Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv gastronomie na rozhodování v cestovním ruchu

Vliv gastronomie na rozhodování v cestovním ruchu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ondřej Berka
Šetření:03. 06. 2010 - 09. 06. 2010
Počet respondentů:121
Počet otázek (max/průměr):18 / 15.7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jmenuji se Ondřej Berka a jsem student Vysoké školy hotelové v Praze 8. Tento průzkum má za cíl zjistit, do jaké míry, a zda vůbec, jsou lidé, kteří se nějakým způsobem zapojí do cestovního ruchu, ovlivněni gastronomií a jejím vlivem na služby CR. Zda jsou lidé za gastronomií ochotni cestovat a pokud ano, jak daleko, jak dlouho a jestli je gastronomie a zážitky z cest ovlivňují i nadále, po návratu.

Odpovědi respondentů

1. Jak často cestujete – dovolená, pracovní cesta - v rámci České republiky i do zahraničí

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát ročně6352,07 %52,07 %  
1-2x do roka5747,11 %47,11 %  
necestuji10,83 %0,83 %  

Graf

2. Jak často se stravujete v restauraci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x za týden3831,4 %31,4 %  
Několikrát do týdne3226,45 %26,45 %  
Vyjímečně2419,83 %19,83 %  
1x za měsíc2419,83 %19,83 %  
Každý den32,48 %2,48 %  

Graf

3. Když jedete na dovolenou stravujete se sami, nebo využijete nabídnutých služeb hotelu, cestovní kanceláře (CK) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
převážně využívám nabídnuté služby, ale 1-2x navštívím i restauraci5948,76 %48,76 %  
sám/a5041,32 %41,32 %  
využiji nabídnutých služeb a stravuji se v hotelu, v rámci programu CK129,92 %9,92 %  

Graf

4. Když si sami vaříte, dovezete si jídlo, nebo kupujete místní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Část si dovezu a část nakoupím z místních surovin7864,46 %64,46 %  
Vše pořídím na místě2923,97 %23,97 %  
Nevařím si119,09 %9,09 %  
Dovážím si vše32,48 %2,48 %  

Graf

5. Snažíte se ochutnávat a poznávat gastronomii v daném místě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11998,35 %98,35 %  
ne21,65 %1,65 %  

Graf

6. Jezdíte (i příležitostně) na jižní Moravu za košty, degustacemi vína?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7764,71 %63,64 %  
ano4235,29 %34,71 %  

Graf

7. Znáte, alespoň přibližně, Moravské vinařské stezky, víte co nabízí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, známotázka č. 8, Ano, znám, ale neznám konkrétní detailyotázka č. 8, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, znám, ale neznám konkrétní detaily2969,05 %23,97 %  
Ano, znám716,67 %5,79 %  
Ne614,29 %4,96 %  

Graf

8. Dokážete si představit, že byste využili takových služeb, kdyby vám byly nabídnuty tak, aby to byl hlavní důvod vaší návštěvy jižní Moravy?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2982,86 %23,97 %  
ne38,57 %2,48 %  
nevím38,57 %2,48 %  

Graf

9. Myslíte si, že stoupá kvalita služeb spojených s cestovním ruchem a gastronomií v ČR?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9679,34 %79,34 %  
ne2520,66 %20,66 %  

Graf

10. Odpovídá tomu cenová hladina?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6957,02 %57,02 %  
ne5242,98 %42,98 %  

Graf

11. Dokázali byste si představit, že byste jeli se stejným cílem a motivací (víno, cykloturistika, historie, gastronomie) jako na jižní Moravui dále, za hranice ČR? Například do Burgundska, Toskánska, Rakouska - Wachau?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9276,03 %76,03 %  
nevím1814,88 %14,88 %  
ne119,09 %9,09 %  

Graf

12. Podle čeho byste se rozhodovali? Seřaďte prosím od nejdůležitějšího faktoru, který vás ovlivní:

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
vzdálenost3.8684.71
gastronomie4.2982.821
víno5.243.538
kultura3.6123.676
odpočinek3.7523.74
podnebí3.0662.64
moře4.1654.121

Graf

13. Když se vrátíte z cest s dobrou zkušeností z danou gastronomií, vyhledáváte jí dále?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10385,12 %85,12 %  
ne1814,88 %14,88 %  

Graf

14. Pokud ano, proč? Evokuje vám vzpomínky z dovolené?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

Ano

Ano a přeju si, aby taková úroveň byla i v ČR.

ano bavila mě ta kultura a s tím i spojené jídlo, mám chut si jídlem připomenout dovolenou

Ano evokuje - připomínám si příjemně prožité volné chvíle. Stejně tak, i naopak - když mi někde chutná a je to podnik se specifickou národní gastronomií, může to pro mě být impuls k tomu, abych uvažoval o cestě...

