Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Virální marketing a virální kampaně

Virální marketing a virální kampaně

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Kutzendorferová
Šetření:11. 03. 2015 - 25. 03. 2015
Počet respondentů:55
Počet otázek (max/průměr):10 / 10.15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:50,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěla bych Vás poprosit o vyplnění krátkého dotazníku o deseti otázkách. Chystám se provést marketingový výzkum, ve kterém budu zjišťovat Váš pohled na virální marketing jako takový, zdali Vás již někdy ovlivnil a na hodnocení dvou vybraných virálních kampaní. Tento dotazník je součástí mé diplomové práce a výsledky budou použity pro mojí praktickou část. Studuji Vysokou školu finanční a správní v Praze.

 

 

 

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [mužotázka č. 2, ženaotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3460,71 %61,82 %  
muž2239,29 %40 %  

Graf

2. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [0-25 letotázka č. 3, 26-49 letotázka č. 3, 50-99 letotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-25 let3155,36 %56,36 %  
26-49 let2137,5 %38,18 %  
50-99 let47,14 %7,27 %  

Graf

3. Co podle Vás znamená virální marketing?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

.

...

aktivni, flexibilní

druh internetového marketingu

Fake... hraní scének a tvářit se že to je realita, jen aby to šokovalo

HLAVNĚ VIRÁLNÍ VIDEO

Jeden z moderních způsobů vedení marketingové kampaně, který se snaží upoutat nějakým zajímavým či zábavným způsobem tak, že vlastně ani nevíme že jde o reklamu. Přínos spočívá hlavně v tom, že se šíří samovolně tím, že si ho lidé sami přeposílají.

jeden ze spůsobů marketingu, snaží se přimět lidi aby reklamu sami sdíleli

marketing na sociálních sítích

Marketing pomocí internetových médií.

marketing pomocí sociálních sítí

Marketing pres web, videa atd.

marketing provozovaný povětšinou na nějaké sociální síti

marketing šířený jako "virus", nejčastěji přes internet

marketing využívající sociální sítě k šíření informace

marketing, co se šíří na síti - reklamy, videa atd

marketing, který využívá sociální sítě

marketingový nástroj - je použit poutavý obsah, který je šířen pomocí samovolného sdílení uživatelů na sociálních sítích (internetu), právě díky jeho zajímavosti, vtipu či schopnosti šokovat.

moderní doba, podprahová reklama, někdy obtěžuje, někdy pobaví, většinou ji beru pasivně

Nemám zdání.

Netuším

nevim

nevim

nevím

nevím přesnou definici ale něco co je spojené s cílenou reklamuo

používání víry respodenta např. polepky papa mobilu

převzaté odněkud, šíří se na základě doporučení od ostatních uživatelů

Reklama (např. videoklip) která zaujme lidi tak, že si ji přeposílají sami mezi sebou, tudíž se šíří bez zásahu vydavatele reklamy. Ten ji jen "vypustí".

reklama (nebo jakákoliv informace) šířící se samovolně mezi lidmi. Je to zajímavé a tak si to lidé mezi sebou sdílí

reklama na produkt, který se najednou začne objevovat všude (tv, internet, lidé o něm mluví), ačkoli není jasný důvod proč se tak děje.

reklama přes sociální sítě, šíření informací, videí, fotek atp. - vše závisí na lidech - uživatelích sítě, jestli je to zaujme a jestli to rozšíří dále

Reklama, která je často komentovaná

Reklama, která je tak oblíbená, že ji lidé sami dobrovolně sledují a doporučují.

reklama, která nevypadá jako reklama

reklamní sdělení zprostředkované spontánně šířeným nosičem

reklamy šíříci se po internetu

rychlé rozšíření nějaké myšlenky či pohledu pomocí sociálních sítí

rychle se šířící videa, která se s růstem sledovanosti stávají populární a mohou toho využít i různé společnosti k umístění bannerů s reklamou na tyto spoty

Rychle,vice mene dobrovolne sireni reklamniho sdeleni

Samošíření ponětí o nějaké službě či zboži

Samovolně se šířící informace o produktu/službě (př: vtipné video na youtube, status nebo obrázek na sociálních sítích,..)

Sireni cehokoliv vsemy dostupnymi prostredky. Sireni povedomi o znacce velmi levnym zpusobem.

snaha přimět lidi aby sami udělali práci za marketing sdílením nějaké reklamy

šíření reklamy via sociální sítě nebo via přeposílání mail

šíření tzv.viru....nějakého videa, obrázku,textu, který je natolik šokující a zábavný, že ho budu šířit dále bez toho aniž by mi někdo platil za reklamu

šíření určitého sdělení pomocí sociálních sítí. Obsahem sdělení bývá cokoliv. Za cíl má oslovit, co nejvíce lidí.

takový, co si lidé posílají mezi s sebou, nízké náklady na "provoz" - např. se jen natočí video, které se šíří po internetu pomocí např odkazu na youtube

technika, která k šíření využívá sociální sítě

ten, co nejvíc sere

Věc, která se šíří sama

vopruz

vytvořit téma, o které se vzbudí zájem, za účelem ovlivnění mínění, prodeje produktu nebo další práce s tématem

Zacilena reklama na internetu

zakrývající svoji marketingovou funkci, tváří se jako amatérský obsah

4. Ovlivnila někdy virální reklama Vaše vnímání značky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2442,86 %43,64 %  
nevím1323,21 %23,64 %  
souhlasím712,5 %12,73 %  
spíše nesouhlasím610,71 %10,91 %  
nesouhlasím610,71 %10,91 %  

Graf

5. Nechali jste se někdy ovlivnit virální reklamou k nákupu určitého zboží či služby?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1425 %25,45 %  
nesouhlasím1425 %25,45 %  
nevím1323,21 %23,64 %  
spíše nesouhlasím916,07 %16,36 %  
souhlasím610,71 %10,91 %  

