Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv tisku na společnost
Vliv tisku na společnost
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Věra Vlasáková |
---|---|
Šetření: | 06. 02. 2012 - 20. 02. 2012 |
Počet respondentů: | 148 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 13.19 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 84,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:14 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
v rámci své bakalářské práce na téma "Role masových sdělovacích prostředků v demokratické společnosti se zaměřením na centrální tisková média v ČR" se na Vás obracím s prosbou o vyplnění tohoto dotazníku.
Dotazník je zcela anonymní. Data mají zjistit, jaký vliv mají tištěná média - noviny na obyvatele České republiky.
Odpovědi respondentů
1. Čtete denní tisk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → otázka č. 7, občas → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 83 | 56,08 % | 56,08 % |
ano | 35 | 23,65 % | 23,65 % |
ne | 30 | 20,27 % | 20,27 % |
2. Odkud získáváte denní tisk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [předplatné → otázka č. 3, trafika, obchod → otázka č. 3, jinak → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
trafika, obchod | 67 | 56,78 % | 45,27 % |
jinak | 35 | 29,66 % | 23,65 % |
předplatné | 16 | 13,56 % | 10,81 % |
3. Jaký denní tisk čtete nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [MF Dnes → otázka č. 4, Deník → otázka č. 4, Lidové noviny → otázka č. 4, Hospodářské noviny → otázka č. 4, Právo → otázka č. 4, Jiné → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
MF Dnes | 63 | 53,39 % | 42,57 % |
Jiné | 29 | 24,58 % | 19,59 % |
Deník | 9 | 7,63 % | 6,08 % |
Lidové noviny | 7 | 5,93 % | 4,73 % |
Hospodářské noviny | 6 | 5,08 % | 4,05 % |
Právo | 4 | 3,39 % | 2,7 % |
4. Co Vás motivuje ke koupi denního tisku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [titulek → otázka č. 5, tradice, noviny kupuji stále → otázka č. 5, cena → otázka č. 5, přílohy → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
tradice, noviny kupuji stále | 41 | 34,75 % | 27,7 % |
titulek | 41 | 34,75 % | 27,7 % |
přílohy | 30 | 25,42 % | 20,27 % |
cena | 6 | 5,08 % | 4,05 % |
5. V jakých chvílích čtete nejčastěji noviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [doma → otázka č. 6, v práci → otázka č. 6, na cestě do práce → otázka č. 6, jen o víkendu → otázka č. 6, jindy → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
doma | 62 | 52,54 % | 41,89 % |
na cestě do práce | 21 | 17,8 % | 14,19 % |
jindy | 16 | 13,56 % | 10,81 % |
v práci | 12 | 10,17 % | 8,11 % |
jen o víkendu | 7 | 5,93 % | 4,73 % |
6. Přiláká Vás reklama v novinách k nabízenému produktu takovým způsobem, že se cítíte reklamou ovlivněni a uvažujete o koupi produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, párkrát se mi to stalo → otázka č. 8, někdy → otázka č. 8, reklamy si nevšímám → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
někdy | 46 | 38,98 % | 31,08 % |
reklamy si nevšímám | 46 | 38,98 % | 31,08 % |
ano, párkrát se mi to stalo | 26 | 22,03 % | 17,57 % |
7. Proč nekupujete noviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [jsou pro mě finančně nedostupné → otázka č. 8, nejsou pro mě důvěryhodným zdrojem informací → otázka č. 8, všechny jsou stejné → otázka č. 8, nemám na čtení čas → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nemám na čtení čas | 14 | 46,67 % | 9,46 % |
nejsou pro mě důvěryhodným zdrojem informací | 10 | 33,33 % | 6,76 % |
všechny jsou stejné | 4 | 13,33 % | 2,7 % |
jsou pro mě finančně nedostupné | 2 | 6,67 % | 1,35 % |
8. Pokud nečtete noviny, ze kterých zdrojů získáváte informace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [televize → otázka č. 9, internet → otázka č. 9, rozhlasové vysílání → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internet | 141 | 95,27 % | 95,27 % |