Ano rozhodně. Gastronomie je pro mě "malou cestovní kanceláří". Mám jídlo rád a gastronomie mi navozuje pocit něčeho příjemného, co jsem už zažil, míst, která jsem navštívil

Ano, a mám chuť se o ni podělit s ostatními

ano, a pro chuť samotnou

ano, ale vyhledávám ji hlavně proto, že mi tam chutnalo a dále ji chci poznávat

Ano, evokuje

Ano, evokuje. Pokud mi jídlo v dané destinaci chutnalo, ráda na něj pak chodím i v ČR.

Ano, hlavně mám důvod se vrátit, pokud jsem byla spokojená a mám se na co těšit ! Popř. mohu doporučit přátelům a příště jet s nimi.

ano, protože ráda přijímá nové podněty všeobecně.. vzpomínky z dovolené mi evokují i jiné věci, ale dobré jídlo (pití) je požitek pro každý den, ať už je lokální nebo importované.

ano, ráda tuto dobrou zkušenost rozšířím mezi své přátele

Ano, v ČR postrádám kvalitní gastronomii

Ano, vzpomenu si na zážitky z dovolené.

ano,evokuje vzpominky z dovolene

Ano.

částečně ano. pokud byly mé zkušenosti s gastronomií dobré, rád se jimi nechám obohatit při vytváření vlastního jídelníčku či využiji možnosti si jídlo objednat v pohostinství.

Dobré zkušenosti je třeba dále využívat. Recepty na zeleninové a ovocné saláty (například) získané v Německu využíváme s velkým úspěchem už láta.

Chutná mi a vyvolává vzpomínky.

chybí mi, většinou je mnohem kvalitnější než je dostupná v ČR, obzvláště v místě mého bydliště

Je pro mě stále exotická a je to zkrátka něco jiného, než doposud. A ráda zkouším stále nové věci.

jo

když chutnalo, tak proč se k tomu nevrátit..?

Když mi něco zachutná, ráda to zopakuji. O tom to je, ne?

Když si z nějaké cesty přivezu pozitivní gurmánský zážitek, tak ho po nějaké době vyhledávám i doma. Chci si znova vychutnat ty skvělé kombinace surovin, a také zčásti navodit atmosféru z cest. Pokud ovšem nejsou k sehnání přesně ty pravé a čerstvé suroviny tak to radši oželím než abych si ten zážitek z ciziny zkazil kvůli nějaké levné zamražené nebo nedejbože chemicky upravované náhražce.

Když zažiji gastronomický zážitek, je jasné, že ho budu vyhledávat znovu.

kkkk

Místní kuchyně se nedá nikde nahradit.

ne

ne kvuli vzpominkam, ale protoze je to proste neco noveho, co jsem dosud neznala a co mi chutna:)

ne, ale kdyz ochutnam neco, co bych jinak neochutnal a chutna mi to, tak se to pak snazim vyhledavat i v praze

Ne, pouze jde o to zda mi chutná ...

ne, prostě mi chutná

Nemusí to být návštěva sice hned následná (po měsíci, po roce), ale samozřejmě ráda se vrátím tam, kde mi bylo hezky, popř.: pojedu na též místo s přáteli na mé doporučení, aby i oni poznali

Není to kvůli vzpomínkám, ale že třeba v dané lokalitě mohl člověk ochutnat něco typického, co se zatim v ČR nedá sehnat nebo pouze omezeně.

Neni to pouze o vzpominani. Dlouhodobe ziji v Londyne, kde je mozne ochutnat snad uplne vsechno. Je to o tom, jestli vam jidlo chutna, jestli odpovida vasi nalade... Ja osobne miluji sushi, ale nikdy jsem v Japonsku nebyla... je to o tom, co vam chutna. Co se tyce dovolene, je dulezite, jestli na to mate. My cestujeme 'low budget' a vetsinou se snazime nakupovat mistni produkty a ochutnavat mistni kuchyni v tech nejvetsich pajzlech, protoze tam je vetsinou nejvic mistnich, jidlo je tam vzdy cerstve a vetsinou i levne...

