 23,08 % | 15,79 % |
Jedinečnost nabízených služeb | 14 | 21,54 % | 14,74 % |
Storno podmínky dané CK či CA | 7 | 10,77 % | 7,37 % |
Členství v některé z profesionálních organizací | 6 | 9,23 % | 6,32 % |
12. Přečtete si vždy řádně všeobecné smluvní podmínky před uzavřením smlouvy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Většinou ano | 32 | 49,23 % | 33,68 % |
Ano, vždy | 18 | 27,69 % | 18,95 % |
Většinou ne | 12 | 18,46 % | 12,63 % |
Ne, nikdy | 3 | 4,62 % | 3,16 % |
13. Znáte svá práva ve smluvních vztazích s CK či CA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Znám jen některá | 49 | 75,38 % | 51,58 % |
Ano, znám všechna | 10 | 15,38 % | 10,53 % |
Neznám žádná | 6 | 9,23 % | 6,32 % |
14. Je CK oprávněna zvýšit cenu zájezdu po uzavření smlouvy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 25 | 38,46 % | 26,32 % |
Ne, nemůže | 18 | 27,69 % | 18,95 % |
Ano, ale nejpozději 21 dní před jeho zahájení | 13 | 20 % | 13,68 % |
Ano, ale nejpozději 30 dní před jeho zahájením | 7 | 10,77 % | 7,37 % |
Ano, kdykoliv | 2 | 3,08 % | 2,11 % |
15. CK je povinna poskytnout cestujícím další podrobné informace, které nejsou již obsazeny v cestovní smlouvě, a to:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nejpozději 7 dní před zahájením zájezdu | 28 | 43,08 % | 29,47 % |
Nevím | 26 | 40 % | 27,37 % |
Nejpozději 3 dny před zahájením zájezdu | 6 | 9,23 % | 6,32 % |
Nemusí poskytnou žádné další informace | 5 | 7,69 % | 5,26 % |
16. V případě, že se zákazník nemůže zúčastnit zájezdu, je možné, aby se místo něj zúčastnila jiná osoba při splnění určitých podmínek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 51 | 78,46 % | 53,68 % |
Nevím | 11 | 16,92 % | 11,58 % |
Ne | 3 | 4,62 % | 3,16 % |
17. Jestliže CK navrhne změnu cestovní smlouvy, cestující se může vyjádřit:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 36 | 55,38 % | 37,89 % |
Do 14 dní, zda se změnou souhlasí, jinak se má za to, že souhlasí | 14 | 21,54 % | 14,74 % |
Do 10 dní, zda se změnou souhlasí, jinak se má za to, že souhlasí | 10 | 15,38 % | 10,53 % |
Do 5 dní, zda se změnou souhlasí, jinak se má za to, že souhlasí | 4 | 6,15 % | 4,21 % |
Nemá na výběr, zda souhlasí nebo ne | 1 | 1,54 % | 1,05 % |
18. Odpovídá CK za porušení smluvních závazků, které měly být splněny dodavateli služeb cestovního ruchu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 45 | 69,23 % | 47,37 % |
Nevím | 16 | 24,62 % | 16,84 % |
Ne | 4 | 6,15 % | 4,21 % |
19. Myslíte si, že jste někdy byl vystaven nelegálním praktikám CK a CA - neúplné ceny, neúplné informace, klamavá reklama...?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 20, Ne → otázka č. 21, Nejsem si vědom → otázka č. 21].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nejsem si vědom | 50 | 53,76 % | 52,63 % |
Ne | 31 | 33,33 % | 32,63 % |
Ano | 12 | 12,9 % | 12,63 % |
20. Popiště, prosím, stručně, o co šlo.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
hotel byl vychválen a nakonec to byla tragédie
Jiný hotel než bylo nabízeno
klamavá reklama - jiné obrázky v katalogu, jinak to vypadalo ve skutečnosti, neúplné info (vedle hotelu staveniště, velký ruch)
Na internetových stránkách nebyla uvedená konečná cena zájezdu, ale s tím jsem se setkala dříve tak dva roky zpátky, teď jsem na to nenarazila.
napriklad myslim blue style nabizel bezkonkurenci letenky za nejakou cenu, pritom nebylo oznameno, ze cena nezahrnuje taxy a palivove priplatky. a podobne. soucasny zakonik 159/1999Sb o nekterych podminkach podnikani v cr uz vice udava podminky a orientuje se na ochranu spotrebitele
Neexistující ubytování
nemám osobní zkušenost, pouze se domnívám
Nepravdivá informace ze strany CK
Neúplná cena-Až po té, co jsme souhlasili se zájezdem, tak nám oznámili, že k ceně zájezdu se připočítává ještě poštovné a poplatky.
neúplné ceny (hlavně u letenek), klamavá reklama, neodpovídající fotky v katalozích...
O neuvedení některý informací právě typu cena (za co).
práce pověřeného člověka s cestovky nebyla zrovna nejlepší....