televize | 7 | 4,73 % | 4,73 % |
9. Jak hodnotíte to, že český tisk vlastní zahraniční koncerny, hlavně německé?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ČR je členem EU, proto je nepodstatné kdo je vlastníkem tisku → otázka č. 10, kdo je vlastníkem tisku je pro mě nepodstatné → otázka č. 10, je důležité aby český tisk patřil českým vlastníkům → otázka č. 10, vlastnictvím tisku ovlivňuje výrazně charakter novin → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kdo je vlastníkem tisku je pro mě nepodstatné | 80 | 54,05 % | 54,05 % |
vlastnictvím tisku ovlivňuje výrazně charakter novin | 33 | 22,3 % | 22,3 % |
je důležité aby český tisk patřil českým vlastníkům | 25 | 16,89 % | 16,89 % |
ČR je členem EU, proto je nepodstatné kdo je vlastníkem tisku | 10 | 6,76 % | 6,76 % |
10. Myslíte si, že vlastníci tisku mohou ovlivňovat témata o kterých se v novinách píše?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, myslím, že témata která by poškozovala vlastníky tisku se do novin nedostávají → otázka č. 11, ne, myslím, že se vlastníci novin chovají nestranně a nechají novináře psát o všem → otázka č. 11, nedokáži tuto situaci posoudit → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, myslím, že témata která by poškozovala vlastníky tisku se do novin nedostávají | 93 | 62,84 % | 62,84 % |
nedokáži tuto situaci posoudit | 46 | 31,08 % | 31,08 % |
ne, myslím, že se vlastníci novin chovají nestranně a nechají novináře psát o všem | 9 | 6,08 % | 6,08 % |
11. Myslíte si, že je český tisk pravdivý, aktuální a nezávislý?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 12, ne → otázka č. 12, záleží na tématu, které se řeší → otázka č. 12, nedokáži posoudit → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
záleží na tématu, které se řeší | 93 | 62,84 % | 62,84 % |
ne | 46 | 31,08 % | 31,08 % |
nedokáži posoudit | 7 | 4,73 % | 4,73 % |
ano | 2 | 1,35 % | 1,35 % |
12. Domníváte se, že český tisk může v dalších letech díky internetu a televizi zaniknout?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, již dnes se čte málo → otázka č. 13, ano, bude slábnout vliv tisku a pokud tisk neosloví něčím novým mladé lidi zanikne → otázka č. 13, ne, denní tisk má v ČR svoji tradici a internet a televize ho ohrožují jen málo → otázka č. 13, ne, nezanikne spíše se bude dále rozšiřovat → otázka č. 13, nedokáži posoudit → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, bude slábnout vliv tisku a pokud tisk neosloví něčím novým mladé lidi zanikne | 71 | 47,97 % | 47,97 % |
ne, denní tisk má v ČR svoji tradici a internet a televize ho ohrožují jen málo | 38 | 25,68 % | 25,68 % |
ano, již dnes se čte málo | 18 | 12,16 % | 12,16 % |
nedokáži posoudit | 18 | 12,16 % | 12,16 % |
ne, nezanikne spíše se bude dále rozšiřovat | 3 | 2,03 % | 2,03 % |
13. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [žena → otázka č. 14, muž → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 105 | 70,95 % | 70,95 % |
muž | 43 | 29,05 % | 29,05 % |
14. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [do 24 let → otázka č. 15, 25 - 44 let → otázka č. 15, 45 - 64 let → otázka č. 15, 65 a více let → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 24 let | 116 | 78,38 % | 78,38 % |
25 - 44 let | 28 | 18,92 % | 18,92 % |
45 - 64 let | 3 | 2,03 % | 2,03 % |
65 a více let | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
15. Nejvyšší ukončené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [základní, vyučen → konec dotazníku, maturita → konec dotazníku, vš → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
maturita | 110 | 74,32 % | 74,32 % |
vš | 27 | 18,24 % | 18,24 % |
základní, vyučen | 11 | 7,43 % | 7,43 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.