Graf

6. Jsou podle Vás potřeba značné vědomosti k úspěšné virální reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1526,79 %27,27 %  
spíše nesouhlasím1425 %25,45 %  
souhlasím1119,64 %20 %  
nesouhlasím1017,86 %18,18 %  
nevím610,71 %10,91 %  

Graf

7. Viděl/a jste jednu z těchto níže uvedených virálních kampaní již dříve?

Zde je odkaz na virální kampaň WestJet Chrismtas Miracle

https://www.youtube.com/watch?v=zIEIvi2MuEk  

Zde je odkaz na virální kampaň Old Spyce Guy https://www.youtube.com/watch?v=owGykVbfgUE Než budete v dotazníku pokračovat, poprosím Vás o zhlédnutí těchto dvou kampaní.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím2544,64 %45,45 %  
nesouhlasím1119,64 %20 %  
spíše souhlasím1017,86 %18,18 %  
nevím58,93 %9,09 %  
spíše nesouhlasím58,93 %9,09 %  

Graf

8. Uveďte, co Vás nejvíce zaujalo na těchto dvou virálních reklamách?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím59,09 %9,09 %  
Nic59,09 %9,09 %  
Napad23,64 %3,64 %  
Nápaditost 23,64 %3,64 %  
.23,64 %3,64 %  
kreativita, dárky a potěšení zcela zdarma a svalnatý muž11,82 %1,82 %  
Na prvním videu mě zaujal hezký příběh, druhé video mě příliš nezaujalo11,82 %1,82 %  
na první ochota letecké společnosti někomu udělat na Vánoce radost (v české společnosti naprosto vyloučeno), na druhé možná triková práce (resp. z reklamy, která mě nezaujala, by tohle bylo nejzajímavější)11,82 %1,82 %  
originalita, v případě vánočního překvapení naprosto jedinečný nápad, skvělé emoce11,82 %1,82 %  
nápad, hudba11,82 %1,82 %  
ostatní odpovědi Na té vánoční nic, ta mi přišla nezajímavá, ale ta druhá na Old Spice mě zaujala humorem.
emoce a osudy
nic, jen ten černoch mě znechutil
nic je to úplně pitomé
humor
Vtipné
na první laskavost a vtip, na druhé nic
musel bych mít jiný důvod, než nějaký dotazník, abych podobné voloviny sledoval
první jsem neviděl, na druhé přechody mezi prostředími
viděl jsem jen tu druhou a přijde mi stupidní
U letecké společnosti - zapojení vlastních klientů, u Old Spice - černoch na koni :D (to je vtip - viz. Django od Tarantina)
v podstate nic
nepodívala jsem se na ně, nesnáším videa
u první moment překvapení a nečekaný konec
nic zvlastniho
SENTIMENT NA PRVNÍ A HUMOR NA DRUHÉ
živost reklam
kamera
nápad a provedení
Originalita a emocni pohnutky
zachycení emocí
překvapení z dárku, jež u každého normálního musí podpořit jeho emoce
originalita, příběh, emoce
1. skvely napad, 2. zrejme nic
reálný příběh
vyvolané emoce
Cokoliv, než se tam objevilo logo
old spice - vtip
na první nic, na druhé výslovnost (snažím se učit anglicky)
jak jsou blbé
Vtip
Santa ve fialové barvě a kůň
Na první mě zaujala štědrost a nápadistost letecké společnosti. A na druhé asi měnící se prostředí.
nic, podle mne to ani není virální reklama
3461,82 %61,82 % 

Graf

9. Ovlivnila jedna z těchto dvou kampaní Váš pohled na značku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím1526,79 %27,27 %  
spíše nesouhlasím1221,43 %21,82 %  
nevím1119,64 %20 %  
spíše souhlasím1017,86 %18,18 %  
souhlasím814,29 %14,55 %  

Graf

10. Šířil/a byste jednu z těchto virálních reklam dále?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím2239,29 %40 %  
souhlasím1017,86 %18,18 %  
spíše souhlasím1017,86 %18,18 %  
nevím814,29 %14,55 %  
spíše nesouhlasím610,71 %10,91 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaké je Vaše pohlaví?

  • odpověď žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 6. Jsou podle Vás potřeba značné vědomosti k úspěšné virální reklamě?

4. Ovlivnila někdy virální reklama Vaše vnímání značky?

  • odpověď spíše souhlasím:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 5. Nechali jste se někdy ovlivnit virální reklamou k nákupu určitého zboží či služby?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik Vám je let?

4. Ovlivnila někdy virální reklama Vaše vnímání značky?

5. Nechali jste se někdy ovlivnit virální reklamou k nákupu určitého zboží či služby?

6. Jsou podle Vás potřeba značné vědomosti k úspěšné virální reklamě?

7. Viděl/a jste jednu z těchto níže uvedených virálních kampaní již dříve?

9. Ovlivnila jedna z těchto dvou kampaní Váš pohled na značku?

10. Šířil/a byste jednu z těchto virálních reklam dále?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik Vám je let?

4. Ovlivnila někdy virální reklama Vaše vnímání značky?

5. Nechali jste se někdy ovlivnit virální reklamou k nákupu určitého zboží či služby?

6. Jsou podle Vás potřeba značné vědomosti k úspěšné virální reklamě?

7. Viděl/a jste jednu z těchto níže uvedených virálních kampaní již dříve?

9. Ovlivnila jedna z těchto dvou kampaní Váš pohled na značku?

10. Šířil/a byste jednu z těchto virálních reklam dále?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kutzendorferová, L.Virální marketing a virální kampaně (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://viralni-marketing-a-viralni.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.