Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Virální marketing a virální kampaně
Virální marketing a virální kampaně
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Kutzendorferová |
---|---|
Šetření: | 11. 03. 2015 - 25. 03. 2015 |
Počet respondentů: | 55 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 10.15 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 50,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.08:58 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
chtěla bych Vás poprosit o vyplnění krátkého dotazníku o deseti otázkách. Chystám se provést marketingový výzkum, ve kterém budu zjišťovat Váš pohled na virální marketing jako takový, zdali Vás již někdy ovlivnil a na hodnocení dvou vybraných virálních kampaní. Tento dotazník je součástí mé diplomové práce a výsledky budou použity pro mojí praktickou část. Studuji Vysokou školu finanční a správní v Praze.
Odpovědi respondentů
1. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [muž → otázka č. 2, žena → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 34 | 60,71 % | 61,82 % |
muž | 22 | 39,29 % | 40 % |
2. Kolik Vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [0-25 let → otázka č. 3, 26-49 let → otázka č. 3, 50-99 let → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-25 let | 31 | 55,36 % | 56,36 % |
26-49 let | 21 | 37,5 % | 38,18 % |
50-99 let | 4 | 7,14 % | 7,27 % |
3. Co podle Vás znamená virální marketing?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
.
...
aktivni, flexibilní
druh internetového marketingu
Fake... hraní scének a tvářit se že to je realita, jen aby to šokovalo
HLAVNĚ VIRÁLNÍ VIDEO
Jeden z moderních způsobů vedení marketingové kampaně, který se snaží upoutat nějakým zajímavým či zábavným způsobem tak, že vlastně ani nevíme že jde o reklamu. Přínos spočívá hlavně v tom, že se šíří samovolně tím, že si ho lidé sami přeposílají.
jeden ze spůsobů marketingu, snaží se přimět lidi aby reklamu sami sdíleli
marketing na sociálních sítích
Marketing pomocí internetových médií.
marketing pomocí sociálních sítí
Marketing pres web, videa atd.
marketing provozovaný povětšinou na nějaké sociální síti
marketing šířený jako "virus", nejčastěji přes internet
marketing využívající sociální sítě k šíření informace
marketing, co se šíří na síti - reklamy, videa atd
marketing, který využívá sociální sítě
marketingový nástroj - je použit poutavý obsah, který je šířen pomocí samovolného sdílení uživatelů na sociálních sítích (internetu), právě díky jeho zajímavosti, vtipu či schopnosti šokovat.
moderní doba, podprahová reklama, někdy obtěžuje, někdy pobaví, většinou ji beru pasivně
Nemám zdání.
Netuším
nevim
nevim
nevím
nevím přesnou definici ale něco co je spojené s cílenou reklamuo
používání víry respodenta např. polepky papa mobilu
převzaté odněkud, šíří se na základě doporučení od ostatních uživatelů
Reklama (např. videoklip) která zaujme lidi tak, že si ji přeposílají sami mezi sebou, tudíž se šíří bez zásahu vydavatele reklamy. Ten ji jen "vypustí".
reklama (nebo jakákoliv informace) šířící se samovolně mezi lidmi. Je to zajímavé a tak si to lidé mezi sebou sdílí
reklama na produkt, který se najednou začne objevovat všude (tv, internet, lidé o něm mluví), ačkoli není jasný důvod proč se tak děje.
reklama přes sociální sítě, šíření informací, videí, fotek atp. - vše závisí na lidech - uživatelích sítě, jestli je to zaujme a jestli to rozšíří dále
Reklama, která je často komentovaná
Reklama, která je tak oblíbená, že ji lidé sami dobrovolně sledují a doporučují.
reklama, která nevypadá jako reklama
reklamní sdělení zprostředkované spontánně šířeným nosičem
reklamy šíříci se po internetu
rychlé rozšíření nějaké myšlenky či pohledu pomocí sociálních sítí
rychle se šířící videa, která se s růstem sledovanosti stávají populární a mohou toho využít i různé společnosti k umístění bannerů s reklamou na tyto spoty
Rychle,vice mene dobrovolne sireni reklamniho sdeleni
Samošíření ponětí o nějaké službě či zboži
Samovolně se šířící informace o produktu/službě (př: vtipné video na youtube, status nebo obrázek na sociálních sítích,..)