Nevím, jestli evokuje vzpomínky z dovolené, spíš příjemná zkušenost s jídlem popřípadě objev nové chuti je obohacení pestrosti způsobu, jak se běžně stravuji.

nijak zvlášť, záleží, kde jsem byla

Pokud jsem někde spokojená, ráda využiji služeb znovu.

Protože mi chutná

protože mi chutná

Ráda experimentuji, nejsem konzervativní jedlík české kuchyně.

ráda obohacuji svůj jídelníček novými pokrmy a baví mě i zkoušení nových receptů.

Ráda obohatím jídelníček nečím netypickým, možná trochu i evokuje vzpomínky, ale spíše to obohacení jídelníčku.

ráda poznávám gastronomii cizích zemí a pokud jsem spokojená, vyhledávám tyto dobroty i u nás (moc se nedaří)..

Ráda poznávám nové (u nás nezvyklé) suroviny, jejich kombinace a obecně nová jídla. Pokud mi něco na místě zachutná a zaujme mě to, ráda se k tomu logicky vracím.

Rozhodne ne kvuli vzpominkam z dovolene.

rozhodně, chuť jídla a i vůně v nás probouzí ty krásné chvíle z dovolené. Rádi se necháváme unášet zpět do bezstarostných chvil.

Spíš objevím něco, co mi chutná a nechci to vyřadit z jídelníčku jen proto, že už nejsem na dovolené. Bohužel se to dost často kvůli surovinám nedá jinak než zase někam vycestovat.

Také. Dale chci porovnat, zda ho umi uvarit i jinde.

vzpomínky na příjemně prožitou dovolenou, hledání obměn české gastronomie (ne vždy je ale český zážitek stejně naplňující jako originál:-))

Zpominky z dovolene spise ne. Vetsinou je to naopak. Gastronomii dane zeme jiz znam, protoze jsem ji nekdy vyzkousela a rada se k ni budu vracet i v mistnich podminkach. Rada zkousim jidlo ruznych kultur, takze spis zkoumam, cim se lisi original napr. Mexicke jidlo v Mexiku, od toho, co dostanete treba v CR jako mexicke jidlo.

15. Proč jsou, podle vás, některé (národní) kuchyně (italská, francouzská,středoevropská) tak populární?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

čerstvost, použití převážně místních surovin, jednoduchost v přípravě, lehkost a především chutnost

díky tomu, že jsou vnímány jako zdravé a bohaté suroviny. u některých lidí mohou částečně evokovat také zážitky s dovolené - z turistického ruchu profitují především jihoevropské - přímořské země.

hodne variant, recepty rychle a snadne i pro "pokrocile" kuchare...

chutne, zdrave, jine

Italska podle mne proto, ze nabizi velkou skalu vyberu (vybere si kazdy) a je hodne dostupna po celem svete, take pomerne jednoducha na pripravu. U FR a Stredoevropske nejak nedokazu posoudit. Mozna take kvuli rozsahle moznosti vyberu.

italská proto, ze neni nijak narocna na pripravu???

Italská protože je prostě skvělá, francouzská protože je lehká a méně kalorická.

Italska zejmena, protoze ji pouziva vetsina profesionalnich kucharu - levna, rychla, vdecna a dobra... francouzska kvuli tomu ze uziva uzasne kvalitni ingredience - proto francouzska kuchyne v cechach chutna silene hnusne... Narodni kuchyne je vzdy nejlepsi v ocich obyvatel daneho naroda a o cesich to plati dvojnasob. Muj kamarad cecham rika ' cabbage valley'... a to proste sedne!

Jednoduchá jídla ze základních surovin, lokální speciality, tradice.

jednoduchost, rychlost - italská. pestrost - fr.

Jelikož nepoužívají příliš exotické suroviny.

