Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Prověřte své znalosti o reklamacích
Prověřte své znalosti o reklamacích
→ Mouchy spolknuté při jízdě na kole a pavouci snězení ve spánku se nepočítají :-) ←
(cca 1 min, veřejné výsledky)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Nela Procházková |
---|---|
Šetření: | 14. 10. 2009 - 15. 11. 2009 |
Počet respondentů: | 124 |
Počet otázek (max/průměr): | 20 / 20 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 41,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:00 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
v současné době píši bakalářskou práci na téma reklamace a ráda bych vás tímto požádala o pomoc. S reklamacemi se podle mého názoru setkáváme v současnosti poměrně často, a proto bychom si měli být vědomi svých práv a nenechat sebou manipulovat.
Vyplňování následujícího dotazníku vám zabereasi 10 minut.
Odpovědi respondentů
1. Myslíte si, že je právní ochrana spotřebitele v ČR dostatečně právně upravená a vymahatelná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 52 | 41,94 % | 41,94 % |
spíše ne | 50 | 40,32 % | 40,32 % |
nevím | 10 | 8,06 % | 8,06 % |
ne | 6 | 4,84 % | 4,84 % |
ano | 6 | 4,84 % | 4,84 % |
2. Myslíte si, že je spotřebitel dostatečně informován o svých právech prodávajícím/poskytovatelem služby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 57 | 45,97 % | 45,97 % |
ne | 39 | 31,45 % | 31,45 % |
spíše ano | 23 | 18,55 % | 18,55 % |
ano | 4 | 3,23 % | 3,23 % |
nevím | 1 | 0,81 % | 0,81 % |
3. Zákonná záruční lhůta, po kterou lze uplatnit nárok na reklamaci je u spotřebního zboží
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
24 měsíců | 107 | 86,29 % | 86,29 % |
12 měsíců | 9 | 7,26 % | 7,26 % |
6 měsíců | 5 | 4,03 % | 4,03 % |
36 měsíců | 3 | 2,42 % | 2,42 % |
4. Kde získáváte informace ohledně svých práv na reklamaci? (max. 3 odpovědi)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na internetu | 84 | 67,74 % | 67,74 % |
u prodejce/poskytovatele služby | 71 | 57,26 % | 57,26 % |
u přátel | 41 | 33,06 % | 33,06 % |
z televize, rádia | 39 | 31,45 % | 31,45 % |
v příslušných zákonech | 36 | 29,03 % | 29,03 % |
z tisku (noviny, časopisy) | 26 | 20,97 % | 20,97 % |
u České obchodní inspekce | 15 | 12,1 % | 12,1 % |
nezískávám | 3 | 2,42 % | 2,42 % |
5. Odmítl vám někdy prodávající vystavit účtenku, i když jste o ni výslovně požádali?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 102 | 82,26 % | 82,26 % |
ano | 17 | 13,71 % | 13,71 % |
nevím | 5 | 4,03 % | 4,03 % |
6. Kolikrát jste dosud využil/a svého práva na uplatnění reklamace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [nikdy → otázka č. 7, jedenkrát → otázka č. 7, průměrně jedenkrát za 5 let → otázka č. 7, průměrně jedenkrát ročně → otázka č. 7, více než jedenkrát ročně → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
průměrně jedenkrát za 5 let | 51 | 41,13 % | 41,13 % |
průměrně jedenkrát ročně | 47 | 37,9 % | 37,9 % |
více než jedenkrát ročně | 18 | 14,52 % | 14,52 % |
jedenkrát | 7 | 5,65 % | 5,65 % |
nikdy | 1 | 0,81 % | 0,81 % |
7. Co bylo nejčastěji předmětem vaší reklamace? (max. 5 odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
oblečení | 91 | 73,39 % | 73,39 % |
elektronika "černá" (např.DVD a videorekordéry, televize, počítače) | 59 | 47,58 % | 47,58 % |
jiné doplňky (brýle, šperky, tašky) | 27 | 21,77 % | 21,77 % |
elektronika jiná (např. mixery, roboty, fény) | 26 | 20,97 % | 20,97 % |
jiné zboží | 21 | 16,94 % | 16,94 % |
jídlo v restauraci | 15 | 12,1 % | 12,1 % |
potraviny | 13 | 10,48 % | 10,48 % |
jiná služba | 6 | 4,84 % | 4,84 % |
elektronika "bílá" (např.lednice, sporáky, pračky) | 6 | 4,84 % | 4,84 % |
bytové doplňky | 4 | 3,23 % | 3,23 % |
nářadí (např.vrtačky, brusky, klíče, šroubováky) | 4 | 3,23 % | 3,23 % |
kosmetika, drogistické zboží | 2 | 1,61 % | 1,61 % |
knihy | 1 | 0,81 % | 0,81 % |
zahradní technika a nástroje | 1 | 0,81 % | 0,81 % |
8. Jsou vaše zkušenosti s reklamacemi
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše pozitivní | 73 | 58,87 % | 58,87 % |
spíše negativní | 24 | 19,35 % | 19,35 % |
pozitivní | 21 | 16,94 % | 16,94 % |
negativní | 4 | 3,23 % | 3,23 % |
nevím | 2 | 1,61 % | 1,61 % |