21. Myslíte si, že by se v české legislativě ohledně oblasti cestovního ruchu a ochrany spotřebitele mělo něco zlepšit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 49 | 52,69 % | 51,58 % |
Spíše ne - ochrana je dostatečná | 21 | 22,58 % | 22,11 % |
Určitě ano | 20 | 21,51 % | 21,05 % |
Ne | 3 | 3,23 % | 3,16 % |
22. Prosím, napište Váš názor na ochranu spotřebitele při poskytování služeb CK a CA.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
,
.
...
...
...
.....
aby bylo uzákoněno na kolik procent musí být CK či CA pojištěna proti úpadku
aby vše, co CK u zájezdu píše, bylo pravda....např. pojištění osoby, zavazadel, fotografie ubytování, které CK uvádí u zájezdu, odpovídaly skutečnosti
bohužel mě nic nenapadá
CK a CA by měly spotřebiteli poskytnout veškeré informace o platbách.
CK nebo CA by měli více dbát na možné skutečnosti, které jsou odlišné v cestovní smlouvě a v katalogu. Třeba jen to, že v cestovní smlouvě by měly být více označeny nebo nějak jinak zviditelněny rozdíly v cestovní smlouvě a katalogu.
CK nevyužívám, proto nemám zkušenosti s ochranou spotřebitele při poskytování služeb těchto agentur.
dobrá
dobrý
ffff
Já osobně jsem se zatím nesetkala s vážnými nedostatky.
Je místy zbytečně přehnaná a pro CK/CA zatěžující.
jsem spokojena
jsou dostačující
l
Lepší informovanost zákazníka,
Lepší se to (oproti minulosti), ale stále je, co zlepšovat. Existují různé podvodné praktiky a klamavé informace.
Malá ochrana
mám pozitivní zkušenosti, nemám co vytknout
Mělo by být serioznější jednání se zákazníkem, žádné "tajnustaření" a jednání na rovinu.
měly by zlepšit zákony, aby se CK nedělali se zákazníky co chtějí a aby se spotřebitelé mohli lépe bránit
možno je potrebné zlepšiť vymáhateľnosť škôd v prípade problémov s dovolenkou ale to je dosť individuálne
Myslim si, že by se dalo mnoho věcí v rámci legislativy a ochrany spotřebitele vylepšit.
Myslím si, že je dostatečná.
Myslím si, že je ochrana spotřebitele v dnešní dobře ošetřena dostatečně, ale vždy je co zlepšit:)
Myslím si, že ochrana je dostatečná.
Myslím si, že ochrana spotřebitele při poskytování těchto služeb je dostatečná.
Myslím si, že u renomovaných cestovních kanceláří jsou spotřebitelé dobře zajištěni a je o ně dobře pečováno. Myslím, že jejich spotřebitelská práva nejsou v převážné většině CK porušována.
myslim ze vse je v celku podchyceno - to co lze.... riziko od dodavatelu napr ubytovani je a bude porad stejne....
myslim, ze zakon 159/1999Sb docela slusne ochranuje spotrebitele
Myslím, že je dostatečná.
Myslím, že ochrana je dostatečná, ale je pravda, že se v problematice téměř vůbec neorientuji.
Myslím, že ochrana spotřebitele je celkem uspokojující.
Myslím, že ochrana spotřebitele je dostatečná, nicméně vždy je co zlepšovat.
Nedostatečné
nejsem natolik obeznámen o dané situaci
Některé CK uvádějí nepravdivé informace klientovi např. při odstoupení od smlouvy uzavřené nadálku. Sdělují, že odstoupit nelze ačkoliv zákon říká, že ano. CA se zbavují odpovědnosti za poskytnutí informací klientům o vízové povinnosti tím, že do korespondence s klienem i do všeobecných obchodních podmínek připisují, že vízovou povinnosti si klienti zjišťují sami.
Nelíbí se mi dovolené, kde si člověk zaplatí 7 dní pobytu, ale ve skutečnosti na dovolené zůstane necelých šest, když je příjezd a odjezd naplánován na špatnou dobu.
nemám názor
Nemám zkušenosti
nemám žádný názor, v problematice CA a CK se neorientuji.
Nemohu posoudit
Nevím
nevim
nevím
nevím
nevím
nevim
nevím
nic
Nic moc
nn
o legistlative v oblasti CK a CA nic nevím
Ochrana by se měla určitě zlepšit ohledně úpadku cestovních kanceláří či agentur. Já bych si třeba nikdy neobjednala a nezaplatila dovolenou třeba už v zimě. Mám obavy, že se cestovní kancelář dostane do nějakých problémů a já přijdu o své peníze a i o dovolenou. Ikdyž jsou třeba cestovní kanceláře pojištěné proti úpadku, přesto nemám důvěru.
ochrana je dobrá
ochrana je v současné době dostačující.
Ochrana není zlá, jen je problém orientovat se v některých bodech, zjistit, na co vlastně mám jako klient nárok a právo a uhlídat případné možné "kličky" CK a CA.