Jinak chutnají.

jiné chutě vůně a hlavně z jiných ingrediencí z u nás ne běžně používaných surovin zjm zeleniny a ovoce

Jiné než v Čechách - lehká a neprofláklá.

jsou chutné

jsou chutné, celkem zdravé, lehké, některé "neokoukané"

Jsou jina, lehka,dobre koreni, zelenina, dobry olej

jsou jiné, exotické, využívají jiných potravin než jsme my v ČR zvyklý.

jsou léhké, zdravé, např. čertvé ryby dané lokaity, které namáme šanci u nás koupit

Jsou odlišné od té naší, např. kořením, přípravou jídla, surovinami, ... pro nás jistě příjemná změna.

Jsou prostě jiná než česká a je třeba střídat. Navic bývají lehčí a lépe stravitelná.

jsou to vetsinou lehka jidla, hodne zeleniny, dobry olej, zkratka jina nez nase ceska tradicni

jsou tzv. trendy, navíc zejména italská kuchyně je relativně nenáročná

jsou vynikajici, lehke, zdrave

jsou zdravá

jsou zdravé, lahodné a pro nás pro čechy velmi odlišné

Jsou zdravější a lehké.

Kazda z jineho duvodu. Stredoevropska je nam blizka, je vhodna pro nas organismus, italska je neobycejne chutna a suroviny, s nimiz pracuje, pro nas nejsou uplne obvykle, francouzskou zvolime, pokud mame chut zahrat si na snoby.

konkrétně italské těstoviny jsou veskrze velice rychlé a některé omáčky i velice levné. obecně kuchyně kolem středozemního moře je poměrně lehká na zažívání, plná zeleniny a "zdravých" olejů, mořských plodů atp.a navíc je Evropanům blízká použitým kořením (není např. ostrá a základem jsou spíše listy jemných bylinek než hodně aromatická semena). A když už to v tom dotazníku máš, tak co si tak občas hledám řecké recepty, tak ji lidé hodně vaří i proto, že si chtějí připomenout prázdniny u moře.

Koření, skladba jídelníčku

Kvůli falešnému světáctví a snobské přetvářce, jíž lidé hrozně rádi podléhají a ti blbější mají i touhu se s ní chlubit.

lehká jídla, netradiční chutě, víc ryb, výtečné zpracování rajčat, těstovinky viz Avie v Brně ;)

lehkost, jednoduchost, chutnost a používání čerstvých, sezónních surovin

lehkost, jednoduchost, v koření se objevují jednoduché jemné bylinky (žádné těžké několikadruhové voňavky)

mmmm

mnohé gastro řetězce tyto kuchyně nabízejí a tím se dostaly do podvědomí mnoha lidí, vycházejí z většinou známých a oblíbených surovin

Na našem daném území ne příliš tradiční. Působí jako zajímavá změna běžného stravování a člověk si v každé z nich najde svého favorita a dále ho vyhledává.

například italská je poměrně jednoduchá, narozdíl třeba od české (omáčky) a s pár surovinami za pár minut vytvoří geniální pokrm

některá proslulá jídla jsou velice jednoduchá a lahodná, vyváženost chutí, vůní a suroviny nám známé

nevím

nevim,jsou zprofanovaný??

Odlišnost, kvalita, zdraví, lehkost,kulturní souvislosti

osobitost

Podle mého názoru jsou to ty nejznámější a dobře osvědčené kuchyně a díky tomu jsou tak vyhledávané a oblíbené, lidé se bojí zkoušet nové věci - včetně gastronomie.

pro typickou chuť, a protože jinde jsou exotické

Protoze je jednoducha a dobra.

protoze jsou dobre a ne zas tak exoticke

protoze jsou dobre a zaroven zdrave; navic pouzivaji ingredience, ktere jsou po nas neobvykle;

protože je to něco naprosto speciálního a je to typické pro danou zemi a u nás je to rarita a je dobré zkoušet jiné věci, které se u nás nejsou běžně k dostání. A také většina jiných národních kuchyň je o něco zdravější než ta česká a celkově moderní trend je zdravá kuchyně a vepřo-knedlo-zelo je pěkně těžké jídlo..

protože jsou chutí podobné

protože jsou opravdu dobré, kvalitní

Protože jsou to destinace nejvíce navštěvované. U nás se jedná o italskou kuchyni, protože tam jezdí na prázdniny skoro celá ČR. Francouzská kuchyně je dle mého názoru méně rozšířená, je to také více nákladná záležitost.