Sireni cehokoliv vsemy dostupnymi prostredky. Sireni povedomi o znacce velmi levnym zpusobem.
snaha přimět lidi aby sami udělali práci za marketing sdílením nějaké reklamy
šíření reklamy via sociální sítě nebo via přeposílání mail
šíření tzv.viru....nějakého videa, obrázku,textu, který je natolik šokující a zábavný, že ho budu šířit dále bez toho aniž by mi někdo platil za reklamu
šíření určitého sdělení pomocí sociálních sítí. Obsahem sdělení bývá cokoliv. Za cíl má oslovit, co nejvíce lidí.
takový, co si lidé posílají mezi s sebou, nízké náklady na "provoz" - např. se jen natočí video, které se šíří po internetu pomocí např odkazu na youtube
technika, která k šíření využívá sociální sítě
ten, co nejvíc sere
Věc, která se šíří sama
vopruz
vytvořit téma, o které se vzbudí zájem, za účelem ovlivnění mínění, prodeje produktu nebo další práce s tématem
Zacilena reklama na internetu
zakrývající svoji marketingovou funkci, tváří se jako amatérský obsah
4. Ovlivnila někdy virální reklama Vaše vnímání značky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 24 | 42,86 % | 43,64 % |
nevím | 13 | 23,21 % | 23,64 % |
souhlasím | 7 | 12,5 % | 12,73 % |
spíše nesouhlasím | 6 | 10,71 % | 10,91 % |
nesouhlasím | 6 | 10,71 % | 10,91 % |
5. Nechali jste se někdy ovlivnit virální reklamou k nákupu určitého zboží či služby?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 14 | 25 % | 25,45 % |
nesouhlasím | 14 | 25 % | 25,45 % |
nevím | 13 | 23,21 % | 23,64 % |
spíše nesouhlasím | 9 | 16,07 % | 16,36 % |
souhlasím | 6 | 10,71 % | 10,91 % |
6. Jsou podle Vás potřeba značné vědomosti k úspěšné virální reklamě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 15 | 26,79 % | 27,27 % |
spíše nesouhlasím | 14 | 25 % | 25,45 % |
souhlasím | 11 | 19,64 % | 20 % |
nesouhlasím | 10 | 17,86 % | 18,18 % |
nevím | 6 | 10,71 % | 10,91 % |
7. Viděl/a jste jednu z těchto níže uvedených virálních kampaní již dříve?
Zde je odkaz na virální kampaň WestJet Chrismtas Miracle
https://www.youtube.com/watch?v=zIEIvi2MuEk
Zde je odkaz na virální kampaň Old Spyce Guy https://www.youtube.com/watch?v=owGykVbfgUE Než budete v dotazníku pokračovat, poprosím Vás o zhlédnutí těchto dvou kampaní.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 25 | 44,64 % | 45,45 % |
nesouhlasím | 11 | 19,64 % | 20 % |
spíše souhlasím | 10 | 17,86 % | 18,18 % |
nevím | 5 | 8,93 % | 9,09 % |
spíše nesouhlasím | 5 | 8,93 % | 9,09 % |
8. Uveďte, co Vás nejvíce zaujalo na těchto dvou virálních reklamách?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 5 | 9,09 % | 9,09 % |
Nic | 5 | 9,09 % | 9,09 % |
Napad | 2 | 3,64 % | 3,64 % |
Nápaditost | 2 | 3,64 % | 3,64 % |
. | 2 | 3,64 % | 3,64 % |
kreativita, dárky a potěšení zcela zdarma a svalnatý muž | 1 | 1,82 % | 1,82 % |
Na prvním videu mě zaujal hezký příběh, druhé video mě příliš nezaujalo | 1 | 1,82 % | 1,82 % |
na první ochota letecké společnosti někomu udělat na Vánoce radost (v české společnosti naprosto vyloučeno), na druhé možná triková práce (resp. z reklamy, která mě nezaujala, by tohle bylo nejzajímavější) | 1 | 1,82 % | 1,82 % |
originalita, v případě vánočního překvapení naprosto jedinečný nápad, skvělé emoce | 1 | 1,82 % | 1,82 % |
nápad, hudba | 1 | 1,82 % | 1,82 % |
ostatní odpovědi | 34 | 61,82 % | 61,82 % |
9. Ovlivnila jedna z těchto dvou kampaní Váš pohled na značku?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 15 | 26,79 % | 27,27 % |
spíše nesouhlasím | 12 | 21,43 % | 21,82 % |
nevím | 11 | 19,64 % | 20 % |
spíše souhlasím | 10 | 17,86 % | 18,18 % |
souhlasím | 8 | 14,29 % | 14,55 % |
10. Šířil/a byste jednu z těchto virálních reklam dále?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 22 | 39,29 % | 40 % |
souhlasím | 10 | 17,86 % | 18,18 % |
spíše souhlasím | 10 | 17,86 % | 18,18 % |
nevím | 8 | 14,29 % | 14,55 % |
spíše nesouhlasím | 6 | 10,71 % | 10,91 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.