Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sex v reklamě ve 21. století
Sex v reklamě ve 21. století
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Barbara Kubešová |
---|---|
Šetření: | 18. 12. 2011 - 20. 12. 2011 |
Počet respondentů: | 81 |
Počet otázek (max/průměr): | 8 / 8 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 81,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:58 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Píši seminární práci na téma: "Sex v reklamě" tak by mi velice pomohlo, kdybyste si udělali chvíli na vyplnění tohoto krátkého dotazníku. Zajímalo by mne jak vnímáte dnešní reklamy, které jsou sexem doslova přeplněné. Mnohokrát děkuji :)
Odpovědi respondentů
1. Myslíte si, že sexuální motivy v reklamě překračují meze?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 46 | 56,79 % | 56,79 % |
ano | 35 | 43,21 % | 43,21 % |
2. Jde podle vás jen o problém České republiky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 56 | 69,14 % | 69,14 % |
nemyslím si, že je to problém | 22 | 27,16 % | 27,16 % |
nevím | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Je to především evropský problém | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Ano | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
3. Proč se erotický podtext v reklamách vyskytuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Upoutá to pozornost | 79 | 97,53 % | 97,53 % |
Je to snadné | 22 | 27,16 % | 27,16 % |
Zajímá to spotřebitele | 20 | 24,69 % | 24,69 % |
Je to úniková možnost pro reklamní agentury | 9 | 11,11 % | 11,11 % |
Všichni to mají rádi | 9 | 11,11 % | 11,11 % |
Souvisí to s produktem | 7 | 8,64 % | 8,64 % |
Je to levné | 6 | 7,41 % | 7,41 % |
Je to vhodné | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
4. Chrání někdo spotřebitele proti přílišnému zobrazovaní sexu v reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, ale měl by | 30 | 37,04 % | 37,04 % |
ano, zákon | 28 | 34,57 % | 34,57 % |
ano, existuje speciální organizace | 14 | 17,28 % | 17,28 % |
ano, ale jinak | 10 | 12,35 % | 12,35 % |
ne, není třeba | 9 | 11,11 % | 11,11 % |
5. Vy osobně s tím, jak jsou reklamy dnes nastaveny souhlasíte?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 25 | 30,86 % | 30,86 % |
spíše souhlasím | 18 | 22,22 % | 22,22 % |
nevím | 15 | 18,52 % | 18,52 % |
nesouhlasím | 15 | 18,52 % | 18,52 % |
souhlasím | 8 | 9,88 % | 9,88 % |
6. Ohrožují podle Vás reklamy mravní výchovu dětí a mládeže?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 42 | 51,85 % | 51,85 % |
ne | 23 | 28,4 % | 28,4 % |
nevím | 16 | 19,75 % | 19,75 % |
7. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
16 - 20 | 34 | 41,98 % | 41,98 % |
21 - 25 | 31 | 38,27 % | 38,27 % |
25 - 35 | 9 | 11,11 % | 11,11 % |
35 a více | 6 | 7,41 % | 7,41 % |
10 - 15 | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
8. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
střední s maturitou | 30 | 37,04 % | 37,04 % |
vysokoškolské | 24 | 29,63 % | 29,63 % |
základní | 23 | 28,4 % | 28,4 % |
střední bez maturity | 4 | 4,94 % | 4,94 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.