Protože jsou unikátní a je to něco jiného pro člověka z ČR. Proto chodíme do restaurací v zahraničí, protože j to jiné než naše kuchyně, a jdeme tam bez ohledu na to jestli to jídlo známe nebo jestli víme že nám chutná.

protože jsou výborné a jsou k používané kvalitní suroviny

protože jsou zdravé, lehké a chutné

protože jsou, některé, relativně jednoduché na přípravu, chutné, jejich principy jsou všeobecně známé

Protože nabízejí gastronomický zážitek.

protože nápaditě používají zeleninu a bylinky

protože ve své zemi původu jsou z kvalitních surovin

protože zmíněne kuchyně obsahují velký podíl extrémně chutných surovin (často obsahují vyšší množství glutamanu), a tím se stávají vyhledávanými. a propos: jaká je "středoevropská" kuchyně?

protožr jsou dobré

reklama

řekla bych, že je lidé nejvíce znají a mají s nimi dobré zkušenosti (chutanlo jim), tak ji propagují dál

speciality, které nikde jinde nenajdete

tak za prve kazda ma svou tradici, kazda se pripravuje z jinych surovin, kazda ma sou upravu, kazda kuchyne je celkove jina...nevim zdali bych rekl ze je nektera kuchyne vice popularni nez ta druha, ale spise to zalezi na kazdem ke ktere kuchyni najde svuj vztah...Jak jiz zminena Italska, Franc. kuchyne lze brat jako tzv. "popularni" ale z toho duvodu ze jsou mezi lidmi nejvice oblibeny...

To je dost složitá otázka. Značnou část lidí prostě přitahují nové nezvyklé věci (včetně jídla), které neznají důvěrně z domova. Naproti tomu je ale asi poměrně málo lidí, kteří si troufnou na něco velmi odlišného od zažitých zvyklostí a mravů. Takže jedním z faktorů "úspěchu" by asi byla relativní kulturní blízkost kuchyně (neobsahuje jídla, která by nám bylo odporné pozřít nebo kterých se bojíme - zde je důležitá i role předsudků a jejich překonávání), ale zároveň určitá odlišnost a novost (viz např. "nezajímavost" německé, rakouské kuchyně, která je hodně podobná naší). Druhá věc je geografické šíření kuchyní. Cestou k rozšíření popularity kuchyně a surovin mohou být migrační toky (severoafrická kuchyně - např. kuskus, turecká kuchyně) a cestovní ruch. Ač gastronomie nemusela být prvotním motorem turismu, s tím, jak velké množství lidí danou zemi navštívilo, nabyla kuchyně dané země na popularitě. To by se možná dalo ukázat na Maďarsku, které je gastronomicky na výši, ale protože tam ve srovnání s klasickými destinacemi mnoho Čechů nejezdí, málokdo by maďarskou kuchyni asi jmenoval mezi svými nejoblíbenějšími. Pak je potřeba brát v úvahu ještě některé "anomálie" jako třeba rozšíření pizzy a hranolek přes americkou kulturu, popř. indické kuchyně přes Británii.

Tradice (suroviny a recepty)

výběrem surovin a public relation

Z velké části úspěšný marketingový tah celkové koncepce propagace národní kultury. A zajisté jistá spedifičnost používaných postupů, ingrediencí apod.

zajímavá kombinace chutí, koření, prostě něco jiného než domácí kuchyně

Změna oproti české kuchyni

16. Jaké je vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8570,25 %70,25 %  
muž3528,93 %28,93 %  
Š¾ena10,83 %0,83 %  

Graf

17. Jaké je vaše zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student VŠ6856,2 %56,2 %  
Pracující3528,93 %28,93 %  
jiné129,92 %9,92 %  
Student SŠ64,96 %4,96 %  

Graf

18. Do jaké věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-267864,46 %64,46 %  
27-351814,88 %14,88 %  
36-501411,57 %11,57 %  
51-6554,13 %4,13 %  
15-1932,48 %2,48 %  
66 a více32,48 %2,48 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Jezdíte (i příležitostně) na jižní Moravu za košty, degustacemi vína?

