Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Síla reklamy na internetu
Síla reklamy na internetu
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jakub Habarta |
---|---|
Šetření: | 02. 11. 2010 - 15. 11. 2010 |
Počet respondentů: | 129 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 12 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 77,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:09 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážený respondente,
dovolujeme si Vás oslovit k vyplnění krátkého dotazníku.
Jsme studenti VŠB Ekonomické fakulty v Ostravě (obor Marketing a Obchod) a dotazník využijeme při zpracování dat pro seminární práci.
Našim cílem je zjistit sílu internetové reklamy a její dopad na potenciální zákazníky.
Děkujeme za Váš čas.
S přáním hezkého dne
Jakub Habarta, Jakub Haluška, Irena Helebrandová a Martin Čermák
Odpovědi respondentů
1. Kolik času trávíte na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 - 4 hodiny denně | 58 | 44,96 % | 44,96 % |
1 - 2 hodiny denně | 38 | 29,46 % | 29,46 % |
více než 5 hodin denně | 29 | 22,48 % | 22,48 % |
méně než 1 hodinu denně | 4 | 3,1 % | 3,1 % |
2. Koupil(a) jste si někdy nějaký produkt jen proto, že na Vás zapůsobila reklama na něj a produkt jste ve skutečnosti nepotřeboval(a)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 83 | 64,34 % | 64,34 % |
ano | 46 | 35,66 % | 35,66 % |
3. Ohodnoťte následující aspekty podle toho, jak Vás při koupi produktů ovlivňují (známkou 1 – 5 jako ve škole)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
vzhled | 2.062 | 1.143 |
kvalita | 1.605 | 1.185 |
reklama | 3.341 | 1.046 |
cena | 2.031 | 1.193 |
tradice | 2.915 | 1.442 |
4. V jakém médiu Vás reklama nejvíce osloví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
televize | 75 | 58,14 % | 58,14 % |
internet | 30 | 23,26 % | 23,26 % |
tisk | 17 | 13,18 % | 13,18 % |
billboard | 6 | 4,65 % | 4,65 % |
rádio | 1 | 0,78 % | 0,78 % |
5. Jak vnímáte reklamu na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
moc ji nevnímám | 69 | 53,49 % | 53,49 % |
negativně, reklama mě obtěžuje | 34 | 26,36 % | 26,36 % |
pozitivně, dozvím se tak o nových produktech či produktech v akci | 26 | 20,16 % | 20,16 % |
6. Jaký druh reklamy na internetu na Vás nejvíce zapůsobí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
bannerová reklama (obrázkové reklamní proužky) | 59 | 45,74 % | 45,74 % |
články popisující produkt | 58 | 44,96 % | 44,96 % |
textová reklama | 12 | 9,3 % | 9,3 % |
7. Důvěřujete produktu, na který není prakticky žádná reklama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jsem nerozhodný(á) a snažím se zjistit co nejvíce informací | 68 | 52,71 % | 52,71 % |
ano, reklama pro mě moc neznamená | 49 | 37,98 % | 37,98 % |
moc těmto produktům nevěřím a kupuji je jen zřídka | 12 | 9,3 % | 9,3 % |
8. Jak hodnotíte současnou reklamu na internetu? (známkou 1 - 5 jako ve škole)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
pravdivá | 3.31 | 0.788 |
srozumitelná | 2.698 | 0.816 |
informativní | 2.884 | 1.095 |
nevtíravá | 3.822 | 1.356 |
inteligentní | 3.217 | 0.899 |
originální | 2.69 | 1.005 |
9. Myslíte si, že je reklamy na internetu zbytečně moc?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 106 | 82,17 % | 82,17 % |
ne | 23 | 17,83 % | 17,83 % |
10. Jaký je váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 - 30 let | 89 | 68,99 % | 68,99 % |
15 - 20 let | 28 | 21,71 % | 21,71 % |
31 - 40 let | 10 | 7,75 % | 7,75 % |
více než 51 let | 2 | 1,55 % | 1,55 % |
11. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 78 | 60,47 % | 60,47 % |
muž | 51 | 39,53 % | 39,53 % |
12. Vaše ekonomická aktivita
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 85 | 65,89 % | 65,89 % |
zaměstnanec | 26 | 20,16 % | 20,16 % |
jiná | 6 | 4,65 % | 4,65 % |
nezaměstnaný | 5 | 3,88 % | 3,88 % |
podnikatel | 5 | 3,88 % | 3,88 % |
důchodce | 2 | 1,55 % | 1,55 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- facebook.com (45,5 %)
- nezjištěno (44,8 %)
- vyplnto.cz (2,9 %)
- google.cz (2,2 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.