Ochrana spotřebitele není dostatečná, strašně moc však záleží na jednání kanceláří a jejich zaměstnanců
OK
Podávat více informací.
podla poctu problemov je evidentne ochrana nedostatocna. alebo su si jej ludia malo vedomi, neviem.:)
Právní řád Čr se neustále vyvíjí. Reaguje na nově vzniklé společenské vztahy, teoreticky. Ochrana spotřebitele nikdy nebyla a v nejbližší době nebude dokonalá.
převážně dostatečná
Rozhodně by měla být záruka, pokud se zájezd neuskuteční, nebo nastanou komplikace, dostane spotřebitel, celou, nebo část ceny zájezdu zpět.
spotřebitel by měl být lépe chráněn zákonem
Spotřebiteli by měli prodejci zájedů více vysvětlovat, jakým způsobem se má zachovat v případě reklamace (že mus ohlásit přímo delegátovi a požadovat odstranění škody, mít o tom zápis a pod)
spoustu lidi ani nenapadne, na co vsechno by si meli dat pozor pri kupovani zajzedu, natoz jak se zachovat v situaci, kdy jim neni poskytnuta sluzba v danem rozsahu
Stát by měl více dohlížet nad cenovou polotikou některých CK, a sancionovat ty CK které nechají své klienty "na holičkách"
Tato problematika mne příliš nezajímá, ale nikdy jsem se nesetkala s nekorektním jednáním.
Tímto, jsem se nikdy příliš nezabývala - vždy jsem se setkala s dobrou cestovní kanceláři. Nejdůležitější dle mého názoru je ochrana spotřebitele při krachování CK nebo CA, kdy jsou často povinnosti porušováni ze strany CK nebo CA
v pořádku
V současné době je dostatečná ochranna spotřebitele.
V této problematice se moc nevyznám.
V této problematice se neorientuji.
Většinou je spotřebitel málo informován, nejsou mu poskytnuty úplné informace, CK+CA se občas snaží obejít zákon za účelem vydělat navíc.
vybrat si renomovanou CK
Vždy je co zlepšovat.
Vždycky je co zlepšovat...
Z vlastní zkušenosti jsem nikdy nenarazila na žádný problém, proto jsem se touto problematikou do hloubky nezabývala, ale z médií je slyšet o potížích cestujících celkem často, proto si myslím, že rezervy v této oblasti určitě jsou, konkrétně však nemohu soudit:-)
z všeobecných podmínek by měl být udělat výtah a ten by se měl předložit zákazníkovi k pročtení a podpisu
zadny nazor nemam, nikdy jsem se o to nezajimala a tutiz o tom i nepremyslela
Zaslechla jsem případy, kdy cestovní kancelář byla pojištěna, ale klienti, kteří měli zaplacenou dovolenou a cestovní kancelář zkrachovala, nedostali své peníze zpět.
Zatím jsem se nesetkala s žádnými výraznějšími potížemi při jednání s CK, proto nemohu adekvátně posoudit, zda je ochrana dostatečná a pokrývá všechny problematické oblasti.
zatím jsem žádný vážný problém neřešila, ale předpokládám, že pokud se někomu stane a zlstane např.na letišti a čeká několik hodin na spojení domů nebo naopak na místo, je možno to potom řešit právní cestou. Nevím ale kolik toto stojí času a peněz.
Zdá se mi dostatečná. Je hlavně potřeba, aby si lidé před podepsáním smlouvy tu smlouvu pořádně přečetli a případně se zeptali na to, co jim není jasné.
Zejména by se mělo zlepšit dodržování slíbené kvality služeb.
23. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 71 | 76,34 % | 74,74 % |
Muž | 22 | 23,66 % | 23,16 % |
24. Prosím, zadejte Váš věk.
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
22 | 30 | 32,26 % | 31,58 % |
21 | 19 | 20,43 % | 20 % |
24 | 16 | 17,2 % | 16,84 % |
23 | 8 | 8,6 % | 8,42 % |
25 | 3 | 3,23 % | 3,16 % |
20 | 3 | 3,23 % | 3,16 % |
31 | 2 | 2,15 % | 2,11 % |
26 | 2 | 2,15 % | 2,11 % |
18 | 1 | 1,08 % | 1,05 % |
46 | 1 | 1,08 % | 1,05 % |
ostatní odpovědi | 8 | 8,6 % | 8,42 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 22.91 |
Minimum: | 20 |
Maximum: | 32 |
Variační rozpětí: | 12 |
Rozptyl: | 5.51 |
Směrodatná odchylka: | 2.35 |
Medián: | 22 |
Modus: | 22 |
25. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 67 | 72,04 % | 70,53 % |
Pracující | 25 | 26,88 % | 26,32 % |
Nezaměstnaný | 1 | 1,08 % | 1,05 % |
26. Jaké máte dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední s maturitou | 67 | 72,04 % | 70,53 % |
Vysokoškolské (i bakalářské) | 25 | 26,88 % | 26,32 % |
Základní | 1 | 1,08 % | 1,05 % |
27. Jaký je Váš průměrný měsíční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0 - 5 000 Kč | 51 | 54,84 % | 53,68 % |
5 000 - 15 000 Kč | 23 | 24,73 % | 24,21 % |
15 000 - 25 000 Kč | 15 | 16,13 % | 15,79 % |
35 000 a více | 3 | 3,23 % | 3,16 % |
25 000 - 35 000 Kč | 1 | 1,08 % | 1,05 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.