Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Problematika spotřebitelských práv v oblasti maloobchodního prodeje
Problematika spotřebitelských práv v oblasti maloobchodního prodeje
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Ladislav Pilař |
---|---|
Šetření: | 05. 03. 2009 - 02. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 60 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 16.53 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 24,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:59 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník bude použit v diplomové práci s názvem :
Ochrana spotřebitele v České republice se zaměřením na problematiku spotřebitelských práv v oblasti maloobchodního prodeje.
Cílem dotazníku je získat podkladové údaje pro vlastní výzkum.
Odpovědi respondentů
1. Pokud byste chtěl(a) získat informace o ochraně spotřebitele, kde byste je hledal(a)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Na internetu | 53 | 88,33 % | 88,33 % |
V právních předpisech | 5 | 8,33 % | 8,33 % |
ve škole u odborných pedagogů | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
Přátele | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
2. Znáte nějaké internetové stránky zabývající se problematikou ochrany spotřebitele? (Napište jaké)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ANO
česká obchodní inspekce-coi.cz
ČOI,spotrebitel.cz
ne
ne
ne
ne
NE
ne
ne, ale asi ČOI-ka nebo neco tak?
neznám
sdružení obrany spotřebitelů
sos
SOS
sos
test pro spotřebitele
urcite
www.bussines.center.cz
www.coi.cz
www.coi.cz
www.spotrebitel.info
www.spotrebitele.info
www.spotrebitele.info
www.spotrebitele.info
www.spotrebitele.info, www.dtest.cz, www.spotrebitel.cz
www.spotrebitele.info/ sdružení obrany spotřebitelů
wwww.spotrebitele.info
3. Které spotřebitelské organizace znáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sdružení obrany spotřebitelů SOS, o. s. | 35 | 58,33 % | 58,33 % |
Spotřebitel.cz | 11 | 18,33 % | 18,33 % |
Občanské sdružení spotřebitelů TEST | 9 | 15 % | 15 % |
Sdružení českých spotřebitelů | 9 | 15 % | 15 % |
Ne | 4 | 6,67 % | 6,67 % |
Všechny čtyři | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
sos a Spotrebitel.cz | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
4. Využil(a) jste někdy jejich služeb ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 52 | 86,67 % | 86,67 % |
Ano | 8 | 13,33 % | 13,33 % |
5. Pokud ano, pomohly Vám při řešení problému ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 7 | 87,5 % | 11,67 % |
ne | 1 | 12,5 % | 1,67 % |
6. Jak dlouhá je záruční doba u spotřebního zboží
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
24 měsíců | 56 | 93,33 % | 93,33 % |
12 měsíců | 2 | 3,33 % | 3,33 % |
Nevím | 2 | 3,33 % | 3,33 % |
7. Musí být v prodejně po celou otevírací dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 33 | 57,89 % | 55 % |
Nemusí, ale musí být poskytnuty informace kdy bude přítomen | 12 | 21,05 % | 20 % |
Nevím | 10 | 17,54 % | 16,67 % |
Ne | 2 | 3,51 % | 3,33 % |
8. Za jak dlouho musí být Vaše reklamace řízena ode dne jejího uplatnění
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
30 dní | 55 | 91,67 % | 91,67 % |
14 dní | 3 | 5 % | 5 % |
21 dní | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
Nevím | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
9. Při reklamaci je nutné spolu s výrobkem předložit původní obal
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 44 | 73,33 % | 73,33 % |
ano | 12 | 20 % | 20 % |
nevím | 4 | 6,67 % | 6,67 % |
10. V případě že prodejce odmítne uznat reklamaci MP3 přehrávače v hodnotě 1 000 Kč