9. Tvrdil vám někdy prodávající, že se reklamace v jeho provozovně neřídí Občanským zákoníkem, Obchodním zákoníkem a Zákonem o ochraně spotřebitele, ale pouze jeho reklamačním řádem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 88 | 70,97 % | 70,97 % |
nevím | 20 | 16,13 % | 16,13 % |
ano | 16 | 12,9 % | 12,9 % |
10. Stalo se vám někdy, že v den uplatnění reklamace odmítl pracovník provozovny přijmout vaši reklamaci se slovy, že máte přijít v jiný den? (např. z důvodu nepřítomnosti vedoucího apod.)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 91 | 73,39 % | 73,39 % |
ano | 25 | 20,16 % | 20,16 % |
nevím | 8 | 6,45 % | 6,45 % |
11. Reklamoval/a jste někdy zlevněné zboží? (bezvadné, např. sezónní výprodej)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 75 | 60,48 % | 60,48 % |
bylo mi řečeno prodávajícím, že se na toto zboží zákonná záruka nevztahuje | 26 | 20,97 % | 20,97 % |
ano | 23 | 18,55 % | 18,55 % |
12. Reklamoval/a jste někdy zboží zakoupené prostřednictvím internetu (v e-shopu)? (pouze bezvadné nepoužité zboží)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, nebylo to nutné | 58 | 46,77 % | 46,77 % |
ano, vše proběhlo bez komplikací | 25 | 20,16 % | 20,16 % |
prostřednictvím internetu nenakupuji | 20 | 16,13 % | 16,13 % |
ano, ale nejsem spokojen/a s výsledkem | 11 | 8,87 % | 8,87 % |
ne, nevěděl/a jsem jak postupovat | 8 | 6,45 % | 6,45 % |
jiná odpověď | 2 | 1,61 % | 1,61 % |
13. Podmiňoval někdy prodávající přijetí reklamace k vyřízení během zákonné záruční doby doložením některé z následujících náležitostí, přestože doklad o prodeji (účtenku s datem) jste předložil/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, požadoval záruční list | 56 | 45,16 % | 45,16 % |
ne, nepožadoval | 47 | 37,9 % | 37,9 % |
ano, požadoval původní obal | 45 | 36,29 % | 36,29 % |
ano, požadoval uvedení zboží do stavu v okamžiku prodeje | 11 | 8,87 % | 8,87 % |
ano, požadoval návod k obsluze | 6 | 4,84 % | 4,84 % |
14. 14) Stalo se vám někdy, že jste koupili zboží (např. v Praze) a chtěli jej reklamovat v provozovně stejného obchodního řetězce v jiném městě (např. ve Zlíně) a prodávající odmítl přijmout vaši reklamaci k vyřízení z důvodu, že jste zboží nezakoupili přímo v této (zlínské) provozovně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Do této situace jsem se nikdy nedostal/a | 87 | 70,16 % | 70,16 % |
Ne, prodávající přijal reklamaci | 21 | 16,94 % | 16,94 % |
Ano, prodávající odmítl přijmout reklamaci | 16 | 12,9 % | 12,9 % |
15. Vzdal/a jste někdy reklamaci z důvodu, že
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jste měl/a obavy z příliš zdlouhavého jednání | 41 | 33,06 % | 33,06 % |
Nikdy jsem reklamaci nevzdal/a | 29 | 23,39 % | 23,39 % |
Jste ztratil/a záruční list | 28 | 22,58 % | 22,58 % |
Jiný důvod | 26 | 20,97 % | 20,97 % |
Místo nákupu je neúměrně vzdáleno vašemu bydlišti | 23 | 18,55 % | 18,55 % |
Jste ztratil/a původní obal | 7 | 5,65 % | 5,65 % |
16. Uplatnil/a jste někdy nárok na náhradu nutných nákladů spojených s reklamací? (poštovné, cestovné, náklady na telefonní hovor)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím o této možnosti | 62 | 50 % | 50 % |
ne | 56 | 45,16 % | 45,16 % |
ano | 6 | 4,84 % | 4,84 % |
17. Uveďte prosím vaše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 99 | 79,84 % | 79,84 % |
muž | 25 | 20,16 % | 20,16 % |
18. 18) Uveďte prosím, ve kterém věkovém rozhraní se nacházíte
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0 – 26 | 109 | 87,9 % | 87,9 % |
27 – 40 | 12 | 9,68 % | 9,68 % |
41 – 55 | 2 | 1,61 % | 1,61 % |
56 – 70 | 1 | 0,81 % | 0,81 % |
19. Nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středoškolské (maturita) | 81 | 65,32 % | 65,32 % |
vysokoškolské | 37 | 29,84 % | 29,84 % |
středoškolské (výuční list) | 4 | 3,23 % | 3,23 % |
základní | 2 | 1,61 % | 1,61 % |
20. Zaměstnání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 93 | 75 % | 75 % |
pracující duševně | 19 | 15,32 % | 15,32 % |
pracující manuálně | 7 | 5,65 % | 5,65 % |
nezaměstnaný | 4 | 3,23 % | 3,23 % |
důchodce | 1 | 0,81 % | 0,81 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (50,5 %)
- kb.upol.cz (15,9 %)
- facebook.com (13,5 %)
- google.cz (3,7 %)
- search.seznam.cz (3,4 %)
- vyplnto.cz (2,8 %)
- plurk.com (2,8 %)
- vseborec.cz (2,4 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.