  • odpověď ano:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, znám, ale neznám konkrétní detaily na otázku 7. Znáte, alespoň přibližně, Moravské vinařské stezky, víte co nabízí?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 8. Dokážete si představit, že byste využili takových služeb, kdyby vám byly nabídnuty tak, aby to byl hlavní důvod vaší návštěvy jižní Moravy?

10. Odpovídá tomu cenová hladina?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 11. Dokázali byste si představit, že byste jeli se stejným cílem a motivací (víno, cykloturistika, historie, gastronomie) jako na jižní Moravui dále, za hranice ČR? Například do Burgundska, Toskánska, Rakouska - Wachau?
  • odpověď ne:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 9. Myslíte si, že stoupá kvalita služeb spojených s cestovním ruchem a gastronomií v ČR?

17. Jaké je vaše zaměstnání?

  • odpověď Pracující:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 36-50 na otázku 18. Do jaké věkové skupiny patříte?

18. Do jaké věkové skupiny patříte?

  • odpověď 20-26:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student VŠ na otázku 17. Jaké je vaše zaměstnání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často cestujete – dovolená, pracovní cesta - v rámci České republiky i do zahraničí

2. Jak často se stravujete v restauraci?

3. Když jedete na dovolenou stravujete se sami, nebo využijete nabídnutých služeb hotelu, cestovní kanceláře (CK) ?

4. Když si sami vaříte, dovezete si jídlo, nebo kupujete místní?

5. Snažíte se ochutnávat a poznávat gastronomii v daném místě?

6. Jezdíte (i příležitostně) na jižní Moravu za košty, degustacemi vína?

7. Znáte, alespoň přibližně, Moravské vinařské stezky, víte co nabízí?

8. Dokážete si představit, že byste využili takových služeb, kdyby vám byly nabídnuty tak, aby to byl hlavní důvod vaší návštěvy jižní Moravy?

9. Myslíte si, že stoupá kvalita služeb spojených s cestovním ruchem a gastronomií v ČR?

10. Odpovídá tomu cenová hladina?

11. Dokázali byste si představit, že byste jeli se stejným cílem a motivací (víno, cykloturistika, historie, gastronomie) jako na jižní Moravui dále, za hranice ČR? Například do Burgundska, Toskánska, Rakouska - Wachau?

12. Podle čeho byste se rozhodovali? Seřaďte prosím od nejdůležitějšího faktoru, který vás ovlivní:

13. Když se vrátíte z cest s dobrou zkušeností z danou gastronomií, vyhledáváte jí dále?

16. Jaké je vaše pohlaví

17. Jaké je vaše zaměstnání?

18. Do jaké věkové skupiny patříte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často cestujete – dovolená, pracovní cesta - v rámci České republiky i do zahraničí

2. Jak často se stravujete v restauraci?

3. Když jedete na dovolenou stravujete se sami, nebo využijete nabídnutých služeb hotelu, cestovní kanceláře (CK) ?

4. Když si sami vaříte, dovezete si jídlo, nebo kupujete místní?

5. Snažíte se ochutnávat a poznávat gastronomii v daném místě?

6. Jezdíte (i příležitostně) na jižní Moravu za košty, degustacemi vína?

7. Znáte, alespoň přibližně, Moravské vinařské stezky, víte co nabízí?

8. Dokážete si představit, že byste využili takových služeb, kdyby vám byly nabídnuty tak, aby to byl hlavní důvod vaší návštěvy jižní Moravy?

9. Myslíte si, že stoupá kvalita služeb spojených s cestovním ruchem a gastronomií v ČR?

10. Odpovídá tomu cenová hladina?

11. Dokázali byste si představit, že byste jeli se stejným cílem a motivací (víno, cykloturistika, historie, gastronomie) jako na jižní Moravui dále, za hranice ČR? Například do Burgundska, Toskánska, Rakouska - Wachau?

12. Podle čeho byste se rozhodovali? Seřaďte prosím od nejdůležitějšího faktoru, který vás ovlivní:

13. Když se vrátíte z cest s dobrou zkušeností z danou gastronomií, vyhledáváte jí dále?

16. Jaké je vaše pohlaví

17. Jaké je vaše zaměstnání?

18. Do jaké věkové skupiny patříte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Berka, O.Vliv gastronomie na rozhodování v cestovním ruchu (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vliv-gastronomie-na-rozhodovani-v-cestovnim-ruchu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.