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vyhledám si příslušné zákony a dojdu do prodejny znova a připraven | 23 | 38,33 % | 38,33 % |
Jsem znalý natolik, že bych prodejce uargumentova a uspěl | 14 | 23,33 % | 23,33 % |
Obrátím se na jednu ze spotřebitelských organizací | 8 | 13,33 % | 13,33 % |
Udělám scénu v obchodě a odmítnu odejít, dokud se to nevyřeší | 5 | 8,33 % | 8,33 % |
Obrátím se na ČOI | 3 | 5 % | 5 % |
Smířím se s neuznáním reklamace | 3 | 5 % | 5 % |
Odejdu z prodejny a vše si doma promyslím | 2 | 3,33 % | 3,33 % |
Začnu vyhrožovat ČOI | 2 | 3,33 % | 3,33 % |
11. Jak vnímáte úroveň ochrany spotřebitele v ČR (Ohodnoťte jako ve škole)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 18 | 30 % | 30 % |
Ne | 10 | 16,67 % | 16,67 % |
2 | 10 | 16,67 % | 16,67 % |
4 | 8 | 13,33 % | 13,33 % |
S výhradou | 7 | 11,67 % | 11,67 % |
Ano | 4 | 6,67 % | 6,67 % |
1 | 2 | 3,33 % | 3,33 % |
5 | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
12. Pamatujete si na spoty z televize, které upozorňovaly na ochranu spotřebitele ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nepamatuji | 23 | 38,33 % | 38,33 % |
Nakupování na internetu | 17 | 28,33 % | 28,33 % |
Nakupování potravin | 14 | 23,33 % | 23,33 % |
Zájezdu | 12 | 20 % | 20 % |
Nákupu zahraničního zájezdu | 10 | 16,67 % | 16,67 % |
Nákupu automobilu | 7 | 11,67 % | 11,67 % |
13. Z vaší zkušenosti probíhají reklamace (ohodnoťte jako ve škole)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 16 | 26,67 % | 26,67 % |
4 | 12 | 20 % | 20 % |
Prodejci spoléhají na neznalost zákonů | 9 | 15 % | 15 % |
2 | 8 | 13,33 % | 13,33 % |
V pořádku | 7 | 11,67 % | 11,67 % |
Nejsem spokojena s průběhem reklamací | 5 | 8,33 % | 8,33 % |
1 | 2 | 3,33 % | 3,33 % |
5 | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
14. Jak byste postupoval(a) v případě, že na pultu vidíte zkažené maso
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nekoupím si ho a jdu dál | 35 | 58,33 % | 58,33 % |
Ohlásím to prodejci | 19 | 31,67 % | 31,67 % |
Nahlásím věc TV NOVA | 4 | 6,67 % | 6,67 % |
Obrátím se na některou ze spotřebitelských organizací | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
Obrátím se na Státní zemědělskou inspekci | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
15. Při nákupu na internetu máte právo na odstoupení od smlouvy a navrácení peněz
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Do 14 dnů od převzetí zboží | 37 | 61,67 % | 61,67 % |
Nevím | 6 | 10 % | 10 % |
Do 3 týdnů od převzetí zboží | 5 | 8,33 % | 8,33 % |
Do 7 dnů od převzetí zboží | 5 | 8,33 % | 8,33 % |
Do 30 dnů od převzetí zboží | 4 | 6,67 % | 6,67 % |
Do 14 dnů od převzetí zboží pouze u vybraných kategorií zboží | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
Do 3 týdnů od převzetí zboží pouze u vybraných kategorií zboží | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
Do 21 dnů od převzetí zboží | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
16. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 35 | 58,33 % | 58,33 % |
Muž | 25 | 41,67 % | 41,67 % |
17. Věková kategorie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19-30 let | 54 | 90 % | 90 % |
31-55 let | 4 | 6,67 % | 6,67 % |
15-18 let | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
0-18 let | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
18. Nejvyšší ukončené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysokoškolské | 29 | 48,33 % | 48,33 % |
Středoškolské | 25 | 41,67 % | 41,67 % |
Vyšší odborné | 4 | 6,67 % | 6,67 % |
Základní | 2 | 3,33 % | 3,33 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (63,5 %)
- nyx.cz (17,1 %)
- search.seznam.cz (5,3 %)
- google.cz (3,5 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.